kross na asfalcie

mniemniak Data ostatniej zmiany: 2011-05-03 16:56:07

kross na asfalcie

2011-05-03 11:26:15 - mniemniak

Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na
oponach z kostką na asfalcie i oponach gładkich- szosowych?
Idealne byłoby szczególnie porównanie skuteczności np hamowania tym samym
moto na różnych oponach lub inny test.
Może jakiś odważny robił taki test? Ja nie mam odwagi. Po prostu
ślizgam się na nie właściwych nawierzchniach i to mi wystarczy.
Pytanie jest o tyle trudne w przypadku użyczenia motocykla komuś
innemu. Jeśli wypożyczę motor na kostkach kierowcy który wyjedzie na
asfalt i zabiję kogoś lub siebie to czy czy to jest moja wina czy
kierowcy?
Czy jakiś przepis to reguluje poza zwykłym rozsądkiem ?

mniemniak

k.dymek@kd-projekt.pl

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> grupy.scigacz.pl/




Re: kross na asfalcie

2011-05-03 12:53:39 - Qlfon

W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
Jeśli wypożyczę motor na kostkach
> kierowcy który wyjedzie na asfalt i zabiję kogoś lub siebie to czy czy
> to jest moja wina czy kierowcy? Czy jakiś przepis to reguluje poza
> zwykłym rozsądkiem ?
>
Niech mnie ktoś uszczypnie....

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050



Re: kross na asfalcie

2011-05-03 14:26:20 - Arni

Qlfon pisze:
> W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
> Jeśli wypożyczę motor na kostkach
>> kierowcy który wyjedzie na asfalt i zabiję kogoś lub siebie to czy czy
>> to jest moja wina czy kierowcy? Czy jakiś przepis to reguluje poza
>> zwykłym rozsądkiem ?
>>
> Niech mnie ktoś uszczypnie....
>

a co w tym dziwnego?

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD



Re: kross na asfalcie

2011-05-03 14:30:24 - Qlfon

W dniu 2011-05-03 14:26, Arni pisze:
> Qlfon pisze:
>> W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
>> Jeśli wypożyczę motor na kostkach
>>> kierowcy który wyjedzie na asfalt i zabiję kogoś lub siebie to czy czy
>>> to jest moja wina czy kierowcy? Czy jakiś przepis to reguluje poza
>>> zwykłym rozsądkiem ?
>>>
>> Niech mnie ktoś uszczypnie....
>>
>
> a co w tym dziwnego?
>
W sumie biorąc pod uwagę skąd to przyszło to już chyba nic:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050



Re: kross na asfalcie

2011-05-03 15:52:43 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
> Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na
> oponach z kostką na asfalcie i oponach gładkich- szosowych?

Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym
ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo.

> Pytanie jest o tyle trudne w przypadku
> użyczenia motocykla komuś innemu. Jeśli wypożyczę motor na kostkach
> kierowcy który wyjedzie na asfalt

Pytasz czy opony kostkowe sa dopuszczone prawnie na ulice?
Nie mam pojecia.

KJ



Re: kross na asfalcie

2011-05-03 16:19:04 - Marcin N

Użytkownik KJ Siła Słów napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ipp1bu$mk8$1@inews.gazeta.pl...

W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
> Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na
> oponach z kostką na asfalcie i oponach gładkich- szosowych?

Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym
ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo.

==============

Czy aby na pewno stoppie jest wyznacznikiem siły hamowania? Wydaje mi się,
że większe znaczenie ma tu odpowiednie przemieszczenie środka ciężkości i
poderwanie tylnego koła.




Re: kross na asfalcie

2011-05-04 02:17:49 - The_EaGle

W dniu 2011-05-03 16:19, Marcin N pisze:
> Użytkownik KJ Siła Słów napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ipp1bu$mk8$1@inews.gazeta.pl...
>
> W dniu 2011-05-03 11:26, mniemniak pisze:
>> Czy ktoś dysponuje danymi porównawczymi zachowania się motocykla na
>> oponach z kostką na asfalcie i oponach gładkich- szosowych?
>
> Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym
> ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo.
>
> ==============
>
> Czy aby na pewno stoppie jest wyznacznikiem siły hamowania? Wydaje mi
> się, że większe znaczenie ma tu odpowiednie przemieszczenie środka
> ciężkości i poderwanie tylnego koła.

A jak ci się niby przemieści ten środek ciężkości jak nie przez
odpowiednie zwalnianie czyli odpowiednią przyczepność?

A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba że
uwzględnimy kierowce, tylko zmienia się wektor wypadkowej siły cięzkości
i siły bezwałdności... a stoppie jest wtedy jeżeli wektor przekroczy
granice (od śr.ć do p.p) w której jest podparty motocykl - punkt styku
przedniego koła z nawierzchnią.


Pozdrawiam
Rafał



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 07:23:16 - Piotr Rezmer

The_EaGle pisze:

> A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba że
> uwzględnimy kierowce,

Pewnie właśnie o tym mówił Marcin. Biorąc pod uwagę wagę krosa i wagę
kierowcy myślę że zrobienie stoppie na tego typu motocyklu może być
łatwiejsze niż na innych.
PS: tylko teoretyzuję, nie robiłem tego w praktyce.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 07:57:35 - rrolek

Witam
Użytkownik The_EaGle napisał w wiadomości
news:ipq5ve$3dc$1@news.onet.pl...
> A tak dokładnie to środek ciężkości się nie przemieszcza - chyba że
uwzględnimy kierowce....

Dokładnie tak, kierowca może dosiąść do kierownicy lub przesunąc kuper aż
na tylni błotnik. Może też wstać i przesuwać się na boki. To bardzo zmienie
położenie środka ciężkości i jest stosowane zawsze przy jeździe w terenie
(również przy hamowaniu).

Pozdr
rr





Re: kross na asfalcie

2011-05-04 10:18:04 - Roman Niewiarowski

W dniu 2011-05-03 15:52, KJ Siła Słów pisze:

> Od kiedy zobaczylem stoppie robione krosem na kostce bauma powiedzialbym
> ze temat jest wydumany, choc na sliskim faktycznie bedzie slabo.

Widzialem taki numer zrobiony na piasku i co ? I nic. Kostka duzo gorzej
trzyma w zlozeniu i moto na niej bardziej plywa.
W deszczu tez sie latwiej na kostce wywrocic.

> Pytasz czy opony kostkowe sa dopuszczone prawnie na ulice?
> Nie mam pojecia.

Jak ma homo to sa, jak nie to nie.

pozdr
newrom



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 11:38:16 - de Fresz

On 2011-05-03 15:52:43 +0200, KJ Siła Słów said:

> > Pytanie jest o tyle trudne w przypadku
>> użyczenia motocykla komuś innemu. Jeśli wypożyczę motor na kostkach
>> kierowcy który wyjedzie na asfalt
>
> Pytasz czy opony kostkowe sa dopuszczone prawnie na ulice?
> Nie mam pojecia.

Wszystkie kostki FIM-owskie mają (bo muszą, to jeden z wymogów tej
organizacji), stricte crossowe - najczęściej nie. Co nie zmienia faktu,
że kostki enduro z homo na asfalcie, a zwłaszcza mokrym, trzymają
strasznie gówenianie. I osobiście nie zauważyłem specjalnej różnicy na
twardym pomiędzy takimi z homo, a crossowymi bez. Za to może być
różnica w razie Niemca, gdy policmajstry będą pisali protokół ze
zdarzenia.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: kross na asfalcie

2011-05-04 13:30:19 - Piotr Klimek

Dnia (Wed, 4 May 2011 11:38:16 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> > Pytanie jest o tyle trudne w przypadku
>>> użyczenia motocykla komuś innemu. Jeśli wypożyczę motor na kostkach
>>> kierowcy który wyjedzie na asfalt
>>
>> Pytasz czy opony kostkowe sa dopuszczone prawnie na ulice?
>> Nie mam pojecia.
>
> Wszystkie kostki FIM-owskie mają (bo muszą, to jeden z wymogów tej
> organizacji), stricte crossowe - najczęściej nie. Co nie zmienia faktu,
> że kostki enduro z homo na asfalcie, a zwłaszcza mokrym, trzymają
> strasznie gówenianie. I osobiście nie zauważyłem specjalnej różnicy na
> twardym pomiędzy takimi z homo, a crossowymi bez. Za to może być
> różnica w razie Niemca, gdy policmajstry będą pisali protokół ze
> zdarzenia.

A tak z innej beczki, jezeli chodzi o zuzycie kostek na asfalcie to w jest
szansa na jego zminimalizowanie jesli juz z jakiegos powodu musze pojechac
po czarnym?

Mam Mitasy C18 i C19 czyli 'do wszystkiego'.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 13:50:31 - de Fresz

On 2011-05-04 13:30:19 +0200, Piotr Klimek said:

> A tak z innej beczki, jezeli chodzi o zuzycie kostek na asfalcie to w jest
> szansa na jego zminimalizowanie jesli juz z jakiegos powodu musze pojechac
> po czarnym?

Szanse są, ale marne ;-) Tam gdzie się da jechać poboczem, rowem
melioracyjnym, trawnikiem...


> Mam Mitasy C18 i C19 czyli 'do wszystkiego'.

Majtasy nie słyną z trwałości, różnica cenowa na komplecie w stosunku
do znacznie lepszych Pirelek jest na tyle nieduża, że IMHO szkoda
zachodu. Ale nie spodziewaj się cudów na asfalcie. Kendy też nie są
złe, cenowo podobne do czeskich gum.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: kross na asfalcie

2011-05-04 13:53:01 - Piotr Rezmer

de Fresz pisze:

> Ale nie spodziewaj się cudów na asfalcie. Kendy też nie są złe,

Potwierdzam, mam Kendę z przodu i trwałościowo dają radę, klocki się
nie urywają, nie ścierają się w dramatycznym tempie. Co do
przyczepności, nie wypowiem się bo nie mam jak porównać.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 14:47:17 - Roman Niewiarowski

W dniu 2011-05-04 13:50, de Fresz pisze:

> Majtasy nie słyną z trwałości, różnica cenowa na komplecie w stosunku do
> znacznie lepszych Pirelek jest na tyle nieduża, że IMHO szkoda zachodu.

ktore pirelki sa rownie trwale co zestaw c10/c11 ?

pozdfr
newrom



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 14:56:50 - de Fresz

On 2011-05-04 14:47:17 +0200, Roman Niewiarowski said:

> W dniu 2011-05-04 13:50, de Fresz pisze:
>
>> Majtasy nie słyną z trwałości, różnica cenowa na komplecie w stosunku do
>> znacznie lepszych Pirelek jest na tyle nieduża, że IMHO szkoda zachodu.
>
> ktore pirelki sa rownie trwale co zestaw c10/c11 ?

Sam bezpośrednio nie porównywałem, ale stawiam że Scorpiony XC
spokojnie wytrzymają podobnie. Paru znajomych się na nie przerzuciło z
różnych Majtasów i wszyscy bardzo sobie chwalą, zwłaszcza trakcję.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: kross na asfalcie

2011-05-04 15:06:10 - Roman Niewiarowski

W dniu 2011-05-04 14:56, de Fresz pisze:

> Sam bezpośrednio nie porównywałem, ale stawiam że Scorpiony XC spokojnie
> wytrzymają podobnie.

Dzieki. Doszly mnie sluchy ze sie pepiki wycofaly z c10/c11 i musze
znalezc zamiennik.

> Paru znajomych się na nie przerzuciło z różnych
> Majtasów i wszyscy bardzo sobie chwalą, zwłaszcza trakcję.

mnie zalezy na przyzwoitym trzymaniu w blocie i na przyzwoitym na
asfalcie, zaden wyczyn oczywiscie.

pozdr
newrom



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 15:52:09 - Piotr Klimek

Dnia (Wed, 04 May 2011 15:06:10 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:

> W dniu 2011-05-04 14:56, de Fresz pisze:
>
>> Sam bezpośrednio nie porównywałem, ale stawiam że Scorpiony XC spokojnie
>> wytrzymają podobnie.
>
> Dzieki. Doszly mnie sluchy ze sie pepiki wycofaly z c10/c11 i musze
> znalezc zamiennik.

C18/C19 jest nastepca.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 16:35:36 - Roman Niewiarowski

W dniu 2011-05-04 15:52, Piotr Klimek pisze:

> C18/C19 jest nastepca.

No to jezdzij, jezdzij i zeznawaj jak sie trzymiom na mokrym asfalcie, a
jak w blocie! :-)
Ja sie troche splukalem i chyba bede musial na starych gumach jeszcze
troche polatac, ale robie rozeznanie i szukam czegos przyzwoitego za
nieduza kase :)

pozdr
newrom



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 19:40:46 - zefir

W dniu 04.05.2011 16:35, Roman Niewiarowski pisze:
> W dniu 2011-05-04 15:52, Piotr Klimek pisze:
>
>> C18/C19 jest nastepca.
>
> No to jezdzij, jezdzij i zeznawaj jak sie trzymiom na mokrym asfalcie, a
> jak w blocie! :-)
> Ja sie troche splukalem i chyba bede musial na starych gumach jeszcze
> troche polatac, ale robie rozeznanie i szukam czegos przyzwoitego za
> nieduza kase :)

Jakbyś kupował C18 to zwróć uwagę na typ, ja mam wersję z czerwonym
paskiem, Zapek ma z żółtym i po 1kkm widać było znaczną różnicę w
zużyciu na korzyść czerwonego paska. Co do różnicy jeśli chodzi o
trakcję to nie wiem.

--
pzdr.
zefir
m600/xx/xr600r



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 20:36:39 - de Fresz

On 2011-05-04 19:40:46 +0200, zefir
said:

> Jakbyś kupował C18 to zwróć uwagę na typ, ja mam wersję z czerwonym
> paskiem, Zapek ma z żółtym i po 1kkm widać było znaczną różnicę w
> zużyciu na korzyść czerwonego paska.

Któryś z nich zdaje się oznacza homo - w katalogu Majtasa z bodaj 2009
czy 2010 stało coś o tym, że niektóre opony z serii C ją mają, ale
żaden ze sprzedawców nie potrafił mi tego wtedy potwierdzić.

A tak poza tym:
przykładowa C18 na Allegro: 240-250 zł
Scorpion Pro tył (FIM z homo): 280 zł
SCORPION MX eXTra 120/100-18 w Autokompleksie: 217 zł.

--
Pozdrawiam
de Fresz




Re: kross na asfalcie

2011-05-04 21:18:05 - zefir

W dniu 04.05.2011 20:36, de Fresz pisze:
> On 2011-05-04 19:40:46 +0200, zefir
> said:
>
>> Jakbyś kupował C18 to zwróć uwagę na typ, ja mam wersję z czerwonym
>> paskiem, Zapek ma z żółtym i po 1kkm widać było znaczną różnicę w
>> zużyciu na korzyść czerwonego paska.
>
> Któryś z nich zdaje się oznacza homo - w katalogu Majtasa z bodaj 2009
> czy 2010 stało coś o tym, że niektóre opony z serii C ją mają, ale żaden
> ze sprzedawców nie potrafił mi tego wtedy potwierdzić.

Kiedyś gdzieś znalazłem takie info:
Znaczenie kolorowych pasków:
czerwony - motocross
żółty - FIM enduro oraz cross country
zielony - przystosowane do musów
biały - zimowe

>
> A tak poza tym:
> przykładowa C18 na Allegro: 240-250 zł
> Scorpion Pro tył (FIM z homo): 280 zł
> SCORPION MX eXTra 120/100-18 w Autokompleksie: 217 zł.

Dobre są te Scorpiony?

--
pzdr.
zefir




Re: kross na asfalcie

2011-05-05 09:31:27 - de Fresz

On 2011-05-04 21:18:05 +0200, zefir
said:

>> A tak poza tym:
>> przykładowa C18 na Allegro: 240-250 zł
>> Scorpion Pro tył (FIM z homo): 280 zł
>> SCORPION MX eXTra 120/100-18 w Autokompleksie: 217 zł.
>
> Dobre są te Scorpiony?

FIMowskie - jedne z najlepszych. IMHO odczuwalnie lepsze od Michałków
Comp III i trochę lepsze od Metzów 6-Days (szybciej się oczyszczają z
błota).

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: kross na asfalcie

2011-05-04 22:23:01 - Roman Niewiarowski

W dniu 2011-05-04 20:36, de Fresz pisze:

> A tak poza tym:
> przykładowa C18 na Allegro: 240-250 zł
> Scorpion Pro tył (FIM z homo): 280 zł
> SCORPION MX eXTra 120/100-18 w Autokompleksie: 217 zł.

Te dane gowno daja jesli nie wezmiesz pod uwage trwalosci opony.
No nie Zapek ?

pozdr
newrom



Re: kross na asfalcie

2011-05-05 09:38:49 - de Fresz

On 2011-05-04 22:23:01 +0200, Roman Niewiarowski said:

>> A tak poza tym:
>> przykładowa C18 na Allegro: 240-250 zł
>> Scorpion Pro tył (FIM z homo): 280 zł
>> SCORPION MX eXTra 120/100-18 w Autokompleksie: 217 zł.
>
> Te dane gowno daja jesli nie wezmiesz pod uwage trwalosci opony.

Pisałem już, że Pirelki wstydu przy Majtasach nie robią. No i to może
ja dziwny jestem, ale mnie bardziej interere jak dobrze opona wgryza
się w glebę, jak szybko oczyszcza się z błota, jak dobrze trzyma w
zakrętach i na trawersach, jak się prowadzi w kopnym piachu. Przy
sensownym poziomie opon jakoś nie wierzę w cudowną przewagę pod
względem trwałości jednych nad innymi - i tak to asfalt najszybciej je
wykończy.


--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: kross na asfalcie

2011-05-05 08:08:23 - Piotr Klimek

Dnia (Wed, 4 May 2011 20:36:39 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> Jakbyś kupował C18 to zwróć uwagę na typ, ja mam wersję z czerwonym
>> paskiem, Zapek ma z żółtym i po 1kkm widać było znaczną różnicę w
>> zużyciu na korzyść czerwonego paska.
>
> Któryś z nich zdaje się oznacza homo - w katalogu Majtasa z bodaj 2009
> czy 2010 stało coś o tym, że niektóre opony z serii C ją mają, ale
> żaden ze sprzedawców nie potrafił mi tego wtedy potwierdzić.

Czerwony pasek oznacza motocross, zolty enduro. Zreszta tutaj jest to
rozpisane: www.sklep.motox.pl/mitas-10-opona-10090-19-p-188.html


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 16:25:34 - blur

Użytkownik Roman Niewiarowski napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iprivj$5d0$1@news.onet.pl...

>mnie zalezy na przyzwoitym trzymaniu w blocie i na przyzwoitym na asfalcie,
>zaden wyczyn oczywiscie.

zapomnij, przerabiałem temat i nie ma czegoś takiego jak złoty środek, albo
masz lacie na asfalt albo błoto, ostatnio śmigam 80% asfalt 20% szutry (nie
błoto) i najlepsze co znalazłem to Pirelli Scorpio A/T, ale już rozglądam
się za kompletem felg gdzie będzie kostka, 20min przekładki i jest fun.




Re: kross na asfalcie

2011-05-04 16:37:20 - Roman Niewiarowski

W dniu 2011-05-04 16:25, blur pisze:

> zapomnij, przerabiałem temat i nie ma czegoś takiego jak złoty środek,

Toc mowie ze c10/c11 byl dla mnie zlotym srodkiem z akceptowalnymi wadami.

> szutry (nie błoto) i najlepsze co znalazłem to Pirelli Scorpio A/T, ale
> już rozglądam się za kompletem felg gdzie będzie kostka, 20min
> przekładki i jest fun.

Na szutrach to mi sie najlepiej pilot road sprawdzal :-D

pozdr
newrom



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 15:51:11 - Piotr Klimek

Dnia (Wed, 04 May 2011 14:47:17 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:

> W dniu 2011-05-04 13:50, de Fresz pisze:
>
>> Majtasy nie słyną z trwałości, różnica cenowa na komplecie w stosunku do
>> znacznie lepszych Pirelek jest na tyle nieduża, że IMHO szkoda zachodu.
>
> ktore pirelki sa rownie trwale co zestaw c10/c11 ?

C10/C11 juz nie produkuja podobno, dlatego zalozylem C18/C19, ktore maja
taka sama charakterystyke.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 15:31:04 - Piotr Klimek

Dnia (Wed, 4 May 2011 13:50:31 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> A tak z innej beczki, jezeli chodzi o zuzycie kostek na asfalcie to w jest
>> szansa na jego zminimalizowanie jesli juz z jakiegos powodu musze pojechac
>> po czarnym?
>
> Szanse są, ale marne ;-) Tam gdzie się da jechać poboczem, rowem
> melioracyjnym, trawnikiem...

No to wiadomo, a jak juz wychodzi na to, ze trzeba jechac po czarnym to
jest sens jechac wolniej, nie przyspieszac gwaltownie itd? Czy po prostu
olac i jechac?

>
>> Mam Mitasy C18 i C19 czyli 'do wszystkiego'.
>
> Majtasy nie słyną z trwałości, różnica cenowa na komplecie w stosunku
> do znacznie lepszych Pirelek jest na tyle nieduża, że IMHO szkoda
> zachodu. Ale nie spodziewaj się cudów na asfalcie. Kendy też nie są
> złe, cenowo podobne do czeskich gum.

Kupilem Mitasy, bo takie mialem wczesniej zalozone, a w temacie opon
terenowych jestem swiezak.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: kross na asfalcie

2011-05-04 15:36:26 - de Fresz

On 2011-05-04 15:31:04 +0200, Piotr Klimek said:

>> Szanse są, ale marne ;-) Tam gdzie się da jechać poboczem, rowem
>> melioracyjnym, trawnikiem...
>
> No to wiadomo, a jak juz wychodzi na to, ze trzeba jechac po czarnym to
> jest sens jechac wolniej, nie przyspieszac gwaltownie itd?

Pewnie jakiś sens jest. Zresztą nie oszukujmy się, Twój DeTek demonem
memlania opon raczej nie jest ;-)


> Czy po prostu olac i jechac?

Ja robię właśnie tak. W 450 i tak ciężko jest oblatać cały sezon na
jednym komplecie.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: kross na asfalcie

2011-05-04 15:50:17 - Piotr Klimek

Dnia (Wed, 4 May 2011 15:36:26 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

>>> Szanse są, ale marne ;-) Tam gdzie się da jechać poboczem, rowem
>>> melioracyjnym, trawnikiem...
>>
>> No to wiadomo, a jak juz wychodzi na to, ze trzeba jechac po czarnym to
>> jest sens jechac wolniej, nie przyspieszac gwaltownie itd?
>
> Pewnie jakiś sens jest. Zresztą nie oszukujmy się, Twój DeTek demonem
> memlania opon raczej nie jest ;-)

Jak to nie jest! Paaaaanie tam jest tyle mocy, ze w terenie potrafi mna
zdrowo pozamiatac :)

>> Czy po prostu olac i jechac?
>
> Ja robię właśnie tak. W 450 i tak ciężko jest oblatać cały sezon na
> jednym komplecie.

OK, dzieki, nie bede zatem jakis specjalnych czarow czynil jadac po
czarnym.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: kross na asfalcie

2011-05-03 16:56:07 - Piotr Rezmer

mniemniak pisze:
> Jeśli wypożyczę motor na kostkach
> kierowcy który wyjedzie na asfalt i zabiję kogoś lub siebie to czy czy
> to jest moja wina czy kierowcy? Czy jakiś przepis to reguluje poza
> zwykłym rozsądkiem ?

Chcesz otworzyć wypożyczalnię? Kostka bardzo słabo się nadaje na asfalt,
zresztą nikt nie zamierza zakładać takich opon do jazdy po mieście.
Raczej jest to konieczność dojechania do off-roadu. Kostka słabo nadaje
się do hamowania na asfalcie, nawet przy skręcaniu nie wyrabia, zresztą
sam o tym wiesz, jak piszesz.
Niektóre opony maja homologację na asfalt, co nie oznacza że są dobre do
jazdy.
Po prostu jadąc na kostce trzeba przewidzieć większy zapas bezpieczeństwa.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS