SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

61 proc. internautów ma smarfona. Dominują bezpłatne aplikacje

Już 61 proc. internautów jest posiadaczami smartfona. Większość z nich nie korzysta wyłącznie z bezpłatnych aplikacji - wynika z czwartej edycji badania „MEC Mobile Report”.

Odsetek posiadaczy smartfonów wśród polskich internautów wynosi obecnie 61 proc., o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Telefony z dostępem do internetu są najmocniej rozpowszechnione wśród 15-19 latków - 78 proc. z nich ma smartfon (w 2013 r. było to 60 proc.). Jednak największy, aż 45-procentowy wzrost popularności tych urządzeń nastąpił w grupie 45-49 latków. Już 57 proc. z nich deklaruje korzystanie z internetu w swoim telefonie.


 
Wraz z upowszechnianiem smartfonów, zmienia się ich znaczenie dla konsumentów. Obecnie 27 proc. właścicieli tych urządzeń nie wyobraża sobie życia bez smartfona. To o 5 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

W porównaniu z poprzednimi latami, badani coraz częściej wykorzystują internet w telefonach do kontaktów ze znajomymi - poprzez Facebooka (46 proc.) czy prywatną pocztę (41 proc.). Korzystanie z Facebooka jest znacznie powszechniejsze wśród kobiet (blisko 60 proc. wobec zaledwie 31 proc. mężczyzn), a spośród grup wiekowych korzystanie z tego serwisu w telefonie jest najpopularniejsze wśród 15-19 latków (ponad 76 proc. z nich przez telefon łączy się z tym portalem).
 
Wciąż nieliczni użytkownicy smartfonów używają ich do załatwiania takich spraw jak transakcje finansowe (13 proc.) czy robienie zakupów (4 proc.). O ile w finansach widać trend wzrostowy - rok wcześniej tylko 9 proc. badanych korzystało z komórki przy ich obsłudze, to zakupy za pomocą smartfona od dwóch lat robi ten sam odsetek właścicieli telefonów z internetem.

Korzystający ze smartfonów coraz częściej instalują na swoich telefonach dodatkowe aplikacje - ściąga je już 72 proc. właścicieli tych urządzeń, o 5 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Większość użytkowników ma jednak nie więcej niż 10 dodatkowych  aplikacji.

Internauci poprzestają na darmowych opcjach. Mając do wyboru płatne aplikacje bez reklam i bezpłatne z reklamami, użytkownicy wolą nie płacić, a w zamian mieć styczność z komunikacją marketingową.  Tylko 17 proc. właścicieli smartfonów ściąga zarówno płatne jak i bezpłatne aplikacje. Co ciekawe, odsetek użytkowników, którym zdarza się za nie płacić, lekko spadał na przestrzeni dwóch ostatnich lat.

- Przyzwolenie na reklamy to pozytywny sygnał dla marketerów. Już 55 proc. właścicieli smartfonów twierdzi, że zetknęło się z reklamami na swoich urządzeniach, do 40 proc. wzrósł też odsetek smartfonowców, którzy szukali dodatkowych informacji o markach pod wpływem promocji - mówi Izabela Albrychiewicz, CEO w domu mediowym MEC.

-  Już ponad 2/3 grupy tzw. grupy komercyjnej to posiadacze smartfonów, którzy coraz częściej korzystają z sieci za pośrednictwem tych urządzeń. Tak więc pytanie dla marketerów brzmi nie „czy”, ale „jak” być tam dla nich dostępnym  ze swoją marką - dodaje.

Wyniki „MEC Mobile Report” pokazują dalszy potencjał rozwoju rynku smartfonów, ale głównie w obrębie ich aktualnych posiadaczy. Wśród tych, którzy mają swój aparat od przynajmniej sześciu miesięcy, prawie połowa myśli o wymienieniu go na nowy. Wśród tych, którzy smartfona nie posiadają, tylko 13 proc. rozważa jego zakup.

Badanie „MEC Mobile Report” zrealizowano w maju br., na próbie 1353 internautów w wieku 15+.

Dołącz do dyskusji: 61 proc. internautów ma smarfona. Dominują bezpłatne aplikacje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl