SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W Republice więcej spotów. Najmocniej reklamują się Lidl i Plus

W październiku na antenie TV Republika przybyło spotów i wzrosły wpływy z ich emisji, pojawiło się też kilku nowych reklamodawców - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. 

Z danych Nielsen Audience Measurement Polska wynika, że w październiku 2024 r. na antenie TV Republika wyemitowano 4 197 spotów. To więcej niż miesiąc wcześniej, kiedy było ich 3 981. 

W efekcie wzrosły cennikowe wpływy reklamowe kanału - z 49,7 mln zł we wrześniu do 52,3 mln zł w październiku. W zeszłym miesiącu najwięcej trzeba zapłacić za 30-sek. spot przy serwisie informacyjnym “Dzisiaj” - maksymalnie 23,6 tys. zł netto (cena netto, bez rabatów).

Zobacz też: TV Republika potrzebuje pieniędzy

Od początku 2024 roku ubywało spotów i reklamodawców w TV Republika. Działo się tak wskutek ksenofobicznych wypowiedzi Jana Pietrzaka i Marka Króla na antenie stacji. Reakcją wielu marketerów było natychmiastowe lub stopniowe wycofywanie reklam z kanału. 

Kto reklamuje się w TV Republika

Teraz w blokach reklamowych tego kanału pojawiają się nowe marki. W październiku nowymi reklamodawcami były takie marki, jak np. Xylorin, Wawel, Tempur, Ulgix, Bispol, Nizoral, Juvit D3 Max, Brita, Honda, Huawei, Orofar, Tadam, Salvatti.pl, BBC Earth, Amazon i Pupilkarma.pl.

Z kolei największymi reklamodawcami tej stacji są niezmiennie: “Gazeta Polska” (400 spotów), Lidl (360), Mango (399), Plus (209), Ochnik (109), D-Vitum (211), Do rzeczy+ - 131, “Nowe Państwo” - 142. 

W październiku br. Republika była drugą, po TVN24, najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce z udziałem wynoszącym 4,59 proc. Jej wzrost rok do roku wyniósł aż 3725 proc. Kanał Tomasza Sakiewicza zaczął zyskiwać widzów w grudniu ub.r., po wyłączeniu dotychczasowej wersji TVP Info i zmianach w tym kanale. Na wzrost wpłynął też wejście kanału na ósmy multipleks telewizji cyfrowej, co miało miejsce w lipcu br. Kanał też znacznie poszerzył ofertę programową, przejmując byłych dziennikarzy TVP. 

Dołącz do dyskusji: W Republice więcej spotów. Najmocniej reklamują się Lidl i Plus

49 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Coraz wiecej widzow Republiki,no i oczywiscie przybywa reklamodawcow.
88 26
odpowiedź
User
Niedowidz
Ale wy pilnujecie tej Republiki. Nic to nie da. Telewizja rozwija się i tak będzie Przyczyną wycofania się części reklamodawców na początku roku nie był żaden Pietrzak, bo to był tylko pretekst. To była po prostu nieudolna akcja zagłodzenia finansowego telewizji, która nie poparła obecnej władzy. Próba zaszczucia reklamodawców. Wydzwanianie do nich i mailowanie w tej sprawie. W ten sposób naciski. Chore to, więc nic to nie dało.
odpowiedź
User
paluszek Lichockiej
Coraz wiecej widzow Republiki,no i oczywiscie przybywa reklamodawcow.

Widać ludzie uzależnili się od Propagandy i Szczucia.
33 83
odpowiedź