SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Xiaomi ze wzrostem przychodu i zysku. 32,1 mln smartfonów sprzedanych w II kwartale

Firma Xiaomi opublikowała swoje wyniki finansowe za II kwartał oraz pierwszą połowę 2019 roku. Charakteryzują się one wzrostowymi trendami w kluczowych obszarach.

W pierwszej połowie roku 2019 całkowite przychody Xiaomi wzrosły o 20,2%, do ok. 95,71 mld RMB. Zysk brutto wyniósł ok. 12,47 mld RMB (wzrost o 25,3% r/r), a zysk netto - ok. 5,15 mld RMB. Skorygowany zysk netto (nie w standardzie MSSF) wyniósł 5,72 mld RMB, co oznacza wzrost o 49,8% rok do roku. Zysk na akcję sięgnął 0,214 RMB.

W II kwartale 2019 r. całkowite przychody Xiaomi wzrosły o 14,8%, do 51,95 mld RMB. Zysk brutto sięgnął ok. 7,26 mld RMB (wzrost o 28,4% r/r), a zysk netto - ok. 1,96 mld RMB). Z kolei skorygowany zysk netto (nie w standardzie MSSF) wyniósł 3,64 mld RMB, przy wzroście o 71,7% r/r. Natomiast zysk na akcję sięgnął 0,082 RMB.

W pierwszej połowie 2019 r. przychody ze sprzedaży smartfonów Xiaomi wyniosły ok. 5,9 mld RMB, a w II kwartale - 32 mld RMB. Sprzedaż smartfonów Xiaomi sięgnęła w II kwartale 32,1 miliona sztuk. Globalny wolumen sprzedaży serii Redmi Note 7 osiągnął 20 milionów sztuk (na dzień 30 czerwca 2019 r., premiera odbyła się 10 stycznia 2019 r.).

Przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle'owych Xiaomi w pierwszej połowie br. wzrosły o 49,3% r/r, do 27 mld. W II kwartale odnotowano wzrost o 44%, do 14,9 mld RMB. IoT i produkty lifestyle stanowiły 28,8% całkowitych przychodów w II kwartale, w porównaniu do 22,9% w analogicznym okresie ub.r.

Xiaomi w pierwszej połowie br. sprzedało 5,4 miliona, a w II kwartale - 2,7 miliona telewizorów Smart TV, co stanowi wzrost odpowiednio o 64,9% i 41,1% r/r. Z kolei sprzedaż klimatyzatorów Mi przekroczyła w pierwszej połowie br. poziom 1 miliona sztuk, a opaska Mi Band 4 taki sam próg pokonała w ciągu 8 dni od rynkowej premiery, która miała miejsce 14 czerwca br.

Według stanu na 30 czerwca 2019 r., liczba podłączonych urządzeń IoT do platformy (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) wyniosła ok. 196 milionów, co oznacza wzrost o 69,5% r/r. Ponadto użytkowników z ponad 5 produktami IoT jest ok. 3 milionów, co oznacza wzrost o 78,7% r/r.

Przychody Xiaomi z segmentu usług internetowych wzrosły o 22,9% r/r, do 8,8 mld RMB w pierwszej połowie 2019 r. W II kwartale wzrosły one o 15,7%, do 4,58 mld RMB. W czerwcu br. liczba aktywnych użytkowników (MAU - monthly active users) systemu MIUI osiągnęła 278,7 miliona, co stanowi wzrost o 34,7% r/r). MAU inteligentnych telewizorów i Mi Box zwiększyła się r/r o 53,8%, do 22,6 miliona.

W pierwszej połowie 2019 r. przychody Xiaomi z rynków międzynarodowych (poza Chinami) wzrosły o 33,8% r/r, do 38,6 mld RMB, co stanowi ponad 40% całkowitych przychodów firmy. W II kwartale przychody z rynków międzynarodowych wzrosły o 33,1%, do 21,9 mld RMB.

Xiaomi podało także, że na dzień 30 czerwca 2019 r. istniało 520 autoryzowanych sklepów Mi Home za granicą, co stanowi wzrost o 92,6% r/r, z czego 79 sklepów powstało w Indiach (w sumie jest tam obecnie ponad 1790 Mi Store).

Dołącz do dyskusji: Xiaomi ze wzrostem przychodu i zysku. 32,1 mln smartfonów sprzedanych w II kwartale

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl