Sąd przychylił się do wniosku o zabezpieczenie powództwa w procesie, który szef InPostu Rafał Brzoska i jego żona Omenaa Mensah wytoczyli koncernowi Meta Platforms, właścicielowi m.in. Facebooka i Instagrama. Meta przez rok nie może publikować deep fejkowych reklam z ich wizerunkiem.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski nałożył na TVN prawie 150 tys. zł kary. Grzywna dotyczy materiału o ojcu Tadeuszu Rydzyku wyemitowanego przez TVN24 „Czarno na białym”.
Republika rozpoczęła zbiórkę 1 mln zł na system oświetlenia studia. Wcześniej kanał z sukcesem zakończył kilka podobnych akcji. Szef wydawców stacji Jarosław Olechowski tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że łącznie nowe studio będzie kosztować kilkanaście milionów złotych. Republika ma wspierać regularnie około 300 tys. osób.
Władze Telewizji Polskiej wydłużyły o pięć lat staż zatrudnienia w firmie, za który pracownikowi przysługuje nagroda jubileuszowa. Dwa działające w TVP związki zawodowe są oburzone. - Czy autorzy tej zmiany przewidzieli taką sytuację, że dzięki swoim działaniom wieloletni pracownicy zostaną ukarani za swój wkład pracy w TVP? - pytają.
Mazowiecka skarbówka zgodziła się, żeby Agora wraz z kilkoma spółkami zależnymi przez kolejny rok funkcjonowała jako podatkowa grupa kapitałowa. Ma to dać firmie ponad 11 mln zł oszczędności.
W zeszłym kwartale segment mediowy grupy Cyfrowy Polsat, obejmujący głównie Telewizję Polsat i Grupę Interia, zanotował spadek przychodów, a jego wpływy reklamowe wzrosły znacznie słabiej od całego rynku reklamy tv. Za to zysk EBITDA podskoczył o trzy czwarte, bo nie obciążały go już koszty praw do transmisji piłkarskiej Ligi Mistrzów i PKO BP Ekstraklasy.
Z serwisu internetowego gazetaprawna.pl zniknęło logo papierowego „Dziennika Gazety Prawnej”. W ten sposób Grupa Infor, właściciel obu tytułów, szykuje się do zmiany layoutu portalu – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Firma TVN Warner Bros. Discovery pochwaliła się na portalu Linkedin.com zakupem nowego wozu transmisyjnego. Pozwoli na produkcje w jakości 4K i pomieści aż 30 osób. Nadawca poinformował, że sprawdzi się w „najbardziej wymagających produkcjach telewizyjnych”.
36. sezon talk-show Kuby Wojewódzkiego oglądało w TVN średnio 612 tys. widzów - wynika z danych Nielsena. To więcej niż w ubiegłym roku, a stacja TVN w porze emisji programu była liderem rynku.
Liderem rynku radiowego w Warszawie w okresie od maja br. do października br. jest Radio ZET. Drugie miejsce zajęło RMF FM, które wyprzedziło TOK FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
Po prawie 20 latach przerwy do zespołu Telewizji Polsat ponownie dołącza dziennikarka Iwona Kutyna. Nadal będzie pracowała w Radiu ZET.
Netflix ujawnił swoją nieanglojęzyczną ofertę na 2025 rok, obejmującą seriale włoskie, japońskie, niemieckie, hiszpańskie, kolumbijskie i polskie.
W cenniku reklamowym TVN na grudzień ogłoszonym właśnie przez biuro reklamy TVN Media najwyżej wyceniono reklamy przy niedzielnym wydaniu “Faktów”. Niewiele mniej trzeba też zapłacić za reklamę przy emitowanym w niedzielne wieczory programie “Lego Masters Kierunek Polska”.
Sieć kablowa Vectra dołączyła do oferty kanał Echo24. Wchodzi w skład Pakietu Złotego, który łącznie obejmuje 143 stacje telewizyjne. Miesięcznie paczka kosztuje 59,99 zł w przypadku umowy na dwa lata.
Potwierdzają się nieoficjalne doniesienia na temat postępowania antymonopolowego ws. właściciela Alphabet. Departament sprawiedliwości USA domaga się od Google sprzedaży przeglądarki Chrome oraz udostępnienia danych konkurencji, aby ograniczyć monopol na rynku wyszukiwarek internetowych.
Od środy w restauracjach sieci McDonald's można już kupić Burgera Drwala. Na razie tylko w wersji klasycznej. Kosztuje tyle samo, co rok temu.
Marka motoryzacyjna Jaguar zmienia logo. Usunięto z niego charakterystyczny dla niej znak skaczącego jaguara, pozostawiając jedynie napis. Nowe lma podkreślać, że firma będzie się teraz skupiać na produkcji luksusowych aut elektrycznych.
Agnieszka Kuzyk żegna się z Polsat News - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarka pracowała w stacji osiem lat.
Telewizyjna Dwójka nie pokaże w tym roku w Wigilię wieczorem specjalnego odcinka „M jak miłość”. To zmiana w stosunku do lat ubiegłych, gdy serial konkurował z filmem “Kevin sam w domu" emitowanym w Polsacie, ale zawsze przegrywał walkę o widzów.
Firma producencka FremantleMedia Polska szuka uczestników do nowego randkowego show „Say yes! To love”. Program ma być dostępny na jednej z platform streamingowych.