Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-02-14

A A A POLEĆ DRUKUJ

Afrikarium-Oceanarium we wrocławskim ZOO z udziałem PKO Banku Polskiego

150x110

Nowa atrakcja we wrocławskim ZOO ma pojawić się w 2014 roku. Jej powstanie jest możliwe m.in. dzięki finansowaniu udzielonemu przez PKO Bank Polski.

Projekt budowy tematycznego oceanarium we Wrocławiu jest nowatorskim pomysłem, pierwszym tego typu w Polsce. Zakłada zgromadzenie pod jednym dachem bogatej flory i fauny kontynentu afrykańskiego. Osoby odwiedzające obiekt będą wędrować od wybrzeży Morza Czerwonego, przez morskie głębiny, wzdłuż Nilu aż do południowych wybrzeży Afryki. W międzyczasie będzie można podziwiać m.in. rekiny i płaszczki pływające wokół zwiedzających przechodzących przez przezroczysty tunel czy „wybrzeże szkieletów” w Namibii.

„Położenie oceanarium zostało pięknie wkomponowane w otoczenie. Wraz z pergolą i Halą Stulecia tworzą linearny układ. Miejsce powstania oceanarium spowoduje, iż obiekt nie tylko będzie kolejną z wielu atrakcji turystycznych, ale także stanie się architektoniczną wizytówką miasta” - mówi Piotr Galas, dyrektor Departamentu Klienta Sektora Publicznego PKO Banku Polskiego.

ZOO Wrocław ogłosiło przetarg na wykonanie oceanarium wraz z zapewnieniem finansowania poprzez wykup wierzytelności. Umowa o wykup wierzytelności zawarta zostanie przez konsorcjum bankowe, w którym PKO Bank Polski jest liderem, a Nordea Bank Polska współorganizatorem, z wykonawcą inwestycji, tj. spółką PB INTER-SYSTEM. Ostateczna spłata finansowania bankowego przewidywana jest na 2026 rok.

Z usług Banku korzysta ok. 100 gmin i powiatów w województwie dolnośląskim – m.in. Gmina Wrocław, Wałbrzych, Bolesławiec i Bogatynia. Bank finansuje ważne dla regionu inwestycje, w tym projekt realizowany przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu – „Poprawa jakości i bezpieczeństwa systemu komunikacji publicznej Wrocławia”, obejmujący rozwój infrastruktury tramwajowej poprzez m.in.: budowę nowych i modernizację istniejących torowisk czy zakup nowoczesnych pojazdów tramwajowych. Bank obsługuje też kluczowe podmioty korporacyjne w regionie, w tym dominujące takie jak: KGHM Polska Miedź SA, Grupa Impel, NG2, a także Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. W ostatnim czasie został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader"s Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2011" jej wartość została określona na 3,8 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS