13,3 mln funtów kary dla EE i Virgin Media za zawyżanie opłat od użytkowników
Ofcom, brytyjski regulator rynku telekomunikacyjnego nałożył 13,3 mln funtów kary na operatorów EE i Virgin Media za naliczanie zbyt wysokich opłat użytkownikom rezygnującym wcześniej z umów na internet i usługi telefoniczne. Virgin zapowiada odwołanie do wyższej instancji.
W postępowaniu wyjaśniającym Ofcom ustalił, że EE i Virgin Media – operatorzy oferujący w Wielkiej Brytanii usługi związane z telefonią, internetem oraz telewizją kablową nieprawidłowo rozliczali niektórych swoich klientów.
W wypadku obu firm sprawa dotyczy użytkowników, którzy postanowili zakończyć umowę z dostawcą wcześniej niż przewidywał to kontrakt. W takich wypadkach operator miał prawo do doliczenia dodatkowych opłat.
Według Ofcom okazało się, że obaj operatorzy pobierali od klientów zbyt wysokie kwoty. W wypadku EE poszkodowanych użytkowników było ok. 400 tys., którzy stracili w sumie ponad 4,3 mln funtów. Natomiast Virgin Media pobrał 2,8 mln funtów za dużo od ok. 82 tys. klientów.
Regulator postanowił obciążyć obie firmy karami, które w sumie sięgają 13,3 mln funtów. 6,3 mln ma zapłacić EE, natomiast w wypadku Virgin Media kara sięga 7 mln funtów.
Spółka Virgin nie zgodziła się z decyzją Ofcom podkreślając, że nieprawidłowości dotyczyły jedynie 1,5 proc. klientów, a ich straty zostały już przez firmę wyrównane. Firma zapowiada odwołanie do brytyjskiego sądu apelacyjnego.
Dołącz do dyskusji: 13,3 mln funtów kary dla EE i Virgin Media za zawyżanie opłat od użytkowników