- 75% użytkowników przebywając za granicą, wykonuje mniej połączeń głosowych niż w swoim kraju
- Prawie co czwarta osoba (23%) podróżująca do innego kraju, całkowicie rezygnuje z korzystania z telefonu
- 2/3 użytkowników szuka różnych sposobów na zmniejszenie opłat za korzystanie z roamingu
Raport Ericsson „Wi-Fi calling finds its voice” opisuje wpływ usługi Wi-Fi calling na zachowania użytkowników w codziennej komunikacji, oraz na postrzeganie operatorów wprowadzających tę usługę na rynek. Pokazuje również jak Wi-Fi calling oceniają użytkownicy wyjeżdzający do innych krajów.
Usługa Wi-Fi calling umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych i wysyłania wiadomości tekstowych za pomocą hot-spota. Wi-Fi calling można zaimplementować jako aplikacja lub wykorzystać wbudowany komunikator, zgodny ze standardem 3GPP.
Kiedy konsumenci podróżują do innego kraju, zmianie ulegają ich zwyczaje dotyczące korzystania z usług operatorów komórkowych. W celu uniknięcia wysokich rachunków dzwonią znacznie rzadziej, 75% użytkowników wykonuje mniej połączeń głosowych niż podczas pobytu w swoim kraju. 88% z nich przy korzystaniu z internetu korzysta z ogólnodostępnych hot-spotów. Prawie co czwarty z respondentów (23%) całkowicie rezygnuje z korzystania z telefonu.
Dla użytkowników telefonii komórkowej podróże do innego kraju wiążą się z odpowiednim przygotowaniem. Dwóch na trzech respondentów szuka różnych sposobów na zmniejszenie opłat za korzystanie z roamingu. Do najczęściej stosowanych rozwiązań należy zakup karty SIM lokalnego operatora i zasilanie konta komunikatorów głosowych, takich jak Skype. Wprowadzenie nowej usługi operatorskiej może spowodować, że użytkownicy przestaną szukać alternatywnych sposobów komunikacji. Zamiast tego, będą korzystać z Wi-Fi calling – zadeklarowało tak 42% respondentów biorących udział w badaniu.
75% przepytanych użytkowników deklaruje chęć dzwonienia częściej, jeśli operator ich sieci komórkowej wprowadzi usługę Wi-Fi calling. Osoby korzystające ze smartfonów, podróżujący do innych krajów, zostali również zapytani o udział wiadomości tekstowych, połączeń głosowych i internetu mobilnego w codziennej komunikacji. 30% komunikacji odbywa się za pomocą połączeń głosowych, 46% za pomocą internetu (głównie poprzez korzystanie z hot-spotów). Za resztę komunikacji odpowiadają wiadomości tekstowe.
Korzystanie z Wi-Fi calling niesie ze sobą wątpliwości osób podróżujących w celach służbowych. Jakość tej usługi jest ściśle związana z przepustowością łącza internetowego. Połowa respondentów obawia się, że będzie zmuszona korzystać ze specjalnych hot-spotów, oferujących szybki i niezawodny internet. Może to negatywnie wpłynąć na mobilność użytkowników.
Całość raportu: http://bit.ly/ericssonwificalling
Zobacz również: Wi-Fi Calling receptą na brak zasięgu sieci komórkowej?
dostarczył infoWire.pl