Spółka nadająca RMF FM i internetowe Radio RMF24 w ub.r. osiągnęła rekordowe wyniki finansowe w swojej historii. Przy wzroście przychodów o 18,8 proc. zarobiła na czysto 23,4 mln zł. Cały zysk przeznaczono na dywidendę.
Od początku lipca „Kurier Lubelski” będzie ukazywać się już nie pięć, lecz trzy dni w tygodniu. To pierwszy dziennik regionalny Polska Press zmniejszający częstotliwość wydawniczą.
W maju do „Rozmowy dnia” w TVP nie zaproszono żadnej kobiety, a niemal wszyscy występujący tam politycy reprezentowali koalicję rządzącą – wynika z raportu Stowarzyszenia Demagog. W wywiadach Roberta Mazurka w RMF FM i „Gościu Wydarzeń” w Polsacie dominują za to przedstawiciele PiS.
Spółka Niezależne Wydawnictwo Polskie, wydająca „Gazetę Polską”, w ub.r. przy wzroście przychodów o prawie 4 proc. wypracowała 845,6 tys. zł zysku netto. 32 tys. zł przeznaczono na dywidendę.
Telewizja Polsat od końca czerwca br. wprowadza zmiany w emisji „Wydarzeń 12.50”. Program nie będzie się ukazywać już na głównej antenie Polsatu, ale pozostanie w ramówkach Polsat News oraz Wydarzeń 24, które dostępne są naziemnej telewizji cyfrowej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Wczoraj Izba Wydawców Prasy wydała komunikat sugerujący, że grupa pracująca nad polskim modelem generatywnej sztucznej inteligencji miałaby pozyskiwać treści z mediów bez licencji i darmowo. Zdecydowanie przeczy temu Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa jeden z podmiotów konsorcjum. W przesłanym naszej redakcji oświadczeniu NASK zapewnia, że wykorzystanie danych wydawców będzie odbywać się każdorazowo za ich zgodą oraz na podstawie umowy licencyjnej.
Canal+ zmodyfikował swój logotyp w mediach społecznościowych i na warszawskiej siedzibie. Znak „+” zyskał kolor czerwony. Wywołało to rozmaite spekulacje internautów. W czwartek firma wraz z agencją Havas Play poinformowały, że mamy do czynienia z kampanią promującą nowy serial „Prosta sprawa”.
W maju br. strony i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska wyprzedziły pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska, a więcej użytkowników od każdego z tych wydawców miała Grupa Polsat-Interia. Wprowadzenie w Mediapanelu zmian, które wyeliminują mechanizmy autopromocyjne stosowane przez część wydawców, przesunięto na lipiec.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przypomniała o możliwości zgłaszania wszelkich przejawów zakłóceń informacyjnych, mogących wpłynąć na przebieg wyborów do Parlamentu Europejskiego. Powodem był niedawny atak hakerów na PAP.
Dominik Cierpioł dołączył do redakcji telewizji Biznes24 założonej przez Romana Młodkowskiego. - Dominik chciał wrócić do tematów niezwiązanych z polityką. W telewizji Biznes24 nie ma miejsca na bezkrytyczną polityczną afirmację - mówi nam Młodkowski.
Piotr Jaśkowiak to nowy prowadzący sobotnich "Poranków Radia TOK FM". Na antenie będzie występował w godzinach 7.00-9.00.
Koncern marketingowo-technologiczny Brand New Galaxy, należąca do Stagwell (STGW) zmienia nazwę na Assembly. Tworząc nową globalną strukturę Assembly Digital Commerce, uzupełni mediowe kompetencje Assembly o ekspertyzę w obszarze e-commerce.
Materiały do programu „19.30” zaczął przygotowywać Szymon Szulczyński, dziennikarz od kilku lat związany z TVP3 Katowice.
Do zespołu agencji Stor9, należącej do Roberta Lewandowskiego, dołączyła Olga Gralińska, obejmując stanowisko head of influencer marketing. W roli tej będzie koordynować działania agencji związane ze współpracą z twórcami oraz prowadzić zespół specjalistów influencer marketingu.
Nowym dyrektorem działu handlowego w agencji mediowej Sigma Bis (należącej do Orlenu i PZU) został Arkadiusz Kawecki. Zastąpił Tomasza Trojnara, o odejściu którego Wirtualnemedia.pl informowały wczoraj.
Katarzyna Iwańska, zajmująca dotychczas stanowisko business development managerki w biurze reklamy Polsat Media objęła stanowisko head of marketing & PR. Zastąpiła Marcina Szaniawskiego.
Z okazji 20 urodzin platforma turystyczna eSky.pl uruchamia konkurs z pulą nagród 40 tys. zł do wydania na wakacje i city breaki w opcji lot+hotel. Szykuje też dedykowaną identyfikację wizualną i event w Warszawie z użyciem hologramów 3D.
Marka naturalnej wody mineralnej Rodowita z Roztocza otwiera sezon nową kampanią marketingową: „Rodowita. Odkryj swoją prawdziwą naturę”. Nowa komunikacja ilustruje wielowymiarowość natury ludzkiej i inspiruje do życia w zgodzie ze sobą, ze swoim naturalnym rytmem.
Marcin Dłuski objął stanowisko wiceprezesa agencji 5Bonsai, wchodzącej w skład grupy They.pl. CEO agencji jest Tobiasz Bierka.
Crong to producent akcesoriów do telefonów, wystartował z nową kampanią sprzedażową. Za realizację tego projektu odpowiada Cityboard Digital, mediowo-kreatywna agencja należąca do Cityboard Media.