6 mln polskich internautów w e-sklepach odzieżowych. Na czele Zalando, Bonprix i Deichmann (analiza)
Odzieżowe sklepy internetowe przyciągają miesięcznie około 6 mln polskich internautów, w większości kobiety, osoby w wieku 15-44 lat, ze średnim lub wyższym wykształceniem i mieszkające w miastach. Najpopularniejszymi serwisami w tej kategorii są Zalando.pl, Bonprix.pl i Deichmann.com.
W maju br. sklepy internetowe oferujące odzież odwiedziło 5,99 mln polskich internautów (real users) - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Od ponad roku e-sklepy odzieżowe przyciągają miesięcznie ok. 6 mln użytkowników. Podczas sezonu zakupowego jesienią ub.r. było to nawet ponad 6,5 mln (z rekordowymi 6,86 mln w październiku), natomiast w lutym br. - 5,78 mln. W I kwartale ub.r. odwiedzających było znacznie mniej - 4-4,7 mln.
E-sklepy odzieżowe odwiedzają przede wszystkim kobiety. W maju br. użytkowniczek na takich serwisach było 3,68 mln (61,3 proc. wszystkich odwiedzających), o 1,08 mln więcej niż dwa lata wcześniej (wzrost o 41,9 proc.). Liczba mężczyzn wzrosła w skali dwóch lat o 965,1 tys. (71,4 proc. w górę).
51,3 proc. odwiedzających takie serwisy w maju br. to osoby w wieku 15-34 lat. Tych w wieku 15-24 lat było 1,64 mln, o 507,2 tys. więcej niż w maju 2012 roku (44,8 proc. w górę), a tych w wieku 25-34 lat - 1,43 mln, o 253,2 tys. więcej (21,4 proc. w górę).
Procentowo jeszcze bardziej, o 75-83 proc., wzrosła liczba użytkowników z pozostałych grup wiekowych.
Ponad 70 proc. użytkowników e-sklepów odzieżowych ma średnie lub wyższe wykształcenie. Tych pierwszych w maju br. było 2,4 mln, o 799,3 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (wzrost o 50 proc.), a tych drugich - 1,96 mln, o 451,4 tys. więcej (29,9 proc. w górę).
W ciągu dwóch lat liczba użytkowników e-sklepów odzieżowych mieszkających na wsi wzrosła o 899 tys. (czyli o 73 proc.), do 2,13 mln.
Odwiedzających z miast różnej wielkości przybyło od 234 tys. do 304 tys. (a procentowo - o 31-58 proc.).
Na drugiej podstronie wyniki najpopularniejszych e-sklepów odzieżowych
1 2
Dołącz do dyskusji: 6 mln polskich internautów w e-sklepach odzieżowych. Na czele Zalando, Bonprix i Deichmann (analiza)