|
|
|
|
|
|
|
Rewolucja w finansowaniu TVP i Polskiego Radia. Opłata audiowizualna zamiast abonamentu rtv?
Jan Dworak, były prezes TVP, wraz z grupą ekspertów przygotowali założenia do nowej ustawy o mediach publicznych. Portal Wirtualnemedia.pl dotarł do tego dokumentu. Autorzy opracowania założyli, że Telewizja Polska oraz Polskie Radio finansowane będą z opłaty audiowizualnej ponoszonej nie przez gospodarstwa domowe, jak do tej pory, lecz podatników, i pobierana wraz z podatkiem dochodowym przez urzędy skarbowe. Wstępne wyliczenia ekspertów wskazują, że składka na media publiczne wynosiłaby 8-9 zł. - TVP nie powinna uczestniczyć w walce o budżety reklamowe z firmami komercyjnymi. Taka rywalizacja powoduje, że media publiczne nastawiają się na produkcję programów przyciągających możliwie szeroką publiczność, a nie audycje aspiracyjne, ponieważ tylko przy szerokiej publiczności można dostać godziwą cenę za reklamę - mówi nam Jan Dworak, były prezes TVP. więcej
|
Vectra wypowiada umowy na dostęp do Viaplay
Sieć kablowa Vectra rozsyła do abonentów informacje o rozwiązaniu 1 stycznia 2024 roku umowy dotyczącej korzystania z serwisu streamingowego Viaplay. Biuro prasowe firmy zapewnia Wirtualnemedia.pl, że w ten sposób chce uchronić klientów przed dużą podwyżką. więcej
|
Zmiany w kanałach newsowych Polsatu? ,,Zaczną być krytyczne w ocenie PiS"
Od piątku pionem informacji i publicystyki Telewizji Polsat kieruje Piotr Witwicki. Zastąpił na tym stanowisku Dorotę Gawryluk. Eksperci, z którymi rozmawiał portal Wirtualnemedia.pl nie spodziewają się radykalnych zmian w kanałach informacyjnych Polsatu, tylko korekty przekazu. Na anteny mogą trafiać bardziej krytyczne wobec Prawa i Sprawiedliwości tematy. więcej
|
Addressable TV na kolejnych kanałach TVN Warner Bros. Discovery
Od ponad roku w ofercie TVN Warner Bros. Discovery są reklamy adresowalne. Maciej Ziąbrowski, ?digital strategic planning & monetization director w firmie informuje Wirtualnemedia.pl, że w tym czasie udało się przeprowadzić blisko 300 kampanii w modelu Addressable. W planach jest m.in. poszerzenie listy kanałów, na których będzie można podmieniać spoty.
więcej
|
TVN24 w listopadzie wyprzedziło Polsat i TVN. Liderem TVP1
Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w listopadzie 2023 roku wśród wszystkich widzów utrzymała TVP1. Z piątego na trzecie miejsce awansował TVN24, który wyprzedził Polsat i TVN. W grupach 16-49 i 16-59 pierwszy był TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Danuta Holecka jednak odchodzi z "Wiadomości" i TVP
Portal Wirtualnemedia.pl potwierdził nieoficjalnie w TVP Info, że Danuta Holecka w połowie grudnia przestanie prowadzić ,,Wiadomości". Taką informację podało w czwartek, niezależnie od siebie, kilka portali. Sama Holecka jednak dementowała te doniesienia. więcej
|
Uzgodnienia KRRiT i UKE mogą opóźnić debiut dodatkowego kanału w MUX-1
Choć Telewizja Polsat chce szybko wprowadzić kanał W24 do oferty MUX-1 naziemnej telewizji cyfrowej, to mogą to utrudnić formalności. - Decyzja jest na etapie przekazywania do KRRIT celem uzgodnienia sentencji decyzji. KRRIT ma na to 30 dni - informuje Wirtualnemedia.pl Witold Tomaszewski, p.o. rzecznik prasowy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. więcej
|
Nowa para prowadzących w "Dzień dobry TVN"
Do grona prowadzących w "Dzień dobry TVN" dołączają Anna Senkara i Sandra Hajduk-Popińska. więcej
|
Viaplay wyjdzie z Polski do połowy 2025 roku, nie widzi szans na zysk
Viaplay Group ocenia, że jej platforma w Polsce i krajach bałtyckich nadal osiąga wyniki poniżej oczekiwań i nie ma szans na zyski, a wycofanie się z tych rynków przesuwa do połowy 2025 roku. Poza Skandynawią platforma Viaplay ma 2,5 mln subskrybentów, nieco mniej niż kwartał wcześniej. Koncern chce pozyskać 4 mld koron z emisji nowych akcji, wyceniając walor jedynie na 1 koronę. Jego kurs giełdowy w piątek rano skurczył się o trzy czwarte.
więcej
|
Viaplay ma problem ze sprzedażą praw sportowych. 2 mld euro za Premier League
Kraje nordyckie i Holandia miały być rynkami, na których Viaplay skoncentruje się po wycofaniu m.in. z Polski. Dzisiaj już wiadomo, że może to nastąpić dopiero w 2025 roku. Jakby tego było mało, holenderskie media donoszą, że platforma chciała również w tym kraju sprzedać posiadane licencje sportowe. Zainteresowanych jednak nie było. więcej
|
,,Totalne remonty Szelągowskiej" oglądało 653 tys. widzów, TVN wiceliderem
Szósty sezon programu „Totalne remonty Szelągowskiej” oglądało średnio 653 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Dzielnica strachu 5" hitem Puls 2, serial podwoił średnie wyniki stacji. Wiosną kolejny sezon
Nadawany w Puls 2 piąty sezon serialu „Dzielnica strachu” oglądało średnio 285 tys. widzów. Produkcja ponad dwukrotnie podniosła średnie długookresowe udziały stacji - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Stacja będzie kontynuować produkcję, nowe odcinki trafią do emisji wiosną 2024 roku.
więcej
|
Mama mówiła o nim ,,młody Michnik". Samuel Pereira zapewnia: Nigdzie się nie wybieram
Samuel Pereira pochodzi z wielodzietnej rodziny, uważa się za hipstera prawicy i kibicuje portugalskiemu klubowi piłkarskiemu. Nie obawia się utraty pracy w TVP Info po zmianie władzy. - Nigdzie się nie wybieram - butnie zapewnia portal Wirtualnemedia.pl. Prawica nie może się go nachwalić. Podkreśla jego inteligencję, wiedzę i rozeznanie w nowoczesnych technologiach. Dorota Kania, jego była szefowa, przyznaje jednak, że dziennikarz ma wady. - Spóźniał się do pracy, nie przychodził na wyznaczoną godzinę. Nieustannie z tym walczyłam. Miał też taką cechę, że się obrażał, na szczęście mu to przeszło, ale spóźnienia zostały - mówi wiceprezeska Polska Press. więcej
|
Monika Borkowska to nowa gwiazda TVP. Rada Etyki Mediów zarzucała jej manipulacje. "Niezwykle zdeterminowana"
Monika Borkowska prowadzi kolejne programy w TVP Info, od czerwca dołączyła także do “Wiadomości" TVP1. Do centrali Telewizji Polskiej trafiła z łódzkiego oddziału, gdzie po jednym z materiałów Rada Etyki Mediów zarzuciła jej “naruszenie zasady prawdy”. Borkowska ma też przeszłość polityczną. - Zawsze była niezwykle zdeterminowana - słyszymy.
więcej
|
Dostęp do Canal+ za darmo
Ruszyła świąteczna kampania platformy cyfrowej Canal+. Nowi klienci mogą uzyskać dostęp pakietu Canal+ Seriale i Film za 0 zł przez pierwsze trzy miesiące trwania umowy. Potem opłata wynosi 25 zł. Ofertę promuje Adam Woronowicz znany jako Dariusz Wasiak z serialu ,,The Office". więcej
|
Marianna Dufek prowadzi rozmowy w Teatrze Groteska
Marianna Dufek, dziennikarka TVP Katowice, została nową prowadząca rozmowy w krakowskim Teatrze Groteska pod hasłem ,,Kod mistrzów". Jej gościem 4 grudnia będzie kardiochirurg prof. Andrzej Bochenek. więcej
|
TVP instruuje co zrobić w przypadku zniknięcia TVP1, TVP2 i TVP3
W połowie grudnia część widzów utraci dostęp do głównych kanałów Telewizji Polskiej. Ośrodki regionalne TVP włączyły się do kampanii informacyjnej odnośnie zmiany standardu MUX-3 naziemnej telewizji cyfrowej. TVP3 Łódź udostępniła już spoty przewidziane do emisji po przejściu na DVB-T2, co może wprowadzać w błąd.
więcej
|
Wszystkie odcinki ,,Klanu" mają trafić do TVP VOD
Telewizja Polska stopniowo udostępnia odcinki „Klanu” z pierwszych lat emisji w serwisie streamingowym TVP VOD. Wcześniej publiczny nadawca umieścił tam wszystkie odcinki zakończonej 11 lat temu telenoweli „Plebania”.
więcej
|
Koncert ,,Czyń dobro. Gala Wolontariatu Korpusu Solidarności" w TVP1
W poniedziałek, 4 grudnia Jedynka pokaże koncert „Czyń dobro. Gala Wolontariatu Korpusu Solidarności", który odbędzie się w Teatrze Polskim w Warszawie.
więcej
|
Polsat Box daje klientom bezpłatnie 21 kanałów
Platforma Polsat Box w ramach tzw. otwartego okna udostępni wszystkim swoim abonentom 21 stacji bez dodatkowych opłat. Promocja potrwa do 7 stycznia. więcej
|
Telewizja coraz częściej z aplikacji. 7,1 mld uruchomień w ciągu półrocza
W pierwszym półroczu 2023 roku na pięciu największych europejskich rynkach uruchomiono 7,1 mld razy aplikacje na telewizorach Smart TV od Samsunga. To wzrost o 3 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. Tylko w Wielkiej Brytanii doszło do 1,7 mld uruchomień.
więcej
|
Coraz więcej Polaków gotowych na nowy standard telewizji naziemnej
Krajowy Instytut Mediów opublikował raport ze stanu przygotowań polskich gospodarstw domowych na nowy standard odbioru telewizji naziemnej - DVB-T2/HEVC. Między sierpniem ub. roku a październikiem roku bieżącego liczba gospodarstw przygotowanych na tę nowość wzrosła do 93 proc. Pod koniec roku TVP jako ostatni już nadawca, przejdzie na nowy standard.
więcej
|
,,Tak to leciało!" straciło widzów w TVP2, kolejny sezon wiosną 2024 roku
12. sezon „Tak to leciało!” emitowany jesienią br. oglądało w TVP2 średnio 885 tys. mln widzów. Względem analogicznego okresu rok wcześniej program stracił 190 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Nowe odcinki cyklu trafią do emisji najprawdopodobniej wiosną 2024 roku.
więcej
|
Grudzień w Polsacie bez kabaretowego show z Rybnika. Co jest w umowie z organizatorem?
Telewizja Polsat w grudniowej ramówce nie zaplanowała emisji koncertu finałowego „Rybnicka jesień kabaretowa Ryjek”, który odbył się 19 listopada br. Tymczasem umowa zawarta między producentem a organizatorem wydarzenia mówi o dołożeniu starań, by program został pokazany na antenie Polsatu do końca tego roku.
więcej
|
Przegląd najlepszych odcinków serialu ,,Dwóch i pół"
Z okazji premiery nowego serialu Chucka Lorre i Charliego Sheena pt. „Bukmacher”, przypominamy ich największy wspólny hit komediowy, czyli serial „Dwóch i pół”. Co prawda współpraca producenta i aktora zakończyła się burzliwym rozstaniem w 2011 roku, ale sitcom wciąż cieszy się powodzeniem i fani wracają do niego mimo upływu lat. Wybieramy najlepsze odcinki tej kultowej produkcji, a jest z czego wybierać – powstały 262 odcinki.
więcej
|
HBO zapowiada drugi sezon ,,Rodu smoka"
HBO zaprezentowało oficjalny teaser drugiego sezonu produkcji HBO Original „Ród smoka” podczas festiwalu CCXP23 w Sao Paulo w Brazylii. Premiera ośmiu odcinków nowej serii została zaplanowana na lato 2024.
więcej
|
Nowe seriale z uniwersum ,,Gwiezdnych wojen"
Pojawiły się nieoficjalne informacje na temat nowych seriali z uniwersum ,,Gwiezdnych wojen" - mowa o ,,The Acolyte" oraz ,,Star Wars: Skeleton Crew". Kiedy możemy spodziewać się ich premier? więcej
|
Marek Czyż wróci do TVP? "Nie stoję w żadnej kolejce"
Czy Marek Czyż może wrócić do Telewizji Polskiej? - Nie wykluczam powrotu do TVP, ale na razie nie ma nic do rozważania. Nie stoję w żadnej kolejce - mówi Czyż w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. Dziennikarz prowadzi obecnie dwa własne projekty, w tym jeden lokalny - Dziennik Metropolii.
więcej
|
Serial ,,Na dobre i na złe" oglądają emeryci i mieszkańcy wsi
Codzienny serial TVP2 „Na dobre i na złe” jesienią br. zdecydowanie chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni. W widowni dominują mieszkańcy wsi, osoby z wykształceniem podstawowym oraz emeryci - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
1,12 mln widzów serialu ,,Komisarz Alex 20" w TVP1
20. sezon „Komisarza Alexa” śledziło średnio 1,12 mln widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Czy powstanie czwarty sezon ,,The Office PL"?
Trzeci sezon popularnego serialu Canal+ zatytułowanego „The Office PL” zadebiutował 3 listopada i jest już w całości dostępny dla subskrybentów platformy. Ostatnie odcinki zostały docenione przez widzów, jak i krytyków. Czy to wystarczy, aby Canal+ zamówił kolejną transzę? Pytamy o to Vanessę Aleksander, odtwórczynię roli Patrycji Kowalskiej.
więcej
|
,,Przyjaciele" po śmierci Matthew Perry'ego osiągnęli rekord oglądalności
Według najnowszego amerykańskiego rankingu Nielsena dotyczącego oglądalności na platformach streamingowych, po śmierci Matthew Perry’ego, oglądalność „Przyjaciół” w serwisie Max osiągnęła najwyższy poziom w historii.
więcej
|
TVP nie pokaże turnieju z udziałem Igi Świątek. Transmisje ma przejąć Polsat
Według nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl, turniej United Cup 2024 będzie transmitowany w naszym kraju przez Polsat Sport. Poprzednią edycję imprezy pokazała TVP, która potwierdziła nam, że nie planuje transmitować nadchodzącego turnieju.
więcej
|
Koniec abonamentu rtv. "Jest nie do uratowania"
Abonament RTV jest nie do uratowania. Oczekiwania społeczne i praktyka ostatnich lat spowodowały, że ten abonament nie będzie czy nie powinien być podstawową formą finansowania mediów publicznych - powiedział w RMF FM członek Rady Mediów Narodowych Robert Kwiatkowski.
więcej
|
Sztuczna inteligencja w służbie czytelniczej społeczności i... wskaźników biznesowych Coraz więcej tytułów na półkach, a jednocześnie zdecydowanie za mało czasu na śledzenie nowości i trendów. To rzeczywistość osób zarówno niewyobrażających sobie życia bez literatury, jak i sporadycznie sięgających po książki. Wykorzystując potencjał sztucznej inteligencji poznańskie Legimi kończy prace nad innowacyjnym systemem rekomendacji, bazującym na analizie behawioralnej czytelniczek i czytelników. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rewolucja w finansowaniu TVP i Polskiego Radia. Opłata audiowizualna zamiast abonamentu rtv?
Jan Dworak, były prezes TVP, wraz z grupą ekspertów przygotowali założenia do nowej ustawy o mediach publicznych. Portal Wirtualnemedia.pl dotarł do tego dokumentu. Autorzy opracowania założyli, że Telewizja Polska oraz Polskie Radio finansowane będą z opłaty audiowizualnej ponoszonej nie przez gospodarstwa domowe, jak do tej pory, lecz podatników, i pobierana wraz z podatkiem dochodowym przez urzędy skarbowe. Wstępne wyliczenia ekspertów wskazują, że składka na media publiczne wynosiłaby 8-9 zł. - TVP nie powinna uczestniczyć w walce o budżety reklamowe z firmami komercyjnymi. Taka rywalizacja powoduje, że media publiczne nastawiają się na produkcję programów przyciągających możliwie szeroką publiczność, a nie audycje aspiracyjne, ponieważ tylko przy szerokiej publiczności można dostać godziwą cenę za reklamę - mówi nam Jan Dworak, były prezes TVP. więcej
|
|
Polskie Radio: W 2024 roku kolejnych 26 stacji nadawczych DAB+
Polskie Radio poszerza zasięg swojego multipleksu DAB+. Proces zakończy się do 1 października 2024 roku. Monika Kuś, rzeczniczka prasowa nadawcy publicznego informuje Wirtualnemedia.pl, że docelowo nawet 93 proc. mieszkańców Polski będzie mogło odebrać dodatkowe rozgłośnie radiowe. więcej
|
|
Przypadek Krzysztofa Skowrońskiego: radio i polityka we krwi
„Nieodwoływalny” (bo rządzący przez kilka kadencji) prezes SDP, Krzysztof Skowroński, swoją karierę w tej organizacji zawdzięcza Krzysztofowi Czabańskiemu, obecnemu szefowi Rady Mediów Narodowych. To on jesienią 2011 roku zaproponował na stanowisko prezesa Skowrońskiego, który miał łączyć „prawą stronę z lewą”. – Skowroński został prezesem z doskoku i tak już jest nim 12 lat – mówi anonimowo jeden z członków Stowarzyszenia. – Prezes z niego taki sobie, ale przyznać trzeba, że radiowiec bardzo dobry – dodaje. Przypadek Krzysztofa Skowrońskiego to przypadek osoby, w której żyłach płynie tyle samo miłości radia, co do polityki.
więcej
|
|
Bogusław Pluta dyrektorem zarządzającym ZPAV
Zarząd Związku Producentów Audio Video powołał na nowo powstałe stanowisko dyrektora zarządzającego Bogusława Plutę. Menedżer jest związany z organizacją od 26 lat. więcej
|
|
Zniknie Muzo.FM, będzie Eska Rock Extra
Kontrolowana przez Polsat spółka Muzo.fm wystąpiła do KRRiT z wnioskiem o zmianę nazwy stacji radiowej Muzo.FM - informuje portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzeczniczka Krajowej Rady. Muzo.FM wciąż czeka na zmianę właściciela, kilka dni temu podczas prezentacji wyników prezes Polsatu, Stanisław Janowski, mówił dziennikarzom: - Transakcja „jest robiona”.
więcej
|
|
Kamil Nosel przechodzi do Radia Eska
Kamil Nosel swój cykl „Nosel wkręca” będzie teraz prowadził w porannej audycji Radia Eska. Poprzednio przez 12 lat Nosel był związany z Radiem ZET.
więcej
|
|
32-lecie Radia Maryja. "Media katolickie są jednym z gwarantów pluralizmu"
Media katolickie są jednym z gwarantów pluralizmu — powiedział bp toruński Wiesław Śmigiel podczas 32-lecia Radia Maryja w Toruniu. Hierarcha podkreślił, że takie radio jest konieczne w wolnej i demokratycznej Polsce.
więcej
|
|
Zmarł Marek Iwanowski z Radia Gdańsk
W sobotę w wieku 57 lat zmarł Marek Iwanowski - dźwiękowiec przez 27 lat związany z Radiem Gdańsk. Kilka miesięcy temu uległ poważnemu wypadkowi podczas rejsu. więcej
|
|
Rekord FM nowym liderem słuchalności w Radomiu, wyprzedziło RMF FM
Na pozycję lidera rynku radiowego w Radomiu w okresie od maja do października br. awansowało Rekord FM, które wyprzedziło RMF FM. Podium uzupełnia Eska - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Koniec abonamentu rtv. "Jest nie do uratowania"
Abonament RTV jest nie do uratowania. Oczekiwania społeczne i praktyka ostatnich lat spowodowały, że ten abonament nie będzie czy nie powinien być podstawową formą finansowania mediów publicznych - powiedział w RMF FM członek Rady Mediów Narodowych Robert Kwiatkowski.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej
|
|
|
|
Addressable TV na kolejnych kanałach TVN Warner Bros. Discovery
Od ponad roku w ofercie TVN Warner Bros. Discovery są reklamy adresowalne. Maciej Ziąbrowski, ?digital strategic planning & monetization director w firmie informuje Wirtualnemedia.pl, że w tym czasie udało się przeprowadzić blisko 300 kampanii w modelu Addressable. W planach jest m.in. poszerzenie listy kanałów, na których będzie można podmieniać spoty.
więcej
|
Nie będzie upadłości sklepów NeoNet. Rusza postępowanie sanacyjne
Wrocławski sąd zaakceptował wniosek sieci elektromarketów NeoNet o otwarcie postępowania sanacyjnego. Spółka zapowiada, że zreorganizuje swoje struktury i spłaci dotychczasowych wierzycieli. więcej
|
Margaret z zarzutem nielegalnej reklamy alkoholu na Instagramie
Prokuratura Rejonowa Warszawa-Ochota skierowała kolejny akt oskarżenia przeciwko osobie zaangażowanej w nielegalną reklamę alkoholu. Tym razem do warszawskiego Sądu Rejonowego trafił akt oskarżenia przeciwko Małgorzacie J., znanej jako Margaret. Chodzi o wpisy na jej profilu instagramowym. więcej
|
InPost sponsoruje angielski klub piłkarski
Firma logistyczna InPost została oficjalnym partnerem klubu piłkarskiego Newcastle United grającego w Premier League. W ostatnim czasie zrealizowała dwa przejęcia w Wielkiej Brytanii. więcej
|
Allegro prezentuje reklamę świąteczną ,,Dom"
Allegro w tegorocznej kampanii porusza temat mijającego czasu i tego jak wpływa on na relacje z bliskimi. Marka zaprezentowała świąteczny spot pt. „Dom”, przygotowany przez agencję reklamową Ogilvy Warsaw.
więcej
|
Spark Foundry rozpoczyna obsługę Miele
Agencja mediowa Spark Foundry, należąca do Publicis Groupe, nawiązuje współpracę z firmą Miele. To efekt rozstrzygniętego przetargu. więcej
|
Marcelina Zawadzka reklamuje pastę do zębów UltraBlanc
Trwa kampania reklamowa pasty do zębów UltraBlanc (produkowanej przez Aflofarm Farmacja Polska). Twarzą akcji jest modelka i prezenterka telewizyjna Marcelina Zawadzka. więcej
|
Krzysztof Stanowski przejmie sponsorów Kanału Sportowego? "To nie będzie łatwe"
Czy Krzysztof Stanowski może przejąć do Kanału Zero reklamodawców Kanału Sportowego? - Nie będzie mu łatwo, bo duże brandy zwykle czekają na ostateczny produkt i rzeczywiste wyniki - mówi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Badziak z 38 Content Communication. Paweł Wilk z KINESSO Polska odnosi się do marki Tyskie: „Z moich informacji wynika, że nie opuszczą swojego dotychczasowego partnera.” Marcin Błoński z Havas Media Network uważa zaś, że Stanowski będzie starał się pozyskać sponsorów, którzy dotychczas nie współpracowali z Kanałem Sportowym.
więcej
|
McDonald's zmienił przepis na Big Maca
Sieć fast foodów McDonald's wprowadziła zmiany w przepisie na klasycznego Big Maca. Będzie więcej sosu, a pikle i zioła będą świeższe. Innowacje dotyczą restauracji McDonald's w Stanach Zjednoczonych. więcej
|
Piotr Morko senior marketing managerem w Newline Interactive EMEA
Piotr Morko awansował na stanowisko senior marketing managera w firmie Newline Interactive. Pracuje w niej od 2020 roku. więcej
|
Reklamy znanych marek na stronach porno. Domagają się wyjaśnień od Google
Reklamy marek takich jak Apple, Amazon, Meta, Lego, Microsoft, BMW, Samsung czy Uber, a także ,,New York Timesa", ,,Wall Street Journal" oraz organizacji pozarządowych były obecne na stronach z ostrą pornografią. Teraz podmioty, których reklamy znalazł się na niepożądanych witrynach, domagają się wyjaśnień od Google. więcej
|
Magdalena Grzejdziak: z CCC do MOL Polska
Magdalena Grzejdziak objęła stanowisko ekspertki ds. komunikacji marketingowej w sieci stacji paliwowych MOL Polska - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Ostatnio pracowała w spółce CCC. więcej
|
Biorythm w spocie namawia, żeby "posłuchać swojego ciała"
Stada Poland wystartowała z pierwszą platformą dla suplementów Biorythm. Kreację przygotowała agencja OK Human. więcej
|
Lokalny Rolnik i Wojna Warzyw łączą siły jako Grupa Farmer Direct
W czwartek 30 listopada br. Farmer Direct, właściciel Lokalnego Rolnika, przejął Wojnę Warzyw. W wyniku akwizycji przekształcił się w Grupę Farmer Direct. więcej
|
Wirtualna Aitana zarabia 10 tys. euro miesięcznie. "Wirtualni influencerzy nie wyprą prawdziwych twórców"
Agencja reklamowa w Hiszpanii, nie do końca zadowolona ze współpracy z influencerami, stworzyła wirtualną influencerkę, 25-letnią Aitanę, która teraz zarabia do 10 tys. euro miesięcznie. Podobno nigdy nie zawodzi, a współpracując z nią agencja nie ryzykuje, że projekt dla klienta może zostać przerwany. - Influencerzy wykreowani przez AI to niekoniecznie alternatywa dla tych realnych. Wszyscy będą w przyszłości funkcjonowali równolegle, a jedni i drudzy będą mieli swoją własną charakterystykę oraz korzyści z niej wynikające. Ci prawdziwi influencerzy wciąż będą mieli jedną ważną cechę, którą trudno będzie im odebrać, ale którą na pewno będą musieli jeszcze bardziej pielęgnować, czyli autentyczność - uważa Rafał Lampasiak.
więcej
|
Dlaczego kochamy kalendarze adwentowe?
Czekoladowe albo kosmetyczne. Dla zwierząt, fanów luksusu, a nawet poszukiwaczy erotycznych przygód. Kalendarze adwentowe, tak jak choinka, Last Christmas i “Kevin sam w domu” w wigilijny wieczór, stały się elementem bez którego nie wyobrażamy sobie świąt. Popyt na kalendarze rośnie z roku na rok, podobnie jak wiek ich odbiorców. Jak to się stało, że z produktu kierowanego do dzieci, stały się obiektem pożądania młodych dorosłych - zastanawia się Marta Nowak, senior creative copywriter w Havas Play.
więcej
|
Comarch dokupił akcje Cracovii za 21 mln zł
Koncern informatyczny Comarch przejął za 21,2 mln zł kolejny pakiet akcji klubu sportowego Cracovia. Ma już 99,75 proc. jego walorów.
więcej
|
Najwięcej wśród freelancerów zarabiają programiści, najsłabiej copywriterzy
Najwięcej wśród freelancerów zarabiają programiści. W tej branży miesięczne wynagrodzenie powyżej 10 tys. złotych wskazało 8,3 proc. programistów, a aż 44,5 proc. badanych zadeklarowało, że ich zarobki wzrosły – wynika z raportu firmy Useme.
więcej
|
Ile powinna wynosić kaucja za butelki w Polsce? "1 zł"
Zaproponowana przez resort klimatu stawka 50 gr. kaucji za butelki ze szkła i plastiku oraz metalowe puszki wydaje się za niska, bardziej odpowiednią kwotą jest 1 zł - przekonuje Anna Sapota z firmy Tomra komentując ostatnią propozycję Ministra Klimatu i Środowiska.
więcej
|
MolecularLAB dostępny globalnie na platformie Omni Commerce
Narzędzie MolecularLAB do zarządzania markami stworzone przez agencję Molecular Worldwide wkrótce będzie dostępne dla wszystkich użytkowników holdingu reklamowego Omnicom w wyniku integracji z globalną platformą Omni Commerce uruchomioną w czerwcu br. więcej
|
NeoNet zaczyna restrukturyzację. Wnioskuje też o upadłość
Sieć elektromarketów NeoNet zamierza przeprowadzić postępowanie sanacyjne, wynikające z problemów z płynnością finansową. W razie jego niepowodzenia złożyła też wniosek o upadłość. Do spółki należy prawie 300 sklepów stacjonarnych i platforma e-commerce, wypracowała dotąd ponad 85 mln zł zysków netto, a na koniec marca br. w kapitale miała 211 mln zł.
więcej
|
Cyfrowa reklama out-of-home chce wspólnego standardu pomiaru (konferencja #DataDrivenDOOH) Zdecydowanie najszybciej rosnącą częścią rynku out-of-home są nośniki cyfrowe. Na konferencji ,,#DataDrivenDOOH" przedstawiciele tego rynku, a także agencji mediowych i firm badawczych, dyskutowali, jak rozwijać jego pomiar. - Wszyscy wskazują, że nadchodzących latach będziemy integrować dane własne, innych operatorów i firm badawczych, aby jak najlepiej, najbardziej precyzyjnie docierać do konsumentów - podkreśliła Małgorzata Augustyniak, wiceprezeska AMS. materiał reklamowywięcej |
|
|
,,Nasz Dziennik" znów zdrożał. W weekendy o 1,20 zł
Podwyższono ceny wszystkich wydań ,,Naszego Dziennika", wydawanego przez spółkę Spes. Poprzednio tytuł podrożał jesienią ub.r. więcej
|
Robert Mazurek odchodzi z ,,Rzeczpospolitej"
Dziennikarz Robert Mazurek z końcem bieżącego roku odchodzi z dziennika „Rzeczpospolita”, na łamach którego publikował felietony.
więcej
|
Reporter ,,Bilda" zwolniony. Był współautorem książki gloryfikującej Władimira Putina
Juergen Helfricht, korespondent dziennika „Bild”, w 2018 roku był współautorem książki gloryfikującej Rosję i Władimira Putina pt. „Jak pokochać Rosję” (Russland lieben lernen). Sprawa wyszła na jaw dopiero teraz. Jak zapewnił „Bild”, redakcja nie została o tym projekcie poinformowana i „nigdy nie udzieliłaby na to zgody” swojemu reporterowi.
więcej
|
Michał Piasecki zastępcą redaktora naczelnego "Faktu"
Michał Piasecki dołączył do redakcji "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) jako zastępca redaktora naczelnego. Będzie odpowiedzialny za obszar internetowy, m.in. dalszy rozwój portalu Fakt.pl.
więcej
|
|
|
Viaplay ma problem ze sprzedażą praw sportowych. 2 mld euro za Premier League
Kraje nordyckie i Holandia miały być rynkami, na których Viaplay skoncentruje się po wycofaniu m.in. z Polski. Dzisiaj już wiadomo, że może to nastąpić dopiero w 2025 roku. Jakby tego było mało, holenderskie media donoszą, że platforma chciała również w tym kraju sprzedać posiadane licencje sportowe. Zainteresowanych jednak nie było. więcej
|
Szefowa działu po odejściu z Gazeta.pl uruchomiła e-księgarnię
Z Agorą po pięciu latach pracy rozstała się Marta Radziak-Kucharska, ostatnio szefowa działu rozwoju marki Gazeta.pl. Menedżerka założyła księgarnię internetową i napisała książkę dla dzieci.
więcej
|
TikTok obiecuje miliardy Europie i zwiększa nacisk na bezpieczeństwo danych
TikTok ogłosił - w ramach programu bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju Project Clover - że w ciągu najbliższych 10 lat zainwestuje w Europie 12 miliardów euro. więcej
|
Prawie 300 tysięcy wzmianek o Krzysztofie Stanowskim w niespełna dwa miesiące
Decyzją o odejściu z Kanału Sportowego i utworzeniem nowego programu Kanału Zero, Krzysztof Stanowski ściągnął na siebie uwagę mediów i internautów. Jak wynika z najnowszej analizy PSMM Monitoring & More zamieszanie wokół Stanowskiego było szeroko komentowane w przestrzeni medialnej. W niespełna dwa miesiące dyskusja wygenerowała blisko 300 tys. wzmianek w mediach tradycyjnych i społecznościowych. więcej
|
Allegro prezentuje reklamę świąteczną ,,Dom"
Allegro w tegorocznej kampanii porusza temat mijającego czasu i tego jak wpływa on na relacje z bliskimi. Marka zaprezentowała świąteczny spot pt. „Dom”, przygotowany przez agencję reklamową Ogilvy Warsaw.
więcej
|
Krzysztof Stanowski przejmie sponsorów Kanału Sportowego? "To nie będzie łatwe"
Czy Krzysztof Stanowski może przejąć do Kanału Zero reklamodawców Kanału Sportowego? - Nie będzie mu łatwo, bo duże brandy zwykle czekają na ostateczny produkt i rzeczywiste wyniki - mówi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Badziak z 38 Content Communication. Paweł Wilk z KINESSO Polska odnosi się do marki Tyskie: „Z moich informacji wynika, że nie opuszczą swojego dotychczasowego partnera.” Marcin Błoński z Havas Media Network uważa zaś, że Stanowski będzie starał się pozyskać sponsorów, którzy dotychczas nie współpracowali z Kanałem Sportowym.
więcej
|
Reklamy znanych marek na stronach porno. Domagają się wyjaśnień od Google
Reklamy marek takich jak Apple, Amazon, Meta, Lego, Microsoft, BMW, Samsung czy Uber, a także ,,New York Timesa", ,,Wall Street Journal" oraz organizacji pozarządowych były obecne na stronach z ostrą pornografią. Teraz podmioty, których reklamy znalazł się na niepożądanych witrynach, domagają się wyjaśnień od Google. więcej
|
Michał Pol nie tylko o sporcie w nowym programie Kanału Sportowego
Na Kanale Sportowym zadebiutował nowy cykl ,,Polowanie", Michał Pol komentuje w nim wydarzenia nie tylko ze świata sportu. Pol zapewnia, że nie stara się naśladować Krzysztofa Stanowskiego, który z Kanałem rozstał się półtora miesiąca temu. więcej
|
Lokalny Rolnik i Wojna Warzyw łączą siły jako Grupa Farmer Direct
W czwartek 30 listopada br. Farmer Direct, właściciel Lokalnego Rolnika, przejął Wojnę Warzyw. W wyniku akwizycji przekształcił się w Grupę Farmer Direct. więcej
|
Meta usuwa w Chinach prawie 5 tys. fałszywych kont z Facebooka
Meta poinformowała, że usunęła 4789 kont na Facebooku z siedzibą w Chinach. Mogły zostać one utworzone w celu wywarcia wpływu na wybory prezydenckie w USA w 2024 r. poprzez udawanie Amerykanów rozpowszechniających wprowadzające w błąd treści dotyczące polityki USA i stosunków USA-Chiny. więcej
|
Szymon Hołownia uruchomił podcast. Sejm na YouTube śrubuje rekordy
Marszałek Sejmu Szymon Hołownia nagrał pierwszy odcinek swojego podcastu wideo, który zapowiedział kilka tygodni temu. YouTube'owy kanał Sejmu subskrybuje już ok. 370 tys. internautów, z których ponad 300 tys. przybyło w minionym miesiącu. więcej
|
Wirtualna Aitana zarabia 10 tys. euro miesięcznie. "Wirtualni influencerzy nie wyprą prawdziwych twórców"
Agencja reklamowa w Hiszpanii, nie do końca zadowolona ze współpracy z influencerami, stworzyła wirtualną influencerkę, 25-letnią Aitanę, która teraz zarabia do 10 tys. euro miesięcznie. Podobno nigdy nie zawodzi, a współpracując z nią agencja nie ryzykuje, że projekt dla klienta może zostać przerwany. - Influencerzy wykreowani przez AI to niekoniecznie alternatywa dla tych realnych. Wszyscy będą w przyszłości funkcjonowali równolegle, a jedni i drudzy będą mieli swoją własną charakterystykę oraz korzyści z niej wynikające. Ci prawdziwi influencerzy wciąż będą mieli jedną ważną cechę, którą trudno będzie im odebrać, ale którą na pewno będą musieli jeszcze bardziej pielęgnować, czyli autentyczność - uważa Rafał Lampasiak.
więcej
|
Powstanie pierwszy polski otwarty wielki model językowy (PLLuM) i inteligentny asystent
Polski wielki model językowy PLLuM, wytrenowany na treściach głównie polskojęzycznych, oraz oparty na nim inteligentny asystent - powstaną w ramach współpracy sześciu polskich jednostek naukowych. “Nie stać nas na to, by zostawać w tyle”- komentują przedstawiciele projektu.
więcej
|
Hakerzy zażądali kilkuset tysięcy dolarów okupu od firmy Alab. Wykradli dane jej pacjentów
Warszawska Prokuratura Regionalna wszczęła śledztwo w sprawie hakerów, którzy wykradli dane pacjentów Alab Laboratoria. Śledztwo obejmuje również wątek dotyczący żądania okupu. Jak nieoficjalnie ustaliła PAP, szantażyści zażądali od firmy kilkuset tysięcy dolarów.
więcej
|
Daniel Obajtek zapowiada kroki prawne. Wirtualna Polska ujawniła, że przepisał działki na syna
Wirtualna Polska opisała, prezes Orlenu Daniel Obajtek niedawno przepisał swoje wszystkie nieruchomości na syna. Obajtek zapowiedział, że podejmie w tej sprawie działania prawne. - Mój majątek został wielokrotnie prześwietlony, a to, co komu przekazuję, jest moją prywatną sprawą - podkreślił. więcej
|
Społeczność TikToka uwielbia Uwielbiam.pl - kulisy sukcesu wejścia Grupy Maspex na TikToka Jak „smacznie” połączyć wiedzę i rozrywkę? Kampania marketingowa profilu Uwielbiam.pl to projekt doceniony w kategorii Greatest Creative podczas ostatniej gali nagród TikTok Ad Awards. Co i kto stoi za sukcesem i jaki jest na niego przepis? materiał reklamowywięcej |
|
|
Prawie 300 tysięcy wzmianek o Krzysztofie Stanowskim w niespełna dwa miesiące
Decyzją o odejściu z Kanału Sportowego i utworzeniem nowego programu Kanału Zero, Krzysztof Stanowski ściągnął na siebie uwagę mediów i internautów. Jak wynika z najnowszej analizy PSMM Monitoring & More zamieszanie wokół Stanowskiego było szeroko komentowane w przestrzeni medialnej. W niespełna dwa miesiące dyskusja wygenerowała blisko 300 tys. wzmianek w mediach tradycyjnych i społecznościowych. więcej
|
|
|
Prawie 300 tysięcy wzmianek o Krzysztofie Stanowskim w niespełna dwa miesiące
Decyzją o odejściu z Kanału Sportowego i utworzeniem nowego programu Kanału Zero, Krzysztof Stanowski ściągnął na siebie uwagę mediów i internautów. Jak wynika z najnowszej analizy PSMM Monitoring & More zamieszanie wokół Stanowskiego było szeroko komentowane w przestrzeni medialnej. W niespełna dwa miesiące dyskusja wygenerowała blisko 300 tys. wzmianek w mediach tradycyjnych i społecznościowych. więcej
|
Marszałek Sejmu gwiazdą internetu. "Sympatyczny człowiek w świecie tłustych kotów" czy "jaskrawy przykład tabloidyzacji polityki"?
Szymon Hołownia, nowy Marszałek Sejmu “szybuje” w sondażach, cieszy się większym zaufaniem niż Andrzej Duda, a przewodnicząc obradom Sejmu przyciąga coraz większe rzesze widzów. - Stał się ambasadorem społecznego stosunku do grzechów polityków, ich pychy i poczucia wyższości. Uciera im nosa, a Polacy widząc to klaszczą i mówią: “dobrze im powiedział” – uważa dr Krystian Dudek. Zdaniem Urszuli Podrazy łamie schemat polityka – smutnego, zacietrzewionego, źle ubranego starszego pana, który w imię partyjnych interesów złamie każdą zasadę i normę. - Zręczne upokarzanie skompromitowanej partii jest dość łatwym zadaniem, za które można zbierać masowy podziw - twierdzi z kolei Klaudia Charzyńska.
więcej
|
Gabriela Bar-Rutkowska w 24/7Communication
Gabriela Bar-Rutkowska obejęła stanowisko senior communication advisor / PA & sustainability w agencji 24/7Communication. więcej
|
|
|