Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-02-06

A A A POLEĆ DRUKUJ

Kamis I McCormick ogłaszają trendy w smakach 2014

150x110

Specjalna edycja raportu Trendy w Smakach® z okazji 125-lecia powstania firmy McCormick

Publikowany raz w roku raport ekspertów McCormick i Kamis opisuje pięć najważniejszych trendów kulinarnych oraz kilkanaście smaków, które mają szansę zdobyć ogromną popularność wśród konsumentów w nadchodzących latach. Trendy publikowane są w USA od 2000 r., zaś w Polsce od 2013 r. Tegoroczna edycja raportu stawia sobie za cel opisanie zmian trendów kulinarnych będących efektem bezprecedensowej łatwości nawiązywania kontaktów międzyludzkich w dzisiejszym zglobalizowanym świecie.

Jednym z takich trendów jest coraz większa fascynacja chili. „Gdziekolwiek nie spojrzeć, ludzie coraz bardziej doceniają całą gamę smaków i ostrości, których dostarcza im chili. Polacy coraz częściej podróżują i poznają kuchnie z całego świata, z których zapamiętują najciekawsze składniki i dania. Można powiedzieć, że Polacy dali się zarazić obsesją chili. Coraz chętniej sięgamy po ostre przyprawy, mieszanki przyprawowe oraz pikantne składniki dań takie jak papryczki Jalapeno czy pieprz Cayenne.”-powiedziała Magdalena Bartoszewicz – PR Manager Kamis.

Nowe trendy i dodatki kulinarne uwzględnione w raporcie Trendy w Smakach 2014, przygotowanym przez McCormick i Kamis, są zapowiedzią tego, co będzie dominować w menu na całym świecie w najbliższych miesiącach:

5 NAJWAŻNIEJSZYCH TRENDÓW           

 

1. Obsesja chili: miłośnicy jedzenia na całym świecie poszukują mocnych smakowych wrażeń.

2. Masala na nowo: nareszcie nadeszło 5 minut kuchni indyjskiej – koniec z ograniczającą tradycją, czas na interpretacje na miarę nowoczesności.

3. Kompaktowość w kuchni: entuzjaści gotowania w miejskich kuchniach udowadniają, że w małych przestrzeniach również można wyczarować wielkie smaki, wykorzystując do maksimum dostępne zasoby.

4. Meksykańska ofensywa: meksykańskie potrawy i składniki zdobywają światowe stoły – w każdym zakątku świata konsumenci odkrywają nowe aspekty tych smacznych, a jednocześnie zwyczajnych potraw.

5. Brazylia wchodzi do gry: uwaga świata kieruje się coraz częściej w stronę kuchni brazylijskiej, a to z powodu uosabianych przez nią kuszących połączeń wpływów globalnych i narodowych.

 

5 NAJWAŻNIEJSZYCH DODATKÓW SMAKOWYCH

1. Aji Amarillo: pikantne żółte chili z Peru o odważnym, owocowym smaku.

2. Kaszmirska masala: często domowej roboty mieszanka przypraw z Indii Północnych, w której skład wchodzi kumin, kardamon, cynamon, czarny pieprz, goździki i imbir.

3. Herbata: już nie tylko do popijania – ten naturalny składnik coraz częściej stosowany jest w mieszankach przypraw, bulionach i marynatach.

4. Sos chamoy: towyjątkowe połączenie przypraw pochodzące z Meksyku, sos sporządzony z moreli, limonek, chili i przypraw zdobywa coraz większą popularność w USA.

5. Mąka z manioku: znana też po prostu jako maniok lub tapioka – bezglutenowa alternatywa dla zwykłej mąki, a zarazem podstawowy produkt kuchni brazylijskiej, ceniona za różnorodność zastosowań.

Aby zapoznać się z kolejnymi 12 dodatkami smakowymi uwzględnionymi w raporcie, wejdź na: https://www.facebook.com/KamisZycieZeSmakiemlub www.FlavorofTogether.com.

SMAK, KTÓRY ŁĄCZY

Z okazji 125-lecia McCormick i Kamis zapowiadają uruchomienie programu charytatywnego „SMAK, KTÓRY ŁĄCZY”. Marki zapraszają swoich konsumentów do dzielenia się opowieściami wokół smaku. Za każdą opowieść udostępnioną na stronie akcji: www.FlavorofTogether.com bądź na oficjalnym profilu marek w mediach społecznościowych firmy przekaże jednego dolara, z kwoty 1,25 miliona dolarów, na rzecz międzynarodowej organizacji charytatywnej United Way. W Polsce Kamis będzie wspierał partnera United Way – Banki Żywności, które zajmują się zbieraniem żywności dla potrzebujących.

Trendy w Smakach

Od 2000 roku w McCormick realizowany jest program Trendy w Smakach, pionierski projekt mający na celu wychwytywanie nowych trendów kulinarnych na świecie i będący wyrazem naszej pasji do smaków. Pierwszy polski raport Trendy w Smakach został ogłoszony przez markę Kamis w 2013 roku. Ten ogromnie wyczekiwany przez wszystkich doroczny raport jest siłą napędową procesu budowania innowacyjności w branży spożywczej. Raport Trendy w smakach oddziałuje na sposób postrzegania kuchni we wszystkich zakątkach świata. Więcej informacji można znaleźć na stroniehttps://www.facebook.com/KamisZycieZeSmakiem lub www.kamis.pl.

 

Kamis

Jest to wiodąca marka na rynku przypraw, mieszanek i musztard w Polsce, znana z niepowtarzalnego smaku i wysokiej jakości produktów. Marka powstała w 1991 roku i od tego czasu zyskała zaufanie konsumentów. Kamis stał się synonimem kategorii przypraw w Polsce, koncentrując się na innowacyjności, jak również łamiąc stereotypy w myśleniu o przyprawach i gotowaniu. Od 2011 roku Kamis jest wiodącą marką McCormick w Polsce. Więcej przepisów i kulinarnych inspiracji można znaleźć na stronie www.kamis.pl lub na oficjalnym profilu marki na portalu Facebook https://www.facebook.com/KamisZycieZeSmakiem

McCormick

McCormick & Company, Incorporated to globalny lider branży przypraw z rocznym obrotem w wysokości 4 mld USD. Firma do dziś kontynuuje tradycję, prowadząc działalność związaną z produkcją i dystrybucją przypraw, mieszanek ziołowych, dodatków smakowych i innych produktów dla branży spożywczej – sklepów detalicznych, producentów żywności i przedsiębiorstw gastronomicznych – w ponad 110 krajach. Od dnia założenia przedsiębiorstwa w 1889 roku w Baltimore w stanie Maryland przez Willoughbiego M. McCormicka firma wykazuje silne przywiązanie do idei szacunku dla lokalnej społeczności i ochrony przyrody. Wcielane przez lata w życie wartości etycznego działania, pracy zespołowej, wydajności, innowacyjności oraz troski o pracowników stały się fundamentem silnej globalnej pozycji i pozytywnego oddziaływania na środowisko, społeczność oraz pracowników. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.mccormickcorporation.com.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS