łańcuch DID VX a ZVMX

ARO Data ostatniej zmiany: 2012-07-13 12:15:47

łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-12 22:38:33 - ARO

Priwiet!

Z danych, które podaje Larsson grubość płytki łańcucha D.I.D. 525 VX wynosi
2,0mm a ZVMX 2,2mm. Maksymalne obciążenie 3660kg dla VX i 4500kg dla tego
mocniejszego. Stosunek ceny VX a ZVMX ma się jak 1:1,5 i tu rozsądek
podpowiada kupić ten tańszy. Ile waży kilogram kota? A na serio:

1. Czy różnica pomiędzy nimi ma jakieś praktyczne znaczenie w przypadku
transalpa?
2. Przy jakiego rzędu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
oczekiwań lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagę ten droższy?

pzdr
--
ARQ
transalp





Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-12 23:34:02 - Drzewo

Użytkownik ARO napisał w wiadomości
news:jtncjp$p06$1@inews.gazeta.pl...
> 2. Przy jakiego rzędu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
> oczekiwań lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagę ten droższy?

To nie zależy od pojemności - lepszy łańcuch wytrzyma więcej kilometrów, a
im słabsza maszyna tym różnica będzie większa. Pomyśl, że i tak musisz wydać
sporo kasy, więc te 50 PLN cię nie zbawi. Bez sensu jest oszczędzać pare
złotych na łańcuchu, zwłaszcza że różnica w przebiegu podawana przez DID
jest spora.

--
Drzewo
www.moto-opinie.info - Opinie na temat produktów motocyklowych w jednym
miejscu





Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 00:35:06 - ARO

Użytkownik Drzewo napisał :

> To nie zależy od pojemności - lepszy łańcuch wytrzyma więcej kilometrów, a
> im słabsza maszyna tym różnica będzie większa.

A nie powinno być przypadkiem, że im mocniejsza?

> Pomyśl, że i tak musisz wydać sporo kasy, więc te 50 PLN cię nie zbawi.
> Bez sensu jest oszczędzać pare złotych na łańcuchu, zwłaszcza że różnica w
> przebiegu podawana przez DID jest spora.

Miało by to sens, ale różnica ceny wynosi prawie czterokrotnie tyle co
podałeś. Zwykły kosztuje 380, a mocniejszy jest o 190 pln droższy - czyli
1,5 raza więcej. Zakładając, że w planach mam zrobić na tym moto jeszcze
maksymalnie 30tys po polskich drogach i bezdrożach, nie mam argumentów do
zakupu droższego. Może gdyby ruszać motocyklem w dzicz (np. daleko na
wschód) na b. długą trasę, to miało by to jakiś sens. A tak nie chcę robić
przyszłemu właścicielowi dobrze. Moto kupiłem z VAZem, który rozciąga się
jak głupi, a ostatnio zaczął się zwyczajnie zacierać pomimo prawidłowego
smarowania. Decyzja zakupu jest, a mnie tak czysto hipotetycznie i
praktycznie zastanawia sensowność zastosowania łańcucha oznaczonego hiper
wzmocniony w cene 50% większej.

pzdr
--
ARQ
transalp





Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 07:28:40 - Jasio

Użytkownik ARO napisał w wiadomości
news:jtnjee$fgn$1@inews.gazeta.pl...

> wschód) na b. długą trasę, to miało by to jakiś sens. A tak nie chcę
> robić przyszłemu właścicielowi dobrze.
~~~~~~~~~~~
To dobre.

Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
BTW na klockach też można przyoszczędzić.

Dobrze zrozumiałem, że jeśli motur się rozpadnie po końcu Twojego
użytkowania, to będzie OK?

--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj




Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]

2012-07-13 10:38:47 - ARO

Użytkownik Jasio napisał :

> Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
> BTW na klockach też można przyoszczędzić.
>
> Dobrze zrozumiałem, że jeśli motur się rozpadnie po końcu Twojego
> użytkowania, to będzie OK?

Jasiu, czas eksploatacji dowolnego urządzenia jest zawsze uzasadniony
ekonomicznie. Przynajmniej powinien być uzasadniony - tak na zdrowy
rozsądek. Idąc w drugą stronę drogą sarkazmu tą samą co Ty, rozumiem, że
zmieniasz opony w swoim pojeździe i wszystke płyny eksploatacyjne na miesiąc
przed sprzedażą? Czas użytkowania pojazdów w moich rękach jest policzony.
Wyobraź sobie, że po prostu kiedyś lepiej jest zmienić auto czy motór na
inny bo stary się znudził, a zbliżające się wydatki związane z eksploatacją
nadadzą temu wystarczający impuls. Wskaż mi to palcem człowieka, który robi
prezenty innym. Chyba, że wirtualnie na preclu, bo rzeczywistość nie bywa
inna jak koloru papieru toaletowego. Przeważnie dodatkowo z brązową
przyschniętą drachą wskazującą na jego dawne zużycie. Zdarzają się też
odchyły w drugą stronę, ale dalej nic za darmo - jakiś czas temu (maks. rok)
ktoś ogłaszał się tutaj z kilkunastoletnim trampkiem za 11tysi, bo wymienił,
to, sramto i tamto. Kogo to interesuje i kto w to uwierzy? Ja i tak zmieniam
olej i pasek (w aucie) od razu po zakupie bez względu na to co mówi
sprzedawca.

czil aut men ent kip kul, yo!

--
ARQ
transalp





Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]

2012-07-13 10:48:15 - OGONek~

Użytkownik ARO napisał w wiadomości
news:jtomqc$1a5$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik Jasio napisał :
>
>> Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
>> BTW na klockach też można przyoszczędzić.
>>
>> Dobrze zrozumiałem, że jeśli motur się rozpadnie po końcu Twojego
>> użytkowania, to będzie OK?
>
> Jasiu, czas eksploatacji dowolnego urządzenia jest zawsze uzasadniony
> ekonomicznie. Przynajmniej powinien być uzasadniony - tak na zdrowy
> rozsądek. Idąc w drugą stronę drogą sarkazmu tą samą co Ty, rozumiem, że
> zmieniasz opony w swoim pojeździe i wszystke płyny eksploatacyjne na
> miesiąc przed sprzedażą?

Wyobraź sobie że ja jak sprzedawałem moto dawnymi czasy to wymieniłem klocki
na nowe na dzień przed bo były już na wykończeniu a ścierwienia nie lubię.

--
OGONek~




Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]

2012-07-13 11:02:33 - AZ

On 2012-07-13, OGONek~ wrote:
>>
>> Jasiu, czas eksploatacji dowolnego urządzenia jest zawsze uzasadniony
>> ekonomicznie. Przynajmniej powinien być uzasadniony - tak na zdrowy
>> rozsądek. Idąc w drugą stronę drogą sarkazmu tą samą co Ty, rozumiem, że
>> zmieniasz opony w swoim pojeździe i wszystke płyny eksploatacyjne na
>> miesiąc przed sprzedażą?
>
> Wyobraź sobie że ja jak sprzedawałem moto dawnymi czasy to wymieniłem klocki
> na nowe na dzień przed bo były już na wykończeniu a ścierwienia nie lubię.
>
Bos gupi, motur sie sprzedaje jak z opon wylazi oplot, z klockow zostaly tylko
blachy a olej nie zmieniany juz hoho bo moto i tak mialo byc na sprzedaz.

--
Artur
ZZR 1200



Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]

2012-07-13 12:56:35 - OGONek~


Użytkownik AZ napisał w wiadomości
news:jtoo78$lsa$2@node1.news.atman.pl...

> Bos gupi, motur sie sprzedaje jak z opon wylazi oplot, z klockow zostaly
> tylko
> blachy a olej nie zmieniany juz hoho bo moto i tak mialo byc na sprzedaz.

I jeszcze rame ponacinać ;-)))

--
OGONek~




Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]

2012-07-13 11:53:40 - Roman Niewiarowski

W dniu 2012-07-13 10:38, ARO pisze:

> inny bo stary się znudził, a zbliżające się wydatki związane z eksploatacją
> nadadzą temu wystarczający impuls. Wskaż mi to palcem człowieka, który robi
> prezenty innym. Chyba, że wirtualnie na preclu, bo rzeczywistość nie bywa
> inna jak koloru papieru toaletowego.

Dziwny jestes :)
Albo ja jestem dziwny ? Przychodzi czas na cos, to to robie. Ostatnio
wymienilem oleje i inne pierdoly pomimo ze motocykle sa wystawione na
sprzedaz. Koszt gowniany, a moto ciagle jezdzi - nie wiem czy sprzedam
jutro, za miesiąc czy wcale. Jeszcze po klocki musze podjechac bo sie
skonczyly, chociaz w sumie gdybym odstawil motocykl do garazu zamiast
nim jezdzic to bym stowke oszczedzil!

pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/show?id=M3278128
DRZ 400e - otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right





Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]

2012-07-13 12:01:33 - de Fresz

On 2012-07-13 11:53:40 +0200, Roman Niewiarowski said:

>> inny bo stary się znudził, a zbliżające się wydatki związane z eksploatacją
>> nadadzą temu wystarczający impuls. Wskaż mi to palcem człowieka, który robi
>> prezenty innym. Chyba, że wirtualnie na preclu, bo rzeczywistość nie bywa
>> inna jak koloru papieru toaletowego.
>
> Dziwny jestes :)
> Albo ja jestem dziwny ? Przychodzi czas na cos, to to robie. Ostatnio
> wymienilem oleje i inne pierdoly pomimo ze motocykle sa wystawione na
> sprzedaz. Koszt gowniany, a moto ciagle jezdzi - nie wiem czy sprzedam
> jutro, za miesiąc czy wcale.

A może właśnie dlatego to robisz, bo wciąż jeździsz?


> Jeszcze po klocki musze podjechac bo sie skonczyly, chociaz w sumie
> gdybym odstawil motocykl do garazu zamiast nim jezdzic to bym stowke
> oszczedzil!

O, nowa moda, lans na filantropa!

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]

2012-07-13 12:11:34 - Piotr Klimek

Dnia (Fri, 13 Jul 2012 12:01:33 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> Jeszcze po klocki musze podjechac bo sie skonczyly, chociaz w sumie
>> gdybym odstawil motocykl do garazu zamiast nim jezdzic to bym stowke
>> oszczedzil!
>
> O, nowa moda, lans na filantropa!

Jak kupowalem DT od newroma to nawet zalał do pełna! :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]

2012-07-13 13:15:14 - Roman Niewiarowski

W dniu 2012-07-13 12:11, Piotr Klimek pisze:

> Jak kupowalem DT od newroma to nawet zalał do pełna! :)

Nasikal, nasikal.
Nie nazywajmy szamba perfumeriom!

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right





Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]

2012-07-13 13:35:19 - Piotr Klimek

Dnia (Fri, 13 Jul 2012 13:15:14 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> Jak kupowalem DT od newroma to nawet zalał do pełna! :)
>
> Nasikal, nasikal.
> Nie nazywajmy szamba perfumeriom!

Faktem jest, że do dzisiaj cuchnie jak się go odpali - ale myślałem, że 2T
tak mają...

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]

2012-07-13 13:46:08 - Roman Niewiarowski

W dniu 2012-07-13 13:35, Piotr Klimek pisze:

> Faktem jest, że do dzisiaj cuchnie jak się go odpali - ale myślałem, że 2T
> tak mają...

Maja, jak sie gownem uszczelnia simmeringi. Gowno za darmo, a simmeringi
kosztuja po 4pln/szt, wiec nie bylo sensu inwestowac skoro wiedzialem ze
sprzedam. Nie. No!

pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/show?id=M3278128
DRZ 400e - otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right





Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]

2012-07-13 13:14:36 - Roman Niewiarowski

W dniu 2012-07-13 12:01, de Fresz pisze:

> A może właśnie dlatego to robisz, bo wciąż jeździsz?

Jezdze bo musze, motocykle to przezytek ino samochod mi sie popsul.

> O, nowa moda, lans na filantropa!

A nie napisalem ze te nowe klocki wyjme i sprzedam na alegrze ?
Przeoczenie!

pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/show?id=M3278128
DRZ 400e - otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right





Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 10:51:54 - de Fresz

On 2012-07-13 07:28:40 +0200, Jasio said:

>> wschód) na b. długą trasę, to miało by to jakiś sens. A tak nie chcę
>> robić przyszłemu właścicielowi dobrze.
> ~~~~~~~~~~~
> To dobre.
>
> Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
> BTW na klockach też można przyoszczędzić.
>
> Dobrze zrozumiałem, że jeśli motur się rozpadnie po końcu Twojego
> użytkowania, to będzie OK?

A czy ja dobrze zroumiałem, że porównujesz włożenie do motocykla
drugiego od góry łańcucha czołowego producenta do lania do silnika
oleju słonecznikowego? Piłeś coś?

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 23:57:52 - robertbig

W dniu piątek, 13 lipca 2012 07:28:40 UTC+2 użytkownik Jasio napisał:
> Użytkownik ARO napisał w wiadomości
> news:jtnjee$fgn$1@inews.gazeta.pl...
>
> > wschód) na b. długą trasę, to miało by to jakiś sens. A tak nie chcę
> > robić przyszłemu właścicielowi dobrze.
> ~~~~~~~~~~~
> To dobre.
>
> Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
> BTW na klockach też można przyoszczędzić.
>
> Dobrze zrozumiałem, że jeśli motur się rozpadnie po końcu Twojego
> użytkowania, to będzie OK?
>

Co to za skurwiała grupa?!
4-ty post i od razu skrajny debil !!!
Barania łako! Patrz mnie na usta tłumoku . Garkotłuku preclowski.
VX to najwyzszej klasy łańcuch 520 DiD-a . ZV to model specjalny , kiedys okreslany jako Superbike Chain.
Twoja idiotyczna złosliwość ,kpina , na która sie srasz , obnaża jedynie pustke w twoim zmanierowanym pustym łbie.
Podrawiam .
Szczasliwo.



Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-14 11:29:30 - Jasio

Użytkownik robertbig napisał w wiadomości
news:77c63513-1a1e-45cc-b7e9-c1174ec4d48c@googlegroups.com...

>
> Co to za skurwiała grupa?!

pl.rec.motocykle

> 4-ty post i od razu skrajny debil !!!

Sznurówki umiem zawiązać. I nie ślinię się,jak siedzę prosto - więc
nie skrajny.

> Barania łako! Patrz mnie na usta tłumoku . Garkotłuku preclowski.

Będę uważnie patrzeć Ci na usta, tłumaczu.

> VX to najwyzszej klasy łańcuch 520 DiD-a . ZV to model specjalny ,
> kiedys okreslany jako Superbike Chain.
> Twoja idiotyczna złosliwość ,kpina , na która sie srasz , obnaża
> jedynie pustke w twoim zmanierowanym pustym łbie.

Moja kpina, na którą się nie sram, nie obnaża pustki w moim
zmanierowanym pustym łbie, boć tam tylko gówno jest.

A zejdę na chwilę do meritum.

Czy gdyby ktoś chciał wlać minerał, mimo, że do tej pory używał
jedynie najdroższego syntetyka - bo ma w perspektywie sprzedanie go
(uwaga - bardzo precyzyjnie podał, że po 30.000km) a ja bym to poddał
w wątpliwość, to nadal byłbym potraktowany przez Ciebie jak powyżej?
_Poddał_w_wątpliwość_ a nie zjebał jak psa, że pudrem próbuje leczyć
syfa.

Wiem, że jesteś fachowcem. Ale poziom Twoich ostatnich wypowiedzi może
nowym użytkownikom nie dawać tego odczuć.

Wszystko zresztą na ten temat zostało powiedziane i to już o 10:30 i
podsumowane tak:
czil aut men ent kip kul, yo!

Czego i Tobie życzę.

--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj




Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 11:49:00 - Roman Niewiarowski

W dniu 2012-07-13 00:35, ARO pisze:

> Miało by to sens, ale różnica ceny wynosi prawie czterokrotnie tyle co
> podałeś. Zwykły kosztuje 380, a mocniejszy jest o 190 pln droższy - czyli

Bierz ten tanszy. Nie wierze ze ten drozszy wytrzyma w trampku o polowe
dluzej.

pozdr
newrom
--
RD07 - otomoto.pl/show?id=M3278128
DRZ 400e - otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right





Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 08:29:28 - Piotr Klimek

Dnia (Thu, 12 Jul 2012 22:38:33 +0200) ktos podajacy sie za ARO
wyklawiaturowal co nastepuje:

> Z danych, które podaje Larsson grubość płytki łańcucha D.I.D. 525 VX wynosi
> 2,0mm a ZVMX 2,2mm. Maksymalne obciążenie 3660kg dla VX i 4500kg dla tego
> mocniejszego. Stosunek ceny VX a ZVMX ma się jak 1:1,5 i tu rozsądek
> podpowiada kupić ten tańszy. Ile waży kilogram kota? A na serio:
>
> 1. Czy różnica pomiędzy nimi ma jakieś praktyczne znaczenie w przypadku
> transalpa?
> 2. Przy jakiego rzędu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
> oczekiwań lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagę ten droższy?

Weź tańszy, zwłaszcza jeśli zdarza Ci się zjechać z asfaltu.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/



Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 10:36:14 - doktorski

W dniu czwartek, 12 lipca 2012 22:38:33 UTC+2 użytkownik ARO napisał:

> Z danych, które podaje Larsson grubość płytki łańcucha D.I.D. 525 VX wynosi
> 2,0mm a ZVMX 2,2mm.
> 1. Czy różnica pomiędzy nimi ma jakieś praktyczne znaczenie w przypadku
> transalpa?
Roznica w masie. Roznica w oporach. Jesli nie masz argumentu za mocniejsza wersja to IMO bez sensu jest za nia placic. Trampek nie ma bukwiejakiego momentu obrotowego i VX spokojnie wytrzyma dluga eksploatacje, szczegolnie w turystyce i przy odpowiednich interwalach smarowania i naciagania.

--
pzdr, dr
14/525/400/RR



Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 10:59:15 - de Fresz

On 2012-07-12 22:38:33 +0200, ARO said:

> Z danych, które podaje Larsson grubość płytki łańcucha D.I.D. 525 VX wynosi
> 2,0mm a ZVMX 2,2mm. Maksymalne obciążenie 3660kg dla VX i 4500kg dla tego
> mocniejszego. Stosunek ceny VX a ZVMX ma się jak 1:1,5 i tu rozsądek
> podpowiada kupić ten tańszy. Ile waży kilogram kota? A na serio:
>
> 1. Czy różnica pomiędzy nimi ma jakieś praktyczne znaczenie w przypadku
> transalpa?

Nie ma. Też się zastanawiałem kiedyś nad włożeniem takiego do Sevenki i
wyszło mi, że jaki mocny by ten łańcuch nie był, to i tak zużywające
się zębatki zarypią go pod koniec swojego żywota. Z rozmów z różnymi
mechaniorami czy innymi starymi wyjadaczami - jeśli różnica będzie, to
może na poziomie kilki tys. km. Może.


> 2. Przy jakiego rzędu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
> oczekiwań lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagę ten droższy?

Ponad 100, KM czy Nm, supersporty, łojka do odcinki itd. Zresztą AFAIK
nawet spokojniejsze litry nie mają fabrycznie zakładanych tych
najmocniejszych łańcuchów.

--

Pozdrawiam
de Fresz




Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 11:17:23 - Kuczu

W dniu 2012-07-13 10:59, de Fresz pisze:

>> 2. Przy jakiego rzędu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
>> oczekiwań lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagę ten droższy?
>
> Ponad 100, KM czy Nm, supersporty, łojka do odcinki itd. Zresztą AFAIK
> nawet spokojniejsze litry nie mają fabrycznie zakładanych tych
> najmocniejszych łańcuchów.

Ja wrecz podejrzewam ze oryginalnie w takim Trampku to byl zamontowany
zwykly lancuch o-ringowy i dzialal i dzialal. Producenci tez nie szaleja
z kosztami i zakladaja raczej standardowe elementy. Ale jak kogo stac to
moze i zalozyc sobie lancuch nierdzewny coby ladnie blyszczal przez
lata. Bogatemu zabronisz ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X





Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 11:39:14 - Grzegorz Rogala

W dniu 12-07-2012 22:38, ARO pisze:
> Priwiet!
>
> Z danych, które podaje Larsson grubość płytki łańcucha D.I.D. 525 VX wynosi
> 2,0mm a ZVMX 2,2mm. Maksymalne obciążenie 3660kg dla VX i 4500kg dla tego
> mocniejszego. Stosunek ceny VX a ZVMX ma się jak 1:1,5 i tu rozsądek
> podpowiada kupić ten tańszy. Ile waży kilogram kota? A na serio:
>
> 1. Czy różnica pomiędzy nimi ma jakieś praktyczne znaczenie w przypadku
> transalpa?
Klu jest w wartosci maksymalnego obciazenia - proste im mocniejszy
lancuch tym na dluzej _powinien_ starczyc. Ale wcale nie musi wytrzymac
1.5 raza dluzej. W Trampku tego szwungu nie masz za wiele, singiel to to
nie jest wiec wlasciwie kazdy lancuch _dedykowany_ do niego bedzie robil
dobrze.

> 2. Przy jakiego rzędu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
> oczekiwań lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagę ten droższy?
Przyklady z zycia:

Kawa ZR7 - lancuch oryginalny wytrzymal 24kkm, zmienilem na DID VX +
zebatki afam i sprzedawalem z przebiegiem 53kkm bylo jeszcze ok.
Buza - oryginalny lancuch wytrzymal 36kkm, zmienilem na DID ZVM (oidp) +
zebatki afam , sprzedawalem przy 61kkm i byl w niespodziewanie dobrym
stanie.
DRZ400 - oryginal cholera wie ile, ale sezon napewno, pozniej
najmocniejszy DID jaki byl i wiem, ze nastepny wlasciciel jeszcze go nie
nie zmienil
Tiger 1050 - lancuch oryginalny 26kkm i sprzedalem w stanie ze jeszcze
z 25% bylo miejsca na naciag.

Reasumujac do mocnej szosowki - jak najmocniejszy lancuch jak sie da. Do
offroadu i <80KM jakikolwiek dedykowany (markowy ofkors DID,RK itp)


--
pozdr
Rogal
990 Adv.R.
www.rogal.riders.pl





Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 14:26:02 - Piotr Rezmer

Grzegorz Rogala pisze:

> Klu jest w wartosci maksymalnego obciazenia - proste im mocniejszy
> lancuch tym na dluzej _powinien_ starczyc. Ale wcale nie musi wytrzymac
> 1.5 raza dluzej. W Trampku tego szwungu nie masz za wiele, singiel to to
> nie jest wiec wlasciwie kazdy lancuch _dedykowany_ do niego bedzie robil
> dobrze.

W tym przypadku droższy łańcuch ma tylko grubsze boczne płytki. Być może
ma grubsze sworznie. To że ma wyższą siłę zrywającą nie oznacza, że
wolniej się zużywa. Może być nawet odwrotnie.

Ja do tej pory zmieniałem łańcuchy bo się wyciągały a nie zrywały :)


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar



Re: łańcuch DID VX a ZVMX

2012-07-13 12:15:47 - mgawronski@gmail.com

W dniu czwartek, 12 lipca 2012 22:38:33 UTC+2 użytkownik ARO napisał:
> Priwiet!
>
> Z danych, które podaje Larsson grubość płytki łańcucha D.I.D. 525 VX wynosi
> 2,0mm a ZVMX 2,2mm. Maksymalne obciążenie 3660kg dla VX i 4500kg dla tego
> mocniejszego. Stosunek ceny VX a ZVMX ma się jak 1:1,5 i tu rozsądek
> podpowiada kupić ten tańszy. Ile waży kilogram kota? A na serio:
>
> 1. Czy różnica pomiędzy nimi ma jakieś praktyczne znaczenie w przypadku
> transalpa?

IMO nie bardzo. Bralbym tanszy.

> 2. Przy jakiego rzędu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
> oczekiwań lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagę ten droższy?

Tak ze 2 razy Trampek. ;-)

Pozdr
Gawron
AT




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS