MEMPHIS, Tennessee, 26 października 2016 r. - Ponad 30 ton towarów dotarło do Haiti i jest już w rękach pracowników organizacji humanitarnych. Produkty pierwszej potrzeby zostały dostarczone przez firmę FedEx Corp. (NYSE: FDX), która wykorzystała dwa samoloty, aby pomóc osobom oraz społecznościom poszkodowanym w wyniku huraganu Matthew.
FedEx wspierał działania mające na celu zwalczanie skutków kataklizmu wspólnie z organizacjami humanitarnymi, takimi jak Direct Relief, International Medical Corps oraz Heart to Heart International. Dysponują one personelem medycznym oraz środkami niezbędnymi do pomocy ofiarom klęski żywiołowej w tym regionie.
„Ludzie na Haiti są zdani na dostawy pomocy humanitarnej, aby móc zaspokoić najbardziej podstawowe potrzeby”, powiedział Jenny Robertson, dyrektor Global Citizenship oraz Reputation Management w firmie FedEx. „FedEx, poprzez swoją rozległą sieć połączeń oraz dzięki zaangażowaniu pracowników, może dostarczyć niezbędne środki tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne”.
FedEx od ponad dziesięciu lat współpracuje z organizacją Direct Relief, dostarczając pomoc medyczną w czasie klęsk żywiołowych. Towary przekazane przez organizację wypełniły pokład samolotu, który wystartował z międzynarodowego centrum logistycznego w Memphis i dotarł do Port-au-Prince w środę, 12 października. Są to lekarstwa, sprzęt medyczny, zestawy higieniczne oraz namioty, które mogą posłużyć jako przenośne ośrodki opieki medycznej.
„Huragan Matthew był okrutnym, podwójnym ciosem dla Haiti. Nie tylko spowodował tragiczną śmierć i ogromne cierpienie wielu osób, ale zniszczył również placówki medyczne oraz infrastrukturę niezbędną podczas niesienia pomocy”, stwierdził Thomas Tighe, prezes oraz dyrektor generalny Direct Relief. „Dlatego tak ważna jest zdecydowana, ukierunkowana reakcja, której istotnym elementem było zapewnienie transportu przez FedEx”.
Drugi samolot, z ponad 15 tonami środków pierwszej pomocy przekazanych przez organizacje Medical Corps oraz Heart to Heart International, wylądował na Haiti 13 października. Wspólnie z tymi organizacjami, FedEx dostarczył 11 000 zestawów higienicznych, lekarstw oraz środków medycznych.
„Organizacja Heart to Heart International (HHI) jest dumna z długotrwałej współpracy z FedEx. Dostarczona pomoc to ponad 11 tysięcy środków higieny osobistej, które zostaną przekazane osobom potrzebującym na Haiti. HHI zapewnia tam opiekę medyczną. Środki te odgrywają ważną rolę w zapobieganiu rozprzestrzeniania się chorób, np. cholery, która może przynieść jeszcze więcej ofiar, niż sam huragan”, przyznaje Jim Mitchum, dyrektor generalny HHI.
Na skutek huraganu wiele placówek medycznych zostało zniszczonych, nie ma do nich dostępu lub nie są one w stanie funkcjonować. W związku z tym, niezbędna pomoc dotrze do tych obszarów Haiti, które ucierpiały najbardziej, łącznie z regionami Grand"Anse oraz Sud.
„Szybkie działanie FedEx umożliwia naszym zespołom ratowanie życia oraz pomaga ulżyć w cierpieniu społecznościom najbardziej dotkniętym katastrofą”, podkreśla Nancy Aossey, prezes i dyrektor generalny International Medical Corps. „FedEx zdaje sobie sprawę, jak ważny jest czas, i że liczy się każda godzina. Dzięki temu, nasze zespoły mają możliwość dostarczania pilnie potrzebnych zapasów oraz zapewniania pomocy medycznej tym, którzy jej potrzebują”.
Wysiłki związane z niesieniem pomocy są częścią inicjatywy FedEx Cares. Z myślą o tworzeniu szans i zmienianiu świata na lepsze, do 2020 roku FedEx zainwestuje w jej ramach 200 milionów dolarów w ponad 200 światowych społecznościach.
Więcej informacji można znaleźć na naszym blogu: http://about.van.fedex.com/blog/hurricane-matthew/
Video można ściągnąć ze strony: http://about.van.fedex.com/media-downloads/
dostarczył infoWire.pl