124 mln pecetów sprzedanych w II kw., Apple liderem dzięki iPadom
W II kwartale 2014 roku na świecie sprzedano 123,9 miliona pecetów. 48,4 miliona z nich stanowiły tablety - wynika z danych firmy analitycznej Canalys, która uwzględnia tego typu urządzenia w swojej analizie rynku PC.
Globalna sprzedaż pecetów wzrosła w II kwartale o 14 proc. w ujęciu rocznym. Pozycję lidera utrzymało Apple z 14-proc. udziałem w rynku, jednocześnie notując 5-proc. spadek sprzedaży. Zyskało na tym Lenovo, które przy blisko 20-proc. wzroście sprzedaży rok do roku, zanotowało tylko o 780 tys. urządzeń gorszy wynik od firmy z Cupertino. Kolejne miejsca zajęły HP i Dell, ze wzrostem sprzedaży odpowiednio o 11 proc. i 14 proc.
W przypadku tabletów odnotowano 5-proc. spadek sprzedaży wobec I kwartału, do 48,4 miliona sztuk. Apple sprzedało tylko 13,3 miliona iPadów (najsłabszy wynik od I kw. 2012 r.), a drugi Samsung - 8,9 miliona swoich tabletów. Obie firmy odpowiadały za 46 proc. całego segmentu.
Po raz pierwszy od III kwartału 2013 roku popularniejsze od tabletów były laptopy, których sprzedaż sięgnęła 49,1 miliona sztuk, czyli mniej więcej tyle samo co rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: 124 mln pecetów sprzedanych w II kw., Apple liderem dzięki iPadom