ABS

NESSO NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL Data ostatniej zmiany: 2011-01-17 14:00:41

ABS

2011-01-08 00:17:17 - NESSO NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL

czy da sie załozyc ABS do motora który seryjnie niebył w niego wyposażony ?

tzn czy spotkaliście w sieci jakiś manual , moze jakiś gotowy zestaw ?

pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie znaleśc w
zestawie ?






Re: ABS

2011-01-08 23:49:51 - KJ Siła Słów

W dniu 2011-01-08 00:17, NESSO pisze:
> czy da sie załozyc ABS do motora który seryjnie niebył w niego wyposażony ?
>
> tzn czy spotkaliście w sieci jakiś manual , moze jakiś gotowy zestaw ?
>
> pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie znaleśc w
> zestawie ?

Znajdź manuale serwisowe do dwóch wersji tego samego moto np. BMW 800 z
ABS i bez ABS i porównaj czym się różnią.

Cieszesiezemoglempomoc

KJ



Re: ABS

2011-01-09 01:32:33 - NESSO NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL

>> czy da sie załozyc ABS do motora który seryjnie niebył w niego wyposażony
>> ?
>>
>> tzn czy spotkaliście w sieci jakiś manual , moze jakiś gotowy zestaw ?
>>
>> pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie
>> znaleśc w
>> zestawie ?
>
> Znajdź manuale serwisowe do dwóch wersji tego samego moto np. BMW 800 z
> ABS i bez ABS i porównaj czym się różnią.
>
> Cieszesiezemoglempomoc
>

genialnie proste rozwiazania sa najlepsze ,
ale ja pytałem czy sa gotowe zestawy ?

np chciałbym junaka wyposazyc w ABS ( totalna abstrakcja ale o cos takiego
wlasnie sie pytałem )





Re: ABS

2011-01-10 12:01:41 - Kamil Nowak 'Amil'

NESSO napisał(a):
> np chciałbym junaka wyposazyc w ABS

Junak fabrycznie ma ABS na przednie kolo.


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf



Re: ABS

2011-01-09 13:34:24 - Hinek

Użytkownik NESSO napisał
>
> czy da sie załozyc ABS do motora który seryjnie niebył w niego wyposażony ?
> tzn czy spotkaliście w sieci jakiś manual , moze jakiś gotowy zestaw ?
>
>
Tylko idiota moglby cos takiego oferowac oficjalnie.
Odszkodowania by placil do konca zycia.
Z czego sie sklada uklad ABS znajdziesz bez problemu w sieci.
Na wlasna odpowiedzialnosc mozesz sobie doczepic nawet silnik
od F16 i dwa smigla....Wszystko mozna.
Pozdr

--
Hinek




Re: ABS

2011-01-10 11:04:52 - kakmar

Dnia 09.01.2011 Hinek napisał/a:
> Użytkownik NESSO napisał
>>
>> czy da sie załozyc ABS do motora który seryjnie niebył w niego wyposażony ?
>> tzn czy spotkaliście w sieci jakiś manual , moze jakiś gotowy zestaw ?
>>
>>
> Tylko idiota moglby cos takiego oferowac oficjalnie.
> Odszkodowania by placil do konca zycia.

A mógłbyś może rozwinąć dlaczego? Producenci motocykli jakoś oferują już
zamontowane. A katalogu części zamiennych też można pewnie komplet zebrać.

IMHO gdyby te _czy_ literki dawały tyle samo do lansu co aftermarketowy
wyfuk, PC, zawias, heble, czy choćby wyścigowa klamka itd. to byłby
rynek.
Gdyby po wygranym wyścigu zawodnik GP czy WSBK powiedział, hamuję tak
zajebiście bo mam najnowszy ABS firmy zajebistyhebel.

Nikt po prostu nie widzi potencjału marketingowego w tych trzech
literkach. Producenci zakładają bo można tym na części klientów
zarobić i nikt im nie powie że nie starają się poprawić bezpieczeństwa.
Stąd też plan aby uszczęśliwić wszystkich przepisami.

A i jeszcze jeśli ABS będzie obowiązkowy i nie będzie można go wywalić z
motocykli wyścigowych to pojawią się wyczynowe wersje. Zestaw ABS od
brembo, czemu nie?

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS

2011-01-14 13:15:26 - Hinek

Użytkownik kakmar napisał w wiadomości
news:igelk4$jjo$1@news.onet.pl...
> Dnia 09.01.2011 Hinek napisał/a:
>> Użytkownik NESSO napisał
>>>
>>> czy da sie załozyc ABS do motora który seryjnie niebył w niego wyposażony ?
>>> tzn czy spotkaliście w sieci jakiś manual , moze jakiś gotowy zestaw ?
>>>
>>>
>> Tylko idiota moglby cos takiego oferowac oficjalnie.
>> Odszkodowania by placil do konca zycia.
>
> A mógłbyś może rozwinąć dlaczego? Producenci motocykli jakoś oferują już
> zamontowane. A katalogu części zamiennych też można pewnie komplet zebrać.
>
>
Taka ingerencja w uklad hamulcowy wymagalaby uzyskania stosownej homologacji,
badan, ekspertyz itd. Zgadnij ile to by kosztowalo..
Bez tego w zyciu motocykl nie przeszedlby oficjalnie przegladu technicznego.
Jesli jednak sam zamontujesz jakas wydumke - ubezpieczyciel w razie
czego wypnie sie na Ciebie..i bedziesz np. do konca zycia placil
komus rente.
Pozdr

--
Hinek








Re: ABS

2011-01-17 12:28:26 - kakmar

Dnia 14.01.2011 Hinek napisał/a:

> Taka ingerencja w uklad hamulcowy wymagalaby uzyskania stosownej homologacji,
> badan, ekspertyz itd.
Wstrząsające, a co z klockami, tarczami, zaciskami, przewodami, pompami,
klamkami, płynem, zestawami naprawczymi, od niezależnych od fabryki motocykla
producentów?
Wszystkie nielegalne? A przecież przy odrobinie chęci i kasy można sobie taki
zestaw złożyć i założyć, może nawet bez 1 oryginalnego elementu.

> Zgadnij ile to by kosztowalo..
Ale jakie to ma znaczenie dla pytania, da się czy nie, i dlaczego?

> Bez tego w zyciu motocykl nie przeszedlby oficjalnie przegladu technicznego.
Patrz, hamulce owszem sprawdzają, czy aby działają. Ale żeby z katalogiem
producenta weryfikowali oryginalność części składowych to się nie spotkałem.

> Jesli jednak sam zamontujesz jakas wydumke - ubezpieczyciel w razie
> czego wypnie sie na Ciebie..i bedziesz np. do konca zycia placil
> komus rente.
I tak dobrze że taki aftermarketowy hamulec po prostu mnie nie udusi.
Tylko co z tymi wszystkimi zarejestrowanymi i ubezpieczonymi wydumkami?
Jak ktoś sobie wymieni przewody, czy klocki to jeszcze OK, czy już ma
przesrane do końca życia? A gdy wymieni pompę na aftermarket lub od innego
modelu? A klamkę? A jak do HD założy przód od R1?

Jak to dobrze że nie było jeszcze odpowiednich przepisów, kiedy powstawały po
szopach pierwsze motocykle, auta, czy nawet o zgrozo samoloty. Warto też
wspomnieć że wszyscy przecież tzw. pionierzy (kierowcy czy piloci) na pewno
nie mieli stosownych uprawnień, atestowanych kasków ani nawet aktualnych
badań.

A przecież gdyby były na czas, to byśmy teraz bezpiecznie i ekologicznie
zapierdalali wszędzie z buta.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS

2011-01-17 12:53:39 - Kamil Nowak 'Amil'

kakmar napisał(a):
(bla bla bla)

Mam wrazenie ze nie wiesz jak dziala ABS i jak bardzo wspolczesny ABS
jest skomplikowanym urzadzeniem i jakie kuku moze zrobic jesli jest
niesprawny.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf



Re: ABS

2011-01-17 14:21:23 - kakmar

Dnia 17.01.2011 Kamil Nowak 'Amil' napisał/a:
> kakmar napisał(a):
> (bla bla bla)
>
> Mam wrazenie ze nie wiesz jak dziala ABS i jak bardzo wspolczesny ABS
> jest skomplikowanym urzadzeniem i jakie kuku moze zrobic jesli jest
> niesprawny.
>
Ale poważnie? To masz poważnie:
Nie uważam żeby poziom komplikacji ABS, przerastał cokolwiek bardziej
uznane firmy działające na rynku części aftermarketowych. Zwłaszcza
takie co to mają w ofercie TC.
Sądzę też że niewystępowanie ABS w ofercie wynika tylko z braku
koncepcji jak go sprzedać i na nim zarobić.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS

2011-01-17 14:24:18 - Hinek

Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
Poczytaj tez sobie o motocyklowym ABS. Warto bo to
ciekawe, a pojecia o tym nie masz.
Pozdr

--
Hinek







Re: ABS

2011-01-17 14:45:51 - kakmar

Dnia 17.01.2011 Hinek napisał/a:
> Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
> Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
> Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
> Poczytaj tez sobie o motocyklowym ABS. Warto bo to
> ciekawe, a pojecia o tym nie masz.

Tak oczywiście, znam tylko obrazki z google,
images for abs.

Tylko nie wiem co znaczy:
> Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
A jak sobie wymienię pompę, a jak zrobię przód uruchamiany nogą?
Co robię na drogach te wszystkie zarejestrowane i ubezpieczone
customy?
Czy założenie nieoryginalnych tarcz, zacisków, klocków, przewodów,
pompy, klamki, mocowań i zalanie niefabrycznym płynem w innej niż
zalewana w fabryce specyfikacji, jest taką zmianą, czy nie?

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS

2011-01-17 16:39:21 - Hinek

Użytkownik kakmar napisał
>
> Tylko nie wiem co znaczy:
>> Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
>
> A jak sobie wymienię pompę, a jak zrobię przód uruchamiany nogą?
> Co robię na drogach te wszystkie zarejestrowane i ubezpieczone
> customy?
> Czy założenie nieoryginalnych tarcz, zacisków, klocków, przewodów,
> pompy, klamki, mocowań i zalanie niefabrycznym płynem w innej niż
> zalewana w fabryce specyfikacji, jest taką zmianą, czy nie?
>
>
>
Nie mnie sie pytaj i nie mnie przekonuj.
Wszystko co ma zwiazek z bezpieczenstwem, ekologia musi
byc atesowane, certyfikowane, miec rozne CE itd, itp.
Zapewniam Cie, ze ubezpieczyciele szukaja wszelkich haczykow
aby nie placic. Za to placa rzeczoznawcom - a przy powazniejszym
wypadku sprzet podlega dokladnym ogledzinom.
Popatrz co sie juz teraz dzieje np. u Niemcow...

Znam wypadek jeszcze sprzed paru lat kiedy odmowiono wyplaty
odszkodowania czlowiekowi - bo mial powiercone otwory w tarczach
hamulcowych (w aucie, dla lepszego chlodzenia itd) Rzeczoznawca
stwierdzil ze nie pogorszylo to hamowania, ale czlowiek
przegral ostatecznie sprawe.

Nawiasem mowiac - uwazasz ze powinny byc stosowne kity
na Allegro zeby Jozek w garazu zalozyl se ABSa do scigacza?
Tak jak xenony?
Pozdr

--
Hinek




Re: ABS

2011-01-17 14:50:25 - AZ

On 2011-01-17, Hinek wrote:
> Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
> Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
> Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
>
To dyskusyjne mocno jest. Czy ja zmieniajac przewody na w stalowym oplocie
i zastepujac uklad z trojnikiem (3 przewody) na dwa dlugie przewody
zmienilem konstrukcje ukladu hamulcowego? Tyle, ze tutaj efekt takiej
zmiany jest do przewidzenia bo nie jest kupa elektroniki ktora
chujwiecorobi.

--
Artur
ZZR 1200



Re: ABS

2011-01-17 16:04:05 - kakmar

Dnia 17.01.2011 AZ napisał/a:
> On 2011-01-17, Hinek wrote:
>> Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
>> Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
>> Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
>>
> To dyskusyjne mocno jest. Czy ja zmieniajac przewody na w stalowym oplocie
> i zastepujac uklad z trojnikiem (3 przewody) na dwa dlugie przewody
> zmienilem konstrukcje ukladu hamulcowego? Tyle, ze tutaj efekt takiej
> zmiany jest do przewidzenia
Oczywiście, jak nie masz na to odpowiedniego atestu, to w tych dłuższych
przewodach wzbudzi Ci się fala stojąca od dziurek w tarczy i urwie klamkę
razem z ramieniem. A że to KHI to co najmniej jeszcze przód się od drgań
rozpadnie. Jedyna Twoja szansa to szybkie zdobycie odpowiedniego kwitu na
modyfikację.

> bo nie jest kupa elektroniki ktora chujwiecorobi.

Tyle że elektronikę, zwłaszcza jeśli jej poziom skomplikowania nie
przekracza możliwości sterownika ze zmywarki, to się po prostu zamawia u
producenta. Montuje i sprawdza czy robi to co ma robić, i ewentualnie
modyfikuje zakresy parametrów dla których wyświetla się System error,
contact service, Ops, tu będzie tylko kontrolka, awarii ABS.

--
kakmaratgmaildotcom



Re: ABS

2011-01-17 16:12:46 - AZ

On 2011-01-17, kakmar wrote:
>
> Oczywiście, jak nie masz na to odpowiedniego atestu, to w tych dłuższych
> przewodach wzbudzi Ci się fala stojąca od dziurek w tarczy i urwie klamkę
> razem z ramieniem. A że to KHI to co najmniej jeszcze przód się od drgań
> rozpadnie. Jedyna Twoja szansa to szybkie zdobycie odpowiedniego kwitu na
> modyfikację.
>
Wlasnie takie mialem obawy. No i z uwagami od KHI moglbys sie wstrzymac,
jeden troll od KHI na grupie wystarczy.
>
> Tyle że elektronikę, zwłaszcza jeśli jej poziom skomplikowania nie
> przekracza możliwości sterownika ze zmywarki, to się po prostu zamawia u
> producenta. Montuje i sprawdza czy robi to co ma robić, i ewentualnie
> modyfikuje zakresy parametrów dla których wyświetla się System error,
> contact service, Ops, tu będzie tylko kontrolka, awarii ABS.
>
Nikt nie mowi ze jest to niewykonalne. Wszystko jest do zrobienia. Przeciez
w fabryce tez to montuja a nie odprawiaja czary. Tylko w przypadkow hamulcow
wymaga taki przeszczep wymaga starannosci i fachowego podejscia a nie pana
Zenka ktory powie 'eee ABS to tylko modulator i czujnik na kole'.

--
Artur
ZZR 1200



Re: ABS

2011-01-16 12:04:23 - mkochano

On Jan 8, 12:17 am, NESSO wrote:
> czy da sie za ozyc ABS do motora kt ry seryjnie nieby w niego wyposa ony ?

Kolega dowiadywał się o taką możliwość w Hondzie PanEuro. Nie da się.
Wersje z i bez ABS to niemal dwa różne motocykle, ten bez ABS nie ma
miejsca na zainstalowanie elementów ABSu.

Michał



Re: ABS

2011-01-19 07:56:43 - Jacot

mkochano wrote:

>Kolega dowiadywał się o taką możliwość w Hondzie PanEuro. Nie da się.
>Wersje z i bez ABS to niemal dwa różne motocykle, ten bez ABS nie ma
>miejsca na zainstalowanie elementów ABSu.

A to dziwne, bo ja mam takie Honde bez abs, w ktorej jest wszystko co
trzeba do zamontowania abs, z wersji abs. No czterokolowa jest ale to
akurat nie rzutuje.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
www.junak.riders.pl
www.stokrotka.ath.cx



Re: ABS

2011-01-17 14:00:41 - Nikanor

On Jan 8, 12:17 am, NESSO wrote:
> czy da sie za ozyc ABS do motora kt ry seryjnie nieby w niego wyposa ony ?
>
> tzn czy spotkali cie w sieci jaki manual , moze jaki gotowy zestaw ?
>
> pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie znale c w
> zestawie ?

Kiedyś robiłem takie poszukiwania w sprawie V-Stroma z 2004 r.
Konkluzja była taka, że gdyby próbować to na siłę przeprowadzić, to
koszt będzie znacznie wyższy, niż różnica w cenie między moim
egzemplarzem a takim młodszym o dwa lata z fabrycznym ABS. Nie mówiąc
o czasie, wysiłkach i niepewności co do wyniku.

--
Nikanor
[SH300, DR350, Agility125 - na wydaniu]



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS