Klienci Poczty Polskiej mogą już dziś poprzez placówki pocztowe nadawać wnioski w ramach Programu Rodzina 500 Plus. Grupa Poczty Polskiej będzie udostępniała także możliwość wysyłki wniosków online poprzez Bank Pocztowy. Poczta Polska przygotowała dla klientów specjalną stronę www.pocztapolskarodzina.pl na której znajdują się wszystkie najważniejsze informacje o programie i dedykowanych dla niego produktach Grupy Poczty Polskiej. Nowością jest możliwość załatwienia spraw przez osoby niesłyszące dzięki tłumaczowi MIGAM.
Na stronie www Poczty Polskiej znajdują się najważniejsze informacje potrzebne do skorzystania z Programu 500 Plus. Klienci mogą się zapoznać z zasadami i warunkami Programu i pobrać wszelkie niezbędne dokumenty potrzebne do złożenia wniosku w Poczcie Polskiej. Osoby niesłyszące mogą uzyskać na stronie www Poczty pomoc w wypełnieniu wniosku o przystąpieniu do Programu dzięki funkcji video czat. Poczta Polska uruchomiła również Infolinię - 43 500 500 - dedykowaną programowi Rodzina 500 Plus
Poczta Polska jest partnerem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakresie wdrożenia i obsługi programu świadczeń Rodzina 500 plus. Spółka zaoferowała punkty informacyjne w placówkach pocztowych oraz bezpieczną ofertę produktów oszczędnościowo-ubezpieczeniowych skierowanych do rodziców.
Po pozytywnej weryfikacji wniosku, Poczta doręczy decyzje o przyznaniu świadczenia. Beneficjenci, którzy wybrali Pocztę będą mogli skorzystać z jednego z trzech sposobów wypłaty środków – wypłata gotówki w placówce pocztowej, przekazem pocztowym lub na rachunek w Banku Pocztowym.
Poczta Polska jest także gotowa do wsparcia osób niepełnosprawnych np. poprzez odebranie wniosku z miejsca zamieszkania i doręczenie świadczenia w formie gotówkowej.
dostarczył infoWire.pl