2,55 mln widzów „The Brain”, 1,7 mln „Niani w wielkim mieście”
Pierwszy odcinek nowego talent-show Polsatu „The Brain. Genialny umysł” zgromadził przed telewizorami średnio 2,55 mln widzów. Premierę serialu „Niania w wielkim mieście” zobaczyło 1,73 mln osób.
We wtorek, 7 marca br. o godz. 20.05 Polsat pokazał pierwszy odcinek nowego talent-show „The Brain. Genialny umysł”. Tuż po nim, czyli o 21.35, stacja wyemitowała pierwszy odcinek nowego serialu „Niania w wielkim mieście”.
Średnia widownia pierwszego odcinka „The Brain” wyniosła 2,55 mln widzów. Przełożyło się to na 15,40 proc. udziału Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 19,25 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jeden z domów mediowych.
Dla porównania, pierwszy odcinek piątej edycji reality-show „Hell’s Kitchen” pokazany rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,65 mln osób, co przełożyło się na 10,10 proc. udziału.
- Bardzo się cieszymy, że widzowie tak wysoko ocenili program, który wyłania talenty nieprzeciętnie uzdolnionych Polaków - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Ryszard Sibilski, prezes Endemol Shine Polska, producenta polskiej wersji programu. - Sukces na świecie i udany debiut w Polsce to sygnał, że widzowie poszukują nowej jakości programowej, a „The Brain. Genialny umysł” może być odpowiedzią na to zapotrzebowanie - dodaje.
Z kolei pierwszy odcinek „Niani w wielkim mieście” śledziło 1,73 mln osób, co przełożyło się na 13,16 proc. udziału stacji w 4+ i 14,07 proc. 16-49.
Rok temu w tym paśmie Polsat pokazywał serial „Powiedz Tak!”. Jego pierwszy odcinek przyciągnął przed ekrany 1,45 mln widzów (10,92 proc. udziału).
Talent-show „The Brain. Genialny umysł” to nowa pozycja Polsatu w wiosennej ramówce 2017 roku. W każdym odcinku programu występuje pięć osób o genialnych umysłach, które podejmują różne wyzwania w studiu telewizyjnym m.in. szybko zapamiętują i dodają 100 cyfr, rozpoznają dalmatyńczyka po plamie, wyodrębniają różnicę między obrazkami, przechodzą z zawiązanymi oczami przez sieć laserów, rozpoznają utwór tylko po krokach tancerzy czy rozróżniają po smaku sto rodzajów piwa. Nagrodę pieniężną, wynoszącą 30 tys. zł, zdobywa tylko jeden uczestnik, wybrany przez jurorów i widownię w studio.
W jury produkcji zasiadają: aktorzy Anita Sokołowska i Cezary Żak, strongman Mariusz Pudzianowski i dr Mateusz Gola, który jest pracownikiem naukowym University of California w San Diego i zajmuje się badaniami nad mózgiem. Program prowadzi Jerzy Mielewski, a przygotowania uczestników relacjonuje Agnieszka Sienkiewicz. Format pochodzi z katalogu Endemol Shine Group.
„Niania w wielkim mieście” to obyczajowa produkcja, której główną bohaterką jest Dana (w tej roli Magdalena Lamparska) - młoda kobieta po studiach, która chce realizować się jako psycholog, jednak nie może ona znaleźć pracy w swoim zawodzie. Los rzuca ją jednak do ekskluzywnej agencji „Nianie na zawołanie”, gdzie bohaterka zatrudnia się jako niania do wynajęcia w agencji opiekunek do dzieci.
W obsadzie pojawiają się także m.in. Kamila Baar-Kochańska, Przemysław Sadowski, Stefan Pawłowski, Mateusz Rzeźniczak, Anna Dereszowska, Dorota Chotecka, Paweł Wawrzecki, Marta Chyczewska, Katarzyna Cynke, Dagmara Bąk, Aleksandra Grzelak i Paweł Orleański.
W wiosennej ramówce Polsatu na antenę stacji po kilkunastu latach przerwy powrócił „Idol”. Kanał pokazuje również kolejne odcinki znanych już widzom programów i seriali m.in. „Kabaret na żywo 2”, „Twoja twarz brzmi znajomo 7”, siódmy sezon „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”, kolejna edycja programu Katarzyny Dowbor „Nasz nowy dom”, „Przyjaciółki 9”, nowe odcinki „Świata wg Kiepskich” czy „Daleko od noszy. Reanimacja”.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,93 proc.
Dołącz do dyskusji: 2,55 mln widzów „The Brain”, 1,7 mln „Niani w wielkim mieście”