SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

61,97 mln zł zysku netto grupy TVN w III kw. 2012

Zysk netto grupy TVN, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w III kwartale 2012 roku 61,97 mln zł i był wyższy o 10,9 proc. od konsensusu na poziomie 55,8 mln zł zysku.

Zysk operacyjny grupy w III kwartale 2012 roku wyniósł 66,73 mln zł i był wyższy o 23,8 proc. od średniej prognoz na poziomie 53,9 mln zł.

Z kolei przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 310,91 mln zł i były wyższe o 0,5 proc. od konsensusu na poziomie 309,5 mln zł.

W III kw. wskaźnik EBITDA TVN wzrósł o 3,69 mln zł tj. o 4,6 proc. do 84,68 mln zł z 80,99 mln zł w analogicznym okresie 2011 r. Włączając wyniki platformy 'n' i Onet wskaźnik EBITDA spadłby o 11,41 mln zł tj. o 10,7 proc. do 95,54 mln zł z 106,95 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

Marża EBITDA spadła do poziomu 27,2 proc. w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września 2012 w porównaniu do 24,1 proc. w analogicznym okresie 2011 r.

TVN odnotował zysk netto z działalności kontynuowanej w wysokości 48,95 mln zł w porównaniu ze stratą netto z działalności kontynuowanej w wysokości 283,53 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

W III kw. TVN miał zysk netto z działalności zaniechanej w wysokości 8,5 mln zł w porównaniu do straty netto z działalności zaniechanej w wysokości 73,67 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej TVN spadły w III kw. o 22,39 mln zł tj. 6,9 proc. do 304,29 mln zł z 326,68 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

Przychody z reklamy spotowej spadły o 17 mln zł, tj. o 7,6 proc., do poziomu 212 mln zł w III kwartale.

"Spadek ten był zbliżony do średniej dynamiki rynku, która na podstawie wstępnych szacunków wyniosła ok. -7 proc. w III kwartale" - podał TVN w komunikacie.

Przychody ze sponsoringu TVN obniżyły się o 2 mln zł do 24 mln zł w trzecim kwartale. Opłaty za kanały tematyczne wzrosły o 3 mln zł, czyli 6 proc. rok do roku, i wyniosły 54 mln zł, głównie dzięki średniemu wzrostowi bazy subskrybentów o 4 proc.

EBITDA segmentu TV obniżyła się o 4 mln zł lub 3 proc. rok do roku i wyniosła 97 mln zł ze wzrostem marży z 31 proc. do 32 proc. w III kwartale.

"Wynik ten jest efektem niższych przychodów z reklamy telewizyjnej i sponsoringu odzwierciedlających sytuację rynkową, które zostały z nadwyżką zrekompensowane przez ograniczenie kosztów. Jednak dodatkowe 4 miliony zł kosztów związanych z emisją kanału TTV uruchomionego w styczniu tego roku doprowadziło ostatecznie do tego spadku EBITDA" - podał TVN.

W III kw. segment cyfrowej płatnej telewizji satelitarnej TVN zwiększył swoje przychody o 33,58 mln zł tj. o 18,1 proc., do 218,81 mln zł, z 185,23 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

"Głównymi czynnikami wzrostu była baza abonencka na poziomie 991 tysięcy, wyższa o 16 proc. rok do roku, w połączeniu z miesięcznym ARPU utrzymanym powyżej 61 zł. Wskaźnik odejść abonentów za ostatnie 12 miesięcy wyniósł 12,7 proc. i był również istotnym elementem utrzymania wzrostu liczby klientów.

EBITDA płatnej telewizji zmniejszyła się o prawie 7 mln zł rok do roku osiągając ujemny wynik na poziomie 2 mln zł w III kwartale.

"Spadek ten, podobnie jak w pierwszych dwóch kwartałach, jest wynikiem wyższych kosztów programowych, zarówno zmiennych - będących efektem wzrostu bazy abonenckiej, jak i stałych - dotyczących umów na wyłączność w dostępie do bibliotek filmowych z wytwórnią 20th Century Fox i niezależnym dystrybutorem firmą Monolith, które weszły w życie w styczniu tego roku" - poinformował TVN.

Przychody ze sprzedaży segmentu online TVN spadły o 6,44 mln zł tj. lub 10,0 proc. do 57,64 mln zł, z 64,08 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.

"Spadek ten wynika głównie z osłabienia rynku reklamy internetowej. W rezultacie, przychody segmentu online za okres trzech kwartałów 2012 roku zmniejszyły się o 6 proc., do poziomu 183 milionów zł" - napisano.

EBITDA segmentu online TVN obniżyła się o 10 proc. rok do roku do poziomu 19 mln zł w III kwartale.

"Dzięki oszczędnościom kosztów, które skompensowały dwie trzecie spadku przychodów, marża EBITDA została zachowana na poziomie 33 proc." - podano.

Wskaźnik zadłużenie netto/EBITDA TVN przed utratą wartości na dzień 30 września 2012 r. wyniósł 4,8. Dług netto wyniósł 2,7 mld zł.

Spółka miała środki pieniężne i ich ekwiwalenty oraz depozyty bankowe o terminie zapadalności powyżej trzech miesięcy o łącznej wartości 490,38 mln zł. Włączając wyniki platformy 'n' i Onet środki pieniężne grupy i ich ekwiwalenty na dzień 30 września 2012 r. wyniosłyby 581,21 mln zł.

>>> Ringier Axel Springer kupił Onet.pl

- Zarząd Grupy TVN niezwłocznie i zdecydowanie zareagował na osłabienie rynku reklamowego i zrealizował znaczące oszczędności, które z nadwyżką przekroczyły spadek przychodów w III kwartale przynosząc wzrost raportowanego EBITDA o 5%. Spodziewamy się, że warunki na rynku reklamowym w IV kwartale będą zbliżone do tych z III kwartału, zgodnie z naszymi oczekiwaniami przedstawionymi trzy miesiące temu. Zarząd podtrzymuje zobowiązanie do zminimalizowania ich wpływu na całoroczny poziom EBITDA dzięki dalszym oszczędnościom w czwartym kwartale. Wyniki oglądalności są bardzo pozytywne – mieliśmy rewelacyjne otwarcie sezonu jesiennego przez główny kanał we wrześniu, a w październiku nastąpiła dalsza ich poprawa. Jednocześnie obserwujemy dalszy wzrost naszych kanałów tematycznych i wyników TVN Player’a, które w coraz większym stopniu przyczyniają się do podtrzymania wiodącej pozycji TVN. Na koniec chciałbym z przyjemnością poinformować o udanym zamknięciu transakcji z Ringier Axel Springer dotyczącej sprzedaży pakietu 75% udziałów w Grupie Onet. Podtrzymujemy naszą wcześniejszą deklarację wykorzystania przychodów z tej transakcji do zmniejszenia zadłużenia spółki - powiedział Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.

Dołącz do dyskusji: 61,97 mln zł zysku netto grupy TVN w III kw. 2012

520 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
joe
Co prawda pseudoprezes Braun pewnie nie rozumie trzech czwartych pojęć z powyższego artykułu, ale może warto od konkurencji kupić program "Jak to się robi"?. I może w pakiecie drugi "Jak wydawać publiczne pieniądze omijając ATM"?
odpowiedź
User
pijarowiec
Oto jak cudownie te badziewiaki potrafia jezorem porazke uznac za sukces..
odpowiedź
User
lub czasopisma...
Funkcjonariusze TVP pracują dla ATM.
odpowiedź