11 mln osób zobaczyło sondażowe wyniki wyborów, najwięcej w TVP 1
11 mln widzów oglądało wieczory wyborcze w niedzielę między 20.00 a 20.01, gdy ogłaszano w nich sondażowe wyniki I tury wyborów prezydenckich . Najwięcej osób – 5,76 mln - wybrało w tym czasie prezentację sondaży w TVP 1.
Jedynka między 20.00 a 20.01 osiągnęła 37,72 proc. udziału w rynku. Druga była w tym czasie telewizja TVN z 3,51 mln widownią i udziałem na poziomie 23,01 proc. Wyniki na antenie TVN 24 zobaczyło 1,12 mln osób, w TVP Info – 500 tys. widzów, a w Polsat News – zaledwie 150 tys. osób – pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl.
Łączny udział w rynku stacji prezentujących wyniki wyniósł w tej minucie 72,27 proc. w grupie 4+, 64,15 proc. w komercyjnej 16-49.
Ogłoszenie wyników sondaży, godz. 20.00 – 20.01 | |||
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 1 | 5 761 755 | 37,72% | 32,93% |
TVP INFO | 495 322 | 3,24% | 3,42% |
TVN | 3 514 702 | 23,01% | 21,25% |
TVN 24 | 1 116 964 | 7,31% | 5,80% |
Polsat News | 151 311 | 0,99% | 0,75% |
Cały „Wieczór wyborczy” w TVP 1 obejrzało średnio 2,62 mln widzów, co dało stacji 20,79 proc. udziału w rynku. Program nadawany był jednak z godzinną przerwą ok. godz. 22.00 na serial „Ojciec Mateusz”, a jego pierwszą i główną dwugodzinną część między 19.52 a 21.53 śledziło 3,58 mln osób przy udziale na poziomie 22,66 proc.
Z kolei godzinny program wyborczy „Czas decyzji” w TVN-ie między 19.50 a 20.50 przyciągnął przed ekrany 2,8 mln widzów, co dało tej stacji 17,64 proc. udziału w rynku.
Na antenie TVP Info „Wieczór wyborczy” nadano w większości równolegle z Jedynką, ale trwał on bez przerwy od 19.52 do 0.10. Dane telemetryczne pokazują, że śledziło go przeciętnie 580 tys. osób. Więcej widzów wybrało jednak program „Czas decyzji” w TVN 24, który między 19.25 a 0.06 oglądało średnio 740 tys. osób (tylko przez godzinę nadawano go równolegle z TVN-em).
Najmniej widzów przyciągnął program wyborczy kanału Polsat News. „Wieczór wyborczy” w tej stacji, emitowany między 19.50 a 23.51, w każdej minucie przyciągał średnio 150 tys. osób.
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||||
Program | Stacja | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
WIECZOR WYBORCZY | TVP 1 | 19:52 | 21:53 | 3 578 610 | 22,66% | 15,54% |
23:06 | 00:10 | 810 369 | 12,33% | 9,60% | ||
średnia | 2 621 189 | 20,79% | 14,28% | |||
WIECZOR WYBORCZY | TVP Info | 19:52 | 21:53 | 560 882 | 3,55% | 2,37% |
21:56 | 22:59 | 775 679 | 6,15% | 2,75% | ||
23:06 | 00:10 | 435 387 | 6,61% | 2,85% | ||
średnia | 582 812 | 4,62% | 2,55% | |||
CZAS DECYZJI | TVN | 19:50 | 20:50 | 2 784 551 | 17,64% | 16,97% |
CZAS DECYZJI | TVN 24 | 19:25 | 00:06 | 738 808 | 5,87% | 4,38% |
WIECZOR WYBORCZY | Polsat News | 19:50 | 23:51 | 154 077 | 1,17% | 1,21% |
Dołącz do dyskusji: 11 mln osób zobaczyło sondażowe wyniki wyborów, najwięcej w TVP 1
Nie tak siermiężny jak w TVPPiS.