Regulacja gaźników

Arni Data ostatniej zmiany: 2010-06-10 10:59:48

Regulacja gaźników

2010-06-06 20:00:30 - Arni

Pacjent to Jaszczomb.
Cierpial na przytkanie 2 gaźnika wiec postanowiłem załatwic sprawe
kompleksowo. Gazniki zostały rozebrane w proszek i wrzucone do acetonu.
Potem systematycznie kanal po kanale byly wydmuchane, tak samo dysze.
Poskładane i wstepnie ustawione wg manuala (piloty na 2 i 5/8 obrotu)
przepustnice tez skontrolowane i ustawione tak samo.
Krócce są niepopękane, skladane byly kiedys na paste uszczelniajaca więc
fałszywe powietrze raczej mozna wyeliminowac.
A po zamontowaniu objaw mam taki, ze dopóki ssanie jest wlączone to
silnik chodzi. Jak sie nagrzeje to wogole nie ma wolnych obrotów.
Odpalic go mozna tylko przez właczenie ssania, po czym natychmiast
wskakuje na wysokie obroty. Zdejmujac ssanie (ale nie do konca) mozna
doprowadzic go do znosnych obrotów ale nadal za wysokich a na
jakiekolwiek minimalne dodanie gazu reaguje zdechnięciem.
Ewidentnie brakuje paliwa/za duzo powietrza ale kurde zeby tak wszystkie
4 gazniki na raz? sprawdzałem ze przepustnice podcisnieniowe pracują,
jedną nawet wymieniłem bo sie nie chciała uszczelnić. Profilaktycznie
ale nie wierzac w skutecznosc wymienilem swiece. Bez zmian.
Gdzie popełniłem błąd?

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Regulacja gaźników

2010-06-06 20:20:02 - Sir Piernik

Arni pisze:
....>8
> Gdzie popełniłem błąd?

Jestes pewien ze dobrze ustawiles poziom paliwa?

Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe



Re: Regulacja gaźników

2010-06-06 20:39:27 - Arni

Sir Piernik pisze:
> Arni pisze:
> ...>8
> > Gdzie popełniłem błąd?
>
> Jestes pewien ze dobrze ustawiles poziom paliwa?

zasadniczo go nawet nie ruszałem, zdjałem ostroznie pływaki i odłozyłem
na bok.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Regulacja gaźników

2010-06-06 21:06:01 - Sir Piernik

Arni pisze:
> zasadniczo go nawet nie ruszałem, zdjałem ostroznie pływaki
> i odłozyłem na bok.

A nie zmieniles np. uszczelek pod zaworkami?
Poza tym, jestes pewien ze przed zaworkami nie ma filtrow z siatki?
(Nacialem sie na to mocno przy XJ, alez mnie to kosztowalo zdrowia!).

Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe



Re: Regulacja gaźników

2010-06-06 21:09:58 - Arni

Sir Piernik pisze:
> Arni pisze:
> > zasadniczo go nawet nie ruszałem, zdjałem ostroznie pływaki
> > i odłozyłem na bok.
>
> A nie zmieniles np. uszczelek pod zaworkami?

nie.

> Poza tym, jestes pewien ze przed zaworkami nie ma filtrow z siatki?

nie ma

Jesli nic nie wymysle to wyciagam gazniki i sprawdzam wszytko jeszcze
raz. albo cos przeoczylem albo cos sie stało. Od chwili zmontowania
gaznikow do odpalenia mineło troche czasu ale były zalane paliwem.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Regulacja gaźników

2010-06-06 21:58:44 - Ivam

Użytkownik Arni napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hugrps$qhm$1@inews.gazeta.pl...
> Jesli nic nie wymysle to wyciagam gazniki i sprawdzam wszytko jeszcze raz.

IMHO to jedyna sluszna droga. 10 razy bedziesz myslal i kombinowal, a moze
sie okazac, ze przegapiles jakas pierdole i znalezienie jej zajmie Ci 1/100
tego czasu i sily, ktore poswiecisz na kombinowanie.

--
pzdr:
Ivam




Re: Regulacja gaźników

2010-06-06 22:33:13 - Lukasi

> Arni pisze:
 > Gdzie popełniłem błąd?

Nie wolno myć gaźników w acetonie ! W każdej serwisówce jest
ostrzeżenie, że należy
myć tylko w środkach ropopochodnych - najbezpieczniej w benzynie
ekstrakcyjnej.
W jaki sposób są uszczelnione wyjście ośki przepustnicy na zewnątrz
gaźnika ?
Podejżewam,że zniszczyłeś uszczelnienia ośki i przez to nie ma wolnych
obrotów bo
ciągnie lewe powierze

--
lukasi
Africa Twin



Re: Regulacja gaźników

2010-06-06 22:49:38 - Arni

Lukasi pisze:
>> Arni pisze:
> > Gdzie popełniłem błąd?
>
> Nie wolno myć gaźników w acetonie ! W każdej serwisówce jest
> ostrzeżenie, że należy
> myć tylko w środkach ropopochodnych - najbezpieczniej w benzynie
> ekstrakcyjnej.

tylko ze moczenie przez miesiac w benzynie i innych szuwaksach nic nie
dało. Na skutek długiego stania zarósł jeden z kanałow w gazniku i drugi
garnek wogole nie pracował. Dopiero aceton załatwił problem.


> W jaki sposób są uszczelnione wyjście ośki przepustnicy na zewnątrz
> gaźnika ?
> Podejżewam,że zniszczyłeś uszczelnienia ośki i przez to nie ma wolnych
> obrotów bo
> ciągnie lewe powierze

mysle ze jednak nie bo gazniki byly rozebrane co do srubki własnie ze
wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale
jutro sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych
wlasciwych zdemontowac

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Regulacja gaźników

2010-06-07 16:14:23 - Lukasi

On 6 Cze, 22:49, Arni wrote:
> mysle ze jednak nie bo gazniki byly rozebrane co do srubki własnie ze
> wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale
> jutro sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych
> wlasciwych zdemontowac

Wyjmowałeś osie przepustnic z karterów gaźnika ?
Nie wiem jak to jest uszczelniione w CB z 84' ale jak czyściłem
gaźniki w CB500 98' i sevenfifty z 94' to nie dało się zciągnąć tego
jakby simmeringu uszczelniającego te ośki. Później się okazało
że 2 z 4 są sparciałe i mają popękane wargi i była niemała zagwodka
co z tym zrobić i jak to uszczelnić.Jakoś udało się dobrać wymiar
po długich poszukiwaniach.

--
Lukasi
Africa 750 Twin




Re: Regulacja gaźników

2010-06-07 22:05:23 - Arni

Arni pisze:

> mysle ze jednak nie bo gazniki byly rozebrane co do srubki własnie ze
> wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale
> jutro sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych
> wlasciwych zdemontowac

JPKM !
nie wiem czego dodaja teraz do benzyny ale 3 z 4 slowjet-ow były znow
zarosniete. Nie zapchane paprochami tylko zarosnięte czyms twardym. Na
amen. Musiałem kombinowac czym to przepchac zeby nie rozkalibrowac dysz.
Igła lekarska 5 dala rade. Jednak prawda jest ze jak sie czegos nie
uzywa to sie psuje, gazniki byly robione na jesieni i od tego czasu nie
paliłem sprzeta. Jutro składam i mam nadzieje odpalic juz bez problemow
bo całą reszte przedmuchałemi posprawdzałem.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Regulacja gaźników

2010-06-07 22:12:38 - Kuczu

W dniu 2010-06-07 22:05, Arni pisze:

> nie wiem czego dodaja teraz do benzyny ale 3 z 4 slowjet-ow były znow
> zarosniete. Nie zapchane paprochami tylko zarosnięte czyms twardym. Na
> amen. Musiałem kombinowac czym to przepchac zeby nie rozkalibrowac dysz.
> Igła lekarska 5 dala rade. Jednak prawda jest ze jak sie czegos nie
> uzywa to sie psuje, gazniki byly robione na jesieni i od tego czasu nie
> paliłem sprzeta. Jutro składam i mam nadzieje odpalic juz bez problemow
> bo całą reszte przedmuchałemi posprawdzałem.

Tak se wlasnie mialem pisac ze masz prawdopodobnie zapchane dysze
wolnych obrotow. NIGDY nie zostawiaj na zime paliwa w gaznikach.
Zbiornik do pelna, gazniki puste. To jedyna prawidlowa recepta na zimowanie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Regulacja gaźników

2010-06-07 22:18:59 - Arni

Kuczu pisze:
> Tak se wlasnie mialem pisac ze masz prawdopodobnie zapchane dysze
> wolnych obrotow. NIGDY nie zostawiaj na zime paliwa w gaznikach.
> Zbiornik do pelna, gazniki puste. To jedyna prawidlowa recepta na
> zimowanie.

wiesz.. nie pamietam czy zostawilem paliwo, teraz przed odpaleniem go w
komorach nie bylo. Sprzet mial byc odpalany szybciej ale cos nie wyszlo
i dokonczylem dopiero teraz.
Nie bylo klasycznego przygotowania do zimowania bo w zime mialem go
skonczyc.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Regulacja gaźników

2010-06-07 22:31:38 - Kuczu

W dniu 2010-06-07 22:18, Arni pisze:

> wiesz.. nie pamietam czy zostawilem paliwo, teraz przed odpaleniem go w
> komorach nie bylo.

Bo odparowalo i zostal po nim tylko karmel ktory zatkal Ci dysze. A na
drugi raz wykrec dysze, wymocz je przez noc w nitro/acetonie,
przedmuchaj sprezonym powietrzem i beda dzialac. Ludziom ktorzy grzebia
w dyszach drutem lub czyms w tym typie powinno sie obcinac paluchy.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Regulacja gaźników

2010-06-07 22:54:03 - Arni

Kuczu pisze:
> W dniu 2010-06-07 22:18, Arni pisze:
>
>> wiesz.. nie pamietam czy zostawilem paliwo, teraz przed odpaleniem go w
>> komorach nie bylo.
>
> Bo odparowalo i zostal po nim tylko karmel ktory zatkal Ci dysze. A na
> drugi raz wykrec dysze, wymocz je przez noc w nitro/acetonie,
> przedmuchaj sprezonym powietrzem i beda dzialac. Ludziom ktorzy grzebia
> w dyszach drutem lub czyms w tym typie powinno sie obcinac paluchy.
>
spoko spoko, wiem czym to grozi wiec bylem delikatny, igla ma jakby nie
patrzył stopniowana srednice :)
A propos karmelu: jak byla jeszcze prawdziwa porzadna etylina to sie
takie rzeczy nie zdarzaly. Opisywalem kiedys komarka ktory zapalił od
drugiego kopa na 10 - letnim paliwie. Zeby bylo smieszniej to nie
napisalem, ze po nastepnych 10 tez zapalił, na tym samym paliwie.
Jawa zimowała pod plandeka na parkingu i nigdy nie mialem problemow zeby
na wiosne nie zapaliła. A tu kuzwa po paru miesącach zarosniete na
amen. Co za swiat....

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Regulacja gaźników

2010-06-08 13:03:42 - moonraker

W dniu 2010-06-07 22:54, Arni pisze:

>>
> spoko spoko, wiem czym to grozi wiec bylem delikatny, igla ma jakby nie
> patrzył stopniowana srednice :)
> A propos karmelu: jak byla jeszcze prawdziwa porzadna etylina to sie
> takie rzeczy nie zdarzaly. Opisywalem kiedys komarka ktory zapalił od
> drugiego kopa na 10 - letnim paliwie. Zeby bylo smieszniej to nie
> napisalem, ze po nastepnych 10 tez zapalił, na tym samym paliwie.
> Jawa zimowała pod plandeka na parkingu i nigdy nie mialem problemow zeby
> na wiosne nie zapaliła. A tu kuzwa po paru miesącach zarosniete na amen.
> Co za swiat....
>

Fakt. Wczoraj uruchamiałem po zimie swoją CZ i na 3 letnim paliwie
odpaliła od 1 kopa. Więc te wszystkie czary mary z paliwem i gaźnikami
bo zakończeniu sezonu to albo bajki o mchu i paproci albo tyczą się
tylko japońców. Ale osobiście tego nie potwierdziłem bo moja suzuka stoi
maksymalnie 1 miesiąc w roku jak jest największe zlodowacenie.
--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
bikepics.com/members/moonraker/




Re: Regulacja gaźników

2010-06-09 11:36:34 - Monster

W dniu 2010-06-07 22:54, Arni pisze:


> A propos karmelu: jak byla jeszcze prawdziwa porzadna etylina to sie
> takie rzeczy nie zdarzaly. Opisywalem kiedys komarka ktory zapalił od
> drugiego kopa na 10 - letnim paliwie. Zeby bylo smieszniej to nie
> napisalem, ze po nastepnych 10 tez zapalił, na tym samym paliwie.
> Jawa zimowała pod plandeka na parkingu i nigdy nie mialem problemow zeby
> na wiosne nie zapaliła. A tu kuzwa po paru miesącach zarosniete na amen.
> Co za swiat....
>
Hehe,Dukat już po miesiącu stania nie palił:-)
Demoludy to inna bajka,Dniepra zapalam zawsze bez problemów,no chyba że
juz tak długo stoi że aku nie żyje.Chociaż miałem jednego na Mikuni to
ten już nie gadał tak chętnie po postoju,ale pracował bajka:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem



Re: Regulacja gaźników

2010-06-07 22:31:32 - Grzybol

Użytkownik Arni napisał w wiadomości
news:hujjdt$b73$1@inews.gazeta.pl...
> Arni pisze:
>> mysle ze jednak nie bo gazniki byly rozebrane co do srubki własnie ze
>> wzgledu na to zeby czegos w srodku nie popsuc przy czyszczeniu. Ale jutro
>> sprawdze to sobie na zapasowym komplecie jesli nie zdąże tych wlasciwych
>> zdemontowac
> JPKM !
> nie wiem czego dodaja teraz do benzyny ale 3 z 4 slowjet-ow były znow
> zarosniete. Nie zapchane paprochami tylko zarosnięte czyms twardym. Na
> amen. Musiałem kombinowac czym to przepchac zeby nie rozkalibrowac dysz.
> Igła lekarska 5 dala rade. Jednak prawda jest ze jak sie czegos nie uzywa
> to sie psuje, gazniki byly robione na jesieni i od tego czasu nie paliłem
> sprzeta. Jutro składam i mam nadzieje odpalic juz bez problemow bo całą
> reszte przedmuchałemi posprawdzałem.

Nie musisz dziękować...

--
Grzybol





Re: Regulacja gaźników

2010-06-09 12:41:21 - Odys

On 6 Cze, 20:20, Sir Piernik wrote:
> Arni pisze:
> ...>8
>  > Gdzie popełniłem błąd?
>

a nie masz gdzieś zatkanego kranika paliwa lub czegoś co go przytyka,
lub zbyt szczelnego zbiornika paliwa ?
generalnie moze przyczyna lezy przed gaznikami ?

Odys
---
XLH 883 ( Grupa Lublin )



Re: Regulacja gaźników

2010-06-06 21:03:14 - Grzybol

Użytkownik Arni napisał w wiadomości
news:hugnnl$c9i$1@inews.gazeta.pl...
> Pacjent to Jaszczomb.
> Cierpial na przytkanie 2 gaźnika wiec postanowiłem załatwic sprawe
> kompleksowo. Gazniki zostały rozebrane w proszek i wrzucone do acetonu.
> Potem systematycznie kanal po kanale byly wydmuchane, tak samo dysze.
> Poskładane i wstepnie ustawione wg manuala (piloty na 2 i 5/8 obrotu)
> przepustnice tez skontrolowane i ustawione tak samo.
> Krócce są niepopękane, skladane byly kiedys na paste uszczelniajaca więc
> fałszywe powietrze raczej mozna wyeliminowac.
> A po zamontowaniu objaw mam taki, ze dopóki ssanie jest wlączone to silnik
> chodzi. Jak sie nagrzeje to wogole nie ma wolnych obrotów. Odpalic go
> mozna tylko przez właczenie ssania, po czym natychmiast wskakuje na
> wysokie obroty. Zdejmujac ssanie (ale nie do konca) mozna doprowadzic go
> do znosnych obrotów ale nadal za wysokich a na jakiekolwiek minimalne
> dodanie gazu reaguje zdechnięciem.
> Ewidentnie brakuje paliwa/za duzo powietrza ale kurde zeby tak wszystkie 4
> gazniki na raz? sprawdzałem ze przepustnice podcisnieniowe pracują, jedną
> nawet wymieniłem bo sie nie chciała uszczelnić. Profilaktycznie ale nie
> wierzac w skutecznosc wymienilem swiece. Bez zmian.
> Gdzie popełniłem błąd?

Podpowiem Ci Arni boś mój kumpel:-) Na 99% jednak nie doczyściłeś dyszy lub
dysz. Tam szukaj.

--
Grzybol





Re: Regulacja gaźników

2010-06-10 10:45:47 - Kefir

On Jun 6, 8:00 pm, Arni wrote:
> Pacjent to Jaszczomb.
> Cierpial na przytkanie 2 gaźnika wiec postanowiłem załatwic sprawe
> kompleksowo. Gazniki zostały rozebrane w proszek i wrzucone do acetonu.
>   Potem systematycznie kanal po kanale byly wydmuchane, tak samo dysze.
> Poskładane i wstepnie ustawione wg manuala (piloty na 2 i 5/8 obrotu)
> przepustnice tez skontrolowane i ustawione tak samo.
> Krócce są niepopękane, skladane byly kiedys na paste uszczelniajaca więc
> fałszywe powietrze raczej mozna wyeliminowac.
> A po zamontowaniu objaw mam taki, ze dopóki ssanie jest wlączone to
> silnik chodzi. Jak sie nagrzeje to wogole nie ma wolnych obrotów.
> Odpalic go mozna tylko przez właczenie ssania,  po czym natychmiast
> wskakuje na wysokie obroty. Zdejmujac ssanie (ale nie do konca) mozna
> doprowadzic go do znosnych obrotów ale nadal za wysokich a na
> jakiekolwiek minimalne dodanie gazu reaguje zdechnięciem.
> Ewidentnie brakuje paliwa/za duzo powietrza ale kurde zeby tak wszystkie
> 4 gazniki na raz? sprawdzałem ze przepustnice podcisnieniowe pracują,
> jedną nawet wymieniłem bo sie nie chciała uszczelnić. Profilaktycznie
> ale nie wierzac w skutecznosc wymienilem swiece. Bez zmian.
> Gdzie popełniłem błąd?

Wytrawiajac bebechy w acetonie. Dopoki gaznik jest brudny, syf zalepia
powycierane osie w miejscach gdzie przechodza przez korpusy. Dokladne
mycie zapewnia zas duze ilosci falszywego powietrza zasysanego
wypucowanymi dziurskami. To oczywiscie, przypuszczenie nie
stwierdzenie.
Jesli chodzi tylko na ssaniu, ewidentnie jest za ubogo: poziom paliwa,
zamienione dysze, opuszczone do konca iglice, slabo splywajace paliwo
ze zbiornika, falszywe powietrze z kroccow/kurpusu gaznika/braku
zaslepek do synchro, choc te ostanie sa dosc mocno przydlawione.

PS Gratulacje zes w koncu padake ruszyl ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955/660



Re: Regulacja gaźników

2010-06-10 10:59:48 - Arni

Kefir pisze:

> Wytrawiajac bebechy w acetonie. Dopoki gaznik jest brudny, syf zalepia
> powycierane osie w miejscach gdzie przechodza przez korpusy. Dokladne
> mycie zapewnia zas duze ilosci falszywego powietrza zasysanego
> wypucowanymi dziurskami. To oczywiscie, przypuszczenie nie
> stwierdzenie.

Problem juz rozwiazany - zarosniete dysze.
oski przepustnic nie sa wyrobione, nie ma problemu z ich uszczelnieniem
Teraz to problem z kichaniem 2 garnkow ale siedza na jednej cewce i mam
podejrzenia ze to problem elektryczny. Ewentualnie pojawila sie sugestia
ze to moga byc hydrauliczne regulatory zaworów co przy tak dlugim
okresie postoju wcale by mnie nie zdziwiło. Tak czy inaczej gazniki
paliwo podają.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS