TVP szuka agencji do kampanii „TVP liderem rekonstrukcji cyfrowej”, poprzednio nie było chętnych
Telewizja Polska wznowiła przetarg na promocję projektu „Digitalizacja Polskiej Szkoły Telewizyjnej i Filmowej z Archiwum TVP SA”. Na realizację kampanii pod hasłem „TVP liderem rekonstrukcji cyfrowej” przeznaczy prawie 835 tys. zł. W poprzednim przetargu nie było chętnych do współpracy.
Rekonstrukcja cyfrowa to proces, w czasie którego materiały audiowizualne zapisane na analogowych nośnikach, w pierwszym etapie zostają poddane digitalizacji, czyli przeniesieniu zapisu do domeny cyfrowej. Potem materiał zostaje poddany procesom właściwej rekonstrukcji, czyli oczyszczania z wszelkich defektów i zabrudzeń materiału analogowego, powstałych w wyniku jego wieloletniej eksploatacji oraz niedoskonałości samej technologii jego powstawania. Rekonstrukcja ma na celu danie „drugiego życia” opracowywanym materiałom, a poprzez cyfryzację umożliwić nieskończoną jego eksploatację nowej i najwyższej jakości.
Telewizja Polska realizuje model rekonstrukcji cyfrowej, który m.in. poprzez zapis w postaci wysokiej jakości negatywu cyfrowego gwarantuje stworzenie bazowego materiału, który będzie przekazywany kolejnym pokoleniom w takiej postaci, jak chcieli tego twórcy. Procesowi digitalizacji zostanie poddanych 836 pozycji z wybranych gatunków na przykład: filmy, seriale, dokumenty. Jest to element misji publicznego nadawcy (zachowanie dziedzictwa kulturowego).
Publiczny nadawca planuje w rozpoczętym właśnie przetargu wybrać firmę, która przygotuje działania promujące projekt digitalizacji. Działania te mają przedstawiać rekonstrukcję cyfrową jako największą, pierwszą w Polsce, współfinansowaną ze środków UE. Mają podkreślać też, że jest bezpłatna, informacyjna, kulturoznawcza, filmoznawcza, wartościowa, innowacyjna, nowoczesna oraz że łączy pokolenia twórców i widzów, chroniąc dziedzictwo kulturowe.
W kontekście działań promocyjnych dedykowanych projektowi „Digitalizacja Polskiej Szkoły Telewizyjnej i Filmowej z Archiwum TVP S.A.”, priorytetem jest przede wszystkim dotarcie z informacją o projekcie i zrekonstruowanych materiach filmowych do jak najszerszego grona osób. Dodatkowo każde działanie promocyjne ma promować dedykowany portal internetowy, gdzie będą zamieszczane wszystkie materiały filmowe powstałe w wyniku projektu. W szczególności w kręgu zainteresowań TVP są miłośnicy, pasjonaci i profesjonaliści, którzy śledzą wszelkie nowinki z branży, mają dużą wiedzę merytoryczną na temat filmów, technologii i trendów w branży telewizyjnej, filmowej i rekonstrukcyjnej, często są to byli lub obecni pracownicy branży filmowej, telewizyjnej i szerzej – kreatywnej. W tej grupie priorytetem jest zbudowanie dobrej reputacji marki „Rekonstrukcja cyfrowa TVP” oraz wczesne zapobieganie, wykrywanie i reagowanie na kryzysy wizerunkowe i informacyjne.
Konkurentami TVP w zakresie rekonstrukcji cyfrowej są Filmoteka Narodowa, Narodowy Instytut Audiowizualny, WFDiF, SF TOR, SF KADR i SF Zebra.
TVP chce, by kampania promowała nadawcę jako lidera rekonstrukcji cyfrowej, zwracała uwagę, że poprzez jego realizację Telewizja Polska wzmacnia swoją misyjność, ocala od zapomnienia dobra kulturowe.
Działania w głównej mierze mają być realizowane w internecie. Nadawca oczekuje od odbiorców w social mediach jak największej liczby polubień i udostępnień, co ma przyczynić się do popularyzacji rekonstrukcji cyfrowej i efektów pracy nad materiałami audiowizualnymi. Oczekuje także komunikacji z odbiorcami za pomocą komentarzy, oznaczania znajomych w postach itd. Pozostałe działania prowadzone w internecie mają doprowadzić do zwiększenia oglądalności zdigitalizowanych audycji na dedykowanej platformie TVP oraz zwiększenia zainteresowania Telewizją Polską, a także umocnić pozytywny wizerunek TVP w kanale internetowym jako lidera rekonstrukcji cyfrowej.
Wybrana w przetargu agencja zajmie się stworzeniem i przeprowadzeniem kampanii informacyjno- promocyjnej „TVP S.A. liderem rekonstrukcji cyfrowej” (do końca trwania projektu tj. do 22 października 2019roku) w internecie(w tym social media) oraz z uwzględnieniem autopromocji z wykorzystaniem własnych anten nadawcy i jego kanałów online. Będzie też odpowiadać za zakup mediów zewnętrznych, obsługę kampanii mediowej (tworzenie kreacji, optymalizację kampanii etc.), obsługę kanałów social media, w tym przejęcie obsługi już istniejącego profilu na Facebooku.
Przetarg trwa do 29 sierpnia. TVP wznowiła go po kilku miesiącach. Postępowanie rozpoczęte pierwotnie w kwietniu unieważniono w drugiej połowie maja br., ponieważ żadna firma nie złożyła w nim oferty. Budżet, jaki na realizację działań promocyjnych projektu przeznaczy TVP wynosi blisko 835 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: TVP szuka agencji do kampanii „TVP liderem rekonstrukcji cyfrowej”, poprzednio nie było chętnych