* oiler - co polecacie
2012-03-31 18:29:42 - Piotr Rezmer
mam pytanie który z produktów polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze
motooiler. Układy są albo sterowane elektrycznie, albo ciśnieniowo.
Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
Czystość nie jest priorytetem.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 12:27:36 - AZ
> Jako, że parę ładnych lat już upłynęło od pojawienia się Scottoiler'a,
> mam pytanie który z produktów polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze
> motooiler. Układy są albo sterowane elektrycznie, albo ciśnieniowo.
>
> Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
> Czystość nie jest priorytetem.
>
Ja tam mam własnego. Końcówka od Scottoilera - dual injector,
elektrozawór do benzyny + zbiorniczek od płynu hamulcowego do ciągnika.
Napęd ma ponad 60 kkm i jeszcze lata :-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 12:30:27 - Tomek Wozniakowski
W dniu 2012-03-31 18:29, Piotr Rezmer pisze:
> Jako, że parę ładnych lat już upłynęło od pojawienia się Scottoiler'a,
> mam pytanie który z produktów polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze
> motooiler. Układy są albo sterowane elektrycznie, albo ciśnieniowo.
Osobiscie od chyba 7-8 lat jezdze ze Scottem (wczesniej w CBR100F, teraz
w STringach) i bardzo sobie go chwale. Trzeba go tylko na wstepie dobrze
odpowietrzyc i wyregulowac.
Na forum Bielizny (tym niepolskim) chwala bardzo Prooiler - rozni sie
tym, ze jest z zaworem elektrycznym.
>
> Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
> Czystość nie jest priorytetem.
No chyba...
--
Pozdrawiam :)
Tomek
(ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze;
CCCP...l, kaem Pluszaki - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR;
Nowa Iwiczna, okol. Pulaw)
ICQ 112695673
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 13:42:20 - Marcin N
> Jako, że parę ładnych lat już upłynęło od pojawienia się Scottoiler'a,
> mam pytanie który z produktów polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze
> motooiler. Układy są albo sterowane elektrycznie, albo ciśnieniowo.
>
> Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
> Czystość nie jest priorytetem.
Jak widać - każdy w tym wątku chwali to, co sam zamontował. Ja pochwalę
Motooilera. Jest znacznie tańszy od Scottoilera i ma świetny sterownik
elektryczny. Bardzo łatwo to wyregulować. Wada: w chwili załączenia
zaworu - pobiera ponad 3A prądu (przez około sekundę co około minutę).
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 16:25:37 - Roman Niewiarowski
> Jak widać - każdy w tym wątku chwali to, co sam zamontował. Ja pochwalę
> Motooilera.
Ja tez.. Leje do niego agro 80w90 i jest super.
pozdr
newrom
--
RD07 - z motooilerem do sprzedania.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 19:05:05 - AZ
>
> Ja tez.. Leje do niego agro 80w90 i jest super.
>
Minerał czy syntetyk?? Ponoć syntetyki wypłukują o-ringi.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 07:52:16 - Roman Niewiarowski
> Minerał czy syntetyk??
Nie wiem.
> Ponoć syntetyki wypłukują o-ringi.
Nie wyplukal znaczy pewnie mineral.
pozdr
newrom
--
RD07 - sprzedam
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 19:03:33 - AZ
>
> Wada: w chwili załączenia
> zaworu - pobiera ponad 3A prądu (przez około sekundę co około minutę).
>
Żeby nazywać to wadą to by musiało to mieć jakiś wymierny skutek ale co
to jest 3A przez sekundę?
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 19:26:20 - Kuczu
> On 04/01/2012 01:42 PM, Marcin N wrote:
>>
>> Wada: w chwili załączenia
>> zaworu - pobiera ponad 3A prądu (przez około sekundę co około minutę).
>>
> Żeby nazywać to wadą to by musiało to mieć jakiś wymierny skutek ale co
> to jest 3A przez sekundę?
Gosc pewnie z oszczednosci nie wlacza kierunkowskazow.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 19:36:05 - Arni
> W dniu 2012-04-01 19:03, AZ pisze:
>> On 04/01/2012 01:42 PM, Marcin N wrote:
>>>
>>> Wada: w chwili załączenia
>>> zaworu - pobiera ponad 3A prądu (przez około sekundę co około minutę).
>>>
>> Żeby nazywać to wadą to by musiało to mieć jakiś wymierny skutek ale co
>> to jest 3A przez sekundę?
>
> Gosc pewnie z oszczednosci nie wlacza kierunkowskazow.
a moze chodzi o to, ze te 3A może mu zgasić motur bo aku niewydoli? :)
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 19:41:31 - Kuczu
> On 01.04.2012 19:26, Kuczu wrote:
>> W dniu 2012-04-01 19:03, AZ pisze:
>>> On 04/01/2012 01:42 PM, Marcin N wrote:
>>>>
>>>> Wada: w chwili załączenia
>>>> zaworu - pobiera ponad 3A prądu (przez około sekundę co około minutę).
>>>>
>>> Żeby nazywać to wadą to by musiało to mieć jakiś wymierny skutek ale co
>>> to jest 3A przez sekundę?
>>
>> Gosc pewnie z oszczednosci nie wlacza kierunkowskazow.
>
> a moze chodzi o to, ze te 3A może mu zgasić motur bo aku niewydoli? :)
>
>
Raczej ze mu spalanie wzrosnie o 0.01 litra i wplynie to znaczaco na
prawidlowa pozycje na motocyklu.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 20:05:17 - AZ
>>
>> a moze chodzi o to, ze te 3A może mu zgasić motur bo aku niewydoli? :)
>>
>
> Raczej ze mu spalanie wzrosnie o 0.01 litra i wplynie to znaczaco na
> prawidlowa pozycje na motocyklu.
>
Czy ja wiem? A gdyby tak w złożeniu na zakręcie silnik dostał obciążenia
od alternatora przez zapięcie 3A zaworu to hajsajda zaliczyć nie można?
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 20:15:14 - Kuczu
> On 04/01/2012 07:41 PM, Kuczu wrote:
>>>
>>> a moze chodzi o to, ze te 3A może mu zgasić motur bo aku niewydoli? :)
>>>
>>
>> Raczej ze mu spalanie wzrosnie o 0.01 litra i wplynie to znaczaco na
>> prawidlowa pozycje na motocyklu.
>>
> Czy ja wiem? A gdyby tak w złożeniu na zakręcie silnik dostał obciążenia
> od alternatora przez zapięcie 3A zaworu to hajsajda zaliczyć nie można?
>
Predzej zaliczysz hajsajda przez swistaka biegnacego wzdluz drogi.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 20:17:29 - Sir Piernik
....>8
> a moze chodzi o to, ze te 3A może mu zgasić motur bo aku niewydoli? :)
Ty sie smiej...
W MZ mialem tak ze w rytm pracy kierunkowskazow wlasnie przerywal mi
silnik!! (Zaczelo sie jak wprowadzili obowiazek jazdy na swiatlach w dzien).
Jako zawodowy elektryk opanowalem feler ale szybko potem zmienilem motur :)
Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 20:09:40 - Marcin N
> W dniu 2012-04-01 19:03, AZ pisze:
>> On 04/01/2012 01:42 PM, Marcin N wrote:
>>>
>>> Wada: w chwili załączenia
>>> zaworu - pobiera ponad 3A prądu (przez około sekundę co około minutę).
>>>
>> Żeby nazywać to wadą to by musiało to mieć jakiś wymierny skutek ale co
>> to jest 3A przez sekundę?
>
> Gosc pewnie z oszczednosci nie wlacza kierunkowskazow.
Jasne, jasne. I odpycham się nogami przy ruszaniu.
3A jest o tyle kłopotliwe, że nie da się tego połączyć bezpośrednio do
świateł, a jeśli dodatkowo ktoś ma przeładowanego gadżetami sprząta, to
każdy amper jest na wagę złota.
Nie widzę powodu do drwin.
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-01 20:19:26 - AZ
>
> 3A jest o tyle kłopotliwe, że nie da się tego połączyć bezpośrednio do
> świateł, a jeśli dodatkowo ktoś ma przeładowanego gadżetami sprząta, to
> każdy amper jest na wagę złota.
>
Podłączanie pod światła to druciarstwo. Nawet jak ma przeładowanego
gadżetami
to 3A przez 1s raz na minutę robi większą różnicę?
>
> Nie widzę powodu do drwin.
>
No, no.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 07:53:43 - Roman Niewiarowski
> 3A jest o tyle kłopotliwe, że nie da się tego połączyć bezpośrednio do
> świateł,
Wszystko sie podpina przez przekaznik, a przekaznik mozna sterowac np
wlaczeniem swiatel. Tak jest zdrowiej.
pozdr
newrom
--
RD07 - sprzedam
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 09:30:50 - Marcin N
> W dniu 2012-04-01 20:09, Marcin N pisze:
>
>> 3A jest o tyle kłopotliwe, że nie da się tego połączyć bezpośrednio do
>> świateł,
>
> Wszystko sie podpina przez przekaznik, a przekaznik mozna sterowac np
> wlaczeniem swiatel. Tak jest zdrowiej.
Tak właśnie mam u siebie. Instrukcja Motooilera sugeruje jednak podpiąć
bezpośrednio pod światła - co przy tych trzech amperach bywa problematyczne.
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 09:37:06 - Roman Niewiarowski
> Instrukcja Motooilera sugeruje jednak podpiąć
> bezpośrednio pod światła -
Sorry, nie pamietam. Z drugiej strony moze producent powinien po
amerykansku napisac 'zlec podlaczenie wykwalifikowanemu
elektromechanikowi'?. Bo troche bez sensu by bylo zeby do kazdej
pierdoly dawac instrukcje sugerujace dodatkowe przekazniki.
> co przy tych trzech amperach bywa problematyczne.
Ja bym nie desperowal.
pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 10:26:24 - AZ
>
> Tak właśnie mam u siebie. Instrukcja Motooilera sugeruje jednak podpiąć
> bezpośrednio pod światła - co przy tych trzech amperach bywa
> problematyczne.
>
U mnie tylne światła są zabezpieczone bezpiecznikiem 10A, a jest tam
raptem 2x5W postój + 2x21W stop co daje ~4A więc jest rezerwy 6A. Nie
spotkałem się jeszcze, żeby gdziekolwiek były zabezpieczenia wyliczone
pod sam sufit.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 11:30:31 - doktorski
> U mnie tylne światła są zabezpieczone bezpiecznikiem 10A, a jest tam
> raptem 2x5W postój + 2x21W stop co daje ~4A więc jest rezerwy 6A. Nie
> spotkałem się jeszcze, żeby gdziekolwiek były zabezpieczenia wyliczone
> pod sam sufit.
Probujesz tlumaczyc podstawy elektryki czlowiekowi, ktory nie potrafi sie podpisac. Nie sadzisz, ze tracisz czas?
BP, MSPANC.
pzdr, dr
14/525/400
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-03 08:04:33 - Marcin N
> Probujesz tlumaczyc podstawy elektryki czlowiekowi, ktory nie potrafi sie podpisac. Nie sadzisz, ze tracisz czas?
> BP, MSPANC.
>
> pzdr, dr
> 14/525/400
Znaczy, że gdybym dokładał do każdego posta bzdurne cyferki, to dodałoby
mi to 300 punktów do podstaw elektryki?
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-04 20:04:56 - Jasio
wiadomości news:jle3te$vff$1@news.task.gda.pl...
>
> Znaczy, że gdybym dokładał do każdego posta bzdurne cyferki, to
> dodałoby mi to 300 punktów do podstaw elektryki?
Nie, ale dałoby Ci 1 punkt do podstaw precla.
Tak to bywa, że niektórzy jeszcze oldskulowo wpisują swoje sztrucle w
sygnaturkę. A inni widzą to jako przestrzeganie preclowego sawuarwiwr.
--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-04 20:20:24 - Piotr Rezmer
> Użytkownik Marcin N
> wiadomości news:jle3te$vff$1@news.task.gda.pl...
>>
>> Znaczy, że gdybym dokładał do każdego posta bzdurne cyferki, to
>> dodałoby mi to 300 punktów do podstaw elektryki?
>
> Nie, ale dałoby Ci 1 punkt do podstaw precla.
> Tak to bywa, że niektórzy jeszcze oldskulowo wpisują swoje sztrucle w
> sygnaturkę. A inni widzą to jako przestrzeganie preclowego sawuarwiwr.
Ale wy na pewno o tym samym mówicie? :)
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-03 12:17:33 - Mat S
news:jlbkj8$jpd$1@news.task.gda.pl...
>W dniu 2012-04-02 07:53, Roman Niewiarowski pisze:
>> W dniu 2012-04-01 20:09, Marcin N pisze:
>>
>>> 3A jest o tyle kłopotliwe, że nie da się tego połączyć bezpośrednio do
>>> świateł,
>>
>> Wszystko sie podpina przez przekaznik, a przekaznik mozna sterowac np
>> wlaczeniem swiatel. Tak jest zdrowiej.
>
> Tak właśnie mam u siebie. Instrukcja Motooilera sugeruje jednak podpiąć
> bezpośrednio pod światła - co przy tych trzech amperach bywa
> problematyczne.
Chyba więcej dorzucasz instalacji błyskając długim światłem, więc raczej
problemu być nie powinno...
MS
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 13:49:54 - Piotr Rezmer
> Jak widać - każdy w tym wątku chwali to, co sam zamontował. Ja pochwalę
> Motooilera. Jest znacznie tańszy od Scottoilera i ma świetny sterownik
Gdzie zakupiłeś Motoilera? Znalazłem na motolancuchy.pl za 370 zł. Z
kolei ScottOiler V-system jest dostępny na tej samej stronie za 399zł.
Zatem ceny są bardzo wyrównane. Chyba, że wiesz gdzie kupić taniej.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 14:21:24 - Marcin N
> Marcin N pisze:
>
>> Jak widać - każdy w tym wątku chwali to, co sam zamontował. Ja pochwalę
>> Motooilera. Jest znacznie tańszy od Scottoilera i ma świetny sterownik
>
> Gdzie zakupiłeś Motoilera? Znalazłem na motolancuchy.pl za 370 zł. Z
> kolei ScottOiler V-system jest dostępny na tej samej stronie za 399zł.
> Zatem ceny są bardzo wyrównane. Chyba, że wiesz gdzie kupić taniej.
Widocznie Scotto. staniał. Konkurencja zrobiła swoje. Jednak i tak
brałbym Motoo. Nie trzeba podczepiać go pod jakieś podciśnienie, czy coś...
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 14:41:15 - AZ
>
> Widocznie Scotto. staniał. Konkurencja zrobiła swoje. Jednak i tak
> brałbym Motoo. Nie trzeba podczepiać go pod jakieś podciśnienie, czy coś...
>
Zabrzmiało jak jakieś rocket science...
Motooiler:
- więcej gratów - sterownik, zbiorniczek
- trzeba kombinować nieraz z przekaźnikiem i miejscem gdzie się wczepić
- brak dual injectora
- działa przy zgaszonym silniku
Scottoiler:
- działa tylko przy zapalonym silniku
- jeden gracik do którego podpinamy wężyk od podciśnienia i drugi do
końcówki
- mniej rzeczy które mogą się popsuć (elektronika, elektrozawór)
Regulacja na kierownicy? Po co? To ma być bezobsługowe a nie deszcz, o
to musze zwiększyć wydatek, nie ma deszczu to muszę pamiętać żeby
zmniejszyć. W swojej konstrukcji dałem najpierw pierdzielnik
elektroniczny którym ustawiałem interwał i długośc otwarcia zaworu,
szybko jednak to wywaliłem zastępując zwykłym dławikiem na wężyku i
ustawiłem tylko raz.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 15:01:47 - Roman Niewiarowski
> - działa przy zgaszonym silniku
To sie da obejsc, moze sie wlaczac np po przekroczeniu napiecia 13V w
instalacji. Tylko po co ? :)
Jak ja kupowalem to motooiler byl tanszy (dodatkowo mialem rabat
koscielny kosciolka pod wezwaniem AT) od scota o duzo dularow (jakies 5
stowek kosztowal scot vs trzy moto).
> Regulacja na kierownicy? Po co? To ma być bezobsługowe a nie deszcz, o
> to musze zwiększyć wydatek, nie ma deszczu to muszę pamiętać żeby
> zmniejszyć.
Zmywanie oleju jest inne w pyle, inne w deszczu, a inne na suchym
asfalcie. w moto jestem w stanie szybko przestawic na potrzebny wydatek
gdy leje, ale i szybko wrocic do poprzednich nastawow, albo wrecz
przykrecic gdy temp przekracza 40 st.
No i jako oszolom wole dac zarobic naszym :)
pozdr
newrom
--
RD07 - sprzedam
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 15:08:25 - AZ
>
> To sie da obejsc, moze sie wlaczac np po przekroczeniu napiecia 13V w
> instalacji. Tylko po co ? :)
> Jak ja kupowalem to motooiler byl tanszy (dodatkowo mialem rabat
> koscielny kosciolka pod wezwaniem AT) od scota o duzo dularow (jakies 5
> stowek kosztowal scot vs trzy moto).
>
Czyli kolejna puszeczka o nazwie automatyczny włącznik świateł do
odpalania olejarki ;-) No jedynie co może przemawiać za motooilerem to
jedynie cena. Ech te murzyniątka, a że niby białasy to rasiści...
>
> Zmywanie oleju jest inne w pyle, inne w deszczu, a inne na suchym
> asfalcie. w moto jestem w stanie szybko przestawic na potrzebny wydatek
> gdy leje, ale i szybko wrocic do poprzednich nastawow, albo wrecz
> przykrecic gdy temp przekracza 40 st.
>
Jaki to ma wpływ na zużycie napędu? Bo ja ze swoim cudactwem ustawionym
na stałe + końcówka scottoilera zrobiłem przeszło 60 kkm i napęd żyje a
było jeżdżone w zimie, w lecie, w Chorwacji więc wniosek jest jeden.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 15:14:29 - Roman Niewiarowski
> Jaki to ma wpływ na zużycie napędu?
Za duzy przeplyw w cieple daje plamy i rozbryzgi. Wiem ze mozna to olac
i sie nie przejmowac. Ale jakos mi sie nie podoba mysl ze mi z motora
olej lata ponad potrzebne minimum.
A jak dasz dobre ustawienia na wysoka temp to znow przy deszczu bedzie
Ci sie szybciej lancuch zuzywac.
> na stałe + końcówka scottoilera zrobiłem przeszło 60 kkm i napęd żyje
Phi! a ja nie zrobilem 60kkm i tez zyje!
> więc wniosek jest jeden.
trza zdjac z lawety ? ;)
pozdr
newrom
PS. walimieto, niech se kazden uzywa co mu do szminki czy golej baby na
zbiorniku pasuje ;)
--
RD07 - sprzedam
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 15:21:56 - AZ
>
> Za duzy przeplyw w cieple daje plamy i rozbryzgi. Wiem ze mozna to olac
> i sie nie przejmowac. Ale jakos mi sie nie podoba mysl ze mi z motora
> olej lata ponad potrzebne minimum.
>
Patrzysz w czasie jazdy na łańcuch i jak pracuje olejarka czy to zadanie
pasażera? ;-) Przez 2 lata to może zużyłem flaszkę Hipola.
>
> A jak dasz dobre ustawienia na wysoka temp to znow przy deszczu bedzie
> Ci sie szybciej lancuch zuzywac.
>
O ile szybciej? ;-)
>
> trza zdjac z lawety ? ;)
>
Coś Ci się pokiełbasiło, KHI to nie HD.
>
> PS. walimieto, niech se kazden uzywa co mu do szminki czy golej baby na
> zbiorniku pasuje ;)
>
Mieteż, ale chyba przyznasz, że kleczący na stacji benzynowej
motocyklista psiukający sprayem na łańcuch a nie rzadko drugi
przetaczający moto to smutny widok?
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 15:44:28 - duddits
> Mieteż, ale chyba przyznasz, że kleczący na stacji benzynowej
> motocyklista psiukający sprayem na łańcuch
Nie widziałem takiego obrazka nigdy :) Sam zwykle po skończonej trasie
takie rzeczy robię (o ile w ogóle pamiętam).
> a nie rzadko drugi przetaczający moto to smutny widok?
A to na pewno nie patrzyłeś akurat na egzamin gdzieś na placu? ;)
Jeśli nie zdał to faktycznie - smutny.
--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 18:09:33 - Sir Piernik
....>8
> Nie widziałem takiego obrazka nigdy :) Sam zwykle po skończonej trasie
> takie rzeczy robię (o ile w ogóle pamiętam).
Jak Ci sie kiedys zdarzy przejechac ponad 200km w deszczu lub 400 po
suchym to pewnie zobaczysz sie w odbiciu w szybie CPN...
Chyba ze taniej Ci wychodzi wymiana napedu :)
Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 18:44:11 - duddits
> Jak Ci sie kiedys zdarzy przejechac ponad 200km w deszczu lub 400 po
> suchym to pewnie zobaczysz sie w odbiciu w szybie CPN...
> Chyba ze taniej Ci wychodzi wymiana napedu :)
Jeszcze nie wymieniałem, a w deszczu to i więcej się zdarzało przejechać :)
Nie zaobserwowałem by to się jakoś szczególnie odbijało na spalaniu, nie
na tyle bym to zauważył. Bardziej istotne wydaje mi się dbanie o
prawidłowy naciąg łańcucha.
--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 20:38:13 - AZ
>
> Jeszcze nie wymieniałem, a w deszczu to i więcej się zdarzało przejechać :)
>
> Nie zaobserwowałem by to się jakoś szczególnie odbijało na spalaniu, nie
> na tyle bym to zauważył. Bardziej istotne wydaje mi się dbanie o
> prawidłowy naciąg łańcucha.
>
A co ma spalanie do smarowania łańcucha? Powiedz mi jaki spray wytrzyma
na łańcuchu więcej niż 300 km na suchym i 150 po mokrym. Miałem i Motule
i Castrole i inne wynalazki i po przejechaniu dystansu jw. łańcuch się
świecił jak psu jajca na wiosnę. Jak trzeba o-ringowy łańcuch naciągać
to znaczy, że jego dni są już policzone.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 20:51:47 - duddits
> A co ma spalanie do smarowania łańcucha?
W sumie nie wiem, zdawało mi się, że to właśnie Sir Piernik sugerował.
Ja nie zaobserwowałem takiej zależności.
--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 21:04:42 - AZ
>
> W sumie nie wiem, zdawało mi się, że to właśnie Sir Piernik sugerował.
> Ja nie zaobserwowałem takiej zależności.
>
A mnie sie wydaje, że chodziło mu o to, iż ujrzysz w szybie siebie
klęczącego i sikającego sprayem na łańcuch ;-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 21:17:38 - duddits
> A mnie sie wydaje, że chodziło mu o to, iż ujrzysz w szybie siebie
> klęczącego i sikającego sprayem na łańcuch ;-)
:)
--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-03 22:04:16 - Sir Piernik
....>8
> W sumie nie wiem, zdawało mi się, że to właśnie Sir Piernik sugerował.
Nie ma to jak czytac ze zrozumieniem :)
Gdybys naprawde wiedzial o co chodzi to stacja benzynowa ze smarowaniem
lancucha w deszczu kojarzyla by Ci sie nie z tankowaniem ale z dachem :)
Pozdrawiam
Sir piernik
Betvelwe
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 21:20:57 - Kefir
> On 04/02/2012 06:44 PM, duddits wrote:
>
> > Jeszcze nie wymieniałem, a w deszczu to i więcej się zdarzało przejechać :)
>
> > Nie zaobserwowałem by to się jakoś szczególnie odbijało na spalaniu, nie
> > na tyle bym to zauważył. Bardziej istotne wydaje mi się dbanie o
> > prawidłowy naciąg łańcucha.
>
> A co ma spalanie do smarowania łańcucha? Powiedz mi jaki spray wytrzyma
> na łańcuchu więcej niż 300 km na suchym i 150 po mokrym. Miałem i Motule
> i Castrole i inne wynalazki i po przejechaniu dystansu jw. łańcuch się
> świecił jak psu jajca na wiosnę. Jak trzeba o-ringowy łańcuch naciągać
> to znaczy, że jego dni są już policzone.
>
Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
popsulem?
--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660X / Tiger 955i
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-03 08:38:53 - Norbi
>>
> Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
> popsulem?
>
Znaczy sie wybrales najgesciejszy... :)
Norbi
BLACK XX'03
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-03 11:07:30 - AZ
>
> Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
> popsulem?
>
No to fajnie, powiedz tylko czym psiukasz bo nijak nigdy gdy używałem
sprayów nie udało mi się tego osiągnąć...
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-03 17:19:05 - Kefir
On 3 Kwi, 11:07, AZ
> On 04/02/2012 09:20 PM, Kefir wrote:
>
> > Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
> > popsulem?
>
> No to fajnie, powiedz tylko czym psiukasz bo nijak nigdy gdy używałem
> sprayów nie udało mi się tego osiągnąć...
Misiaczku, probowałęm zasugerować, ze to nie kwestia smaru. Skoro
jednak pytasz: Shell Advance.
--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660X / Tiger 955i
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-03 17:24:37 - AZ
>
> Misiaczku, probowałęm zasugerować, ze to nie kwestia smaru. Skoro
> jednak pytasz: Shell Advance.
>
To oświęc zbłądzonego czego to kwestia?
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-04 09:55:31 - Kamil Nowak 'Amil'
> To oświęc zbłądzonego czego to kwestia?
Kardana ma.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-03 22:06:20 - Sir Piernik
....>8
> Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
> popsulem?
Alez skad! To znaczy ze jezdzisz jak ciota
Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 09:47:20 - Kefir
On 3 Kwi, 22:06, Sir Piernik
> Kefir pisze:
> ...>8
>
> > Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
> > popsulem?
>
> Alez skad! To znaczy ze jezdzisz jak ciota
Dzieki Romanie, trafiles w sendo tarczy albo jeszcze dokladniej. To
takze czesc odpowiedzi dla kolegi AZ-ta. Liczy sie takze stan lancucha
i zebatek oraz ilosc cylindrow poganiajacych zestaw napedowy.
--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660X / Tiger 955i
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 09:56:57 - Kefir
> Elou!
> On 3 Kwi, 22:06, Sir Piernik
>
> > Kefir pisze:
> > ...>8
>
> > > Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
> > > popsulem?
>
> > Alez skad! To znaczy ze jezdzisz jak ciota
>
> Dzieki Romanie, trafiles w sendo tarczy albo jeszcze dokladniej. To
> takze czesc odpowiedzi dla kolegi AZ-ta. Liczy sie takze stan lancucha
> i zebatek oraz ilosc cylindrow poganiajacych zestaw napedowy.
>
Yyy, zapomnialbym: smar nakladam zawsze PO jezdzie, na jeszcze cieply
lancuch gdy wiem, ze koza postoi. Od srodka, rownomiernie. Bardziej
rolki niz uszczelnienia.
--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660X / Tiger 955i
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 10:46:16 - AZ
>>
>> Dzieki Romanie, trafiles w sendo tarczy albo jeszcze dokladniej. To
>> takze czesc odpowiedzi dla kolegi AZ-ta. Liczy sie takze stan lancucha
>> i zebatek oraz ilosc cylindrow poganiajacych zestaw napedowy.
>>
> Yyy, zapomnialbym: smar nakladam zawsze PO jezdzie, na jeszcze cieply
> lancuch gdy wiem, ze koza postoi. Od srodka, rownomiernie. Bardziej
> rolki niz uszczelnienia.
>
Preclowanie... No normalne, że jak łańcuch nierównomierne wyciągnięty i
trzepocze podczas jazdy to smar z siebie zrzuca ale u mnie nawet przy
spokojnej jeździe wyniku ponad 300km nie udało się osiągnąć, łańcuch
umarł z przednią zębatką po ~30kkm, zmieniłem napęd, zamontowałem
olejarkę i zapomniałem co to spray i obsługa napędu a zaoszczędzone
pieniądze mogę wydać na wódkę.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 11:16:11 - Kefir
> On 04/05/2012 09:56 AM, Kefir wrote:
>
> >> Dzieki Romanie, trafiles w sendo tarczy albo jeszcze dokladniej. To
> >> takze czesc odpowiedzi dla kolegi AZ-ta. Liczy sie takze stan lancucha
> >> i zebatek oraz ilosc cylindrow poganiajacych zestaw napedowy.
>
> > Yyy, zapomnialbym: smar nakladam zawsze PO jezdzie, na jeszcze cieply
> > lancuch gdy wiem, ze koza postoi. Od srodka, rownomiernie. Bardziej
> > rolki niz uszczelnienia.
>
> Preclowanie...
Cieszesiezemoglempomoc podratowac ego. Nie oczekuje wzajemnosci.
> [...] a zaoszczędzone
> pieniądze mogę wydać na wódkę.
Smacznego.
--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660X / Tyger 955i
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 12:54:30 - AZ
>>
>> Preclowanie...
> Cieszesiezemoglempomoc podratowac ego. Nie oczekuje wzajemnosci.
>
Ale, że mi podratować ego? Że tak zapytam - czym?
PS. Czas sobie ustaw.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 12:39:00 - Roman Niewiarowski
> a zaoszczędzone pieniądze
Pochodzisz z Poznania ? :P
Nie wiem czemu ludzie ciagle podnosza argument 'oszczedzania'. Przy
calych kosztach motocyklowych puszka szpraja do opon nie powala. Zreszta
mozna wozic sloiczek z olejem i pedzelek - wyjdzie duzo taniej.
Dla mnie duzo wazniejsza jest wygoda. Przed wyjazdem tankuje sobie
zbiorniczek i mam do konca wakacji (nie robie wiecej niz 4kkm, jakbym
robil to dalbym wiekszy zbiornik). Nie musze wozic ci puszki w schowku
pod siedzeniem czy innym czoperowym piorniku. Jak dojezdzam na miejsce
to moge z miejsca isc cos zjesc, wypic czy poplywac (wiem ze smarowanie
nie trwa dlugo, ale jak czleka szuszy... ;) ).
pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 12:51:31 - AZ
>
> Pochodzisz z Poznania ? :P
>
Nie, do Krakowa mam 2 razy bliżej niż Poznania, może to przez to? ;-)
>
> Nie wiem czemu ludzie ciagle podnosza argument 'oszczedzania'. Przy
> calych kosztach motocyklowych puszka szpraja do opon nie powala.
>
To ja już nic nie rozumiem, smarujesz łańcuch sprajem do opon? No i na
ile Ci ta puszka spraja wystarcza? Bo mnie jednego sezonu to wyszło
chyba z 10 puszek co przy 1 flaszce Hipola za cenę 1/5 spraja na cały
rok robi różnicę.
>
> Zreszta
> mozna wozic sloiczek z olejem i pedzelek - wyjdzie duzo taniej.
> Dla mnie duzo wazniejsza jest wygoda. Przed wyjazdem tankuje sobie
> zbiorniczek i mam do konca wakacji (nie robie wiecej niz 4kkm, jakbym
> robil to dalbym wiekszy zbiornik).
>
No mnie też głównie o to idzie, odkąd mam olejarkę prawie zapomniałem
gdzie w moto jest napęd.
>
> Nie musze wozic ci puszki w schowku
> pod siedzeniem czy innym czoperowym piorniku. Jak dojezdzam na miejsce
> to moge z miejsca isc cos zjesc, wypic czy poplywac (wiem ze smarowanie
> nie trwa dlugo, ale jak czleka szuszy... ;) ).
>
Ale mnie tego mówić nie musisz ;-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 13:10:48 - Roman Niewiarowski
> To ja już nic nie rozumiem, smarujesz łańcuch sprajem do opon?
przy pisaniu pomyslalem o odpalajacym w kufrze spreju do opon... mialo
byc oczywiscie do lancucha.
> No i na ile Ci ta puszka spraja wystarcza?
Zuzywalem ze dwie-trzy w sezonie, do 2 motocykli. Razem kosztowaly
stowke z hakiem. Koszty paliwa w zeszloroczne wakacje to lekko 1500zl.
Ile % kosztow stanowi szprej ?
> Bo mnie jednego sezonu to wyszło chyba z 10 puszek
Zazdroszcze mozliwosci finansowych - mnie by nie bylo stac na taka ilosc
paliwa :(
> Ale mnie tego mówić nie musisz ;-)
Ale sie pochwa lic lubie! ;)
pozdr
newrom
--
RD07 - sprzedam.
Hornet - sprzeda
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 13:33:16 - AZ
>
> przy pisaniu pomyslalem o odpalajacym w kufrze spreju do opon... mialo
> byc oczywiscie do lancucha.
>
No jeden kulega miał przecież załatane wszelakie nieszczelności pod
siedzeniem w gixxerze.
>
> Zuzywalem ze dwie-trzy w sezonie, do 2 motocykli. Razem kosztowaly
> stowke z hakiem. Koszty paliwa w zeszloroczne wakacje to lekko 1500zl.
> Ile % kosztow stanowi szprej ?
>
Koszta w tym wypadku można traktować jako bonus, bo dla mnie cenniejsze
jest niemyślenie i niebawienie się w smarowanie łańcucha. Zawsze gdy
trzeba było jechać gdzieś dalej okazywało się, że trzeba posmarować
łańcuch no to psik psik i najlepiej poczekać 15-20 min - mocno irytujące.
>> Bo mnie jednego sezonu to wyszło chyba z 10 puszek
>
> Zazdroszcze mozliwosci finansowych - mnie by nie bylo stac na taka ilosc
> paliwa :(
>
To było dawno i można miło powspominać gdy pod korek tankowało się za 80
PLN w porównaniu do dziś - 125 PLN... Łza się w oku kręci.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 13:28:03 - Arni
> W dniu 2012-04-05 10:46, AZ pisze:
>> a zaoszczędzone pieniądze
>
> Pochodzisz z Poznania ? :P
>
> Nie wiem czemu ludzie ciagle podnosza argument 'oszczedzania'. Przy
> calych kosztach motocyklowych puszka szpraja do opon nie powala.
a nie chodziło o koszt zespołu napędowego?
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 13:35:32 - AZ
>>
>> Nie wiem czemu ludzie ciagle podnosza argument 'oszczedzania'. Przy
>> calych kosztach motocyklowych puszka szpraja do opon nie powala.
>
> a nie chodziło o koszt zespołu napędowego?
>
To już inna inszość, o ile teksty typu olejarka przedłuża życie
napędu o 6-7 razy to można w buty wsadzić, to jednak przedłuża życie,
no i to co nie tylko ja zauważyłem, że w napędzie smarowanym olejem
szybciej kończą się zębatki, moja wyglądała już bidnie po 30 kkm.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 15:47:55 - Kamil Nowak 'Amil'
> Mieteż, ale chyba przyznasz, że kleczący na stacji benzynowej
> motocyklista psiukający sprayem na łańcuch a nie rzadko drugi
> przetaczający moto to smutny widok?
E pitolisz. Wyobraz se 40 stopniowy upal, stacja benzynowa, laska w
rozpietym kombi, spocona i nachyla sie ze sprejem. Co w tym smutnego?
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 16:06:57 - AZ
>> Mieteż, ale chyba przyznasz, że kleczący na stacji benzynowej
>> motocyklista psiukający sprayem na łańcuch a nie rzadko drugi
>> przetaczający moto to smutny widok?
>
> E pitolisz. Wyobraz se 40 stopniowy upal, stacja benzynowa, laska w
> rozpietym kombi, spocona i nachyla sie ze sprejem. Co w tym smutnego?
>
A widziałeś coś takiego? Bo ja nie. Jaki z tego wniosek?
Laski nie smarują?
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 16:49:54 - Piotr Rezmer
> A widziałeś coś takiego? Bo ja nie. Jaki z tego wniosek?
> Laski nie smarują?
Bo nie muszą, spytają pierwszego motocyklistę Czy mógłbyś mi
przesmarować olejem? i po zawodach.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-02 21:19:24 - mateusz symbuła
rzetelnie. Tak się akurat składa, że trochę wiem o tych dwóch
urządzeniach:
> Motooiler:
> - więcej gratów - sterownik, zbiorniczek
- < jak się przyjrzeć to w zasadzie tyle samo gratów co w Scottoiler /
tam 'sterowanie' wydatkiem jest zintegrowane ze zbiornikiem /Reservoir
Metering Valve RMV/ minus membrana i wąż z podciśnieniem podatne na
uszkodzenia;
> - trzeba kombinować nieraz z przekaźnikiem i miejscem gdzie się wczepić
- < owszem trzeba się podłączyć, podobnie jak to ma miejsce w
Scocie ;) samo nic się nie zrobi. I tu i tu serwisy zarabiają na
montażu jeśli nie chcesz się pobrudzić. Przekaźnik to przy wymaganiach
współczesnych motocyklistów w zasadzie konieczność: zasilanie GPS,
manetek, gniazda zapalniczki, podgrzewania siedzenia.... czy teraz czy
później w sumie nie ma znaczenia. w związku z tym co napisałem w
naprawdę wielu maszynach przekaźnik już jest = nie ma problemu ze
znalezieniem 'węzła zasilającego';
> - brak dual injectora
- < poczytaj na stronie Scotta dlaczego przez niemal 20 lat nie było
Duala. poczytaj również co tak naprawdę powinno być smarowane i do
czego cały ten dual injector, który z wtryskiwaniem oleju nie ma nic
wspólnego jest potrzebny.
IMO trzeba jakoś wyciągać kasę z motocyklistów i to się świetnie udaje
za pomocą plastikowego gówienka z dwiema plastikowymi rureczkami,
które po 1000km leją gdzie popadnie, tylko nie na zębatkę. +++ na
postoju w związku z zasadą naczyń połączonych wycieka z nich wszysko
co tam tylko jest. gdzie nie staniesz będziesz znaczyć teren a pod
firmą i pod domem gdzie parkujesz od ludzi będziesz miał kosę........;
> - działa przy zgaszonym silniku
- < motooiler nie działa przy wyłączonym silniku. nie wiem skąd
wziąłeś taką wiedzę. jaki iałoby to sens???
+ standardowy zbiornik ma 110ml - daje to 3000-4500km na jednym
napełnieniu;
+ elementy mocujące do wahacza i dozujące olej są metalowe i
wystarczają bez wymiany nawet na 20000km. sprawdzone.
+ system dozowania jest bardzo precyzyjny i umożliwia zmianę nastaw
podczas jazdy.
Tak dla usystematyzowania:
> Scottoiler:
> - działa tylko przy zapalonym silniku
- < podobnie jak Motooiler;
> - jeden gracik do którego podpinamy wężyk od podciśnienia i drugi do
końcówki
- < jak już się podepniemy to jest OK. jak wszędzie. warto jednak
wspomnieć o motocyklach, których elektronika głupieje w związku z tym,
że nie wiadomo skąd zmienia się wartość podciśnienia w jednym z
kolektorów. Żebym nie był gołosłowny: Triumph Speed Triple, CBR900RR.
to znane mi przypadki. Pewnie jest ich więcej.
> - mniej rzeczy które mogą się popsuć (elektronika, elektrozawór)
kwestia dyskusyjna. psuje się wszystko a wieczne.. cóż.. jest tylko
wieczne pióro ;)
- standardowy zbiornik ma 50ml. sam producent podaje zasięg min na
600-700km :( są dostępne akcesoria ale to jest dodatkowy, niemały
koszt.
Rzeczą, której nie zrozumiem nigdy jest fakt wmawiania ludziom, że
olej niebieski i olej czerwony w firmowych butelkach Scotta, są
właśnie tym czego ich łańcuchy potrzebują najbardziej. Motooiler
stawia na jeden powszechnie dostępny olej rekomendowany przez
wszystkich producentów napędów: 80W90. Można również stosować
biodegradowalny pilarol orlenu na bazie estrów oleju rzepakowego.
jak zwykle można dyskutować nad lepszością jednego nad drugim i
zapewne tak jedno jak i drugie znajdzie zwoich przeciwników jak i
zwolenników, zawsze jednak proponuję zapoznać się z tematem przed
wygłaszaniem autorytatywnych opinii.
zdrowia
matjas
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
XTZ750ST, KTM200EXC, Vespa PK125Elestart, Vespa PK75Racing, Kobuz
175 ;)
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-03 11:05:48 - AZ
> Skoro już Kolego się zabrałeś za porównywanie, pronowowałbym zrobić to
> rzetelnie. Tak się akurat składa, że trochę wiem o tych dwóch
> urządzeniach:
>
To trzeba było od razu powiedzieć, że jesteś sprzedawcą Motooilera -
było by ciut jaśniej, bo nie każdy może skojarzyć.
> -< jak się przyjrzeć to w zasadzie tyle samo gratów co w Scottoiler /
> tam 'sterowanie' wydatkiem jest zintegrowane ze zbiornikiem /Reservoir
> Metering Valve RMV/ minus membrana i wąż z podciśnieniem podatne na
> uszkodzenia;
No to gdzie jest to tyle samo skoro jest o jeden element mniej? Jak
membrana jest podatna na uszkodzenie i wąż z podciśnieniem? Mam w moto
węże z podciśnieniem i nie ulegają uszkodzeniu?
> -< owszem trzeba się podłączyć, podobnie jak to ma miejsce w
> Scocie ;) samo nic się nie zrobi. I tu i tu serwisy zarabiają na
> montażu jeśli nie chcesz się pobrudzić. Przekaźnik to przy wymaganiach
> współczesnych motocyklistów w zasadzie konieczność: zasilanie GPS,
> manetek, gniazda zapalniczki, podgrzewania siedzenia.... czy teraz czy
> później w sumie nie ma znaczenia. w związku z tym co napisałem w
> naprawdę wielu maszynach przekaźnik już jest = nie ma problemu ze
> znalezieniem 'węzła zasilającego';
Bo dla niektórych samo słowo podciśnienie brzmi złowrogo i groźniej
niż kabelek od świateł.
> -< poczytaj na stronie Scotta dlaczego przez niemal 20 lat nie było
> Duala. poczytaj również co tak naprawdę powinno być smarowane i do
> czego cały ten dual injector, który z wtryskiwaniem oleju nie ma nic
> wspólnego jest potrzebny.
> IMO trzeba jakoś wyciągać kasę z motocyklistów i to się świetnie udaje
> za pomocą plastikowego gówienka z dwiema plastikowymi rureczkami,
> które po 1000km leją gdzie popadnie, tylko nie na zębatkę. +++ na
> postoju w związku z zasadą naczyń połączonych wycieka z nich wszysko
> co tam tylko jest. gdzie nie staniesz będziesz znaczyć teren a pod
> firmą i pod domem gdzie parkujesz od ludzi będziesz miał kosę.......;
A gdzie ja napisałem, że on ma cokolwiek z wtryskiwaniem? Ot podaje olej
na dwie strony zębatki a nie jedną, owe rureczki u mnie wytrzymały 40
kkm i kosztują 8 PLN a ich wymiana to minuta roboty dla szympansa. Nie
wiem też o co chodzi z wylewaniem oleju, ale gdybyś miał chociaż raz ten
gówniany plasticzek w ręce to byś zauważył iż w środku jest gąbka która
trzyma ten olej i dlatego nic nie wycieka.
> -< motooiler nie działa przy wyłączonym silniku. nie wiem skąd
> wziąłeś taką wiedzę. jaki iałoby to sens???
>
A jak to jest realizowane? Jak np. chce postać na włączonym zapłonie bo
mam akcesoria podłączone pod zapłon?
> + elementy mocujące do wahacza i dozujące olej są metalowe i
> wystarczają bez wymiany nawet na 20000km. sprawdzone.
No mnie dual injector służy już 60 kkm, sprawdzone.
> + system dozowania jest bardzo precyzyjny i umożliwia zmianę nastaw
> podczas jazdy.
>
A czy to komu kolwiek jest tak naprawdę potrzebne? Bo moje doświadczenia
mówią co innego.
>> Scottoiler:
>> - działa tylko przy zapalonym silniku
> -< podobnie jak Motooiler;
J.w.
>> - jeden gracik do którego podpinamy wężyk od podciśnienia i drugi do
> końcówki
> -< jak już się podepniemy to jest OK. jak wszędzie. warto jednak
> wspomnieć o motocyklach, których elektronika głupieje w związku z tym,
> że nie wiadomo skąd zmienia się wartość podciśnienia w jednym z
> kolektorów. Żebym nie był gołosłowny: Triumph Speed Triple, CBR900RR.
> to znane mi przypadki. Pewnie jest ich więcej.
Nie znam tematu ale zapytam - jak może zmieniać się podciśnienie gdy
drugi koniec tego podciśnienia nie konsumuje bo jest na jego końcu membrana?
>
> Rzeczą, której nie zrozumiem nigdy jest fakt wmawiania ludziom, że
> olej niebieski i olej czerwony w firmowych butelkach Scotta, są
> właśnie tym czego ich łańcuchy potrzebują najbardziej. Motooiler
> stawia na jeden powszechnie dostępny olej rekomendowany przez
> wszystkich producentów napędów: 80W90. Można również stosować
> biodegradowalny pilarol orlenu na bazie estrów oleju rzepakowego.
>
A to już trąci demagogią. Zacytuj kawałek w którym napisałem, że trzeba
używać wszystkiego Scottoilerowego z pełną stanowczością. Tak samo do
Scottoilera można nalać pilarol.
>
> jak zwykle można dyskutować nad lepszością jednego nad drugim i
> zapewne tak jedno jak i drugie znajdzie zwoich przeciwników jak i
> zwolenników, zawsze jednak proponuję zapoznać się z tematem przed
> wygłaszaniem autorytatywnych opinii.
>
Ależ oczywiście, z tematem jestem obeznany i w przeciwieństwie do Ciebie
jestem bezstronny (o co trudno u Ciebie) bo nie mam ani jednego ani
drugiego. Wygłosiłem swoją opinię a co ktoś z nią zrobi to już jego
sprawa. Jednak Twoja odpowiedź jest w stylu wszystko co piszesz to
bzdury, moje urządzenie jest najlepsze z najlepszych.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-04 14:51:56 - Marcin Gardeła
>> Gdzie zakupiłeś Motoilera? Znalazłem na motolancuchy.pl za 370 zł. Z
>> kolei ScottOiler V-system jest dostępny na tej samej stronie za 399zł.
>> Zatem ceny są bardzo wyrównane. Chyba, że wiesz gdzie kupić taniej.
> Widocznie Scotto. staniał. Konkurencja zrobiła swoje. Jednak i tak
> brałbym Motoo. Nie trzeba podczepiać go pod jakieś podciśnienie, czy coś...
Nie scott staniał tylko mot zdrożał. Rozwiązanie się sprawdziło to się
popyt włączył, cena poszła szybko do góry. Ja mam scotta, działa. Leję
olej oryginalny, próbował ktoś lać inny olej?
--
Diobeu
VFR800 '01
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-04 14:53:49 - AZ
>
> Nie scott staniał tylko mot zdrożał. Rozwiązanie się sprawdziło to się
> popyt włączył, cena poszła szybko do góry. Ja mam scotta, działa. Leję
> olej oryginalny, próbował ktoś lać inny olej?
>
Tytus leje pilarola czy innego trawola i działa.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 09:47:38 - Marcin Gardeła
> On 04/04/2012 02:51 PM, Marcin Gardeła wrote:
>> Nie scott staniał tylko mot zdrożał. Rozwiązanie się sprawdziło to się
>> popyt włączył, cena poszła szybko do góry. Ja mam scotta, działa. Leję
>> olej oryginalny, próbował ktoś lać inny olej?
> Tytus leje pilarola czy innego trawola i działa.
Hmm, w sumie pilarol ma niby większą przyczepność do łańcucha, z drugiej
strony na butelce piszą, żeby nie zostawiać na bardzo długo w pile bo
może zatkać kanaliki, jak mam piłę łańcuchową z 6 lat - nigdy nie
zatkało. Może być, że zadziała ;)
--
Diobeu
VFR800 '01
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-04 20:11:53 - Jasio
wiadomości news:jlhg5g$9vi$1@inews.gazeta.pl...
>
> Nie scott staniał tylko mot zdrożał. Rozwiązanie się sprawdziło to
> się popyt włączył, cena poszła szybko do góry. Ja mam scotta,
> działa. Leję olej oryginalny, próbował ktoś lać inny olej?
>
Kompletna używka Scotta kosztowała mnie wraz z wysyłką OIDP 110zł
Jako oleju używam przekładniowego chyba 80w90
--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-04 20:29:01 - Roman Niewiarowski
> Nie scott staniał tylko mot zdrożał.
cheba nie :) Jak kupowalem to kosztowal moto jakies 3 stowki z
kawalkiem, a scot 5 stowek - ten z ciut wiekszym zbiornikiem
> Leję olej oryginalny, próbował ktoś lać inny olej?
probowali, kombinowali, narzekali albo sie cieszyli ze im cena oleju na
1tys km spadla o 2zl ;)
pozdr
newrom
--
RD07 - sprzedam.
Hornet - sprzeda
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-04 20:40:00 - Piotr Rezmer
> cheba nie :) Jak kupowalem to kosztowal moto jakies 3 stowki z
> kawalkiem, a scot 5 stowek - ten z ciut wiekszym zbiornikiem
Mogłem Was wprowadzić w błąd:
Ceny producenta (www.scottoiler.com.pl)
Univeral kit 7 410 zł
Touring Kit 530 zł ---> pewnie taki kupiłeś
CR-01 Off Road Kit 290 zł
Dual Injector 108 zł.
motolancuchy.pl
ScottOiler - vsystem 399 zł
Nie wiem jaka jest różnica vSystem vs Universal Kit 7
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-04 20:21:43 - Piotr Rezmer
> Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
> Czystość nie jest priorytetem.
Czy możecie jeszcze napisać, czy rzeczywiście jak motocykl stoi, to robi
się pod nim plama oleju z *oilera?
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-04 20:43:50 - Jasio
w wiadomości news:jli3hh$hdo$2@inews.gazeta.pl...
> Piotr Rezmer pisze:
>
>> Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
>> Czystość nie jest priorytetem.
>
> Czy możecie jeszcze napisać, czy rzeczywiście jak motocykl stoi, to
> robi się pod nim plama oleju z *oilera?
>
Nawet jak stoi z włączonym silnikiem to plamy ani na kole ani na
asfalcie nie stwierdziłem.
Przy czym mówimy o jakiś rozsądnych czasach, a nie 15-20 minutach
pracy na jałowym.
--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-04 21:05:24 - Marcin N
> Piotr Rezmer pisze:
>
>> Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
>> Czystość nie jest priorytetem.
>
> Czy możecie jeszcze napisać, czy rzeczywiście jak motocykl stoi, to robi
> się pod nim plama oleju z *oilera?
Mój stoi w garażu. Jeszcze ani jednak kropla nie kapnęła. Stał całą zimę
bez ruchu. 3/4 zbiorniczka oleju było napełnione.
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 10:29:20 - AZ
>
> Czy możecie jeszcze napisać, czy rzeczywiście jak motocykl stoi, to robi
> się pod nim plama oleju z *oilera?
>
Jak układ jest szczelny i nie ma na górze gdzie pociągnąć powietrza - to
nie,
nie robi się plama.
--
Artur
ZZR 1200
Re: * oiler - co polecacie
2012-04-05 13:05:24 - falco
> Jako, że parę ładnych lat już upłynęło od pojawienia się Scottoiler'a,
> mam pytanie który z produktów polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze
> motooiler. Układy są albo sterowane elektrycznie, albo ciśnieniowo.
Siema,
z autopsji polecam olejarkę od Wilka:
www.wilkuj.cba.pl/
Jest bez porównania tańsza od innych a do tego ma ogromną przewagę,
czyli sterownik:
- do wyboru 5 gotowych programów w zależności gdzie/jak jedziemy
1. Miasto
2. Włóczenie się po wioskach
3. Autostrada
4. Teren
5. Deszcz
Dzięki temu nie ma upierdliwości w bawieniu się potencjometrem metodą
prób i błędów, tylko klik na dany program, który ustawiamy 1 ruchem.
Wszystko bardzo dobrze wyliczone, sam używam od zeszłego sezonu (w
różnych warunkach) a efekt jest taki, że wahacz i obręcz nie są uwalone
a łańcuch zawsze wilgotny... ;)
Jak ktoś chce zamówić, to może to zrobić u mnie -10% od detalu z f-rą,
gwarancją, itp. Jest też możliwość montażu.
Zainteresowanych zapr! na pryw, żeby nie śmiecić poza tym rzadko teraz
zaglądam na precla...
P.S. Do smarowania zwykły olej przekładniowy, ja leję mineralnego
Midlanda 80W90, bo akurat ten zawsze mam do Garbusków, ale może być
każdy inny. Z Hipola zrezygnowałem, bo jest znacznie rzadszy i syfił
wszystko dookoła, ale są tacy co leją...
Nie trzeba stosować żadnych specjalnie dedykowanych (drogich).
--
Pozdr! falco
SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97