GTR 1400 - pytanie
2012-05-23 13:06:55 - maciek&dorotka
Przymierzam się do zakupu GTR 1400 model 97. W związku z tym mam
pytanie do posiadaczy tego motocykla:
- wiem, że płyta mocującą kufer centralny miała wadę i pękała. W tym
egzemplarzu też zdarzyło się coś takiego. W tej chwili ma nową płytę
wymienioną na gwarancji. Czy te nowe płyty wymieniane przez serwis
były pozbawione tej wady? (wygląda identycznie jak stara)
- słyszałem, że ten model miał problem z tarczami - podobno dość
często się gięły. Czy ta usterka dotyczy wszystkich egzemplarzy GTR
czy tylko niektórych (np. z jakiegoś konkretnego rynku, np. z USA)
z góry dzięki za odpowiedź.
pozdrawiam,
mack
Re: GTR 1400 - pytanie
2012-05-23 13:50:23 - doktorski
> witam po długiej nieobecności.
> Przymierzam się do zakupu GTR 1400 model 97.
Jestes pewien?
> W związku z tym mam
> pytanie do posiadaczy tego motocykla:
> - wiem, że płyta mocującą kufer centralny miała wadę i pękała. W tym
> egzemplarzu też zdarzyło się coś takiego. W tej chwili ma nową płytę
> wymienioną na gwarancji. Czy te nowe płyty wymieniane przez serwis
> były pozbawione tej wady? (wygląda identycznie jak stara)
A nie mozesz podmienic plyty na jakies Givi czycus? Podobny problem mialem w FJR - fabryczna plyta pekla ale zostala wymieniona w ramach recalla. Tyle tylko, ze Yamaha poza nowa, przekonstruowana plyta dawala tez specjalny zestaw wzmacniajacy plyte (OIDP byla to blacha stalowa + jakies pierdolki). Summa summarum i tak zalozylem Givi.
> - słyszałem, że ten model miał problem z tarczami - podobno dość
> często się gięły. Czy ta usterka dotyczy wszystkich egzemplarzy GTR
> czy tylko niektórych (np. z jakiegoś konkretnego rynku, np. z USA)
> z góry dzięki za odpowiedź.
Jesli hamulce sa takie same jak w ZZR1400 to tak, jest problem. Nic mi nie wiadomo zeby problem byl usuniety na poziomie fabryki. Tarcze sa po prostu za cienkie. Na szczescie naprawienie tego problemu kosztuje 7-8 stowek.
pzdr, dr
14/525/400
Re: GTR 1400 - pytanie
2012-05-24 10:34:37 - maciek&dorotka
> > Przymierzam się do zakupu GTR 1400 model 97.
>
> Jestes pewien?
No nie, ale nie widzę alternatywy. Na bmkę mnie nie stać, a FJR (z
całym szacunkiem) jest mocno z tyłu jeśli chodzi o wyposażenie,
silnik, zawieszenie i hamulce. Hądy nie rozpatruję bo mi się nie
podoba strasznie.
>
> A nie mozesz podmienic plyty na jakies Givi czycus?
moto ma fabryczny zestaw kufrów. Podejrzewam, że płyta Givi nie będzie
kompatybilna.
> Jesli hamulce sa takie same jak w ZZR1400 to tak, jest problem. Nic mi nie wiadomo zeby problem byl usuniety na poziomie fabryki. Tarcze sa po prostu za cienkie. Na szczescie naprawienie tego problemu kosztuje 7-8 stowek.
pls, napisz coś więcej. Wg. szybkiego rozeznania tarcze lucasa to
wydatek ok. 1800pln.
pozdrawiam,
mack
Re: GTR 1400 - pytanie
2012-05-24 10:39:06 - Kefir
On May 24, 10:34 am, maciek&dorotka
wrote:
> On 23 Maj, 13:50, doktorski
>
> > > Przymierzam się do zakupu GTR 1400 model 97.
>
> > Jestes pewien?
>
> No nie, ale nie widzę alternatywy.
Popatrz moze w jakich latach produkowano GTR1400. Albo ktos robi z
Ciebie przyslowiowego wala albo popelniles istotna literowke.
--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & XT660X (sprzedam) & Tiger 955i (nie
sprzedam za zadne skarby)
Re: GTR 1400 - pytanie
2012-05-24 12:05:43 - maciek&dorotka
>
> Popatrz moze w jakich latach produkowano GTR1400. Albo ktos robi z
> Ciebie przyslowiowego wala albo popelniles istotna literowke.
>
masz rację, sorry. 2007.
pozdrawiam,
Re: GTR 1400 - pytanie
2012-05-24 13:54:42 - Qlfon
> On 24 Maj, 10:39, Kefir
>>
>> Popatrz moze w jakich latach produkowano GTR1400. Albo ktos robi z
>> Ciebie przyslowiowego wala albo popelniles istotna literowke.
>>
>
> masz rację, sorry. 2007.
> pozdrawiam,
A jeżdziłeś tym tramwajem? W porówaniu do FJR czy BMW RT to jest
przepaść. Oba pierwsze buiją toto na głowę jełsi chodzi o fun z jazdy.
Miałem przyjemność jedzić wszystkimi i pomimo ogromengo pieca jaki jest
w GTR wybrałbym RT jako ciągle rozwijaną konstrukcję (Yamaha chyba
zapomniała że ma FJR w ofercie...)
--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050
Re: GTR 1400 - pytanie
2012-05-24 19:20:08 - maciek&dorotka
>
>
> A jeżdziłeś tym tramwajem? W porówaniu do FJR czy BMW RT to jest
> przepaść. Oba pierwsze buiją toto na głowę jełsi chodzi o fun z jazdy.
> Miałem przyjemność jedzić wszystkimi i pomimo ogromengo pieca jaki jest
> w GTR wybrałbym RT jako ciągle rozwijaną konstrukcję (Yamaha chyba
> zapomniała że ma FJR w ofercie...)
>
Przejadę się tym pierwszy raz w sobotę. Trochę mnie przeraziłeś, bo
jak ostatnio przesiadłem się z hayki na GT to właśnie GT przypominało
mi tramwaj...
Re: GTR 1400 - pytanie
2012-05-25 10:35:03 - doktorski
> No nie, ale nie widzę alternatywy. Na bmkę mnie nie stać, a FJR (z
> całym szacunkiem) jest mocno z tyłu jeśli chodzi o wyposażenie,
> silnik, zawieszenie i hamulce. Hądy nie rozpatruję bo mi się nie
> podoba strasznie.
Pytanie czego szukasz... Jesli tramwaja to bierz smialo i odkladaj kase na wymiany w tylnym zawieszeniu - jest przekombinowane prawie tak samo jak srerelever w bakelicie. Jesli jednak czasami planujesz polatac w korkach to zapominj o GTR - ma lusterka idealnie na wysokosci lusterek w puszkach. Czyli stoisz jak puszka.
Zgadzam sie z Qlfonemm, ze FJR to (mimo wieku) lepszy wybor. Do bakelitu jestem zrazony wiec nie polecam co nie oznacza, ze te gowniane motocykle nie nadaja sie do niczego poza spaleniem.
> moto ma fabryczny zestaw kufrów. Podejrzewam, że płyta Givi nie będzie
> kompatybilna.
To moze po prostu to sprawdz.
> pls, napisz coś więcej. Wg. szybkiego rozeznania tarcze lucasa to
> wydatek ok. 1800pln.
Chinszczyzna z owiewki24 daje rade. Przezyly Brno na moim ZX14 i troche innego palowania u kolegow. Anie sie nie pogiely ani nie stwierdzilem fadingu. Byl problem gdy bylo nowe - zly ksztalt otworow wentylacyjnych powodowal wibracje, ktora ustapila po okolo 2000km. Pasuja nawet do wersji z ABS tylko trzeba o 2mm odsunac czujnik przy przednim kole - inaczej zahacza o tarczke sygnalowa.
pzdr, dr
14/525/400
Re: GTR 1400 - pytanie
2012-05-25 16:55:18 - maciek&dorotka
>
> Pytanie czego szukasz... Jesli tramwaja to bierz smialo i odkladaj kase na wymiany w tylnym zawieszeniu - jest przekombinowane prawie tak samo jak srerelever w bakelicie. Jesli jednak czasami planujesz polatac w korkach to zapominj o GTR - ma lusterka idealnie na wysokosci lusterek w puszkach. Czyli stoisz jak puszka...
na miasto mam skuter :) Haya też się kompletnie nie nadawała do jazdy
w korkach.
dzięki za info.
pozdrawiam,
mack