250 skarg na reklamę House
Do końca marca do Komisji Etyki przy Radzie Reklamy wpłynęło 250skarg na reklamy wykorzystywane w marcowej kampanii markiodzieżowej House (Artman SA). To rekordowa liczba protestów odmomentu powołania Rady Reklamy w maju 2006 roku.
Ćwierć tysiąca nie jest ostateczną liczbą skarg na kampanięHouse, ponieważ protesty nadal spływają do Rady Reklamy. Konsumenciprotestują przeciwko billboardom firmy przedstawiającymznajdujących się w pozie podobnej do modlitwy mężczyznę i kobietętrzymających w rękach korale przypominające różaniec. Całość jestopatrzona hasłem "Strzeż mnie Ojcze", logo House i słowem"Virginity". Skarżący uważają, że kampania, którą przygotowałaagencja reklamowa Koledzy Strategia Kreacja, obraża ich uczuciareligijne.
250 skarg, które złożono na jedną reklamę przez trzy miesiące,to znacznie więcej niż 121 protestów otrzymanych przez Radę Reklamyw całym poprzednim roku. Część skarg przeciwko kampanii House niespełnia jednak wymogów formalnych, ponieważ nie są wnoszone naspecjalnych formularzach udostępnionych przez instytucję winternecie. Niektóre skargi mają bardzo nieoficjalny charakter albosprawiają wrażenie skopiowanych z forów internetowych, dlategonajprawdopodobniej zostaną odrzucone.
Jednak Rada Reklamy i tak poprosiła już o wyjaśnienia firmęArtman SA będącą właścicielem marki House, ponieważ podejmujedziałania, jeśli otrzyma nawet jedną skargę. Natomiast późniejsprawą zajmie się działająca w ramach tej instytucji Komisja Etyki.Mający jeszcze kilka dni na przesłanie odpowiedzi do Rady Reklamyprzedstawiciele firmy Artman SA nie chcieli komentować dla portaluWirtualnemedia.pl skarg na kampanię House i reakcji regulatorarynku reklamowego.
Dołącz do dyskusji: 250 skarg na reklamę House