4fun Media szuka inwestora, ale i zapowiada nowe inwestycje
Rada nadzorcza spółki 4fun Media, nadawcy m.in. 4fun.tv i rebel:tv, zaakceptowała nową strategię spółki na najbliższe lata. Firma chce zwiększyć swoje inwestycje, m.in. w media cyfrowe, poszukiwać będzie też partnerów do współpracy lub inwestora strategicznego.
4fun Media zapowiada zwiększenie skali realizowanych inwestycji, służących umacnianiu pozycji kanałów tematycznych spółki na rynku kablowo-satelitarnym. Obecnie nadawca ma trzy satelitarne stacje muzyczne: grający muzykę popową 4fun.tv, prezentujący muzykę rockową rebel:tv oraz TV.Disco z muzyką dance i disco polo. Spółka startuje także w konkursie na nadawanie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Zgłosiła do niego kanał edukacyjno-poznawczy (konkurs ma zostać rozstrzygnięty pod koniec lata; więcej na ten temat). Prezes 4fun Media Ewa Czekała zapowiedziała portalowi Wirtualnemedia.pl, że nadawca na razie nie ma planów uruchamiania innych stacji.
Spółka chce budować też swoją pozycję w nowych kanałach dystrybucji sygnału telewizyjnego oraz w najbardziej rozwojowych obszarach mediów cyfrowych. - Chodzi o internet, aplikacje mobilne oraz Smart TV - wymienia Czekała. Rozwój w tym zakresie ma być realizowany głównie poprzez wzrost organiczny albo poprzez akwizycje innych podmiotów.
Nadawca zamierza również poszukiwać partnerów prowadzących działalność na rynku mediów w Polsce lub za granicą do współpracy operacyjnej lub aliansu kapitałowego. Nie wyklucza też pozyskania inwestora strategicznego. - Rozmowy z partnerami strategicznymi dotyczącymi różnych projektów toczymy cały czas - nas informuje Czekała. Trudno jednak na razie wskazać czas, kiedy one się zakończą.
W strategii zapisano, że środki niezbędne do realizacji celów strategicznych będą pochodziły w znacznej części z zysku wypracowanego w kolejnych latach obrotowych. 4fun Media dopuszcza też możliwość częściowego sfinansowania inwestycji pieniędzmi z kredytu inwestycyjnego czy z emisji papierów dłużnych.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media szuka inwestora, ale i zapowiada nowe inwestycje