Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

Koczis Data ostatniej zmiany: 2010-10-06 22:37:45

Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-05 21:25:19 - Koczis

Witam.

Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze
zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo nie kazda zarowka
ktora razi w oczy daje widoczne swiatlo na drodze), ale nie ksenony itp.
Znalazlem takie:
1. Philips H4 MotoVision
2. NIGHT RACER OSRAM
3. XP Moto Racing Philips

Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla
na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?

Pozdro
Koczis
FZ1 Fazer

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-05 21:31:43 - falco

W dniu 2010-10-05 21:25, Koczis pisze:

> Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze
> zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo nie kazda zarowka
> ktora razi w oczy daje widoczne swiatlo na drodze), ale nie ksenony itp.

Siema,

jakiś czas temu założyłem Osram Silver Star +50% i różnica jest ogromna
(na korzyść). Mają jeszcze mocniejsze Night Breaker +90%, ale ponoć są
zbyt delikatne do motocykli i częściej padają.


--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97



Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-05 22:26:47 - KLOSZ

W dniu 2010-10-05 21:25, Koczis pisze:
cos tam, ze knot za krotki, a łój podrozal... ;)


A ja ze swojego doswiadczenia polecam Philips Vision Plus 50%, ale z
tego samego powodu, ktory opisal falco, nie polecam tych +80%, bo padaja
jak muchy.

Zdrowko
KLOSZ

--
FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
Jestem ZA, dopóki mi się podoba - by KLOSZ
To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja... -
tez by KLOSZ



Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-05 23:38:16 - AZ

On 5 Paź, 21:25, Koczis wrote:
> Witam.
>
> Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze
> zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo nie kazda zarowka
> ktora razi w oczy daje widoczne swiatlo na drodze), ale nie ksenony itp..
> Znalazlem takie:
> 1. Philips H4 MotoVision
> 2. NIGHT RACER OSRAM
> 3. XP Moto Racing Philips
>
> Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla
> na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?
>
Koniecznie muszą to być żarówki moto? :-) Ja testowałem Osram
NightBreaker i Philips X-treme Power. Różnica między zwykłymi
Philipsami a Osramami była ogromna, dużo więcej światła i o dużo
bielszej barwie - padły po 8 miesiącach (jakieś 20kkm). Później były
Philips X-treme Power - jeszcze jaśniejsze niż Osramy ale w ilości
światła bardzo zbliżone - padły po 6 miesiącach (30kkm).

Teraz ponownie te Philipsy, nawet jeżeli mają mi posłużyć pół roku to
uważam, że warto wydać te 80 PLN na sezon na żarówki bo od nich bardzo
wiele zależy.

Co do samych żarówek +XX% to trzeba pamiętać o tym, że dają światło o
bielszej barwie które w deszczu czy mgle w porównaniu do zwykłych
żarówek jest tragiczne - rozświetla deszcz/mżawkę i mgłę zamiast
oświetlać drogę.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-06 07:05:31 - Thompson FZ1

On 5 Paź, 21:25, Koczis wrote:
> Witam.
>
> Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze
> zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo nie kazda zarowka
> ktora razi w oczy daje widoczne swiatlo na drodze), ale nie ksenony itp..
> Znalazlem takie:
> 1. Philips H4 MotoVision
> 2. NIGHT RACER OSRAM
> 3. XP Moto Racing Philips
>
> Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla
> na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?
>
> Pozdro
> Koczis
> FZ1 Fazer
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy:niusy.onet.pl

A tak przy okazji to jakie wrażenia ogólne po przesiadce z R1 na FZ1.



Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-07 10:49:12 - de Fresz

On 2010-10-06 22:37:45 +0200, Koczis said:

> =Napompuj koła.
>
> Mozliwe, ale opona z przodu mocno jest zjechana na srodku, wiec moze to
> byc powodem?

Może. Sprawdź też czy łożysko główki nie wymaga podciągnięcia.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-06 18:33:40 - Piotr Rezmer

Koczis pisze:

> Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla
> na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?
Żarówki +coś tam, mają krótszy żarnik co OIDP sprawia, że trafia on
dokładniej w ogniskową reflektora.
Z powodu mniejszego żarnika, trwałość tych żarówek jest mniejsza. Czyli
jeśli masz tylko jedno śwatło mijania, warto ze sobą wozić zapas i
nauczyć się ją wymieniać w warunkach polowych.



--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-06 23:39:14 - Bialy

Koczis napisal:

| Witam.
|
| Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o
| najlepsze zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo
| nie kazda zarowka ktora razi w oczy daje widoczne swiatlo na
| drodze), ale nie ksenony itp. Znalazlem takie:
| 1. Philips H4 MotoVision
| 2. NIGHT RACER OSRAM
| 3. XP Moto Racing Philips
|
| Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja
| wiecej swiatla na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?

Ja w poprzednim motocyklu miałem MotoVision i do obecnego również zakupiłem
takowe. Świecą fajnym, białym światłem i faktycznie w reflektorze pojawia
się jakaś tam poświata, co w korku wyróżnia, ale to bardziej w formie bajeru
raczej ;)
W poprzednim moto wytrzymała 8 tys. i go sprzedałem, więc nie wiem, czy już
została wymieniona ;)

Koledze niedawno zamawiałem Tungsramy H4 +60%. Jest bardzo zadowolony, też
swiecą mocnym, białym światłem, a dodatkowo są niedrogie. Co do ich
trwałości niestety nie mogę się wypowiedzieć, ale ogólnie nie powinny być
jakieś kiepskie. Do auta kupuję Tungsramy H7 +50 i wystarczają na jakieś
20 - 25 tys., więc chyba akceptowalnie.

Jakby co, to ja kupuję żarówki tutaj: www.auto-lamp.pl/ i zawsze
jestem zadowolony ;) O MotoVision musisz się zapytać mailowo, ale mają :)

--
Bialy | GG:1092403




Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-07 10:51:53 - de Fresz

On 2010-10-06 23:39:14 +0200, Bialy said:

> Ja w poprzednim motocyklu miałem MotoVision i do obecnego również zakupiłem
> takowe. Świecą fajnym, białym światłem i faktycznie w reflektorze pojawia
> się jakaś tam poświata, co w korku wyróżnia, ale to bardziej w formie bajeru
> raczej ;)
> W poprzednim moto wytrzymała 8 tys. i go sprzedałem, więc nie wiem, czy już
> została wymieniona ;)

Mam niemal identyczne doświadczenia z tymi żarówkami. U mnie poszły z
kozą po 10kkm do nowego właściciela. I w porównaniu z innymi +xx% mają
nieco niższą temp. barwową (bardziej żółte światło), dzięki czemu
lepiej sprawdzają się w deszczu.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-06 18:49:50 - Koczis

> A tak przy okazji to jakie wrażenia ogólne po przesiadce z R1   na FZ1.

Jak na razie nie wiele moge napisac, bo przejechalem od kupna z 15km.
Na pierwsze co zwrocilem uwage to:
1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te 5-7cm wezsze)
2. cichszy silnik
3. bardziej miekko przejezdza nierownosci
4. szybciej trzeba zmieniac biegi, bo jedynka starcza do 120km/h, a w R1 do
155km/h :) i ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
szybciej zmieniac biegi.
5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
ogranicznika, natomiast w R1 jakos tak sztywniej bylo, moze to brak amorka
skretu lub praktycznie koniec przedniej opony.
6. bardziej wieje, bo jest ori/mala szybka(w R1 mialem szybe turystyczna)

Pozdro
Koczis
FZ1 Fazer


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-06 19:05:12 - Kuczu

W dniu 2010-10-06 18:49, Koczis pisze:

> 1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te 5-7cm wezsze)

Obetnij po 3 cm z kazdej strony i po problemie.

> ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
> szybciej zmieniac biegi.

Mi sie wydawalo ze raczej nie powinno sie schodzic ponizej 6 k rpm bo
tylko wtedy toto jedzie. No ale ja sie pewnie nie znam bo mam
ogranicznik na 5700 rpm.

> 5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
> ogranicznika,

Jak sie wali w zakrety to niedobrze.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-06 19:24:55 - Piotr Rezmer

Kuczu pisze:

>> 5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie
>> doszla do
>> ogranicznika,
>
> Jak sie wali w zakrety to niedobrze.

No właśnie , shimmie tylko czeka. Ale ja się nie znam, u mnie jedynka
kończy się na 40 km/h :)


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-07 11:18:15 - Don Pedro

W dniu 2010-10-06 19:05, Kuczu pisze:
> W dniu 2010-10-06 18:49, Koczis pisze:
>
>> 1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te
>> 5-7cm wezsze)
>
> Obetnij po 3 cm z kazdej strony i po problemie.

Się śmiej - moje wrażenie po FZ1 było takie, że kiera to chyba prosto od
taczek zaadaptowana.

>
>> ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
>> szybciej zmieniac biegi.
>
> Mi sie wydawalo ze raczej nie powinno sie schodzic ponizej 6 k rpm bo
> tylko wtedy toto jedzie. No ale ja sie pewnie nie znam bo mam
> ogranicznik na 5700 rpm.

Hyhy, dlatego ja nie umiałem odnaleźć się na R6. Wyło toto, ale nie
jechało. I do tego na pigmejów projektowane :)

>
>> 5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie
>> doszla do
>> ogranicznika,
>
> Jak sie wali w zakrety to niedobrze.

Miałem takie samo wrażenie na FZ1, tzn. że wali się w zakręty. Dodanie
ciśnienia w przednim kole pomogło tylko niewiele. Podobnie schrzanione
jak ongiś w jajku, tak samo dziwnie się prowadziło.

pozdr
DP
TL-S



Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-06 19:41:46 - AZ

On 6 Paź, 18:49, Koczis wrote:

> 4. szybciej trzeba zmieniac biegi, bo jedynka starcza do 120km/h, a w R1 do
> 155km/h :) i ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
> szybciej zmieniac biegi.
He? Niepoto masz tam pewnie 11krpm żeby mulić poniżej 6 tyś..
Ecodriving? :-)
> 5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
> ogranicznika, natomiast w R1 jakos tak sztywniej bylo, moze to brak amorka
> skretu lub praktycznie koniec przedniej opony.
Napompuj koła.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

2010-10-06 22:37:45 - Koczis

Artur napisal:
> He? Niepoto masz tam pewnie 11krpm żeby mulić poniżej 6 tyś..
> Ecodriving? :-)

No cosik w tym stylu, ja po prostu lubie miec swiadomosc, ze jak bedzie potrzeba
to wystarczy mocniej odkrecic :), a przy mojej jezdzie R1 palila mi 5,2 na
trasie i 6,5 w miescie, zobaczymy jak bedzie w FZ1?

> Napompuj koła.

Mozliwe, ale opona z przodu mocno jest zjechana na srodku, wiec moze to byc powodem?

Koczis
FZ1 Fazer


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS