Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

Mr.Pisiek Data ostatniej zmiany: 2010-11-24 20:14:10

Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-23 22:52:04 - Mr.Pisiek

Witam !

Mój wybór padł na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic


www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/

Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?

Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?
Power Commander czy coś innego ?

Za info z góry dziękuje !

Pozdrawiam !

Michał



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 06:48:59 - Kuczu

W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:
> Witam !
>
> Mój wybór padł na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic
>
>
> www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/
>
>
> Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?
>
> Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
> Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?
> Power Commander czy coś innego ?
>
> Za info z góry dziękuje !

Akrapovic slip-on system Honda CB1000R 2008 MUST be used in combination
with ECU fuel mapping enrichment, otherwise you risk severe engine damage!

PC III USB mappings available for HONDA CB1000R
www.powercommander.com:
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer))


Skopiowane ze strony ktora podales.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 08:13:37 - Mr.Pisiek

W dniu 2010-11-24 06:48, Kuczu pisze:
> W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:
>> Witam !
>>
>> Mój wybór padł na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic
>>
>>
>> www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/
>>
>>
>>
>> Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?
>>
>> Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
>> Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?
>> Power Commander czy coś innego ?
>>
>> Za info z góry dziękuje !
>
> Akrapovic slip-on system Honda CB1000R 2008 MUST be used in combination
> with ECU fuel mapping enrichment, otherwise you risk severe engine damage!
>
> PC III USB mappings available for HONDA CB1000R
> www.powercommander.com:
> M135-504 (with DB killer)
> M135-505 (without DB killer))
>
>
> Skopiowane ze strony ktora podales.
>
>
Hejka !

To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które znalazłem na
stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )

M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
filter
M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter

M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted

M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted


Baffle należy rozumieć jako DB killer ?

Moj rocznik to 2009.

Pozdrawiam.

Michał




Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 10:20:36 - Piotr Kuczynski

On 24 Lis, 08:13, Mr.Pisiek wrote:

> Hejka !
>
> To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które znalazłem na
> stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )
>
> M16-013-504     Akrapovic street legal slip-on, Stock or  aftermarket air
> filter
> M16-013-505     Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter
>
> M16-013-508     European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
> with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>
> M16-013-509     European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
> Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>
> Baffle należy rozumieć jako DB killer ?
>
> Moj rocznik to 2009.

Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
Przeciez wyraznie napisali ze
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer))

pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
Co tu jeszcze mozna dodac ?

Kuczu



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 18:27:27 - Mr.Pisiek

W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
> On 24 Lis, 08:13, Mr.Pisiek wrote:
>
>> Hejka !
>>
>> To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które znalazłem na
>> stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )
>>
>> M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
>> filter
>> M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter
>>
>> M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
>> with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>
>> M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
>> Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>
>> Baffle należy rozumieć jako DB killer ?
>>
>> Moj rocznik to 2009.
>
> Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
> Przeciez wyraznie napisali ze
> M135-504 (with DB killer)
> M135-505 (without DB killer))
>
> pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
> i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
> uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
> Co tu jeszcze mozna dodac ?
>
> Kuczu

Czołem Kuczu !

No tak ....

jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy with baffle ???

Aha !
Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznaczałoby że
mapa M16-013-509 byłaby OK. (???)

Czy nie jest to przypadkiem tak że mapy:
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer) były dedykowane do Power Commander PCIII
USB ???

Czy w starym Power Commander PCIII USB był O2 Eliminator w komplecie ?

Jeszcze jedna NIEŚCISŁOŚĆ:

street legal slip-on - to system który mnie NIE interesuje (ten z
katalizatorem)

open slip-on : to ten system który mnie interesuje (no CAT)

Są to dwa różne układy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotyczącym
open slip-on system piszą że to tylko różnica DB Killer'a ?

www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_for_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_08_10.pdf


PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
www.powercommander.com:
M135-504 (with DB killer) --- naprawdę to mapa do Akrapovic street legal
slip-on
M135-505 (without DB killer)--naprawdę to mapa do Akrapovic open slip-on

Uffff....

Koniguracja jest taka :
Akrapovic open slip-on (no CAT)
Power Commander V with O2 Eliminator
Filtr fabryczny
oczywiście steel link pipe żeby to połaczyć.

Pytanie : Którą mapę wgrać ?


Kuczu ! dzięki za odpowiedź - ja i tak muszę zrobić na ten temat
doktorat bo nie zamierzam wgrać złej mapy i niedajBÓG narobić sobie
kiślu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))

Pozdrawiam

Michał






Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 20:19:49 - Kuczu

W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze:
> W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
>> On 24 Lis, 08:13, Mr.Pisiek wrote:
>>
>>> Hejka !
>>>
>>> To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które znalazłem na
>>> stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )
>>>
>>> M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
>>> filter
>>> M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter
>>>
>>> M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
>>> with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>>
>>> M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
>>> Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>>
>>> Baffle należy rozumieć jako DB killer ?
>>>
>>> Moj rocznik to 2009.
>>
>> Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
>> Przeciez wyraznie napisali ze
>> M135-504 (with DB killer)
>> M135-505 (without DB killer))
>>
>> pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
>> i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
>> uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
>> Co tu jeszcze mozna dodac ?
>>
>> Kuczu
>
> Czołem Kuczu !
>
> No tak ....
>
> jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy with baffle ???
>
> Aha !
> Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznaczałoby że
> mapa M16-013-509 byłaby OK. (???)
>
> Czy nie jest to przypadkiem tak że mapy:
> M135-504 (with DB killer)
> M135-505 (without DB killer) były dedykowane do Power Commander PCIII
> USB ???
>
> Czy w starym Power Commander PCIII USB był O2 Eliminator w komplecie ?
>
> Jeszcze jedna NIEŚCISŁOŚĆ:
>
> street legal slip-on - to system który mnie NIE interesuje (ten z
> katalizatorem)
>
> open slip-on : to ten system który mnie interesuje (no CAT)
>
> Są to dwa różne układy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotyczącym
> open slip-on system piszą że to tylko różnica DB Killer'a ?
>
> www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_for_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_08_10.pdf
>
>
>
> PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
> www.powercommander.com:
> M135-504 (with DB killer) --- naprawdę to mapa do Akrapovic street legal
> slip-on
> M135-505 (without DB killer)--naprawdę to mapa do Akrapovic open slip-on
>
> Uffff....
>
> Koniguracja jest taka :
> Akrapovic open slip-on (no CAT)
> Power Commander V with O2 Eliminator
> Filtr fabryczny
> oczywiście steel link pipe żeby to połaczyć.
>
> Pytanie : Którą mapę wgrać ?
>
>
> Kuczu ! dzięki za odpowiedź - ja i tak muszę zrobić na ten temat
> doktorat bo nie zamierzam wgrać złej mapy i niedajBÓG narobić sobie
> kiślu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))

Pokreciles wszystko. Mozna zalozyc sam tlumik przelotowy a mozna wlozyc
w niego db-killera (baffle) i miec halas street legal. Oba przy uzyciu
oryginalnej sondy lambda. I wtedy uzyc jedna z dwoch pierwszych map.

Mozna zrobic to samo ale bez lambdy, wtedy nalezy zmienic rure laczaca
(link pipe) i zamiast lambdy podlaczyc o2 eliminator. Wtedy wgrywa sie
jedna z nastepnych map (z db-killerem albo bez).

Nie wiem czy PC V jest kompatybilny z PC III i czy pasuja mapy z jednego
do drugiego. o2 eliminator nigdy nie jest w komplecie bo dla kazdej
marki moto jest inny. Sluzy on oszukaniu sterownika w momencie gdy
wyrzuca sie lambde. PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu
marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 20:53:34 - Mr.Pisiek

W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze:
> W dniu 2010-11-24 18:27, Mr.Pisiek pisze:
>> W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
>>> On 24 Lis, 08:13, Mr.Pisiek wrote:
>>>
>>>> Hejka !
>>>>
>>>> To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które
>>>> znalazłem na
>>>> stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )
>>>>
>>>> M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
>>>> filter
>>>> M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter
>>>>
>>>> M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
>>>> with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>>>
>>>> M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
>>>> Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>>>
>>>> Baffle należy rozumieć jako DB killer ?
>>>>
>>>> Moj rocznik to 2009.
>>>
>>> Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
>>> Przeciez wyraznie napisali ze
>>> M135-504 (with DB killer)
>>> M135-505 (without DB killer))
>>>
>>> pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
>>> i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
>>> uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
>>> Co tu jeszcze mozna dodac ?
>>>
>>> Kuczu
>>
>> Czołem Kuczu !
>>
>> No tak ....
>>
>> jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy with baffle ???
>>
>> Aha !
>> Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznaczałoby że
>> mapa M16-013-509 byłaby OK. (???)
>>
>> Czy nie jest to przypadkiem tak że mapy:
>> M135-504 (with DB killer)
>> M135-505 (without DB killer) były dedykowane do Power Commander PCIII
>> USB ???
>>
>> Czy w starym Power Commander PCIII USB był O2 Eliminator w komplecie ?
>>
>> Jeszcze jedna NIEŚCISŁOŚĆ:
>>
>> street legal slip-on - to system który mnie NIE interesuje (ten z
>> katalizatorem)
>>
>> open slip-on : to ten system który mnie interesuje (no CAT)
>>
>> Są to dwa różne układy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotyczącym
>> open slip-on system piszą że to tylko różnica DB Killer'a ?
>>
>> www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_for_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_08_10.pdf
>>
>>
>>
>>
>> PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
>> www.powercommander.com:
>> M135-504 (with DB killer) --- naprawdę to mapa do Akrapovic street legal
>> slip-on
>> M135-505 (without DB killer)--naprawdę to mapa do Akrapovic open slip-on
>>
>> Uffff....
>>
>> Koniguracja jest taka :
>> Akrapovic open slip-on (no CAT)
>> Power Commander V with O2 Eliminator
>> Filtr fabryczny
>> oczywiście steel link pipe żeby to połaczyć.
>>
>> Pytanie : Którą mapę wgrać ?
>>
>>
>> Kuczu ! dzięki za odpowiedź - ja i tak muszę zrobić na ten temat
>> doktorat bo nie zamierzam wgrać złej mapy i niedajBÓG narobić sobie
>> kiślu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))
>
> Pokreciles wszystko. Mozna zalozyc sam tlumik przelotowy a mozna wlozyc
> w niego db-killera (baffle) i miec halas street legal. Oba przy uzyciu
> oryginalnej sondy lambda. I wtedy uzyc jedna z dwoch pierwszych map.
>
> Mozna zrobic to samo ale bez lambdy, wtedy nalezy zmienic rure laczaca
> (link pipe) i zamiast lambdy podlaczyc o2 eliminator. Wtedy wgrywa sie
> jedna z nastepnych map (z db-killerem albo bez).
>
> Nie wiem czy PC V jest kompatybilny z PC III i czy pasuja mapy z jednego
> do drugiego. o2 eliminator nigdy nie jest w komplecie bo dla kazdej
> marki moto jest inny. Sluzy on oszukaniu sterownika w momencie gdy
> wyrzuca sie lambde. PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu
> marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.
>
>
MEGA DZIĘKI .... ! - dzięki WAM Panowie zaczynam OGARNIAĆ :-)
Dziękuję wszystkim którzy mieli cierpliwość mnie tu edukować / przyda
się napewno !!! - POZDRAWIAM
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 21:37:04 - Arni

Mr.Pisiek pisze:
>>
> MEGA DZIĘKI .... ! - dzięki WAM Panowie zaczynam OGARNIAĆ :-)
> Dziękuję wszystkim którzy mieli cierpliwość mnie tu edukować / przyda
> się napewno !!! - POZDRAWIAM
> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

to jeszcze zacznij cytaty przycinac i bedzie OK :)

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX na sprzedaż
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 23:33:43 - marider

W dniu 2010-11-24 20:19, Kuczu pisze:
PC sam w sobie jest uniwersalny i pasuje do wielu
> marek, zmienia sie tylko wiazke laczaca go z instalacja i mapy.


A to skad wiadomo? o_O

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 18:45:42 - Mr.Pisiek

W dniu 2010-11-24 17:44, Marcin N pisze:
>
> Użytkownik Mr.Pisiek napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:ichd4v$ggb$1@news.task.gda.pl...
>> Witam !
>>
>> Mój wybór padł na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic
>>
>>
>> www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/
>>
>>
>> Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?
>>
>> Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
>> Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?
>> Power Commander czy coś innego ?
>
> Zdradź mi, po co się instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie
> ciekawiło, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne
> to komuś, kto nie jest zawodowym ścigantem.

Czołem !
Już wyjaśniam :
Zakupiłem nową CB1000R w salonie. Lubię Hondy a ten Stretfighter podoba
mi się BARDZO. Normy Euro3 spowodowały że ten LITROWY motocykl brzmi jak
elektryczny MELEX a nie jak uliczny ŁOBUZ. Chcę to zmienić.
Oprócz cudownego dźwięku tłumika osiagnę również efekt polegający na tym
że zamyślone PANIE w osobowych autach usłyszą mnie prędzej niż ja zdążę
się zirytować ich taktyką jazdy w mieście.
To moje osobiste zdanie ale uważam że głośniejszy wydech ma wpływ na
bezpieczeństwo jazdy. Im szybciej Cię usłyszą tym szybciej polookają w
lusterka. Nie mówię tu broń boże o jakimś ryku gołych rur wydechowych bo
to wiocha ale rasowy ryk silnika litrowego + Akra to jest to co mam na
mysli pisząc Głosniejszy
Katalizator wygląda jak woreczek MOSZNOWY i należy się go pozbyć z
przyczyn estetycznych. Ten fabryczny układ waży też dużo.
Ten model Akrapovica podoba mi się jak SMOK (wersja Titan)
Wykres momentu obrotowego po wymianie układu też mi się podoba - bo jak
zapewne wiesz to moment jest odpowiedzialny za przyspieszenie maszyny a
nie moc.
Nie jeżdżę na żadnym torze dlatego właśnie zależy mi na takich
modernizacjach które nie będą miały negatywnego wpływu na żywotność
silnika. ( dlatego pragnę wgrać właściwą mapę do PCV )

A moje EGO jest OK i tłumik tutaj nie gra roli :-)))))

Pozdrawiam

Michał








Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 19:32:38 - kakmar

Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek napisał/a:
>
> Czołem !
> Już wyjaśniam :
> Zakupiłem nową CB1000R w salonie.

To nie lepiej było kupić od razu coś szybkiego?

--
kakmaratgmaildotcom emotikonysądlaemo



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 19:39:28 - Mr.Pisiek

W dniu 2010-11-24 19:32, kakmar pisze:
> Dnia 24.11.2010 Mr.Pisiek napisał/a:
>>
>> Czołem !
>> Już wyjaśniam :
>> Zakupiłem nową CB1000R w salonie.
>
> To nie lepiej było kupić od razu coś szybkiego?
>
Miłość od pierwszego wejrzenia ........ wiesz jak to jest :-))))



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 20:26:48 - Ivam

Użytkownik Mr.Pisiek napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:icjj33$d4b$1@news.task.gda.pl...
> Normy Euro3 spowodowały że ten LITROWY motocykl brzmi jak elektryczny
> MELEX a nie jak uliczny ŁOBUZ. Chcę to zmienić.

No i powod ok.

> Oprócz cudownego dźwięku tłumika osiagnę również efekt polegający na tym
> że zamyślone PANIE w osobowych autach usłyszą mnie prędzej niż ja zdążę
> się zirytować ich taktyką jazdy w mieście.

Jechales KIEDYS puszka? Wyprzedzil Cie WTEDY ktos z glosnym wydechem? Jesli
USLYSZALES go 10, 20, 50, 100 czy tam 300m wczesniej (JADACEGO za Toba) to
gratuluje SUPER zajebistego zmyslu sluchu. Ja takiego NIE posiadam i watpie,
zeby wiekszosc PANI w tej materii roznila sie ODE MNIE. W praktyce jest tak,
ze glosnego AKRAPA kilent/klientka w PUSZCE uslyszy dopiero jak zostanie
wyprzedzona przez LOBUZA.

> To moje osobiste zdanie ale uważam że głośniejszy wydech ma wpływ na
> bezpieczeństwo jazdy. Im szybciej Cię usłyszą tym szybciej polookają w
> lusterka.

Jak zaczniesz JEZDZIC tak, zeby przewidywac zachowania INNYCH to glosna
PUSZKA dla zwiekszenia BEZPIECZENSTWA nie bedzie Ci potrzebna. Jedynie w
KORKU gdy sie stoi ~5m za puszka i sie zrobi PRZEGAZOWKE to wtedy
ewentualnie PANI uslyszy. A dres zastawi Ci droge.

> Katalizator wygląda jak woreczek MOSZNOWY i należy się go pozbyć z
> przyczyn estetycznych.

No i zajebiscie.

> Ten fabryczny układ waży też dużo.
[...]
> Wykres momentu obrotowego po wymianie układu też mi się podoba
[...]
> Nie jeżdżę na żadnym torze

Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i
niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny?

Zeby nie bylo watpliwosci:
uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia
jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic
mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa
precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:)

> A moje EGO jest OK i tłumik tutaj nie gra roli :-)))))

Taaa... moje tez... ale i tak chce przelotowke. I tez bede tlumaczyl
dziewczynie/zonie/sasiadom/policjantom etc. bardzo racjonalne powody zakupu
tej puszki, mimo ze w codziennym zastosowaniu nie ma on wplywu kompletnie na
nic.

A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;)

--
pzdr:
Ivam




Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 20:55:05 - doktorski

On 24 Lis, 20:26, Ivam wrote:
> Jak nie JEZDZISZ po torze, to po chuj Ci niewiadomo JAKA poprawa MOMENTU i
> niewiadomo jakie ODCHUDZANIE maszyny?
Pochuj to pingwin w wodzie stoi, jak mawiaja starzy indianie.

Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety? Pomijam
swiadomie wzgledy estetyczne czyli to co widac i slychac. Jesli nie
jezdziles (a na to mi wyglada) to nie zadawaj glupich pytan.


> Zeby nie bylo watpliwosci:
> uwazam, ze akcesoryjne wydechy sa ok, ale takie kombinowanie i tlumaczenia
> jakie tu odstawiasz przypominaja mi siebie samego, kiedy musze wyjasnic
> mojej kobiecie koniecznosc zakupu nowych opon zamiast nowej kiecki. Tu sa
> precle - nie musisz sie tlumaczyc jesli nie chcesz:)
Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca.

pzdr, dr
14/525



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 21:35:45 - Marcin N


Uzytkownik doktorski napisal w wiadomosci grup
dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2g2000prf.googlegroups.com...

> Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
> wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety?

Nie jezdzilem i nie wiem.

Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametrów
pojazdu, który ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym
kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i
odczuwac niedosyt.

Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy
inny powód wydaje mi sie zwyczajnym lansem.

Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny powód. Sam dla
lansu stuningowalem swój motocykl o paski na felgach. ;)




Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 21:41:11 - Ivam

Uzytkownik Marcin N napisal w wiadomosci
grup dyskusyjnych:icjsu9$g6b$1@news.onet.pl...
> Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie
> parametrów pojazdu, który ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak
> znakomitym kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi
> wykorzystac w pelni i odczuwac niedosyt.

Musisz zrozumiec miedzy potrzeba, a chec. I po problemie.

> Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny powód.

I tutaj sie z Toba zgadzam w 100% i mniej/wiecej o tym byl moj wczesniejszy
post.

--
pzdr:
Ivam




Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 21:54:57 - AZ

On 24 Lis, 21:35, Marcin N wrote:
>
> Nie jezdzilem i nie wiem.
>
Powiem Ci na moim przykładzie - w UE mamy coś takiego jak normy EuroX
które to pojazdy muszą spełniać no i przez te spełnianie tych norm
motocykle nie jeżdżą tak jak by się chciało żeby jeździły. Przy 4-5
krpm miałem dziurę w momencie która była wyraźnie odczuwalna do
takiego stopnia, że mnie to irytowało. 4 podkładki pod iglice
załatwiły sprawę i zygzak jedzi tak jak ma jechać.
> Intryguje mnie jednak, czy komukolwiek jest potrzebne poprawianie parametr w
> pojazdu, kt ry ma osiagi ustepujace jedynie bolidowi F1. Jak znakomitym
> kierowca trzeba byc, zeby te (niezmodyfikowane) osiagi wykorzystac w pelni i
> odczuwac niedosyt.
>
Nie wiem czemu tak jarasz się porównywaniem osiągów motocykli do
Boxtera czy F1. Czy Boxter/F1 to jest maksymalnie maksimum? Mam
Zygzaka od ponad 1,5 roku i mimo tych 160 KM po przejechaniu 55 kkm
jego osiągi przestały mnie zadowalać, a wręcz przy ruszaniu na
światłach muszę się odpychać nogami.
> Nie wyobrazam sobie innej motywacji niz zawodnicza jazda na torze, a kazdy
> inny pow d wydaje mi sie zwyczajnym lansem.
>
Pojeździsz trochę i sam się przekonasz. BTW. Czemu zamieniłeś GS500 na
Fazera skoro ten pierwszy miał osiągi Boxtera?
> Przy czym lans nie jest zly, tylko po co udawac, ze jest inny pow d. Sam dla
> lansu stuningowalem sw j motocykl o paski na felgach. ;)
>
Nie rozróżniasz tuningu optycznego od tego technicznego. Poza tym jak
lansować się mocniejszym od seryjnego motocyklem? Na owiewce sobie
wykres z hamowni wykleić?

--
Artur
ZZR 1200



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 21:36:51 - Ivam

Uzytkownik doktorski napisal w wiadomosci grup
dyskusyjnych:5cbacec4-a439-4940-a7d6-07fb7d73b667@y2g2000prf.googlegroups.com...
> Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
> wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety?

Wiem. Przeczytaj jeszcze raz mojego posta i posta autora tematu. Moze
zapalpiesz o co mi chodzilo.

Jak nie zalapiesz to nie wysilaj sie na kolejna odpowiedz.

> Widac masz zupelnie inne problemy niz watkotfurca.

Jak wyzej.

--
pzdr:
Ivam




Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 21:59:33 - AZ

On 24 Lis, 20:55, doktorski wrote:
>
> Jezdziles kiedys motocyklem przed i po modyfikacjach? Wiesz o ile
> wiekszy fun z jazdy moze dac ten sam motocykl lekko dlubniety? Pomijam
> swiadomie wzgledy estetyczne czyli to co widac i slychac. Jesli nie
> jezdziles (a na to mi wyglada) to nie zadawaj glupich pytan.
>
Ty już jednemu stuningowałeś tak 14, że gdy go zapytałem i jak?
zrobił oczy jak stare złotówki i powiedział kurwa, stary - to był
demon, musiałem wgrać łagodniejszą mapę a Tobie nawet się nie
przyznał ;-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 22:21:37 - doktorski

On 24 Lis, 21:59, AZ wrote:
> Ty już jednemu stuningowałeś tak 14, że gdy go zapytałem i jak?
> zrobił oczy jak stare złotówki i powiedział kurwa, stary - to był
> demon, musiałem wgrać łagodniejszą mapę a Tobie nawet się nie
> przyznał ;-)
Przepraszam, nie chcialem. Mi mowil, ze fajnie na kolo wstaje juz od
4krpm.... :)
No, ale ostateczna weryfikacja map odbyla sie AFAIK u Tomka Kedziora,
ktoren to Tomek ustawil drynde pod preferencje wlasciciela. I mi nic
do tego :)

pzdr, dr
14/525



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 21:22:19 - Kuczu

W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:

> A propos - Kuczu: lezy u Ciebie ta puszka jeszcze? Bo pamietam o niej;)

Wisi pod sufitem w garazu i czeka.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 23:45:03 - marider

W dniu 2010-11-24 20:26, Ivam pisze:
>> Oprócz cudownego dźwięku tłumika osiagnę również efekt polegający na
>> tym że zamyślone PANIE w osobowych autach usłyszą mnie prędzej niż ja
>> zdążę się zirytować ich taktyką jazdy w mieście.
>
> Jechales KIEDYS puszka? Wyprzedzil Cie WTEDY ktos z glosnym wydechem?
> Jesli USLYSZALES go 10, 20, 50, 100 czy tam 300m wczesniej (JADACEGO za
> Toba) to gratuluje SUPER zajebistego zmyslu sluchu. Ja takiego NIE
> posiadam i watpie, zeby wiekszosc PANI w tej materii roznila sie ODE
> MNIE. W praktyce jest tak, ze glosnego AKRAPA kilent/klientka w PUSZCE
> uslyszy dopiero jak zostanie wyprzedzona przez LOBUZA.
>
>> To moje osobiste zdanie ale uważam że głośniejszy wydech ma wpływ na
>> bezpieczeństwo jazdy. Im szybciej Cię usłyszą tym szybciej polookają w
>> lusterka.
>
> Jak zaczniesz JEZDZIC tak, zeby przewidywac zachowania INNYCH to glosna
> PUSZKA dla zwiekszenia BEZPIECZENSTWA nie bedzie Ci potrzebna. Jedynie w
> KORKU gdy sie stoi ~5m za puszka i sie zrobi PRZEGAZOWKE to wtedy
> ewentualnie PANI uslyszy. A dres zastawi Ci droge.


Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele
osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych
rachunkow z wyjasnieniem -> www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ )

Loud pipes saves lives to bzdura! Za to policjanci i diagnosta na
pewno sie uciesza choc fakt ze po wstawieniu chocby koncowek, K&N i PC3
(badz PC V) reakcja moto na gaz i osiagi jest diametralnie rozna. Wyglad
i oszczednosc na masie swoja droga ;)

Pzdr
PS: tez mialem smaka na Akrapa ale mi przeszlo raczej po poprzedniej
RN20 i pelnym ukladzie. niby wydech super och i ach najlepszy ale dzwiek
taki sobie jak na moje ucho, teraz bedzie chyba 3/4 Yoshi - tj. gole
puszki + y-pipe - szkoda mi tracic dol na ulice..
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki



Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-25 17:28:38 - Ivam

Użytkownik marider napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ick4hh$nbr$1@news.net.icm.edu.pl...
> Tak, edukacja w Polsce lezy i kwiczy z roku na rok. Pewnie juz niewiele
> osob w ogole wie co to jest efekt Dopplera (tu jest kilka prostych
> rachunkow z wyjasnieniem -> www.if.pw.edu.pl/~mrow/doppler/ )

To mialem w podstawowce. Jedna z rzeczy, ktore najlepiej zapamietalem z
calej tamtej szkoly. OIDP nie ma tam nic o glosnosci, a jedynie
czestotliwosci. Mozna brac pod uwage ewentualnie zaleznosc przenikania
dzwieku przez rozne materialy w zaleznosci od czestotliwosci, ale nie tu bym
doszukiwal sie tego, ze glosnej maszyny samochodziarze nie uslysza
wczesniej.

Mozna sobie zrobic eksperyment stacjonarny. Wezmy glosniki i puscmy muzyke z
tych glosnikow. Jesli staniemy przed glosnikami to bedziemy slyszec dzwiek
glosniej niz jesli staniemy za glosnikami. Jesli wezmiemy motocykl, nawet na
fabrycznej puszce, odpalimy go i staniemy w odleglosci jednego metra za
maszyna (od strony czerwonych swiatel) oraz w odleglosci jednego metra z
przodu maszyny (od strony bialych swiatel) to na 100% bedziemy slyszec
roznice.

A teraz wystarczy skumac fakty - dzwiek z wydechu idzie do tylu maszyny.
Osoba siedzaca w puszce skierowana jest do przodu, za soba ma jeszcze fotel,
drzwi, tylna kanapa, caly bagaznik i kupe roznych rzeczy, ktore utrudniaja
dostep dzwiekow z zewnatrz... jak rozumowanie do niektorych nie dociera to
zawsze mozna zrobic empiryczne badania, zdjac tlumik z motocykla i poprosic
kolege, zeby jechal za nami, a potem nas wyprzedzil. Na 100% nawet gluchy
uslyszy roznice i dojdzie do wniosku, ze dzwiek z glosnego wydechu przed
nami jest zdecydowanie glosniejszy niz ten za nami.

> Loud pipes saves lives to bzdura!

Kwestia sporna. Uwazam, ze jednak w pewnej materii to powiedzenie to prawda.
Chodzi mi o zycie/zdrowie pieszych i rowerzystow ktorzy (momentami odnosze
takie wrazenie) sa kompletnie slepi.

--
pzdr:
Ivam




Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic

2010-11-24 20:14:10 - doktorski

On 24 Lis, 17:58, Marcin N wrote:
> My la em, e w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i
> poprawianie mocy.
Nie, to nie jest komplet. Ale wyfuk i modul to zalecane polaczenie.

Co daje? Poprawe przebiegu krzywej momentu i mocy - to wersja dla
myslacych.
Poprawe mocy o kilkanascie kuni i prawo do naklejenia stickera na
owiewce - wersja dla lanserow.

Do Michala:

Skoro juz inwestujesz w wydech i modul to nie zaluj na akcesoryjny
filtr. Chyba, ze jestes po tej stronie barykady, ktora uwaza, ze taki
filtr przepuszcza tone piachu rocznie itede. Nie namawiam ale polecam.

Dalej: tak jak rozmawialismy zadna mapa z www nie bedzie idealna dla
Twojego motocykla. Bez hamowni sie nie obejdzie. Z drugiej strony
kazda mapa zblizona do konfiguracji Twojego motocykla i przeznaczona
do konkretnego typu modulu bedzie bogatsza od serii ale nic nie
zepsuje. Po prostu nie wykorzystasz tego co moze Ci zaoferowac silnik.
W najgorszym przypadku krzywa momentu zlapie jakis dolek albocos.
Poczujesz. Mozesz tez smialo przewalic sobie kazda z map dla PCV i
potestowac. Nadal jednak twierdze, ze beda to odczucia subiektywne. Tu
nic nie zastapi hamowni.

O2eliminator: sprytne rozwiazanie ulatwiajace prace modulom ale z
pewnymi ograniczeniami. Standardowo O2 sensor informuje ECU o skladzie
mieszanki (lambda, AFR - jak kto woli). Jesli jest zbyt bogata - ECU
zmniejsza dawke paliwa. Jesli zbyt uboga - odwrotnie. Myk polega na
tym, ze jesli wzbogacisz modulem mieszanke poza zakres akceptowalny
dla ECU jako norma (a normy jakie sa wszyscy wiemy) ECU zareaguje
zubozeniem mieszanki. I cala robota modulu idzie w powietrze. Dzieki
O2 eliminator ECU zawsze dostaje informacje o AFR na tym samym
poziomie (np. 15,0). Na rynku dostepne sa tez bardziej zaawansowane
rozwiazania czyli O2 modulatory - w przypadku kiedy producent silnika
opracowuje rozne wartosci AFR dla roznych stanow TPS i rpm (a tak
wlasnie jest w nowszych modelach motocykli - ECU sa w stanie
przetwarzac odpowiednio duze ilosci danych i wysterowac na ich
podstawie do 8 wtryskiwaczy) konieczne jest dostosowywanie sygnalu O2
sensora dla ECU. Inaczej bedzie prawie tak jak bez O2 eliminatora.
Jednoczesnie sygnal z sensora wykorzystywany moze byc przez modul do
biezacej kontroli skladu mieszanki i jego optymalizacji.

pzdr, dr
14/525



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS