Jakie opony do enduro.

Piotr Klimek Data ostatniej zmiany: 2012-05-23 13:22:40

Jakie opony do enduro.

2012-05-21 09:54:54 - Piotr Klimek

Hej,
Pomóżcie mi wybrać opony do DT :) Zjechałem już tym motocyklem dwa
komplety kostek. Najpierw miałem Mitasy C-10 i C-11 teraz C-18 i C-19.
Jednak widzę, że moja jazda tym motocyklem nie wymaga wcale crossowych
opon. Przez 70% czasu poruszam się po drogach szutrowych/leśnych/polnych,
przez 10% piach/błoto a 20% to niestety asfaltowe dojazdy. W takich
warunkach kostka znika w oczach a ja się wkurzam, że marnuje opony. Jest
to moje pierwsze enduro i nigdy nie jeździłem na innych oponach niż
crossowe kostki.

Jakie opony będą odpowiednie do takiej nawierzchni? Zależy mi na dobrej
trakcji w terenie - na asfalcie liczy się natomiast tylko trwałość.
Czy opony typu Enduro/Trail będą dla mnie odpowiednie?


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-21 11:50:31 - ARO

Użytkownik Piotr Klimek napisał :

> Jakie opony będą odpowiednie do takiej nawierzchni? Zależy mi na dobrej
> trakcji w terenie - na asfalcie liczy się natomiast tylko trwałość.
> Czy opony typu Enduro/Trail będą dla mnie odpowiednie?

Może i będą odpowiednie. Poszukaj informacji o continental'ach TKC80. To
taka ucywilizowana kostka.

--
ARQ
transalp





Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-21 12:05:36 - Piotr Klimek

Dnia (Mon, 21 May 2012 11:50:31 +0200) ktos podajacy sie za ARO
wyklawiaturowal co nastepuje:

> Użytkownik Piotr Klimek napisał :
>
>> Jakie opony będą odpowiednie do takiej nawierzchni? Zależy mi na dobrej
>> trakcji w terenie - na asfalcie liczy się natomiast tylko trwałość.
>> Czy opony typu Enduro/Trail będą dla mnie odpowiednie?
>
> Może i będą odpowiednie. Poszukaj informacji o continental'ach TKC80. To
> taka ucywilizowana kostka.

Wygladaja podobnie do Mitas E-09, a cena dwa razy wyzsza :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-21 12:47:53 - de Fresz

On 2012-05-21 09:54:54 +0200, Piotr Klimek said:

> Jakie opony będą odpowiednie do takiej nawierzchni? Zależy mi na dobrej
> trakcji w terenie - na asfalcie liczy się natomiast tylko trwałość.

Zapomnij, nie ma takich. Poszukaj Scorpionów FIM - w zeszłym roku
komplet wychodził z 5 dych więcej od Majtasów. Ale nie oczekuj cudów,
prowadzą się tylko nieznacznie lepiej na asfalcie (na mokrym są
bardziej przewidywalne, choć przy ostrzejszym hamowaniu/przyspieszaniu
płyną przepiknie), trwałość może ciut lepsza (i mają homo). Niestety, w
tym sporcie trakcja w terenie = klocki = ze 2 komplety na sezon.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-21 13:00:06 - Piotr Klimek

Dnia (Mon, 21 May 2012 12:47:53 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

> On 2012-05-21 09:54:54 +0200, Piotr Klimek said:
>
>> Jakie opony będą odpowiednie do takiej nawierzchni? Zależy mi na dobrej
>> trakcji w terenie - na asfalcie liczy się natomiast tylko trwałość.
>
> Zapomnij, nie ma takich. Poszukaj Scorpionów FIM - w zeszłym roku
> komplet wychodził z 5 dych więcej od Majtasów. Ale nie oczekuj cudów,
> prowadzą się tylko nieznacznie lepiej na asfalcie (na mokrym są
> bardziej przewidywalne, choć przy ostrzejszym hamowaniu/przyspieszaniu
> płyną przepiknie), trwałość może ciut lepsza (i mają homo). Niestety, w
> tym sporcie trakcja w terenie = klocki = ze 2 komplety na sezon.

Jak już pisałem trakcja na asfalcie nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
Asfaltem dojeżdzam tylko do miejsca przeznaczenia a z racji mieszkania w
centrum miasta troche tego dojazdu jest.

Chodziło mi raczej o to, że Mitasy z serii C to przerost formy nad treścią
przy moim endurzeniu. Czy sądzisz, że Mitasy z serii E będą się sprawować
równie dobrze na szutrze, drogach gruntowych, polnych leśnych itd a przy
okazji nie będą tak na asfalcie?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-21 13:13:33 - de Fresz

On 2012-05-21 13:00:06 +0200, Piotr Klimek said:

>> Zapomnij, nie ma takich. Poszukaj Scorpionów FIM - w zeszłym roku
>> komplet wychodził z 5 dych więcej od Majtasów. Ale nie oczekuj cudów,
>> prowadzą się tylko nieznacznie lepiej na asfalcie (na mokrym są
>> bardziej przewidywalne, choć przy ostrzejszym hamowaniu/przyspieszaniu
>> płyną przepiknie), trwałość może ciut lepsza (i mają homo). Niestety, w
>> tym sporcie trakcja w terenie = klocki = ze 2 komplety na sezon.
>
> Jak już pisałem trakcja na asfalcie nie ma dla mnie żadnego znaczenia.

To bierz klocki.


> Asfaltem dojeżdzam tylko do miejsca przeznaczenia a z racji mieszkania w
> centrum miasta troche tego dojazdu jest.

Rozumiem ból, ale dalej uważam, że nie ma sensu brać czegoś, co niby
się będzie mniej tępić, ale za to będzie miało gównianą trakcję w
terenie.


> Chodziło mi raczej o to, że Mitasy z serii C to przerost formy nad treścią
> przy moim endurzeniu. Czy sądzisz, że Mitasy z serii E będą się sprawować
> równie dobrze na szutrze, drogach gruntowych, polnych leśnych itd a przy
> okazji nie będą tak na asfalcie?

Miałem kiedyś Kendę (a może to był Maxis? nie pomnę) podobną do E09.
Chujnia z grzybnią. Na piasku zero sterowności i momentalne kopanie, w
błocie totalne zaklejenie bieżnika zajmowało poniżej 2 sekund i nie hu
hu nie chciała się czyścić, na szutrach ok, choć potrafiła się nieźle
uślizgnąć na zakrętach. Więcej nie chcę.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-21 13:43:03 - Piotr Klimek

Dnia (Mon, 21 May 2012 13:13:33 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

>>> Zapomnij, nie ma takich. Poszukaj Scorpionów FIM - w zeszłym roku
>>> komplet wychodził z 5 dych więcej od Majtasów. Ale nie oczekuj cudów,
>>> prowadzą się tylko nieznacznie lepiej na asfalcie (na mokrym są
>>> bardziej przewidywalne, choć przy ostrzejszym hamowaniu/przyspieszaniu
>>> płyną przepiknie), trwałość może ciut lepsza (i mają homo). Niestety, w
>>> tym sporcie trakcja w terenie = klocki = ze 2 komplety na sezon.
>>
>> Jak już pisałem trakcja na asfalcie nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
>
> To bierz klocki.

OK, dzięki. Przekonałeś mnie. Wydawało mi się, że do takiego
pyrkania jak ja uprawiam opony crossowe są bez sensu.


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-21 16:54:41 - morghul

> OK, dzięki. Przekonałeś mnie. Wydawało mi się, że do takiego
> pyrkania jak ja uprawiam opony crossowe są bez sensu.

To: bikepics.com/pictures/2192517/ kolega nazywa
pyrkaniem? ;)

--

morghul





Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-22 08:49:19 - Piotr Klimek

Dnia (Mon, 21 May 2012 16:54:41 +0200) ktos podajacy sie za morghul
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> OK, dzięki. Przekonałeś mnie. Wydawało mi się, że do takiego
>> pyrkania jak ja uprawiam opony crossowe są bez sensu.
>
> To: bikepics.com/pictures/2192517/ kolega nazywa
> pyrkaniem? ;)

Czasem człowiek sobie spokojnie pyrka aż tu nagle wyskakuje na niego błoto
:)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-23 07:49:42 - Roman Niewiarowski

W dniu 2012-05-21 13:13, de Fresz pisze:

> Miałem kiedyś Kendę (a może to był Maxis? nie pomnę) podobną do E09.
> Chujnia z grzybnią. Na piasku zero sterowności i momentalne kopanie, w

Opona gwizdo ino kierownik... ;)
Widzialem jak kolesie pyca na e09 po piasku, a przynajmniej trzymaja sie
dluugo.
W blocie faktycznie bida, ale IMHO nie przez zaklejanie ale przez brak
trzymania bocznego.

PS. TKC tez leci szybko, IMHO e09 na tyl, a na przod kostka. Do tego o
czym pisze Piotrek wystarczy :)

pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right



Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-23 10:28:00 - de Fresz

On 2012-05-23 07:49:42 +0200, Roman Niewiarowski said:

> Widzialem jak kolesie pyca na e09 po piasku, a przynajmniej trzymaja
> sie dluugo.

Nie no, da się. Jak wpadniesz w piach z pełną pisdą i nie będziesz
odpuszczał, to luz. Albo pyrkał bez odwijania. Ale spróbuj tak bardziej
klasycznie, wjechać w łachę piachu, przyśpieszyć, zwolnić, zakręt wziąć
jakiś. Ja tam odczułem wyraźną różnicę pomiędzy kostkami, a takimi
ęduro, ale może być, żem baletnica.


--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-23 11:04:45 - Piotr Klimek

Dnia (Wed, 23 May 2012 10:28:00 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> Widzialem jak kolesie pyca na e09 po piasku, a przynajmniej trzymaja
>> sie dluugo.
>
> Nie no, da się. Jak wpadniesz w piach z pełną pisdą i nie będziesz
> odpuszczał, to luz. Albo pyrkał bez odwijania. Ale spróbuj tak bardziej
> klasycznie, wjechać w łachę piachu, przyśpieszyć, zwolnić, zakręt wziąć
> jakiś. Ja tam odczułem wyraźną różnicę pomiędzy kostkami, a takimi
> ęduro, ale może być, żem baletnica.

Jak kiedyś sobie pojeździłem po piaskowym torze to Mitasy C18/C19 dawały
sobie fajnie rade, w sensie że można było skręcać, hamować i przyspieszać.
Rozumiem, że na E09 bym się zakopał i tyle?

Obrazek poglądowy:
picasaweb.google.com/114323693805602457106/Enduro_lato#5629162303760780146

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-23 11:35:18 - de Fresz

On 2012-05-23 11:04:45 +0200, Piotr Klimek said:

> Jak kiedyś sobie pojeździłem po piaskowym torze to Mitasy C18/C19 dawały
> sobie fajnie rade,

AFAIR one są przeznaczone na głównie na piach i błoto (rzadko
rozstawione klocki), więc nie dziwota, że dawały radę.


> Rozumiem, że na E09 bym się zakopał i tyle?

Zupełnie nie tak. W piachu słabe opony sprawiają, że od kierownika
wymagane jest jeszcze więcej uwagi i wysiłku, coby się nie wkopać lub
wyjebać. Co nie znaczy że ni hu hu nie przejedziesz, bo idać cały czas
pełnym ogniem, spokojnie przelecisz, bodaj Czachor swego czasu szalał
po terenie jakimś czopkiem. Ale pytanie podstawowe - umiesz tak? Masz
odpowiednie zapasy kondychy? Ja tam wolę sobie ułatwiać życie, nie
utrudniać na siłę.


--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: Jakie opony do enduro. [OT]

2012-05-23 11:42:55 - Piotr Rezmer

de Fresz pisze:

> pełnym ogniem, spokojnie przelecisz, bodaj Czachor swego czasu szalał po
> terenie jakimś czopkiem.
Skakał? :) To byłaby niezła reklama wytrzymałości sprzętu.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Re: Jakie opony do enduro. [OT]

2012-05-23 11:48:52 - de Fresz

On 2012-05-23 11:42:55 +0200, Piotr Rezmer
said:

> de Fresz pisze:
>
>> pełnym ogniem, spokojnie przelecisz, bodaj Czachor swego czasu szalał po
>> terenie jakimś czopkiem.

> Skakał? :)

A nie pamiętam już dokładnie, ale w sumie czemu by nie? ;-)


> To byłaby niezła reklama wytrzymałości sprzętu.

No nie do końca, bo na jakimś całkiem stromym podjeździe coś tam urwał
tuż przed szczytem, koło, czy wahacz, duperelkę taką ;-)

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-23 11:58:35 - Roman Niewiarowski

W dniu 2012-05-23 10:28, de Fresz pisze:

> Ale spróbuj tak bardziej
> klasycznie, wjechać w łachę piachu, przyśpieszyć, zwolnić, zakręt wziąć
> jakiś.

Pisalem o saharze i ergu Chebbi (oraz przeprawie przez Ramlie i
wydurnianie sie po wydmach pomiedzy Ramlia, a Merzouga.).
lh5.googleusercontent.com/-95BaEPl4PL8/T2RhjfW_DEI/AAAAAAAAH5g/LQaQm0Ro0bs/s800/P4030024.jpg
lh6.googleusercontent.com/-yxN2gTShyTo/T2RhjgUfe4I/AAAAAAAAH5c/AXa3VlzdAHM/s144/P4030025.jpg
Tam sie napedzasz po piasku, duzo miekszym i drobniejszym niz
jakikolwiek ktory widzialem u nas. No i suchy do spodu.
Jak sie na podjezdzie wypierdzielisz to musisz zjechac bo chocbys byl
tuz przed szczytem to nie wjedziesz, nawet na kostkach.
Tak wiec da sie na e09 bo to nie opona, a kierownik jedzie. Widzialem
tam tez fruwajaca afryke idaca po piasku w sposob ktorego raczej dlugo
nie bede mogl nasladowac, chocbym sobie najbardziej spycony motor z
najlepszymi oponami na piasek kupil.

> Ja tam odczułem wyraźną różnicę pomiędzy kostkami, a takimi
> ęduro, ale może być, żem baletnica.

Roznica jest kolosalna i tego nie neguje, tylko jesli Piotrek potrzebuje
do pyrkania i od czasu do czasu wyciagniecia sie z blota to nie ma sensu
zeby na kostkach jezdzil. Zreszta udalo mi sie skutecznie zakleic
kostke, tak ze opona wygladala jak slick i oczywiscie motocykl nie
jechal. No ale bieszczadzkie blota sa dosc specyficzne ;)

pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right



Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-23 12:30:58 - de Fresz

On 2012-05-23 11:58:35 +0200, Roman Niewiarowski said:

>> Ale spróbuj tak bardziej
>> klasycznie, wjechać w łachę piachu, przyśpieszyć, zwolnić, zakręt wziąć
>> jakiś.
>
> Pisalem o saharze i ergu Chebbi (oraz przeprawie przez Ramlie i
> wydurnianie sie po wydmach pomiedzy Ramlia, a Merzouga.).
> lh5.googleusercontent.com/-95BaEPl4PL8/T2RhjfW_DEI/AAAAAAAAH5g/LQaQm0Ro0bs/s800/P4030024.jpg
lh6.googleusercontent.com/-yxN2gTShyTo/T2RhjgUfe4I/AAAAAAAAH5c/AXa3VlzdAHM/s144/P4030025.jpg
Tam
>
> sie napedzasz po piasku, duzo miekszym i drobniejszym niz jakikolwiek
> ktory widzialem u nas. No i suchy do spodu.

Nie jeździłem po pustyni, ale myślę, że podstawowa różnica pomiędzy
nią, a naszymi lokalnymi pojeżdżawkami jest w prędkości. Na pustyni
masz się gdzie rozpędzić i lecieć ze stałą, dużą prędkością (a to
baaaardzo pomaga), względnie na wprost. Na pojeżdżawkach zwykle (no
wiadomo, że są jakieś wyjątki), zaraz musisz hamować, lecieć
szlaczkiem, skręcać, przyspieszać - to IMHO robi olbrzymią różnicę. No
chyba że ktoś potrafi zapiąć 3-4. i iść pełnym ogniem przez zakręty - z
mojej strony ukłony (serio).


> Jak sie na podjezdzie wypierdzielisz to musisz zjechac bo chocbys byl
> tuz przed szczytem to nie wjedziesz, nawet na kostkach.

To akurat niemal zawsze jest prawda, niezależnie od podłoża.


>> Ja tam odczułem wyraźną różnicę pomiędzy kostkami, a takimi
>> ęduro, ale może być, żem baletnica.
>
> Roznica jest kolosalna i tego nie neguje, tylko jesli Piotrek
> potrzebuje do pyrkania i od czasu do czasu wyciagniecia sie z blota to
> nie ma sensu zeby na kostkach jezdzil.

Jak patrzę na jego foty, to teren w jakim się porusza wygląda mi na
kapkę więcej niż takie tam pyrkanie. No ale w sumie zawsze może se
chłopak sam zaeksperymentować, koszta nie są aż takie powalające. I
wtedy niech zda relację, czy fajnie było.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-23 12:39:40 - Piotr Rezmer

de Fresz pisze:

>
> Jak patrzę na jego foty, to teren w jakim się porusza wygląda mi na
> kapkę więcej niż takie tam pyrkanie. No ale w sumie zawsze może se
> chłopak sam zaeksperymentować, koszta nie są aż takie powalające. I
> wtedy niech zda relację, czy fajnie było.
>

Ja mam z tyłu Kendę podobną do tego mitasa E09. Opona daje radę na
asfalcie. W terenie zaś, wierzga na wszystkie strony (boki). Dzięki temu
maksymalna bezpieczna prędkość jazdy w terenie spada.

Plusy:
-zwiększony wysiłek fizyczny podczas jazdy (a może to minus? - zależy
jakie są oczekiwania)
-więcej zdobytego doświadczenia
-po zmianie na prawdziwą kostkę odczujesz niesamowity luksus.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-23 13:17:40 - Roman Niewiarowski

W dniu 2012-05-23 12:30, de Fresz pisze:

> Nie jeździłem po pustyni, ale myślę, że podstawowa różnica pomiędzy nią,
> a naszymi lokalnymi pojeżdżawkami jest w prędkości.

Tez mi sie tak wydawalo, ale podstawowa roznica jest w tym co u nas bys
nazwal pylem, a tam jest piaskiem. Cos podobnego widzialem chyba tylko w
porcelanowych bezpiecznikach :)

> Na pustyni masz się gdzie rozpędzić i lecieć ze stałą, dużą prędkością (a to baaaardzo
> pomaga), względnie na wprost.

Noo, tak to wyglada jak lecisz po kamienistej pustyni. Po piasku trzeba
jezdzic zgodnie z natura wydm, inaczej wbijasz sie w piasek i lecisz na
ryj. O, tak:
lh3.googleusercontent.com/-eLCUsroAbv0/T2Ri1J3i-PI/AAAAAAAAGUw/fimJ2DQRRzc/s400/IMG_1397a.jpg
Generalnie u nas sie nie da nauczyc jezdzic po tamtejszej pustyni, a jak
mi kumpel tak mowil to mu nie wierzylem :-)
Fajnie to wyglada jak lokales jedzie se spokojnie mopedem po piasku, a
chlopaki na endurakach co chwila sie kopia i leza :)

> Na pojeżdżawkach zwykle (no wiadomo, że są
> jakieś wyjątki), zaraz musisz hamować, lecieć szlaczkiem, skręcać,
> przyspieszać - to IMHO robi olbrzymią różnicę. No chyba że ktoś potrafi
> zapiąć 3-4. i iść pełnym ogniem przez zakręty - z mojej strony ukłony
> (serio).

Ja tam nie umiem, przeleki mam. Wystarcza mi sie przejezdzam piasek w
tempie 30-50km/h i nie wypierdzielam sie przy tym.
W kazdym razie jak przyspieszam to jakos to idzie :)

> To akurat niemal zawsze jest prawda, niezależnie od podłoża.

No nie mow ze na lekkiej pochylosci zjezdzasz na dol i ponownie atakujesz...

pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right



Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-23 14:35:46 - de Fresz

On 2012-05-23 13:17:40 +0200, Roman Niewiarowski said:

>> To akurat niemal zawsze jest prawda, niezależnie od podłoża.
>
> No nie mow ze na lekkiej pochylosci zjezdzasz na dol i ponownie atakujesz...

Lekkiej pochyłości nie nazywam podjazdem ;-)


--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: Jakie opony do enduro.

2012-05-23 13:22:40 - Piotr Klimek

Dnia (Wed, 23 May 2012 12:30:58 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:


>> Roznica jest kolosalna i tego nie neguje, tylko jesli Piotrek
>> potrzebuje do pyrkania i od czasu do czasu wyciagniecia sie z blota to
>> nie ma sensu zeby na kostkach jezdzil.
>
> Jak patrzę na jego foty, to teren w jakim się porusza wygląda mi na
> kapkę więcej niż takie tam pyrkanie. No ale w sumie zawsze może se
> chłopak sam zaeksperymentować, koszta nie są aż takie powalające. I
> wtedy niech zda relację, czy fajnie było.

Teraz to już mam mętlik w głowie, ale chyba będę musiał po prostu sam
sprawdzić o ile dłużej wytrzyma E09 od C18 i jaka będzie różnica przy
mojej jeździe. Założę więc E09 na tył jak się skończy obecna, a z przodu
zostawie C19 bo jest jeszcze zdrowa. Jak będzie źle to po prostu wymienie.

Dzięki wszystkim za opinie.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS