dlaczego mam zakręcać kranik?

Vir Data ostatniej zmiany: 2010-08-04 07:41:45

dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-03 22:06:00 - Vir

Tak mnie jakoś do tej pory życie rozpieszczało, że dotychczasowe moto
miałem na wtrysku, więc bez kranika. Ostatni nabytek jednak ma gaźniki,
co idzie w parze z kranikiem. Odwykłem już nieco od tego wynalazku, więc
pytam:

dlaczego mam zakręcać kranik?

- czy dlatego, że rano będę miał zalane gaźniki?
- czy dlatego, że rano nie będę miał wachy w zbiorniku?
- czy po prostu dlatego, że tak trzeba?

nie chce mi się go zakręcać, bo:

- zapominam odkręcić jak ruszam i moto mi gaśnie
- nie mieści mi się łapa w rękawiczce w otworze na kranik
- bo kranik się zużywa i będzie ciekł (?)


--
Vir
Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i średnia srebrna cebula



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-03 22:26:40 - Kuczu

W dniu 2010-08-03 22:06, Vir pisze:

> dlaczego mam zakręcać kranik?

Bo tak kaze Ksiega.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-03 22:29:11 - masti

Dnia pięknego Tue, 03 Aug 2010 22:06:00 +0200, osobnik zwany Vir wystukał:

> dlaczego mam zakręcać kranik?
>
nie musisz. Tylko potem nie miej pretensji do nikogo.




--
BMW R1100GS '95
mst gazeta <.> pl
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett




Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-03 22:34:14 - Grzybol

Użytkownik Vir napisał w wiadomości
news:i39sr8$r22$1@news.onet.pl...
> dlaczego mam zakręcać kranik?

KAŻDY motocyklista to wie. Wie to nawet ten, który tylko jeździ motocyklem.
Ta bawarka to jakiś rower chyba jest?

--
Grzybol





Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-03 22:46:39 - Kuczu

W dniu 2010-08-03 22:34, Grzybol pisze:

> Ta bawarka to jakiś rower chyba jest?

herbata z mlekiem tak sie nazywala gdy chodzilem do przedszkola. A teraz
to nie wiem, tak sie czasy pozmienialy...

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-03 22:45:49 - zarafiq

On 03/08/10 21:06, Vir wrote:
> Tak mnie jakoś do tej pory życie rozpieszczało, że dotychczasowe moto
> miałem na wtrysku, więc bez kranika. Ostatni nabytek jednak ma gaźniki,
> co idzie w parze z kranikiem. Odwykłem już nieco od tego wynalazku, więc
> pytam:

[...]

Trzy lata nie zakręcałem (Honda NT400 '89).
Efekt: ukradli mi moto :(
Innych przypadłości nie stwierdziłem.

Pozdrawiam,
zarafiq



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-03 23:12:38 - Mustafa

> dlaczego mam zakręcać kranik?

bo prawdziwni motużyści tak robią :)

> nie chce mi się go zakręcać, bo:

mnie też się nie chce i od 3 lat nie zakręcam
skutków ubocznych brak




Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-03 23:12:42 - AZ

On 3 Sie, 22:06, Vir wrote:
>
> dlaczego mam zakręcać kranik?
>
No popatrz, mam kranik i służy on tylko do:
- przełączania z/na rezerwe,
- zamknięcia w przypadku zdejmowania zbiornika lub dłuższego postoju.

Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
pchania...

W ogóle co to za moto?
--
Artur
ZZR 1200



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-03 23:21:06 - Kuczu

W dniu 2010-08-03 23:12, AZ pisze:

>> dlaczego mam zakręcać kranik?
>>
> No popatrz, mam kranik i służy on tylko do:
> - przełączania z/na rezerwe,
> - zamknięcia w przypadku zdejmowania zbiornika lub dłuższego postoju.

Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?

>
> Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
> i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
> na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
> pchania...

We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-03 23:40:12 - AZ

On 3 Sie, 23:21, Kuczu wrote:
>
> Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?
>
Zgadza się, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedział co to za moto.
>
> > Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
> > i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
> > na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
> > pchania...
>
> We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
> przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.
>
Z ciekawości, jakie wspólczesne moto nie mają elektrycznej pompy?
Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaźników?

--
Artur
ZZR 1200



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-03 23:43:14 - Kuczu

W dniu 2010-08-03 23:40, AZ pisze:

>> Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?
>>
> Zgadza się, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedział co to za moto.

Widocznie nie moze sie zdecydowac.


>> We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
>> przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.
>>
> Z ciekawości, jakie wspólczesne moto nie mają elektrycznej pompy?
> Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaźników?

Zasadniczo masz racje.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 20:33:31 - Ivam

Użytkownik AZ napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1e463a7b-c959-4526-a6eb-32fe121ed09d@s9g2000yqd.googlegroups.com...
> Z ciekawości, jakie wspólczesne moto nie mają elektrycznej pompy?
> Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaźników?

A mnie ciekawi po co elektryczna pompa w przypadku gdy zbiornik jest wyzej
od gaznikow (np. fazer, bez pompy jezdzi jak z pompa, tylko nic nie cyka
przy odpalaniu).

--
pzdr:
Ivam




Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 20:40:58 - newrom@spamcom.com

On Wed, 4 Aug 2010 20:33:31 +0200, Ivam
wrote:

>A mnie ciekawi po co elektryczna pompa w przypadku gdy zbiornik jest wyzej
>od gaznikow (np. fazer, bez pompy jezdzi jak z pompa, tylko nic nie cyka
>przy odpalaniu).

Omin pompe i sprawdz :)
w AT AFAIK nie da sie szybko jechac bez pompy (no i trzeba czesto
tankowac bo sporo zbiornika jest ponizej gaznikow).

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 20:49:17 - Ivam

Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ovcj56dqqelmhu0kk5e7lj66vlpk9fska4@4ax.com...
> Omin pompe i sprawdz :)

Sprawdzalem.

> w AT AFAIK nie da sie szybko jechac bez pompy (no i trzeba czesto
> tankowac bo sporo zbiornika jest ponizej gaznikow).

U mnie ok. Padl kabelek od pompy (w trasie sie konektorek urwal), wiec
przepialem przewody bezposrednio i nie stwierdzilem roznicy.

--
pzdr:
Ivam




Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 20:50:34 - newrom@spamcom.com

On Wed, 4 Aug 2010 20:49:17 +0200, Ivam
wrote:

>U mnie ok. Padl kabelek od pompy (w trasie sie konektorek urwal), wiec
>przepialem przewody bezposrednio i nie stwierdzilem roznicy.

No to chyba nie podlaczales jej spowrotem, nie ? Po cholere wozic
zbedny element :)

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 21:12:01 - Ivam

Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:sidj5692skjdfb29ubrn72234caqhscl0g@4ax.com...
> No to chyba nie podlaczales jej spowrotem, nie ?

Podlaczylem.

> Po cholere wozic
> zbedny element :)

No wlasnie nie wiem - dlatego pytam.

--
pzdr:
Ivam




Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 22:40:57 - newrom@spamcom.com

On Wed, 4 Aug 2010 21:12:01 +0200, Ivam
wrote:

>Podlaczylem.

skoro nie widac roznicy to po co przeplacac ?

>No wlasnie nie wiem - dlatego pytam.

Jak pytasz jak twierdziles ze zauwazyles brak roznicy :)
Moze w biurze projketowym jamachachachachy w Xinxiang sie kartki
pomieszaly i wyszlo stad ta pompa ?

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 10:41:44 - de Fresz

On 2010-08-03 23:21:06 +0200, Kuczu said:

>> Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
>> i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
>> na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
>> pchania...
>
> We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
> przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:13:10 - newrom@spamcom.com

On Wed, 4 Aug 2010 10:41:44 +0200, de Fresz
wrote:

>Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
>zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
>2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

No widzisz, a u mnie lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:23:00 - de Fresz

On 2010-08-04 11:13:10 +0200, newrom@spamcom.com said:

>> Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
>> zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
>> 2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?
>
> No widzisz, a u mnie lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
> zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)

No ale to nie był chyba objaw zdrowego motocykla, nie? Czyli
postawiłbym tezę, że jak nie cieknie z kranika i/lub gaźników, to można
dać se siana z zakręcaniem. Jak cieknie, to do czasu usunięcia usterki
zakręcać, a po usunięciu patrz pkt. pierwszy. Ale jeśli ktoś bardzo
lubi se pokręcić kranikiem, to wszak zakazu nie ma.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:44:34 - newrom@spamcom.com

On Wed, 4 Aug 2010 11:23:00 +0200, de Fresz
wrote:

>No ale to nie był chyba objaw zdrowego motocykla, nie? Czyli
>postawiłbym tezę, że jak nie cieknie z kranika i/lub gaźników, to można
>dać se siana z zakręcaniem. Jak cieknie, to do czasu usunięcia usterki
>zakręcać, a po usunięciu patrz pkt. pierwszy. Ale jeśli ktoś bardzo
>lubi se pokręcić kranikiem, to wszak zakazu nie ma.

Zakreca sie na wszelki wypadek, znaczy jakby akurat w tym momencie
pocieklo to zeby sie zrobilo kuku.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 12:01:33 - KLOSZ


Jest jeszcze jeden aspekt sprawy.... w swojej drugiej sevence mialem
niespodzianke taka mianowicie, ze poniewaz poprzedni wlasciciel nie
zakrecal kranika i tankowal zawsze przed osiagnieciem rezerwy, to jak
musialem zdjac zbiornik okazalo sie, ze kranika nie da sie ruszyc, bo
sie zastal na amen w pacierzu. Wiec od czasu do czasu warto pokrecic,
zeby sie nie zespawal.

Ale generalnie zgadzam sie z Sebastianem - jak jest dobrze to krecic po
kazdym zatrzymaniu nie trzeba. Na dluzsze postoje bym zakrecal (zima,
miesiac postoju w garazu itepeitede.), ot tak dla swietego spokoju.

Zdrowko
KLOSZ - obecnie bez kranika





Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 21:38:39 - blur

Użytkownik KLOSZ napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4c593a7c$0$17096$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Jest jeszcze jeden aspekt sprawy.... w swojej drugiej sevence mialem
> niespodzianke taka mianowicie, ze poniewaz poprzedni wlasciciel nie
> zakrecal kranika i tankowal zawsze przed osiagnieciem rezerwy, to jak
> musialem zdjac zbiornik okazalo sie, ze kranika nie da sie ruszyc, bo sie
> zastal na amen w pacierzu. Wiec od czasu do czasu warto pokrecic, zeby sie
> nie zespawal.
>
> Ale generalnie zgadzam sie z Sebastianem - jak jest dobrze to krecic po
> kazdym zatrzymaniu nie trzeba. Na dluzsze postoje bym zakrecal (zima,
> miesiac postoju w garazu itepeitede.), ot tak dla swietego spokoju.

Dokładnie mam takie samo zdanie, też stwierdziłem że nie będę zakręcał
i nie zakręcałem, jadę sobie w mieście i kurna moto zaczyna się dławić,
no to kręcę i za cholerę nie mogę przekręcić na rezerwę, moto zgasło a
ja wyszedłem na buraka co mu sie moto psuje :)

pozdro
blur

to było w xt350 :)




Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 08:18:38 - Vir


> W ogóle co to za moto?

CB 500

--
Vir
Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i średnia srebrna cebula



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:26:21 - zuzka600f

Czesc :)

On 4 Sie, 08:18, Vir wrote:
>   > W ogóle co to za moto?
>
> CB 500
>
> --
> Vir
> Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i średnia srebrna cebula

Chlopaku, odpowiedzial Ci kto w koncu, bo tak przejrzalem watek i
jakos nie znalazlem :( Moze troche Kuczu temat naswietlil.

Generalnie, nie pamietam, jaki kranik jest w CeBuli.
Jesli podcisnieniowy, to w zasadzie nie musisz zakrecac, bo zamyka go
za Ciebie brak podcisnienia, ale z dokladnoscia do tego, co pisal
Kuczu (zuzycie uszczelek itp.). Ktorys z moich poprzednich moto
(Cebra1000F albo zuzia gsxf nawet nie miala pozycji off na kraniku
podcisnieniowym. Jesli zakrecasz, to na wszelki (jaki, to dalej)
wypadek.

W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
Etce;) ).

Dlaczego zakrecac? Bo:
1. jak masz nieszczelny gaznik, moze wylac na zewnatrz - kwestia
bezpieczenstwa itepe.
2. jak masz nieszczelny zawor iglicowy, paliwo moze przesaczyc sie do
cylindra (-drow) i po sciankach dojsc do oleju, rozrzedzajac go
(utrata wlasciwosci smarnych). Sa co prawda teorie, ze paliwo jest
lotne i zaraz po zagrzaniu odparuje, ale wiecej slyszalem/czytalem o
szkodliwosci takiej mieszanki dla silnika.

Mam nadzieje, ze to jest ospowiedz na Twoje pytanie.

Pozdrawiam,
Tomek





Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:31:03 - AZ

On 2010-08-04, zuzka600f wrote:
>
> W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
> w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
> popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
> Etce;) ).
>
No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:37:46 - zuzka600f

Czesc :)

On 4 Sie, 11:31, AZ wrote:
>
> No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Vir zadal normalne pytanie, ma prawo do normalnej odpowiedzi IMO :)

Pozdrawiam :)
Tomek



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:39:45 - AZ

On 2010-08-04, zuzka600f wrote:
>
> Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
> jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???
>
Mojego Zygzaka nie widziales? :-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:42:19 - zuzka600f

Czesc :)

On 4 Sie, 11:39, AZ wrote:
> On 2010-08-04, zuzka600f wrote:
>
> > Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
> > jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???
>
> Mojego Zygzaka nie widziales? :-)
>

A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
podcisnieniowka jest ;)

Pozdrawiam :)
Tomek



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:44:18 - AZ

On 2010-08-04, zuzka600f wrote:
>
> A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
> podcisnieniowka jest ;)
>
Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

--
Artur
ZZR 1200



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:48:44 - zuzka600f

Czesc :)

On 4 Sie, 11:44, AZ wrote:
> On 2010-08-04, zuzka600f wrote:
>
> > A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
> > podcisnieniowka jest ;)
>
> Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

W Cebrze albo gsxf tez byl on/off/res, ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

Pozdrawiam :)
Tomek



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:52:40 - AZ

On 2010-08-04, zuzka600f wrote:
>
> W Cebrze albo gsxf tez byl on/off/res, ale podcisnieniowy - na 'on'
> mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
> sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.
>
Nie porownuj Hondy i Suzuki do Kawasaki to po pierwsze!



Gdzie tu jest podcisnienie? ;-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:59:44 - zuzka600f

Czesc :)

On 4 Sie, 11:52, AZ wrote:
>
....
>
>
>
> Gdzie tu jest podcisnienie? ;-)

Nie bardzo mam jak zajrzec, ale ok. przyjmuje, ze w Kawie masz po
prostu hebel, ktory zamyka wyplyw ze zbiornika i juz.

Nie zmienia to jednak powodu, dla ktorego powinno sie kranik zakrecac,
wiec pozwole sobie ze swojej strony zakonczyc dyspute ;D

Pozdrawiam :)
Tomek



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 12:10:28 - Piotr Klimek

Dnia (Wed, 4 Aug 2010 02:48:44 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za zuzka600f
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> > A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
>> > podcisnieniowka jest ;)
>>
>> Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.
>
> W Cebrze albo gsxf tez byl on/off/res, ale podcisnieniowy - na 'on'
> mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
> sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

W Suzuki RF600R tez byl zwykly kranik grawitacyjny i elektryczna pompa paliwa.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
bikepics.com/members/piko/



Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakr...

2010-08-04 12:48:12 - zuzka600f

Czesc :)

On 4 Sie, 12:10, Piotr Klimek wrote:
>
> W Suzuki RF600R tez byl zwykly kranik grawitacyjny i elektryczna pompa paliwa.
>

Tak swoja droga, to ciekawy temat sie skroil przez przypadek...

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?
Jesli zewnetrzne, to w sumie zwykly kranik zamykajacy wyplyw ma jak
najbardziej sens - przynajmniej dla serwisujacych. Nie mam tylko
pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.
W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
uzasadni montaz kranika.

Bedzie z tego megawatek? ;D Droga 'Tino' - do dziela :)

Pozdrawiam :)
Tomek



Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...

2010-08-04 12:56:25 - AZ

On 2010-08-04, zuzka600f wrote:
>
> Tak swoja droga, to ciekawy temat sie skroil przez przypadek...
>
> Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
> RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
> zewnetrzne?
Sa zewnetrzne a calosc idzie tak: kranik ON/RES/OFF, rurka, filterek, trojnik,
jedna pompa, druga pompa.
> Jesli zewnetrzne, to w sumie zwykly kranik zamykajacy wyplyw ma jak
> najbardziej sens - przynajmniej dla serwisujacych. Nie mam tylko
> pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
> po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.
Jak to po co jest RES? Zebym wiedzial kiedy zaczela sie rezerwa i nie
zorientowal sie o tym gdy w zbiorniku zostanie pol litra paliwa albo i nic.
Mi sie ostatnio zgubilo pokretelko wiec tylko przekrecilem na RES i patrze
czesciej na wskazowke od paliwa :-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...

2010-08-04 13:04:53 - zuzka600f

Czesc :)

On 4 Sie, 12:56, AZ wrote:

> Sa zewnetrzne ,

No i wszystko jasne :) Kranik masz po to, zeby sie nie pochlapal
mechanik ;)

> a calosc idzie tak: kranik ON/RES/OFF, rurka, filterek, trojnik jedna pompa, druga pompa

A z ciekawosci - nie wiesz po co dwie pompy?

> Jak to po co jest RES? Zebym wiedzial kiedy zaczela sie rezerwa i nie
> zorientowal sie o tym gdy w zbiorniku zostanie pol litra paliwa albo i nic.

IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.

> Mi sie ostatnio zgubilo pokretelko wiec tylko przekrecilem na RES i patrze
> czesciej na wskazowke od paliwa :-)

No wlasnie - podlacz zaroweczke pod wskazowke - jak dotknie
ogranicznika niech sie zapala i bedziesz wiedzial wszystko ;D

Pozdrawiam :)
Tomek



Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...

2010-08-04 13:11:08 - AZ

On 2010-08-04, zuzka600f wrote:
>
> No i wszystko jasne :) Kranik masz po to, zeby sie nie pochlapal
> mechanik ;)
>
Otoz to, no i rezerwa.
>
> A z ciekawosci - nie wiesz po co dwie pompy?
>
Cholera wie, jedna zasila gazniki 1 i 2 a druga 3 i 4.
>
> IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
> prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
> smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
> rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.
>
Ale jaki wtrysk panie? Gazniki mam :-) No i nie wiem co sucha benzyna tam
za bardzo nasmaruje, poza tym ile one tak pracuja? Szczatkowa ilosc czasu
w porownaniu do pracy jaka wykonuja caly czas.
>
> No wlasnie - podlacz zaroweczke pod wskazowke - jak dotknie
> ogranicznika niech sie zapala i bedziesz wiedzial wszystko ;D
>
Wtedy to juz zostaje z liter paliwa, rezerwa jest jeszcze troche przed
koncem na wskazniku.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...

2010-08-04 13:32:07 - zuzka600f

Czesc :)

On 4 Sie, 13:11, AZ wrote:

>
> Otoz to, no i rezerwa.

na to, to juz wymyslili lampke rezerwy ;)

> Ale jaki wtrysk panie? Gazniki mam :-) No i nie wiem co sucha benzyna tam

no dobra :) przyjalem :)

> za bardzo nasmaruje, poza tym ile one tak pracuja? Szczatkowa ilosc czasu
> w porownaniu do pracy jaka wykonuja caly czas.

wiesz, nie medrkowalbym, gdybym sobie w ten sposob nie zalatwil pompy
w samochodzie ;)
Zostalem wtedy 'uswiadomiony' w temacie smarowania pomp ;)

> Wtedy to juz zostaje z liter paliwa, rezerwa jest jeszcze troche przed
> koncem na wskazniku.

mialbys wieksza motywacje do oszczednej jazdy :-p

Pozdrawiam :)
Tomek



Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...

2010-08-04 13:30:09 - KJ Siła Słów

zuzka600f pisze:

> IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
> prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
> smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
> rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.

ej, a nie chodzilo Ci o chlodzenie ?

Ale to chyba w autach pompy padaja od permamantnego jezdzenia na
rezerwie, w moto nie slyszalem.

KJ



Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...

2010-08-04 13:22:17 - Piotr Klimek

Dnia (Wed, 4 Aug 2010 03:48:12 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za zuzka600f
wyklawiaturowal co nastepuje:

> Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
> RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
> zewnetrzne?

Tego to juz nie pamietam, ale raczej poza bakiem.

> W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
> uzasadni montaz kranika.

Zeby wiedziec kiedy jest rezerwa jesli nie masz wskaznika paliwa? Chociaz
w RF *chyba* byla lampka od rezerwy.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
bikepics.com/members/piko/



Re: dlaczego mam zakrecac kranik?

2010-08-04 12:17:46 - Bartlomiej Kacprzak


Uzytkownik zuzka600f napisal w wiadomosci
news:91bb440d-4caa-4750-815f-e232ec0fdb15@i31g2000yqm.googlegroups.com...
>> Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.
>
> W Cebrze albo gsxf tez byl on/off/res, ale podcisnieniowy - na 'on'
> mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
> sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

A jestes pewien ze tam jest pozycja OFF? a nie PRI?
Moj GSXF nie mial OFF tylko wlasnie PRI do przelewania gaznika.

pozdr

--
Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL





Re: dlaczego mam zakrecac kranik?

2010-08-04 12:30:15 - zuzka600f

Czesc :)

On 4 Sie, 12:17, Bartlomiej Kacprzak wrote:
> Uzytkownik zuzka600f napisal w wiadomoscinews:91bb440d-4caa-4750-815f-e232ec0fdb15@i31g2000yqm.googlegroups.com...
>
> >> Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.
>
> > W Cebrze albo gsxf tez byl on/off/res, ale podcisnieniowy - na 'on'
> > mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
> > sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.
>
> A jestes pewien ze tam jest pozycja OFF? a nie PRI?
> Moj GSXF nie mial OFF tylko wlasnie PRI do przelewania gaznika.

Bartek, Zuzie sprzedalem w 2000, a CBR w 2006. Wybacz, ale nie
pamietam, w ktorym z nich, jak bylo.

W jednym byly pozycje ON - podcisnieniowo otwierany powyzej rezerwy,
RES - jak ON, ale na rezerwie, PRI - wolny przeplyw, a w drugim ON i
RES jak w tym wczesniej i OFF - hebel zamykajacy wyplyw (niby do
zostawiania moto na zime itp.). Skoro w GSXF masz ON/RES/PRI, znaczy,
ze w CBR bylo z OFF :)
Ale dywagacje dlaczego w jednych sprzetach jest tak, a w innych
inaczej, to juz IMO inny temat, niz ten.

Pozdrawiam :)
Tomek



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:44:19 - KJ Siła Słów

zuzka600f pisze:

> A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
> podcisnieniowka jest ;)

Mnie sie mocno wydaje ze u mnie byl zwykly kranik a pare razy ten bak
zdejmowalem, ale to dawno temu bylo.

KJ



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 20:36:04 - Ivam

Użytkownik AZ napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:i3bch1$qu3$2@node2.news.atman.pl...
> On 2010-08-04, zuzka600f wrote:
>>
>> Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
>> jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???
>>
> Mojego Zygzaka nie widziales? :-)

A ja moge pokazac fazera;)

I od razu odpowiadam - tam nie jest podcisnieniowka.

--
pzdr:
Ivam




Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 11:42:03 - KJ Siła Słów

zuzka600f pisze:

> Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
> jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

ale jak to nie ?

Wiele moto ma (albo miało) pompe na prąd i oprócz tego kranik przy baku
- na przykład ZX10.


KJ



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-06 21:05:00 - Hinek

Użytkownik KJ Siła Słów napisał
>
> Wiele moto ma (albo miało) pompe na prąd i oprócz tego kranik przy baku - na
> przykład ZX10.
>
>
Albo np. Honda Deauville itd, itp.

--
Hinek




Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 14:08:45 - Leszek Karlik

On Wed, 04 Aug 2010 11:37:46 +0200, zuzka600f wrote:

[...]
> Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
> jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Honda NTV ma zwykly kranik i pompę. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-09-02 13:37:04 - Gravel

On 4 Sie, 11:26, zuzka600f wrote:
>   Czesc :)

> 2. jak masz nieszczelny zawor iglicowy, paliwo moze przesaczyc sie do
> cylindra (-drow) i po sciankach dojsc do oleju, rozrzedzajac go
> (utrata wlasciwosci smarnych). Sa co prawda teorie, ze paliwo jest
> lotne i zaraz po zagrzaniu odparuje, ale wiecej slyszalem/czytalem o
> szkodliwosci takiej mieszanki dla silnika.

True, mialem taki case, wylalem ponad 5 litrow oleju a wczesniej moto
gaslo i plulo olejopaliwem po filtrze powietrza. W sumie nic dziwnego,
przez zime wyparowalo jakies 10l paliwa.
Nie radze wylaczac pompki podcisnienowej na dluzej.

Pozdr,
Gravel



Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...

2010-08-04 13:14:28 - newrom@spamcom.com

On Wed, 4 Aug 2010 03:48:12 -0700 (PDT), zuzka600f
wrote:

> Czesc :)

6

>Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
>RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
>zewnetrzne?

AT - pompa zew. W przeciwnym wypadku kranik jest przeciez bez sensu.

>pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
>po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.

Np. nowsze AT nie maja kontrolki rezerwy.

>W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
>uzasadni montaz kranika.

Fajnie, oldskulowo wyglada!
Konia se zostaw, a rząd ukrzyzuj w moim imieniu.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 02:09:42 - souti

Vir wrote:
> dlaczego mam zakręcać kranik?
>
> - czy dlatego, że rano będę miał zalane gaźniki?
> - czy dlatego, że rano nie będę miał wachy w zbiorniku?
> - czy po prostu dlatego, że tak trzeba?

IMHO najważniejsze jest tu zagrożenie p.poż. wynikające z wyciekającego
paliwa przez odpowietrzenie gaźnika w razie:
-zatopienia pływaków
-zablokowania się pływaków
-dostania się syfu do zaworu iglicowego.

Fakt, że zdarza sie raz na milion, ale...

--
souti



Re: dlaczego mam zakręcać kranik?

2010-08-04 07:41:45 - newrom@spamcom.com

On Tue, 03 Aug 2010 22:06:00 +0200, Vir wrote:

>dlaczego mam zakręcać kranik?

Na wszelki wypadek.

pzodr
newrom co nie zakreca bo ma skleroze :-)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS