Smarowanie piasty?

Koczis Data ostatniej zmiany: 2010-05-11 17:52:47

Smarowanie piasty?

2010-05-07 23:15:42 - Koczis

Witam.

Sorki jesli bylo, ale w starociach nie znalazlem, a google podaje info tylko dla
rowerkow. Chcialem zapytac, czym nalezy smarowac piasty i lozyska tylnego kola?
Czy smarem do lozysk(jaki polecacie), czy lepiej smarem grafitowym, czy jeszcze
czyms innym?
Pytam, bo chcialbym wymienic smar(jest to bardzo latwe), ale nie chcialbym
przesmaroac czyms co da odwrotny efekt.
P.S. czy mozecie mi wytlumaczyc czemu w nowych moto, jak sa podniesione na
centralke, to na biegu jalowym kreci sie tylne kolo? Czy to jakosc smaru w
skrzyni(bardziej gesty), czy wlasnie przesmarowanie piasty?

Dzieki i Pozdro
Koczis
R1

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-07 23:29:16 - cpt. Nemo


Użytkownik Koczis napisał w wiadomości
news:3461.00002484.4be482fe@newsgate.onet.pl...
> Chcialem zapytac, czym nalezy smarowac piasty i lozyska tylnego kola?
>
Najlepiej wywalic na smietnik stare lozyska i kupic nowe z podwojnymi
zabezpieczeniami, blacha plus guma. Wtedy juz nigdy nie bedzie trzeba
ich smarowac :)

Nemo





Re: Smarowanie piasty?

2010-05-08 00:36:27 - AZ

On 7 Maj, 23:15, Koczis wrote:
>
> Sorki jesli bylo, ale w starociach nie znalazlem, a google podaje info tylko dla
> rowerkow. Chcialem zapytac, czym nalezy smarowac piasty i lozyska tylnego kola?
> Czy smarem do lozysk(jaki polecacie), czy lepiej smarem grafitowym, czy jeszcze
> czyms innym?
Yamaha nie daje krytych łożysk? Jeżeli tak to smarujesz smarem to
łożysk i tyle.
> Pytam, bo chcialbym wymienic smar(jest to bardzo latwe), ale nie chcialbym
> przesmaroac czyms co da odwrotny efekt.
> P.S. czy mozecie mi wytlumaczyc czemu w nowych moto, jak sa podniesione na
> centralke, to na biegu jalowym kreci sie tylne kolo? Czy to jakosc smaru w
> skrzyni(bardziej gesty), czy wlasnie przesmarowanie piasty?
>
Smar w skrzyni? ;-) Po prostu kręcące się elementy w skrzyni poprzez
olej przenoszą minimalny moment na wałek zdawczy - norma.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-08 08:59:19 - Ivam

Użytkownik Koczis napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:3461.00002484.4be482fe@newsgate.onet.pl...
> Czy smarem do lozysk(jaki polecacie), czy lepiej smarem grafitowym, czy
> jeszcze
> czyms innym?

Smar do lozysk, ew. do lozysk wysoko-obciazonych (moze byc z dodatkiem
dwusiarczku molibdenu), ale rozwiazanie cpt. Nemo jest zdecydowanie lepsze.
Jak juz masz wszystko na stole to lepiej wymienic lozyska.

> P.S. czy mozecie mi wytlumaczyc czemu w nowych moto, jak sa podniesione na
> centralke, to na biegu jalowym kreci sie tylne kolo? Czy to jakosc smaru w
> skrzyni(bardziej gesty), czy wlasnie przesmarowanie piasty?

W nowych? Musisz to powiedziec mojemu 10'cio letniemu fazerowi i mojej 32
letniej MZ'cie. Czasem trzeba troche gazu dodac, zeby kolo chcialo ruszyc,
ale zawsze sie kreci.

Przyczyna - taka jak AZ podal. Chodzi o to, ze na luzie kola zebate powinny
sie swobodnie przemieszczac wzgledem walka, jednak znajduje sie tam olej,
ktory ma jakas tam lepkosc i powoduje poslizg, ktory nie jest rowny 100%,
tylko troszeczke mniej;) To czy sie kolo obraca czy nie moze zalezec od
oleju, albo stanu tylnego hamulca (czy tarcza prosta, jakie klocki, a moze
nie odbija do konca? - kolo przy obrocie reka sie obraca swobodnie?).

--
pzdr:
Ivam




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-08 11:33:48 - Koczis

Ivam napisal:
kolo przy obrocie reka sie obraca swobodnie?).

Obraca sie, ale tylko przez jakies 10-30s od uruchomienia silnika, potem juz
stoi w miejscu :( natomiast reka to luzno sie obraca, fakt ze minimalnie tylni
ham obciera, ale na tyle slabo, ze nawet po przejazdzce nie jest ciepla tarcza :)

Dzieki za porady ide kupic smar do lozysk i benzynke ekstrakcyjna do usuniecia
grafitu(dobrze, ze nie jezdzilem od tego smarowania hehe)

Pozdro
Koczis
R1

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-08 15:15:47 - Jasio

Użytkownik Koczis napisał w wiadomości
news:3461.0000249f.4be52ffc@newsgate.onet.pl...

> Dzieki za porady ide kupic smar do lozysk i benzynke ekstrakcyjna do
> usuniecia
> grafitu(dobrze, ze nie jezdzilem od tego smarowania hehe)

A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
sztukę?


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-08 20:53:10 - Kuczu

W dniu 2010-05-08 15:15, Jasio pisze:

> A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
> sztukę?

Bo mycie jest prostsze manualnie niz wymiana. Do tego trzeba miec mlotek
a do mycia wystarczy pedzelek.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-08 22:09:11 - Tytus

Siemka
*** Jasio
A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
> sztukę?

Jasiu skarbnico wiedzy Ty moja - podaj mnie gdzie mozna zanabyc lozysko
dwustronnie kryte w specyfikacji nadajacej sie do zastosowania w kole R1
(czy jakiegokolwiek innego japonskiego motocykla) za 10 pln???

--
Tytus
żółta motorynka




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 10:57:25 - Jasio

Użytkownik Tytus napisał w wiadomości
news:hs4gcv$bbt$1@inews.gazeta.pl...
> Siemka
> *** Jasio
> A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
>> sztukę?
>
> Jasiu skarbnico wiedzy Ty moja - podaj mnie gdzie mozna zanabyc
> lozysko dwustronnie kryte w specyfikacji nadajacej sie do
> zastosowania w kole R1 (czy jakiegokolwiek innego japonskiego
> motocykla) za 10 pln???

Może ja wstawiam poniżej specyfikacji, ale pamięć mnie nie myliła:

groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/browse_thread/thread/0dc4964a0367170c?hl=pl

Oto cała moja wiedzia i doświadczenie kiborłorjora.

A to bym kupił.
www.allegro.pl/search.php?string=6302+2RS&sourceid=Mozilla-search

Chociaż Ty pewnie jako wojownik nie kupujesz na allegro. OIDP.
W sklepie kontakt.sa OIDP kupiłem wtedy takie z luzem c3.
To wystarczy?


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 13:11:46 - Ivam

Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hs62ss$ls0$1@inews.gazeta.pl...
> A to przepraszam - jak na preclu napisali ze mozna takie z 2,9 montowac
> tozapewne tak jest...

A co? Trzeba zaplacic 45 za to samo lozysko?

> Szacun za umiejetnosc poslugiwania sie wyszukiwarka, ale wyszukiwarka
> niemontuje lozysk w piascie. No i raczej nie bedzie na nich jezdzic.

No ok - wiadomo, wymiana moze byc skomplikowana i mozna cos zepsuc, ale o co
chodzi z ta jazda? Wez lozysko do lapki, sprawdz oznaczenia i idz do
hurtowni, albo wyspecjalizowanego sklepu z lozyskami (czesto taki sklep
prowadzi rowniez sprzedaz uszczelniaczy) i kup lozysko o tych samych
oznaczeniach. Gwarantuje niska (albo chociaz nizsza niz w serwisie) cene.

>> OIDP kupiłem wtedy takie z luzem c3.
> Znaczy co??? Juz na starcie chciales miec ponadnormatywny luz na kole???

No wlasnie tutaj tez sie zastanawiam co Jasio tutaj napisal - o ile pamietam
to c3 to szly np. do MZ'ty na wal, a musialy miec luz, zeby mieszanka (ze
srodkiem smarnym) wszedzie docierala... ale do kola c3? Cos tu nie gra.

> Choc oczywiscie nikt Ci nie zabroni montowac w swoim moto
> nawetdrewnianych - ale nie polecaj tego innym zwlaszcza do sportowych
> motocykli

Ale co ja mam poradzic, jesli nawet fiszki do mojego moto (moze nie
sportowe, ale fazer tez troche poleciec moze) podaja do przedniego kola
lozyska: 6203, a do tylu 6204 2rs. To jest pelne oznaczenie lozyska i przod
od firmy SKF kosztuje 9zl, a tyl 9,90zl. FAG'a w tej chwili nie maja, ale
ceny beda podobne.

Naprawde musze isc do serwisu yamahy i zaplacic te 4, 5x wiecej, zeby miec
dobre lozysko?

Szybkie przeliczenie predkosci obrotowej dla kola o srednicy 17'' (z
pominieciem wysokosci opony - bo mi sie nie chcialo).
Predkosc 100km/h=~4500obr/min
Predkosc 200km/h=~9000obr/min
Predkosc 300km/h=~13300obr/min

Dopuszczalne (max) obtory lozyska 6203 (wg. katalogu FAG) wynosza
22000obr/min
Dopuszczalne obtory w smarze stalym wybosza 18100obr/min
Wg. jakiejs starej normy (mam tylko fragment skserowany, wiec nie powiem
jaka) to kolejno 21 i 17 tys. obr/min

Jesli chodzi o lozysko 6204 2rs to mam tylko FAG'a i wynosi kolejno 18 i
16,3 tys. obr/min.

To teraz mi wyjasnij czemu nie powinienem (z obawy o wlasne zdrowie i
bezpieczenstwo) kupic lozyska za mniej niz 10zl/szt.

--
pzdr:
Ivam





Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 14:07:21 - Jasio

Nie widzę oryginalnego posta Tytusa.
Więc odpowiem tutaj.


Użytkownik Ivam napisał w
wiadomości news:4be69872$0$17094$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:hs62ss$ls0$1@inews.gazeta.pl...
>> A to przepraszam - jak na preclu napisali ze mozna takie z 2,9
>> montowac tozapewne tak jest...
>

A jak na preclu napiszą, że kaski Marushin to zajebioza to mam kupić
czy nie?
Bo ci sami potem piszą, że gówno.

> A co? Trzeba zaplacic 45 za to samo lozysko?
>
>> Szacun za umiejetnosc poslugiwania sie wyszukiwarka, ale
>> wyszukiwarka niemontuje lozysk w piascie. No i raczej nie bedzie na
>> nich jezdzic.
>

Jakoś zamontowałem i póki co jakoś kilkanaście tysięcy kilometrów
zrobiłem na nich, więc jeżdżą.
Wiem, sądzisz, że jestem kompletnym teoretykiem.
Masz prawo.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 15:03:36 - Tytus

Siemka
***Jasio A jak na preclu napiszą, że kaski Marushin to zajebioza to mam
kupić czy nie?
Bo ci sami potem piszą, że gówno.

Mozesz rozwinac???
bo nie przypominam sobie zebym chwalil Maryske - za to codziennie przekonuje
sie jakie to gowno.


*** Jakoś zamontowałem i póki co jakoś kilkanaście tysięcy kilometrów
zrobiłem na nich, więc jeżdżą.

W R1 ??? czy czymkolwiek co jest w stanie rozpedzic sie do predkosci pow 120
km/h???

--
Tytus
żółta motorynka




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 14:59:54 - Tytus

Siemka

***Użytkownik Ivam
To teraz mi wyjasnij czemu nie powinienem (z obawy o wlasne zdrowie i
> bezpieczenstwo) kupic lozyska za mniej niz 10zl/szt.

Z tego samego powodu z ktorego montujesz klocki n.p. EBC, Nissin a nie
jakies noname z allegro pomimo ze te za 30 pln sa identyczne z wygladu jak
te za 100 pln .
I z tego co juz wczesniej pisalem - tanie to sa zwykle te lozyska gdzie
srodek sie kreci.

--
Tytus
żółta motorynka




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 15:24:59 - Ivam

Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hs6bk0$l4d$1@inews.gazeta.pl...
> To teraz mi wyjasnij czemu nie powinienem (z obawy o wlasne zdrowie i
>> bezpieczenstwo) kupic lozyska za mniej niz 10zl/szt.
>
> Z tego samego powodu z ktorego montujesz klocki n.p. EBC, Nissin a nie
> jakies noname z allegro pomimo ze te za 30 pln sa identyczne z wygladu jak
> te za 100 pln .

Ja podalem ceny do jednych z najlepszych producentow lozysk. Zarowno FAG,
jak i SKF to nie sa noname. Podalem rowniez dopuszczalne predkosci obrotowe,
ktore podaje producent. Aby przekroczyc granice lozyska 6204 2RS pojazd
musialby poruszac sie ponad 370km/h, a 6203 ma jeszcze wyzsze predkosci
dopuszczalne.

Dalej uwazam, ze lozysko za 10zl wystarczy... no chyba, ze podasz mi
oznaczenie i producenta lozyska, ktore przy tych samych wymiarach i tym
samym oznaczeniu wytrzyma 2, 3, 4, 5x wieksze obroty, a tym samym bedzie
warte 2, 3, 4, 5x wiecej.

> I z tego co juz wczesniej pisalem - tanie to sa zwykle te lozyska gdzie
> srodek sie kreci.

To teraz mi wyjasnij naprawde wielkimi literami (bo nie kumam) jaka roznica
co sie kreci (czy bieznia wewnetrzna czy zewnetrzna) w lozysku o
_pelnym_oznaczeniu_ 6203.

Mozesz tez mi wyjasnic jak to sie ma do lozyska 6204 2RS, ktore ma gumowe
uszczelki (nie metalowe!), ktore moga sie swobodnie obracac zarowno wzgledem
biezni zewnetrzej jak i wewnetrznej.

--
pzdr:
Ivam




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 19:20:01 - Tytus

Siemka
*** Ivam
To teraz mi wyjasnij naprawde wielkimi literami (bo nie kumam) jaka roznica
co sie kreci (czy bieznia wewnetrzna czy zewnetrzna) w lozysku o
_pelnym_oznaczeniu_ 6203.

w 6203 nie ma to znaczenia to chyba wiesz, natomiast przy Z, 2Z czy ZN juz
bedzie mialo znaczenie.
A rozmawiamy o lozyskach zakrytych dla przypomnienia - o tych ktore wskazal
na allegro Arni i Jasio

***Mozesz tez mi wyjasnic jak to sie ma do lozyska 6204 2RS, ktore ma gumowe
> uszczelki (nie metalowe!), ktore moga sie swobodnie obracac zarowno
> wzgledem biezni zewnetrzej jak i wewnetrznej.

Mozesz mi wskazac gdzie mozna kupic lozysko FAG lub SKF 6204 2RS taniej niz
10 pln za szt???
Tylko orginal a nie pudelko z napisem SKF...
BTW w Wawie jest rowniez sklep z lozyskami made in russia, opcja dla jeszcze
bardziej oszczednych - tych ktorym zupelnie wszystko jedno co maja
zamontowane w moto.


--
Tytus
żółta motorynka




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 20:24:32 - Ivam

Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hs6qrm$dgj$1@inews.gazeta.pl...
> w 6203 nie ma to znaczenia to chyba wiesz, natomiast przy Z, 2Z czy ZN juz
> bedzie mialo znaczenie.

A 2RS? Przypomne - polecane przez moje fiszki.

Poza tym wydaje mi sie, ze tam gdzie pierscien uszczelniajacy jest staly
wzgledem biezni zewnetrznej bedzie sie mniej zuzywal niz pierscien
uszczelniajacy staly wzgledem biezni wewnetrznej - a to IMO na skutek
wiekszej predkosci liniowej punktu na styku pierscienia uszczelniajacego i
biezni. Ale tu mnie pewnie Zbigi albo Kuczu poprawi, bo moze zle mysle i
powinno sie uwzglednic predkosc katowa, ktora jest taka sama.

> Mozesz mi wskazac gdzie mozna kupic lozysko FAG lub SKF 6204 2RS taniej
> niz 10 pln za szt???

W Chrzanowie na ul. Szpitalnej. Nie pamietam nr, ale sa dosc dobrze
zaopatrzeni. Zreszta mozesz kupic na ebay'u (widzlem FAG'a za 3euro, ale
musze przyznac, ze cena normalna oscyluje w granicach 4 euro). Dla chcacego
nic trudnego:)

Ale na pocieszenie powiem, ze znalezienie 6203 ponizej 10zl juz problemu
zadnego nie stanowi.

A tak na serio - moze z ta 10 to troche przesadzilem (mam stary katalog),
ale tak czy siak sporo taniej niz w serwisie. Jutro zadzwonie do yamahy i
sie zapytam org. do fazera.

> Tylko orginal a nie pudelko z napisem SKF...

Na to trzeba uwazac, bo wszyscy wiemy, ze rynek podrabianych lozysk jest
jednym z najwieszych, zaraz potem obrabiarki CNC, pojazdy samochodowe,
wlasnosci intelektualne, odziez i urzadzenia elektroniczne.

Naprawde spotykasz tak wiele lozysk w pudelku SKF i z napisem na jeden z
biezni, ktore sa 100% podrobkami?

Po czym poznac, ze dane lozysko to podrobka?

> BTW w Wawie jest rowniez sklep z lozyskami made in russia,

Co masz do produktow zza wschodniej granicy? Mam np. suwmiarke, sprawdzana w
labolatorium i jest lepiej wyskalowana niz np. yato (problem polega na tym,
ze na poczatku skali jest ok, a w miare oddalania sie blad rosnie... w yato
przy 220mm roznica wzgledem plytek wzorcowych wynosila 0,15mm! W mojej
rosyjskiej roznica wynosila 0,05mm)

> opcja dla jeszcze bardziej oszczednych - tych ktorym zupelnie wszystko
> jedno co maja zamontowane w moto.

Cena (w przypadku lozyska) nie jest jedynym wyznacznikiem jego jakosci.
Jeszcze nigdy nie spotkalem lozyska, ktore by sie od razu w miejscu
rozsypalo. Zmniejszona trwalosc i szybsze oznaki zuzycia tak, ale zagrozenie
dla bezpieczenstwa? Nie wydaje mi sie. Klocki hamulcowe predzej (spotkalem
sie z np. odklejona okladzina), ale nawet te najtansze w wiekszosci
przypadkow hamuja (jedne gorzej, drugie lepiej).


--
pzdr:
Ivam




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 21:39:43 - Tytus

Siemka
*** Ivam
A 2RS? Przypomne - polecane przez moje fiszki.

Przeczytaj o co zapytales - z podkresleniem

***W Chrzanowie na ul. Szpitalnej. Nie pamietam nr, ale sa dosc dobrze
zaopatrzeni. Zreszta mozesz kupic na ebay'u (widzlem FAG'a za 3euro, ale
musze przyznac, ze cena normalna oscyluje w granicach 4 euro). Dla chcacego
nic trudnego:)

Mozesz pisac co chcesz, bo nie mozna tego sprawdzic na tej Szpitalnej.
Ale widac ze mamy u nas i u was inne euro - u nas dzis stoi 4,17. Wiec wg
Twojej artmetyki 12,51<10 nie wspominajac ze 16,7<10
oczywiscie zeby ta matematyka sie zgadzala nalezy zamowic te lozyska gdzies
w DE i zaplacic 5 czy 10 ojro za wysylke.
Dla przypomnienia mowimy tu o firmowych lozyskach

*** Ale na pocieszenie powiem, ze znalezienie 6203 ponizej 10zl juz problemu
zadnego nie stanowi.

I polecisz koledze 6203 do piasty R1???

***A tak na serio - moze z ta 10 to troche przesadzilem (mam stary katalog),
ale tak czy siak sporo taniej niz w serwisie. Jutro zadzwonie do yamahy i
sie zapytam org. do fazera.

Nie napisalem ze kolega ma kupowac lozysko w ASO - ma kupic dobre. Nie takie
jakie koledzy precle mu polecaja za 2 czy 7 pln.
Przesadziles - jak znakomita wiekszosc w tym watku, dobrze ze choc masz na
tyle odwagi zeby sie do tego przyznac.

*** Na to trzeba uwazac, bo wszyscy wiemy, ze rynek podrabianych lozysk jest
> jednym z najwieszych, zaraz potem obrabiarki CNC, pojazdy samochodowe,
> wlasnosci intelektualne, odziez i urzadzenia elektroniczne.

Nie znam rynku lozysk tocznych ale slyszalem ostrzezenia od sprzedawcow. I
mialem w rekach nowe lozyska z wyraznie wyczuwalnym luzem hurgoczace jak
silnik kawasaki. I montowalem lozysko stozkowe w ktorym zewnetrzna bieznia
sie wygiela podczas montazu. Bylo wlasnie z rosji.

*** Naprawde spotykasz tak wiele lozysk w pudelku SKF i z napisem na jeden z
biezni, ktore sa 100% podrobkami?

Jak juz pisalem nie wiem jak jest z lozyskami - za to widzialem dzis nowe
dresy Nike po 55 pln na bazarze. Myslisz ze chinole obrazili sie na ew zyski
z podrabiania akurat tych znakow towarowych???

*** Co masz do produktow zza wschodniej granicy? Mam np. suwmiarke,
sprawdzana w
> labolatorium i jest lepiej wyskalowana niz np. yato

Wstrzasajacy skrot myslowy, moja rosyjska suwmiarka jest dokladniejsza od
mojej chinskiej suwmiarki - w zwiazku z tym rosyjskie lozyska sa dobre...

***Cena (w przypadku lozyska) nie jest jedynym wyznacznikiem jego jakosci.
> Jeszcze nigdy nie spotkalem lozyska, ktore by sie od razu w miejscu
> rozsypalo. Zmniejszona trwalosc i szybsze oznaki zuzycia tak, ale
> zagrozenie dla bezpieczenstwa? Nie wydaje mi sie. Klocki hamulcowe predzej
> (spotkalem sie z np. odklejona okladzina), ale nawet te najtansze w
> wiekszosci przypadkow hamuja (jedne gorzej, drugie lepiej).

Nie zawsze to co drogie jest najlepsze, ale nigdy nie zdarza sie zeby to co
tanie bylo najlepsze.(za wyjatkiem Wina)
Nie zycze Ci zebys kiedys mial mozliwosc sprawdzenia co n.p. taki odklejony
klocek moze spowodowac w motocyklu. Podobnie jak zatarte lozysko w kole. W
motocyklu ktoremu moze zdarzyc sie przekroczenie o 100 km/h

--
Tytus
żółta motorynka





Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 22:27:36 - AZ

On 9 Maj, 21:39, Tytus wrote:
> hurgoczace jak silnik kawasaki.

Tutaj się panie trochę zagalopowałeś.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 23:09:06 - Ivam

Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hs731m$g6q$1@inews.gazeta.pl...
>> A 2RS? Przypomne - polecane przez moje fiszki.
>
> Przeczytaj o co zapytales - z podkresleniem

Zapytalem z podkresleniem o lozysko bez uszczelnienia, oraz przy okazji (bez
podkreslenia) o lozysko z uszczelnieniem gumowym.

> Ale widac ze mamy u nas i u was inne euro - u nas dzis stoi 4,17. Wiec wg
> Twojej artmetyki 12,51<10 nie wspominajac ze 16,7<10
> oczywiscie zeby ta matematyka sie zgadzala nalezy zamowic te lozyska
> gdzies w DE i zaplacic 5 czy 10 ojro za wysylke.

Nie sprawdzalem po ile euro. Ostatnio kupowalem po 3,8.

> *** Ale na pocieszenie powiem, ze znalezienie 6203 ponizej 10zl juz
> problemu zadnego nie stanowi.
>
> I polecisz koledze 6203 do piasty R1???

Nie mam wlasnych fiszek, wiec pogooglalem i nie polece 6203. Polece 6004 2RS
(przod) i 6205 2RS (tyl) - bo takie maja byc. Niezaleznie od producenta.
Zreszta nie wiem co oznaczenie (zgodne z norma) ma wspolnego z tym czy
polece czy nie polece koledze do piasty do R1. Moge zareklamowac firme, ale
wymiary i parametry ustala producent i tu nie ma co polecac.

> Nie napisalem ze kolega ma kupowac lozysko w ASO - ma kupic dobre.

Aha - tu nie skumalem, Mea culpa.

> Nie takie jakie koledzy precle mu polecaja za 2 czy 7 pln.

Firmowe 6203 da rade za 7;)

> Nie znam rynku lozysk tocznych ale slyszalem ostrzezenia od sprzedawcow. I
> mialem w rekach nowe lozyska z wyraznie wyczuwalnym luzem hurgoczace jak
> silnik kawasaki.

Nie mialy przypadkiem w oznaczeniu wlasnie literki C? Spotkalem kilka takich
lozysk, ktore na kartce doklejonej do papieru mialy pelne oznaczenie
(wszystkie RS'y, Z'ty, C'ty, itd.), a na biezni bylo tylko glowne oznaczenie
(tylko cyfry).

> I montowalem lozysko stozkowe w ktorym zewnetrzna bieznia sie wygiela
> podczas montazu. Bylo wlasnie z rosji.

To faktycznie lipa. Ale na pocieszenie powiem, ze mi w puszce lozysko w
tylnym kole padlo po 5kkm, a byl to oryginalny FAG za spore pieniadze -
montaz byl do dupy (lozysko stozkowe i zbyt mocno dokrecone).

> Jak juz pisalem nie wiem jak jest z lozyskami - za to widzialem dzis nowe
> dresy Nike po 55 pln na bazarze. Myslisz ze chinole obrazili sie na ew
> zyski z podrabiania akurat tych znakow towarowych???

Taniej i oplacalniej podrabiac dresy. Jest duze zapotrzebowanie. Lozyska w
duzych ilosciach kupuja firmy, a te raczej nieswiadomie nie kupuja lipy
(czyli jak ma byc gowno to sie kupuje tanie, a jak ma byc dobre to sie
kupuje od pewnego producenta/importera).

> Wstrzasajacy skrot myslowy, moja rosyjska suwmiarka jest dokladniejsza od
> mojej chinskiej suwmiarki - w zwiazku z tym rosyjskie lozyska sa dobre...

Moja chinska suwmiarka jest made in eu... wiem, ze fakt, ze jest tak
napisane o niczym nie swiadczy (=>aluminiowe odlewy karcherow i valeo ze
znaczkiem made in germany odlewane przez firme moneva w Świebodzicach).
Ale znajdz mi rownie dokladna suwmiarke do 350mm. Ciezko bedzie - powaznie
mowie.

Nie ma co uogolniac, ze co z chin/rosji to gowno (np. porcelana/kalasznikow)
;)

> Nie zycze Ci zebys kiedys mial mozliwosc sprawdzenia co n.p. taki
> odklejony klocek moze spowodowac w motocyklu.

Mialem mozliwosc. Predkosc niewielka ~80km/h i bylo to na MZ'cie. Skonczylo
sie na panicznym hamowaniu, ale odleciala sama okladzina - reszta zostala,
wiec hamowala blacha o blache (z jednej strony), oraz klocek o blache (z
drugiej). Mysle, ze przy wiekszej predkosci bym sie posral, ale tak czy siak
nie zostajesz 100% bez hamulcow i kolo tez w miejscu sie nie blokuje. Tak
wiec taka awaria jest grozna, ale nie z natychmiasowym skutkiem smiertelnym,
podobnie jak:

> zatarte lozysko w kole. W motocyklu ktoremu moze zdarzyc sie przekroczenie
> o 100 km/h

Nigdy nie spotkalem ani jednego lozyska, ktore by sie zatarlo na amen
natychmiast bez wczesniejszych sygnalow. IMHO jak ktos chce tanio to niech
wymienia na najtansze - na 100% nie bedzie tak trwale jak lozysko dobrej
firmy, ale szanse na to, ze sie zatrze ze skutkiem w postaci:
- zablokowanie kola
- nagle, mocne i gwaltowne drgania kola, ktorych wczesniej nie bylo
- nagle pojawienie sie bardzo glosnych szumow, bez wczesniejszego pojawienia
sie cichych szumow
- itd.

Sa IMHO zerowe.

--
pzdr:
Ivam




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 23:17:47 - Kuczu

W dniu 2010-05-09 23:09, Ivam pisze:

> Ale znajdz mi rownie dokladna suwmiarke do 350mm. Ciezko
> bedzie - powaznie mowie.

Mam we firmie - Mitutoyo. Zajebiscie droga byla :)


> Nigdy nie spotkalem ani jednego lozyska, ktore by sie zatarlo na amen
> natychmiast bez wczesniejszych sygnalow. IMHO jak ktos chce tanio to
> niech wymienia na najtansze - na 100% nie bedzie tak trwale jak lozysko
> dobrej firmy, ale szanse na to, ze sie zatrze ze skutkiem w postaci:
> - zablokowanie kola
> - nagle, mocne i gwaltowne drgania kola, ktorych wczesniej nie bylo
> - nagle pojawienie sie bardzo glosnych szumow, bez wczesniejszego
> pojawienia sie cichych szumow
> - itd.
>
> Sa IMHO zerowe.

Mi sie nagle rozpadlo lozysko przedniego kola w MZ ETZ. Omal przez nie
nie wypadlem z zakretu :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-10 09:21:37 - Ivam

Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hs78q9$18d$1@news.onet.pl...
> Mi sie nagle rozpadlo lozysko przedniego kola w MZ ETZ. Omal przez nie nie
> wypadlem z zakretu :)

O kurde, to odszczekuje wszystko. Powaznie, jesli jest szansa na nagle
rozsypanie lozyska to polecam tylko markowe, ze sklepu, ze sredniej, albo
najwyzszej polki.

--
pzdr:
Ivam




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 22:40:51 - Kuczu

W dniu 2010-05-09 20:24, Ivam pisze:

> Ale tu mnie pewnie Zbigi albo Kuczu poprawi

Niczego nie bede poprawiac bo mam to w dupie :) Uszkodzone lozysko
wyciskam, kupuje identyczne markowe i wciskam na miejsce. Nie dyskutuje
o tym, nie rotrzasam teoretycznie, po prostu wymieniam. Nie kupuje
chinski, rosyjskich, mongolskich ani na Allegro. Ide do sklepu, kupuje
takie ze sredniej polki i dzialaja. Tylko do Harleya kupuje Timkeny, bo tak.

BTW. Harley od 11 lat stosuje w kolach lozyska podwojnie kryte i jest
git. Nie rozumiem czemu japsy tego nie robia tylko wkladaja lozyska
odkryte lub kryte jednostronnie i do tego dokladaja dodatkowe
simmerringi. Przeciez to drozej i bardziej skomplikowanie.
--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 23:14:58 - Ivam

Użytkownik Kuczu napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hs76kv$qhv$1@news.onet.pl...
> Niczego nie bede poprawiac bo mam to w dupie :)

Taka wazna czysto preclowska dyskusja, a Ty takie rzeczy wygadujesz? Wstydz
sie;)

> Nie rozumiem czemu japsy tego nie robia tylko wkladaja lozyska odkryte
> lub kryte jednostronnie i do tego dokladaja dodatkowe simmerringi.
> Przeciez to drozej i bardziej skomplikowanie.

Wlasnie tez tego nie kumam. Jeszcze, zeby jakos to bylo identycznie z kazdej
strony, a jak zapewne czytales - fiszki do fazera podaja, ze przod bez
uszczelniaczy, a tyl podwojnie kryty.

Inna sprawa, ze tyl ma nizsze obroty dopuszczalne, czyli nizsza trwalosc -
moze zeby wyrownac zuzycie przod jest mniej dokladnie uszczelniony... tylko
czemu nie zastosowac innego lozyska?

--
pzdr:
Ivam




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 23:19:25 - Tytus

Siemka
*** Kuczu
Tylko do Harleya kupuje Timkeny, bo tak.

Inne zwraca, czy tylko Timken robi takie tolerancje wymiarow???

*** BTW. Harley od 11 lat stosuje w kolach lozyska podwojnie kryte i jest
> git. Nie rozumiem czemu japsy tego nie robia tylko wkladaja lozyska
> odkryte lub kryte jednostronnie i do tego dokladaja dodatkowe simmerringi.
> Przeciez to drozej i bardziej skomplikowanie.

Chyba nie wszystkie japsy - ale czy tu nie ma znaczenia ew. temperatura
pracy piasty?, w sensie z 2RS jak wyplynie to nie wroci ze wspomaganiem
odsrodkowym jak do jednostronnie krytego.
BTW jednostronnie kryte mialem w Teresie + simering = 100% odpornosci na
moczenie. W innych japsach nie mialem szczescia zagladac.

--
Tytus
żółta motorynka




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 23:24:05 - Kuczu

W dniu 2010-05-09 23:19, Tytus pisze:
> Siemka
> *** Kuczu
> Tylko do Harleya kupuje Timkeny, bo tak.
>
> Inne zwraca, czy tylko Timken robi takie tolerancje wymiarow???

Bo kaprysa mam takiego.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-10 21:25:27 - zbigi

Ivam pisze:
> Użytkownik Tytus napisał w wiadomości grup
[...]
> Poza tym wydaje mi sie, ze tam gdzie pierscien uszczelniajacy jest staly
> wzgledem biezni zewnetrznej bedzie sie mniej zuzywal niz pierscien
> uszczelniajacy staly wzgledem biezni wewnetrznej - a to IMO na skutek
> wiekszej predkosci liniowej punktu na styku pierscienia uszczelniajacego
> i biezni. Ale tu mnie pewnie Zbigi albo Kuczu poprawi, bo moze zle mysle
> i powinno sie uwzglednic predkosc katowa, ktora jest taka sama.

Yyyy... Z mojego, ekhem, wieloletniego doswiadczenia kulinarnego wynika,
ze kierunek krecenia zoltek z cukrem w makutrze nie wplywa na smak
produktu koncowego czyli kruchego ciasta z powidlami z platkow rozy...
;)

--
pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-08 22:07:33 - Koczis

Jasio napisal:
> A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
> sztukę?

Poniewaz nie wiem jakie, ani gdzie cos takiego kupic w Warszawie. Dodatkowo jak
kazdy element stalowy musi miec jakies oznaczenia/jakosc, wymiary co do setnych
mm, a ja nie wiem jakie i wole jezdzic na ori lozyskach niz kupic jakis chlam i
miec problemy.
Dodatkowo napisales :podwojnie krytych, ja nie wiem co to oznacza. W moto mam
lozyska igielkowe i na tym moja wiedza sie konczy nt. lozysk :(

Pozdro
Koczis
R1

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: niusy.onet.pl



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-08 23:15:01 - Arni

Koczis pisze:
> Jasio napisal:
>> A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
>> sztukę?
>
> Poniewaz nie wiem jakie, ani gdzie cos takiego kupic w Warszawie. Dodatkowo jak
> kazdy element stalowy musi miec jakies oznaczenia/jakosc, wymiary co do setnych
> mm, a ja nie wiem jakie i wole jezdzic na ori lozyskach niz kupic jakis chlam i
> miec problemy.
> Dodatkowo napisales :podwojnie krytych, ja nie wiem co to oznacza. W moto mam
> lozyska igielkowe i na tym moja wiedza sie konczy nt. lozysk :(

powinno byc: dwustronnie krytych.
oznacza to dwie osłonki przez ktore nie widac rolek. Mało tego: przez te
oslonki rowniez kurz sie nie przedostaje. a co do setnych mm - nie
przesadzaj, wystarczy kupic łozyska dobrej firmy czyli np polskie albo
jakies skf i masz fabryke.
tu masz opis uszczelnien w opisie aukcji

Np do super hiper duper japonskich konstrukcji do przedniego koła pasują
najzwyklejsze łozyska OIDP 6202 czyli takie:
allegro.pl/item1001744722_lozysko_lozyska_6202_2rsc3_fag_15x35x11_okazja.html
i co ja poradze na to, ze wiekszosc kosztuje mocno ponizej 10 zł?
kup najdrozsze i nadal masz smieszną cene. Nigdy nie bawie sie w
smarowanie w tego typu przypadkach tylko wymieniam łozyska i zapominam o
sprawie. Jak łozysko juz swoje przepracowało to wymiana smaru nie pomoże.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-08 23:33:10 - Arni

Arni pisze:

sorry, link sie nie wkleił

> tu masz opis uszczelnien w opisie aukcji
allegro.pl/item1025337004_lozysko_kulkowe_6202_zz_15x35x11_mm_fv.html


--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-08 23:59:55 - Tytus

Siemka
***Arni
sorry, link sie nie wkleił
>> tu masz opis uszczelnien w opisie aukcji
> allegro.pl/item1025337004_lozysko_kulkowe_6202_zz_15x35x11_mm_fv.html

No zanim juz poradzisz montaz tych lozysk miedzynarodowej jakosci do
cudzego/swojego kola w motocyklu jednak przeczytaj dokladnie opis co ma sie
krecic a co nie i porownaj co sie kreci w kole motocyklowym a co stoi w
miejscu. I moze wtedy zrozumiesz dlaczego tego typu lozyska nazywa sie
alternatorowymi/silnikowymi.

HINT:
Łożyska z blaszkami ochronnymi są przeznaczone przede wszystkim do
łożyskowań z obracającym się pierścieniem wewnętrznym. Przy obracaniu się
pierścienia zewnętrznego istnieje niebezpieczeństwo wycieku smaru z łożyska
przy większych pierścieniach obrotowych.

No chyba ze w moto kreci sie oska a piasta stoi w miejscu...w innym
przypadku w promocji moze nastapic samrowanie tarcz hamulcowych :)))


--
Tytus
żółta motorynka




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 00:15:18 - Arni

Tytus pisze:
> Siemka
> ***Arni
> sorry, link sie nie wkleił
>>> tu masz opis uszczelnien w opisie aukcji
>> allegro.pl/item1025337004_lozysko_kulkowe_6202_zz_15x35x11_mm_fv.html
>>
>
> No zanim juz poradzisz montaz tych lozysk miedzynarodowej jakosci do
> cudzego/swojego kola w motocyklu jednak przeczytaj dokladnie opis co ma
> sie krecic a co nie i porownaj co sie kreci w kole motocyklowym a co
> stoi w miejscu. I moze wtedy zrozumiesz dlaczego tego typu lozyska
> nazywa sie alternatorowymi/silnikowymi.

ale ja nie sugeruje ze ma cos kombinowac. trzeba sprawdzic jakie łozyska
ma załozone i wymienic na takie same. Jesli ma odkryte to niech załozy
odkryte. Jesli kryte to takie jak ma. W dodatku jesli ma dodatkowe
uszczelnienia to załozenie łozyska krytego raczej tych uszczelnien nie
naruszy, prawda?
Nie demonizujmy prostej wymiany łozysk i nie twierdzmy, ze wymiana smaru
jest lepsza od wymany łozyska (nie wnikajac w robocizne)

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 07:31:39 - Tytus

Siemka

*** Arni
ale ja nie sugeruje ze ma cos kombinowac.

Arni zasugerowales zeby nie demonizowac japonskich technologii - to tak w
skrocie.
I poleciles koledze lozysko za 1,2 pln ktorego ja w zyciu bym nie zamontowal
nawet do pralki wirnikowej w ktorej moj dziadek pedzil.
Abstrahujac od calej smiesznosci sytuacji kiedy po raz kolejny ktos bierze
sie za naprawe i to wcale nie prosta i banalna (jak nie wierzysz to zapytaj
Tomka Korola - albo przypomnij sobie sprawe z Torunskich Fortow) nie majac
podstaw wiedzy i umiejetnosci technicznych. A piaste (lub tuleje) w
motocyklu spieprzyc mozna latwo, przyjemnie i koncertowo. I ma to cholerny
wplyw na bezpieczenstwo jezdzca.
Wracajac do tematu lozysk - kilka dni temu wymontowalem z zoltej - i uwierz
mi ze nie znalazalem w zadnym z duzych sklepow lozyska o takim pasowaniu.
Wszystkie nowe juz na starcie byly luzniejsze niz moje stare - sprzedawcy
rowniez odradzali mi je jako lozyska wirnikowe.
Dopiero w malym sklepiku udalo sie trafic identyczne japonskie i kosztowalo
28 pln/szt.
Tyle.

--
Tytus
żółta motorynka




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 16:33:17 - Arni

Tytus pisze:
> Siemka
>
> *** Arni
> ale ja nie sugeruje ze ma cos kombinowac.
>
> Arni zasugerowales zeby nie demonizowac japonskich technologii - to tak
> w skrocie.

tak, bo łozusko do japonii niczym nie rózni sie od łozyska do wueski.
Żadne tam setne częsci milimetra


> I poleciles koledze lozysko za 1,2 pln ktorego ja w zyciu bym nie

nie, poleciłem konkretne firmy, a nie cene. I koszt takiego
przykladowego łozyska porżadnej firmy to kilknascie zł. Chyba ze wg
Ciebie SKF czy F to nie są dobre firmy. Wtedy przepraszam i ide zamknąc
sie w sobie

> Abstrahujac od calej smiesznosci sytuacji kiedy po raz kolejny ktos
> bierze sie za naprawe i to wcale nie prosta i banalna (jak nie wierzysz
> to zapytaj Tomka Korola - albo przypomnij sobie sprawe z Torunskich
> Fortow) nie majac podstaw wiedzy i umiejetnosci technicznych.

pamietam.

> A piaste
> (lub tuleje) w motocyklu spieprzyc mozna latwo, przyjemnie i koncertowo.

i tak samo można spieprzyc nawet wymiane smaru a głownie o tym chyba
była dyskusja. Ja smaru nie wymieniam tylko łozyska. A jak ktos ma dwie
lewe to niech nawet za regulacje lusterka sie nie bierze, też mozna
gwint ukręcic.

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-09 09:00:30 - cpt. Nemo


Użytkownik Tytus napisał w wiadomości
news:hs4msk$2ns$1@inews.gazeta.pl...
> Przy obracaniu się pierścienia zewnętrznego istnieje niebezpieczeństwo
> wycieku smaru z łożyska przy większych pierścieniach obrotowych.
>
> No chyba ze w moto kreci sie oska a piasta stoi w miejscu...w innym
> przypadku w promocji moze nastapic samrowanie tarcz hamulcowych :)))
>
No a teraz sie zastanowmy co to znaczy dla alternatorow wieksze
predkosci obrotowe i jak sie to ma do predkosci obrotowej kola
motocyklowego ?

Pytam bo nie mam pojecia ?

Pozdrawiam Nemo





Re: Smarowanie piasty?

2010-05-10 00:30:39 - Jacot

Tytus wrote:

>HINT:
> Łożyska z blaszkami ochronnymi są przeznaczone przede wszystkim do
>łożyskowań z obracającym się pierścieniem wewnętrznym. Przy obracaniu się
>pierścienia zewnętrznego istnieje niebezpieczeństwo wycieku smaru z łożyska
>przy większych pierścieniach obrotowych.

Nie zebym sie czepial, slowo, ale jestes pewien, ze to przemyslales?;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
www.junak.riders.pl/
www.stokrotka.ath.cx/



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-10 06:50:50 - Tytus

Siemka
Jacot
*** Łożyska z blaszkami ochronnymi są przeznaczone przede wszystkim do
>>łożyskowań z obracającym się pierścieniem wewnętrznym. Przy obracaniu się
>>pierścienia zewnętrznego istnieje niebezpieczeństwo wycieku smaru z
>>łożyska
>>przy większych pierścieniach obrotowych.

> Nie zebym sie czepial, slowo, ale jestes pewien, ze to przemyslales?;)

Nie myslalem nad tym - przekleilem cycata z aukcji nie poprawiajac - jak
widac stara zasad dyskusji usenetewych dziala i zaden z dyskutantow sie nad
ta oczywista bzdura nie pochylil.
Ale po zmianie jednego slowa cale zdanie nabiera sensu.

--
Tytus
żółta motorynka





Re: Smarowanie piasty?

2010-05-11 00:24:29 - Jacot

Tytus wrote:

>Ale po zmianie jednego slowa cale zdanie nabiera sensu.

Prawde mowiac, ono w zaden sposob nie ma sensu.
bede dzwieczny jesli ktos mie pokieruje do jakiegos powanego miejsca,
gdzie klasyfikuje sie lozyska wzgledem tego czy obracac sie bedzie
pierscien zewnetrzny czy wewnetrzny. Takie normalne typowe lozyska do
normalnych zastosowan, jak nie przymierzajac w motocyklach, a nie w
promach kosmicznych;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
www.junak.riders.pl/
www.stokrotka.ath.cx/



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-11 04:51:45 - Ivam

Uzytkownik Jacot napisal w wiadomosci grup
dyskusyjnych:an1hu5d7dn94l2fvkqi1h49q976gfglusf@4ax.com...
> bede dzwieczny jesli ktos mie pokieruje do jakiegos powanego miejsca,
> gdzie klasyfikuje sie lozyska wzgledem tego czy obracac sie bedzie
> pierscien zewnetrzny czy wewnetrzny.

Jesli ani FAG ani SKF nie podaja to chyba nikt nie podaje co sie obraca
wzgledem czego;)

--
pzdr:
Ivam




Re: Smarowanie piasty?

2010-05-11 08:32:39 - Kamil Nowak 'Amil'

Jacot napisał(a):
> gdzie klasyfikuje sie lozyska wzgledem tego czy obracac sie bedzie
> pierscien zewnetrzny czy wewnetrzny.

chlopaki, a czy to nie jest wzgledne?

wg mnie jak zwykle precle komplikuja cos co jest proste jak drut i nie
wymaga zadnej filozofii :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf



Re: Smarowanie piasty?

2010-05-11 17:52:47 - Jacot

Kamil Nowak 'Amil' wrote:

>chlopaki, a czy to nie jest wzgledne?

Jest:)
Konsrukcyjnie to owszem, bywa roznica ale dotyczy pasowan osad i
czopow do znormalizowanych przecie lozysk ale to tez teoria, w
praktyce roznie bywa.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
www.junak.riders.pl/
www.stokrotka.ath.cx/



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS