WFM Osa - wymiary.

magnes Data ostatniej zmiany: 2011-01-03 18:23:08

WFM Osa - wymiary.

2010-12-30 01:06:46 - magnes

Witam.

Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od osy, nie ma kto
gdzies w garazu/piwnicy rozkreconej Osy co by mi zwymiarowac? Tak zgrubsza.
Googiel ma co prawda ladne rysunki techniczne tejze, ale niestety bez
wymiarow (a przynajmniej mnie sie nie udalo poszukac). Jak by ktos, cos to
bede zobowiazany :-)

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...





Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-30 10:29:11 - ErgoSum


Użytkownik magnes napisał w wiadomości
news:ifgief$hcc$1@news.onet.pl...
> Witam.
>
> Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od osy, nie ma kto
> gdzies w garazu/piwnicy rozkreconej Osy co by mi zwymiarowac? Tak
> zgrubsza. Googiel ma co prawda ladne rysunki techniczne tejze, ale
> niestety bez wymiarow (a przynajmniej mnie sie nie udalo poszukac). Jak by
> ktos, cos to bede zobowiazany :-)

Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?

erg





Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-30 11:03:14 - magnes


Użytkownik ErgoSum napisał w wiadomości:
> Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?

Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
najlatwiej ;-)

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...





Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-30 11:28:14 - NESSO NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL


>
> Użytkownik ErgoSum napisał w wiadomości:
>> Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?
>
> Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
> zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
> najlatwiej ;-)
>
> --
> Pozdr.
> magnes
> 600 & ?...


pl.wikipedia.org/wiki/Osa :D





Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-30 12:54:09 - Kuczu

W dniu 2010-12-30 11:28, NESSO pisze:
>>
>> Użytkownik ErgoSum napisał w wiadomości:
>>> Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?
>>
>> Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
>> zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
>> najlatwiej ;-)
>>
>> --
>> Pozdr.
>> magnes
>> 600& ?...
>
>
> pl.wikipedia.org/wiki/Osa :D
>
>

Ooo. Widze ze naszemu specjaliscie od skrotow sie humor wyostrzyl. Brawo !

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-30 19:05:13 - NESSO NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL


>>> Użytkownik ErgoSum napisał w wiadomości:
>>>> Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?
>>>
>>> Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
>>> zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
>>> najlatwiej ;-)
>>>
>>> --
>>> Pozdr.
>>> magnes
>>> 600& ?...
>>
>>
>> pl.wikipedia.org/wiki/Osa :D
>>
>>
>
> Ooo. Widze ze naszemu specjaliscie od skrotow sie humor wyostrzyl. Brawo !
>
> --
> Kuczu
>
> LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
> Harley Davidson FXR-C 666 Edition
> www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

a dziękuje,

choć czasami pytajac powaznie cięzko uzyskac własciwą odpowiedź
nadal nie wiem jak odczytac DL

Pozdr





Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-30 20:15:01 - Kuczu

W dniu 2010-12-30 19:05, NESSO pisze:
>>>> Użytkownik ErgoSum napisał w wiadomości:
>>>>> Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi?
>>>>
>>>> Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
>>>> zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
>>>> najlatwiej ;-)
>>>>
>>>> --
>>>> Pozdr.
>>>> magnes
>>>> 600& ?...
>>>
>>>
>>> pl.wikipedia.org/wiki/Osa :D
>>>
>>>
>>
>> Ooo. Widze ze naszemu specjaliscie od skrotow sie humor wyostrzyl. Brawo !
>>
>> --
>> Kuczu
>>
>> LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
>> Harley Davidson FXR-C 666 Edition
>> www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
>
> a dziękuje,
>
> choć czasami pytajac powaznie cięzko uzyskac własciwą odpowiedź
> nadal nie wiem jak odczytac DL

Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-31 00:10:58 - AZ

On 30 Gru, 20:15, Kuczu wrote:
>
> Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.
>
W jakiej to jest kolejności?

--
Artur
ZZR 1200



Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-31 00:37:33 - Kuczu

W dniu 2010-12-31 00:10, AZ pisze:
> On 30 Gru, 20:15, Kuczu wrote:
>>
>> Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.
>>
> W jakiej to jest kolejności?

A jaka Cipa suje ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-31 00:54:14 - AZ

On 31 Gru, 00:37, Kuczu wrote:
> >> Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.
>
> > W jakiej to jest kolejności?
>
> A jaka Cipa suje ?
>
Już wszystko jasne, napisałeś w odwrotnej kolejności - czyli miało być
ZZR, ZX, ... . Ale skupmy się na skrótach, lepiej byś koledze
wytłumaczył co oznacza FLHTCUI albo FLHTCUTG.

--
Artur
ZZR 1200



Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-31 01:00:01 - Kuczu

W dniu 2010-12-31 00:54, AZ pisze:
> On 31 Gru, 00:37, Kuczu wrote:
>>>> Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.
>>
>>> W jakiej to jest kolejności?
>>
>> A jaka Cipa suje ?
>>
> Już wszystko jasne, napisałeś w odwrotnej kolejności - czyli miało być
> ZZR, ZX, ... . Ale skupmy się na skrótach, lepiej byś koledze
> wytłumaczył co oznacza FLHTCUI albo FLHTCUTG.

Mysle ze do tego jeszcze nie dorosl. Jest na etapie dwu i trzyliterowek
wiec nie mieszajmy mu w glowie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-31 01:18:18 - zefir

W dniu 31.12.2010 00:54, AZ pisze:
> On 31 Gru, 00:37, Kuczu wrote:
>>>> Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.
>>
>>> W jakiej to jest kolejności?
>>
>> A jaka Cipa suje ?
>>
> Już wszystko jasne, napisałeś w odwrotnej kolejności - czyli miało być
> ZZR, ZX, ... . Ale skupmy się na skrótach, lepiej byś koledze
> wytłumaczył co oznacza FLHTCUI albo FLHTCUTG.

Już jednemu mniej rozgarniętemu ;) koledze tłumaczył:

groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/msg/0fb8d262f1c5cba1?hl=pl

--
pzdr.
zefir
m600/xx/xr600



Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-31 01:29:54 - masti

Dnia pięknego Fri, 31 Dec 2010 01:18:18 +0100 osobnik zwany zefir
wystukał:

> W dniu 31.12.2010 00:54, AZ pisze:
>> On 31 Gru, 00:37, Kuczu wrote:
>>>>> Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR
>>>>> itd.
>>>
>>>> W jakiej to jest kolejności?
>>>
>>> A jaka Cipa suje ?
>>>
>> Już wszystko jasne, napisałeś w odwrotnej kolejności - czyli miało być
>> ZZR, ZX, ... . Ale skupmy się na skrótach, lepiej byś koledze
>> wytłumaczył co oznacza FLHTCUI albo FLHTCUTG.
>
> Już jednemu mniej rozgarniętemu ;) koledze tłumaczył:
>
> groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/msg/0fb8d262f1c5cba1?
hl=pl

w przeciwieństwie do tego o co kolega pytał to jest proste jak budowa
cepa :)



--
BMW R1100GS
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-30 12:54:52 - ErgoSum


Użytkownik magnes napisał w wiadomości
news:ifhlcp$5en$1@news.onet.pl...

>
> Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z
> zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba
> najlatwiej ;-)
>
Bylem w garazu to zwymiarowalem [cm]:
- szerokosc ramy 28
- szerokosc z podlogami 49
- dlugosc od glowki ramy do gornego mocowanie tylnego blotnika 103
- szerokosc widelca przedniego 18
- wysokosc widelca (od dolu do konca sztycy) 70

Erg





Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-30 22:55:32 - magnes


Użytkownik ErgoSum napisał w wiadomości:
> Bylem w garazu to zwymiarowalem [cm]:
> (...)

O wlasnie! O to mi chodzilo! Dzieki! :-)
Jeszcze tylko pozwole sobie dopytac:
Ta szerokosc ramy 28 to mniej wiecej w miejscu lozyskowania tylnego
wahacza, tak?

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...





Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-31 00:05:33 - ErgoSum


Użytkownik magnes napisał w wiadomości
news:ifiv4a$gsp$1@news.onet.pl...

> Ta szerokosc ramy 28 to mniej wiecej w miejscu lozyskowania tylnego
> wahacza, tak?
>
Tak, dokladnie mierzylem wlasnie w tym miejscu.
Zapytam.. a co robisz ze potrzebujesz takie wymiary?

erg





Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-31 10:22:56 - magnes


Użytkownik ErgoSum napisał w wiadomości:
> Tak, dokladnie mierzylem wlasnie w tym miejscu.
> Zapytam.. a co robisz ze potrzebujesz takie wymiary?

Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i
zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...





Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-31 10:32:33 - magnes


Użytkownik magnes napisał w wiadomości:
> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i
> zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...

Czy sie da no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem odbudowy
zabytkow, niz przerabiania ich... choc na razie wychodzi mi, ze to co sobie
wymyslilem to chyba raczej sie nie da.
Mozesz mi jeszcze podrzucic wymiary odwloka (dlugosc i szerokosc tylnej
karoserii) oraz całego ukladu napedowego (dlugosc od swiecy do osi kola)?

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...





Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-01 20:20:37 - ErgoSum


Użytkownik magnes napisał w wiadomości
news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...

> Mozesz mi jeszcze podrzucic wymiary odwloka (dlugosc i szerokosc tylnej
> karoserii) oraz całego ukladu napedowego (dlugosc od swiecy do osi
> kola)?

Ok, ale dopiero po poniedzialku.
Mam Ose jest z pierwszej serii (M50) wiec ma troche inne wymiary odwloka,
ale jak zmierze to wysle.

erg





Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-04 21:13:52 - magnes


Użytkownik ErgoSum napisał w wiadomości:
> Ok, ale dopiero po poniedzialku.

Temat nieaktualny, dzieki za pomoc :-)

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...





Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-03 00:35:30 - Jackare

Użytkownik magnes napisał w wiadomości
news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik magnes napisał w wiadomości:
>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i
>> zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
>
> Czy sie da no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem odbudowy
> zabytkow, niz przerabiania ich
>

Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
Osa jest fajnista ale z racji m.in. specyficznego silnika różnie bywa z jej
użytecznością...
IMHO lepiej czasem zabytek przerobić i mieć frajdę z użytkowania go niż
pracować na stanem lpeszy niz z fabryki co w mojej ocenie jest
fałszowaniem historii pojazdu. Wolę zabytki z bagażem hostorii niż
nienaturalnie piękne świecidełka
--
Jackare
m.in. trzy osy....




Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-03 22:11:02 - Kuczu

W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
> Użytkownik magnes napisał w wiadomości
> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>>
>> Użytkownik magnes napisał w wiadomości:
>>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
>>> i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
>>
>> Czy sie da no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
>> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
>>
>
> Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
> zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
> śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
> jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.

Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
ramie w takiej pozycji:

www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg

www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg

Obawiam sie iz zaden normalny silnik wspolczesny nie da rady tak
dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
czterosow z oczywistych wzgledow.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-03 22:43:28 - masti

Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał:

> W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
>> Użytkownik magnes napisał w wiadomości
>> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>>>
>>> Użytkownik magnes napisał w wiadomości:
>>>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
>>>> i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
>>>
>>> Czy sie da no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
>>> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
>>>
>>>
>> Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
>> zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
>> śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
>> jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
>
> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
> ramie w takiej pozycji:
>
> www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg
>
> www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg
>
> Obawiam sie iz zaden normalny silnik wspolczesny nie da rady tak
> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
> czterosow z oczywistych wzgledow.

a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją?
bo IMHO nie ma żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.



--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-03 22:51:58 - Kuczu

W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze:
> Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
> wystukał:
>
>> W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
>>> Użytkownik magnes napisał w wiadomości
>>> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>>>>
>>>> Użytkownik magnes napisał w wiadomości:
>>>>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa
>>>>> i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
>>>>
>>>> Czy sie da no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
>>>> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
>>>>
>>>>
>>> Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
>>> zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
>>> śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się skonczyć
>>> jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
>>
>> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
>> ramie w takiej pozycji:
>>
>> www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg
>>
>> www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg
>>
>> Obawiam sie iz zaden normalny silnik wspolczesny nie da rady tak
>> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
>> czterosow z oczywistych wzgledow.
>
> a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją?
> bo IMHO nie ma żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.

Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla
normalnych silnikow :) We wspolczesnym dwusuwie wywali olej ze skrzyni
biegow, w czterosuwie doprowadzi do jego zatarcia, co nastapi zanim
padna niesmarowane lozyska skrzyni biegow.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-03 23:53:39 - masti

Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:51:58 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał:

> W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze:
>> Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
>> wystukał:
>>
>>> W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
>>>> Użytkownik magnes napisał w wiadomości
>>>> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>>>>>
>>>>> Użytkownik magnes napisał w wiadomości:
>>>>>> Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl
>>>>>> Osa i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic...
>>>>>
>>>>> Czy sie da no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem
>>>>> odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich
>>>>>
>>>>>
>>>> Możesz napisać jaki to silnik ? Czy warto, to możemy się tu wspólnie
>>>> zastanowić bo z racji tego że uchwyty silnika w osie są mocowane na
>>>> śrubach - jest wiele możliwości które niekoniecznie muszą się
>>>> skonczyć jakimiś nieodwracalnymi przeróbkami.
>>>
>>> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik
>>> w ramie w takiej pozycji:
>>>
>>> www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg
>>>
>>> www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg
>>>
>>> Obawiam sie iz zaden normalny silnik wspolczesny nie da rady tak
>>> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
>>> czterosow z oczywistych wzgledow.
>>
>> a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją? bo IMHO nie ma
>> żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest.
>
> Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla
> normalnych silnikow :) We wspolczesnym dwusuwie wywali olej ze skrzyni
> biegow, w czterosuwie doprowadzi do jego zatarcia, co nastapi zanim
> padna niesmarowane lozyska skrzyni biegow.

skoro normalny, to czemu ma w obecnych normalnych coś wywalić?
czym się ten silnik różni od współczesnych mu poza mocowaniem?
Bo IMHO niczym. I czemu wtedy nie wywalało a teraz ma? a moze tote obecne
są do dupy?


--
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-04 13:59:43 - ErgoSum


Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości
news:ifte2l$s8m$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
>> Użytkownik magnes napisał w wiadomości
>> news:ifk7v6$kh9$1@news.onet.pl...
>>>
>
> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
> ramie w takiej pozycji:

nic, tylko komuna-kasa, komuna-kasa, itd... Takie byly realia.

Mieli taki silnik, nie mieli kasy na nowy, a KC zgodzilo sie na produkcje
nowego skutera. Robili z tego co mieli.
Takie ulozenie wymagalo tego finezyjnego rozwiazania przeniesienia momentu
lancuchem z dzwigni rozrusznika (btw dlatego wlasnie pierwsze prototypy nie
mialy rozrusznika noznego tylko dluga dzwignie uruchamiana reka) na walek. Z
reszta to spotykane tez w innych skuterach - peugeot 157B. Ten silnik ktory
pokazujesz na fot to pierwsza wersja - 150cm3. To dosc krotka seria ktora ze
wzgledu na to miala problemy z chlodzeniem (a czesc produkcji PRL
eksportowal nawet do Indii), dlatego pozniejsze 175 wyposazyli w wymuszony
obieg chlodzenia i wentylator.
>
> www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg
>
> www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg
>
> Obawiam sie iz zaden normalny silnik wspolczesny nie da rady tak
> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
> czterosow z oczywistych wzgledow.

zgadza sie. Dlatego wlasnie jedna ze zmian w silniku w Osie wzgl WFM to
lancuch sprzeglowy ktory dodatkowo mial zadanie rozprowadzania oleju po
calej skrzyni

erg





Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-04 21:04:15 - magnes


Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości:
> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w
> ramie w takiej pozycji:

Jakkolwiek pozycja jest dziwna to i tak lapsza niz w Vespie, przynajmniej
jest w osi pojazdu ;-)

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...





Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-05 11:07:45 - Jackare

Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości
news:ifte2l$s8m$1@news.onet.pl...

>
> Obawiam sie iz zaden normalny silnik wspolczesny nie da rady tak
> dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika,
> czterosow z oczywistych wzgledow.
>
spokojnie dałby radę. W osie M52 (silnik 175) skrzynia i sprzęgło nie
różniły się niczym od tej z SHL M11 z której pochodził silnik. Łańcuszek
sprzęgłowy był inny - miał zabieraki do rozchlapywania oleju.

Pozycja gaźnika była zachowana przez zastosowanie odpowiedniego kolektora.
Dodatkowo gaźnik G24 i G26 (pegaz) miał obrotowo mocowaną komorę pływakową.
W osie M50, gażnik g20 był pozycjonowany tylko za pomocą kolektora.

problemami w obydwu silnikach były/są szczelność połączeń karteru i
szczelność - jakość simmeringów wału. Przez nieszczelności tych elementów
lubił się dostawać olej ze skrzyni do skrzyni korbowej powodując dymienie i
trudności z uruchomieniem

We współczesnym dwusuwie, poza wykonaniem odpowiedniego kolektora gaźnika
nadal nic nie powinno byc problemem dla pracy w pozycji wiszącej, chyba że
bedzie miał jakieś odmy itp unimeożliwiające powieszenie.
W czterosuwie problem smarowania rozwiązuje się za pomocą suchej miski
olejowej - to już większa sprawa do ementualnej przeróbki bo np
zapotrzebowanie na smarowanie rozbryzgowe i konstrukcja układu smarowania
mogą to uniemożliwiać lub sprawić że będzie to pracochłonne lub
nieopłacalne, ale czego to ludzie nie robią by dopiąć swego...
Istotnym problemem w osie jest chłodzenie. Powietrzne wymaga użycia dmuchawy
(brak dmuchawy w M50 był największym mankamentem tego modelu), ewentualne
cieczowe skonstruowania/przeróbki/montażu odpowiedniej chłodnicy i to będzie
o tyle problemem że w osie choć wielka - nie ma miejsca na nic.
--
Jackare




Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-03 23:08:51 - Kuczu

W dniu 2011-01-03 23:02, J_K_K pisze:
> Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości
> news:ifte2l$s8m$1@news.onet.pl...
>> Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik
>> w ramie w takiej pozycji:
>>
> Chęć uzyskania w miarę niskiego przekroku, a brak silnika z poziomym
> cylindrem ?

Powiem Ci w tajemnicy ze to bylo pytanie retoryczne :)

> Vide silnik Jawy 50, który oryginalnie był projektowany do skutera
> (poziomy cylinder),
> a dopiero później trafił do Mustanga i Ogara 200.

Wiem bo Mustangiem, ponad 20 lat temu, krecilem swoje pierwsze kilometry.
>
> W skuterze CZ-ty silnika nie obracali, to i niskości nie uzyskali :-)

Gupie Czechoslowaki...

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-04 21:11:11 - magnes


Użytkownik Jackare napisał w wiadomości:
> Możesz napisać jaki to silnik ?

600ccm, 4T razem z przekladnia z Hondy Silver Wing ;-P

>Czy warto, to możemy się tu wspólnie zastanowić

Nie warto. Odpuszczam. Zbyt duza rzezba.

--
Pozdr.
magnes
600 & ?...





Re: WFM Osa - wymiary.

2010-12-31 00:07:41 - Kosiek

W dniu 2010-12-30 01:06, magnes pisze:
> Witam.
>
> Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od osy,



picasaweb.google.com/kosiek79/OsaManual#5303508935748607794

i następne, dopasuj mniej więcej inne wymiary na oko :)

--
Kosiek



Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-01 15:08:37 - Tmek

Użytkownik Kosiek napisał w
wiadomości news:ifj3c0$s37$1@news.onet.pl
>W dniu 2010-12-30 01:06, magnes pisze:
>> Witam.
>>
>> Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od
>> osy,
>
>
>
> picasaweb.google.com/kosiek79/OsaManual#5303508935748607794
>
> i następne, dopasuj mniej więcej inne wymiary na oko :)

Na oko to mozna.., jak suwmiarka mozna www.iconico.com/caliper/

Tmek




Re: WFM Osa - wymiary.

2011-01-03 18:23:08 - Glub

magnes wrote:
> Witam.
>
> Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od osy, nie ma kto
> gdzies w garazu/piwnicy rozkreconej Osy co by mi zwymiarowac? Tak zgrubsza.
> Googiel ma co prawda ladne rysunki techniczne tejze, ale niestety bez
> wymiarow (a przynajmniej mnie sie nie udalo poszukac). Jak by ktos, cos to
> bede zobowiazany :-)

Marcvs ma Osę. Poda ci wymiary.

--
Glub



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS