Agencje marketingowe nie komentują udziału pracownic w strajku przeciw zakazowi aborcji, OMD popiera protesty
Szefowie kilku agencji reklamowych i public relations nie zabronią swoim pracownicom udziału w planowanym na poniedziałek ogólnopolskim strajku kobiet przeciw nowej ustawie aborcyjnej. Protesty w tej sprawie oficjalnie popiera OMD Poland.
Ogólnopolski strajk kobiet, planowany na najbliższy poniedziałek i będący sprzeciwem wobec pomysłu zaostrzenia prawa aborcyjnego będzie polegać na tym, że kobiety chcąc pokazać, jak ważną rolę odgrywają w społeczeństwie, tego dnia nie będą robić nic. Czyli nie pójdą do pracy, szkoły, odstąpią od wykonywania domowych obowiązków.
Zapytaliśmy kierownictwa największych polskich agencji reklamowych i public relations o ich stosunek do ewentualnego udziału zatrudnionych w ich firmach kobiet w tym wydarzeniu. Większość nie odpowiedziała na nasze pytania.
Sebastian Hejnowski, CEO agencji MSL Group, przyznał, że w zarządzanej przez niego agencji do działu HR wpłynęło kilka zapytań o możliwość wzięcia dnia wolnego 3 października. - Zadbaliśmy o ciągłość pracy i liczymy się z możliwością spowolnienia działania w tym dniu - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Sebastian Hejnowski.
Havas Media Group odmówił jakiegokolwiek komentarza na ten temat tłumacząc, że dotyczy on kwestii indywidualnych.
W Publicis Media Poland (m.in. Starcom i Zenith) stosowane będą standardowe procedury związane z planowaną przez pracowników nieobecnością w pracy: po uzgodnieniu z przełożonym każda kobieta będzie mogła wziąć dzień wolny.
- Zawsze przyświecały nam te same zasady, polegające na szanowaniu przekonań każdego z osobna. Niezależnie czy dotyczy to religii, orientacji seksualnej czy poglądów politycznych czy tak jak w tym przypadku temat przepisów aborcyjnych. Nasze prywatne zdanie czy zdanie większości nie może narzucać przekonań ludziom, którzy pracują w naszej firmie - mówi natomiast Krzysztof Zawadzki, business development director w J. Walter Thompson Group Poland.
Zaznacza, że firma nie będzie się angażować w żaden kierunek z racji tego, że szanuje każde zdanie. - Uznaliśmy, że nie mamy prawa wypowiadać się w imieniu przekonań osobistych nas wszystkich. Szanując różne potrzeby, wyznania i przekonania J. Walter Thompson Group Poland pozostanie neutralne. Tak zachowywaliśmy się przez lata i to daje nam komfort uszanowania wszystkich, którzy są nawet w mniejszości. Działa też to w drugą stronę, czyli każda osoba, która w tym dniu chce manifestować swoją niezgodę w temacie zaostrzenia przepisów poprzez brak pracy dostanie dzień wolny bez żadnych problemów - zapewnia Krzysztof Zawadzki w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Z kolei dom mediowy OMD Poland poparł udział swoich w protestach przeciw zaostrzeniu ustawy aborcyjnej. W piątek firma zamieściła zdjęcie grupy jej pracowników z komentarzem: „My idziemy, a wy? #czarnyprotest #prawakobiet”.
Dołącz do dyskusji: Agencje marketingowe nie komentują udziału pracownic w strajku przeciw zakazowi aborcji, OMD popiera protesty