zakochałem się w tym cudzie ;)

Lechu_wro Data ostatniej zmiany: 2011-03-18 13:02:09

zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-16 14:23:47 - Lechu_wro

MTT Superbike
pl.wikipedia.org/wiki/MTT_Superbike
film:
www.youtube.com/watch?v=4ejRkBimDD8

czy policja się nie przyczepi do dziwnego dźwięku silnika tego moto ?
ile to coś pali i jak jest z serwisem,
bo sprawdziłem, że ma jakiś dziwny silnik silnik turbowałowy
pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_turbowa%C5%82owy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-16 14:35:51 - masti

Dnia pięknego Wed, 16 Mar 2011 13:23:47 +0000 osobnik zwany Lechu_wro
wystukał:

> MTT Superbike
> pl.wikipedia.org/wiki/MTT_Superbike film:
> www.youtube.com/watch?v=4ejRkBimDD8
>
> czy policja się nie przyczepi do dziwnego dźwięku silnika tego moto ?
> ile to coś pali i jak jest z serwisem, bo sprawdziłem, że ma jakiś
> dziwny silnik silnik turbowałowy
> pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_turbowa%C5%82owy

wg tego
www.youtube.com/watch?v=ui9RZ01jnDg
320KM i 420kmh :)



--
BMW R1100GS '95
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-16 18:30:50 - nalesnik

W dniu 16.03.2011 14:23, Lechu_wro pisze:
> MTT Superbike
> [...] jakiś dziwny silnik silnik turbowałowy

Jaki znowu dziwny? Normalny, zwykły silnik turbowałowy taki jak w
helikopterach, czołgach i jak widać motocyklach.



Re: zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-16 20:14:30 - PanAdol

> Jaki znowu dziwny? Normalny, zwykły silnik turbowałowy taki jak w
> helikopterach, czołgach i jak widać motocyklach.
Przegladajac dalej filmy na YT trafilem na taki cudowny wynalazek ;)

www.youtube.com/watch?v=EjT6qqC4FIk&feature=related

Idea idealna - darmowe tankowanie na kazdym cpnie !!!!

;)
Pzdr
PanAdol





Re: zakocha?em si? w tym cudzie ;)

2011-03-16 20:57:52 - nalesnik

W dniu 16.03.2011 20:14, PanAdol pisze:
>> Jaki znowu dziwny? Normalny, zwyk?y silnik turbowa?owy taki jak w
>> helikopterach, czo?gach i jak wida? motocyklach.
> Przegladajac dalej filmy na YT trafilem na taki cudowny wynalazek ;)
>
> www.youtube.com/watch?v=EjT6qqC4FIk&feature=related
>
> Idea idealna - darmowe tankowanie na kazdym cpnie !!!!

Zastanawia mnie czy sprawdziłoby to się jako KERS w czteroczłapach.
Chyba jest to lżejsze rozwiązanie od koła zamachowego i akumulatorów.

--
pozdr
nalesnik



Re: zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-18 13:07:30 - blur



Użytkownik PanAdol napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ilr26q$etk$1@inews.gazeta.pl...

> Jaki znowu dziwny? Normalny, zwykły silnik turbowałowy taki jak w
> helikopterach, czołgach i jak widać motocyklach.
>Przegladajac dalej filmy na YT trafilem na taki cudowny wynalazek ;)

>www.youtube.com/watch?v=EjT6qqC4FIk&feature=related

>Idea idealna - darmowe tankowanie na kazdym cpnie !!!!

pokaż mi stację gdzie można nabić więcej jak 6at, no chyba że miałbyś
potężnie wielkie wykorbienie + ogromny zbiornik




Re: zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-18 10:02:58 - Jackare

Użytkownik Lechu_wro napisał w wiadomości
news:ilqdl3$19t$1@inews.gazeta.pl...
> MTT Superbike
> pl.wikipedia.org/wiki/MTT_Superbike
> film:
> www.youtube.com/watch?v=4ejRkBimDD8
>
> czy policja się nie przyczepi do dziwnego dźwięku silnika tego moto ?
> ile to coś pali i jak jest z serwisem,
> bo sprawdziłem, że ma jakiś dziwny silnik silnik turbowałowy
> pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_turbowa%C5%82owy
>
dziwny może i on nie jest ale stosunkowo nietypowy dla zastosowań lądowych.
Dawno dawno temu coś koło końca lat 80-tych, gdy byłem tą tematyką bardziej
zainteresowany słyszałem że robiono próby zastosowania tych silników w
ciężarówkach przemierzających trasy transkontynentalne ale niespecjalnie się
powiodły z uwagi na zasdnicze wady tego silnika. Wadą tego silnika z etgo co
pamiętam jest jego bardzo duża bezwładność - on ma optimum mocy przy jakichś
tam stałych obrotach wału/turbiny i nie są to małe obroty - stąd
charakterystyczne wycie - zresztą jak każdy silnik przepływowy. Tym
silnikiem w czystej jego postaci nie można nagle zwolnić i nagle
przyspieszyć jak silnikiem spalinowym czy elektrycznym- on się musi
rozkręcić lub wytracić obroty. Pewnie można stosować jakieś hamulce wału
czy turbin ale ze względu na panujące w silniku warunki nie będą to
rozwiązania ani tanie ani proste. Przypuszczam że uzyskanie jakiejś tam
sprawności operacyjnej przy małych prędkościach to albo mocno rozbudowania i
skomplikowana autrmatyczna skrzynia biegów albo systemy regulujące moc
turbiny odbiorczej (skok łopatek lub ilość gazów wylotowych kierowanych na
turbinę) albo i jedno i drugie - dokładnie nie wiem - tak sobie na gorąco
dywaguję.
Do tego dochodzi specyficzne paliwo, gorące gazy wylotowe które gdzieś
trzeba uwalniać lub schłodzić przed wypuszczeniem, efekt żyroskopowy jaki
dają szybko wirujące masy - chyba niezbyt korzystna sprawa w motocyklu i
utrzymanie silnika - konieczność idealnego wręc wyważenia wału z turbinami i
zagrożenia jakie niesie niewyważenie lub wciągnięcie jakiegoś szajsu do
takiego silnika i uderzenie w łopatki turbin.

Pomijam zagadnienia ekologiczne - pewnie żadnych norm euro i norm hałasu
toto nie spełni, więc IMHO narazie ciekawostka.

Takie moto niesie tez nowe możliwości na drodze- zamiast komuś kto stoi za
nami sypnąć żwirem spod koła, można mu spalić kombinezon lub wypalić dziurę
w przedniej szybie katamaranka :)
A jakieś sprytne wożenie ze sobą skrzydeł i otwarcie gazów wylotowych na
odrzut zamiast na turbinę odbiorczą mogłoby sprawić ze mielibyśmy prawdziwą
moto-lotnię :) No i nafta. Niby najtańsze paliwo, ale w sklepie butelka 0,5
litra prymusówki kosztuje ze 6 zeta.

Czekam na filmy o motocyklach parowych (koniecznie z topcase'em na węgiel),
motocykle z silnikiem liniowym (to by była jazda :)))) ), no i może jakiś
mały reaktorek na śmieciuszki jak powrocie do przyszłości
choć w sumie parowce sam znalazłem i jest ich niemało:
www.youtube.com/watch?v=KvYFK8PPsu0&feature=related
www.youtube.com/watch?v=0gkgoNTBLdE
www.youtube.com/watch?v=MfYh4tlYxn8&feature=related
www.youtube.com/watch?v=6Rb0OCuCPQY&feature=related
www.youtube.com/watch?v=m5X5C7x2h5g&feature=related
www.youtube.com/watch?v=d7yksdd_cQc&feature=related
www.youtube.com/watch?v=TLXH2c9C8Ys&feature=related

I aż dziwi że przy parowcach nie poszli w stronę napędu na dwa koła :)




Re: zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-18 13:31:09 - Kamil Nowak 'Amil'

Jackare napisał(a):
> choć w sumie parowce sam znalazłem i jest ich niemało:

Tu na liscie AZ ma parowca.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf



Re: zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-18 15:00:17 - AZ

On 2011-03-18, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
>
> Tu na liscie AZ ma parowca.
>
Tytus placi Ci za pisanie??

--
Artur
ZZR 1200



Re: zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-18 13:44:51 - Mariusz Kruk

epsilon$ while read LINE; do echo \>$LINE; done < Jackare
>powiodły z uwagi na zasdnicze wady tego silnika. Wadą tego silnika z etgo co
>pamiętam jest jego bardzo duża bezwładność - on ma optimum mocy przy jakichś
>tam stałych obrotach wału/turbiny i nie są to małe obroty - stąd
>charakterystyczne wycie - zresztą jak każdy silnik przepływowy. Tym
>silnikiem w czystej jego postaci nie można nagle zwolnić i nagle
>przyspieszyć jak silnikiem spalinowym czy elektrycznym- on się musi
>rozkręcić lub wytracić obroty.

To akurat nie jest jakiś straszny problem. Można zastosować, jak
w lokomotywach przekładnię elektryczną.

--
Kruk@ -\ |
}-> epsilon.eu.org |
-/ |
|



Re: zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-18 15:36:28 - Jackare

Użytkownik Mariusz Kruk napisał w wiadomości
Tym
>>silnikiem w czystej jego postaci nie można nagle zwolnić i nagle
>>przyspieszyć jak silnikiem spalinowym czy elektrycznym- on się musi
>>rozkręcić lub wytracić obroty.
>
> To akurat nie jest jakiś straszny problem. Można zastosować, jak
> w lokomotywach przekładnię elektryczną.
>
niby tak - zapomniałem w sumie o Leonardzie, ale w przypadku motocykla to
wszystko zaczyna nagle strasznie ważyć i się rozrastać. Nie wiem jak wygląda
technika i technologia takich rozwiązań w skali mini, bo w lokomotywie,
czołgu czy wielkiej ciężarówce to być może nie ma kluczowego znaczenia ale w
przypadku motocykla gabaryty i masa jednak się trochę liczą.
--
Jackare




Re: zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-18 16:02:52 - Mariusz Kruk

epsilon$ while read LINE; do echo \>$LINE; done < Jackare
>Tym
>>>silnikiem w czystej jego postaci nie można nagle zwolnić i nagle
>>>przyspieszyć jak silnikiem spalinowym czy elektrycznym- on się musi
>>>rozkręcić lub wytracić obroty.
>> To akurat nie jest jakiś straszny problem. Można zastosować, jak
>> w lokomotywach przekładnię elektryczną.
>niby tak - zapomniałem w sumie o Leonardzie, ale w przypadku motocykla to
>wszystko zaczyna nagle strasznie ważyć i się rozrastać. Nie wiem jak wygląda
>technika i technologia takich rozwiązań w skali mini, bo w lokomotywie,
>czołgu czy wielkiej ciężarówce to być może nie ma kluczowego znaczenia ale w
>przypadku motocykla gabaryty i masa jednak się trochę liczą.

No, w lokomotywie masa akurat jest potrzebna :-)

--
[------------------------]
[ Kruk@epsilon.eu.org ]
[ epsilon.eu.org/ ]
[------------------------]



Re: zakochałem się w tym cudzie ;)

2011-03-18 13:02:09 - blur

Użytkownik Lechu_wro napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ilqdl3$19t$1@inews.gazeta.pl...

>MTT Superbike

nic nowego, chyba nawet w tej padace torque to występuje




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS