Agora: dobry start prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej", za wcześnie na statystyki
Po sześciu tygodniach od wprowadzenia paywalla w serwisach „Gazety Wyborczej” Agora obserwuje duże zainteresowanie ofertą wywołane m.in. początkową promocją. Nie podaje jednak konkretnych statystyk, ujawniając tylko, że subskrybenci najczęściej wybierają pakiet podstawowy.
Na początku lutego br. Agora uruchomiła system płatnego dostępu do treści w serwisach „Gazety Wyborczej”. Użytkownik może przeczytać za darmo tylko 10 artykułów w miesiącu. Po wyczerpaniu limitu proponowany jest mu zakup jednego z trzech pakietów: podstawowego „Wyborcza” w cenie 17,99 zł, „Wyborcza Plus” za 29,99 zł lub o 10 zł droższego pakietu „Wyborcza Premium” (więcej na ten temat).
Spółka nie chce na razie podawać liczby płatnych subskrybentów. Tłumaczy, że składa się na to zbyt wiele elementów, aby wynik uznać za oddający rzeczywiste zainteresowanie ofertą.
>>> O powodzeniu paywalla „Gazety Wyborczej” zdecyduje jakość treści (opinie)
Maciej Nowak, dyrektor cyfrowego działu wydawniczego Agory, mówi Wirtualnemedia.pl, że w ciągu pierwszych tygodni działania nowego systemu obserwowany jest duży ruch użytkowników, co spowodowane jest ofertą promocyjną oraz migracją subskrybentów z innych platform (m.in. Piano Media).
- Takie właśnie doświadczenia związane z wprowadzeniem podobnych rozwiązań mieli inni wydawcy. Sądzimy, że liczba prenumeratorów naszych treści ustabilizuje się w ciągu około pół roku od wprowadzenia nowego rozwiązana. Wtedy będziemy mogli powiedzieć więcej o osiągniętych rezultatach - ocenia Nowak.
Nowym subskrybentom Agora nadal daje możliwość wypróbowania paywalla przez pierwszy miesiąc w promocyjnej cenie 0,99 zł i skorzystania z dowolnego pakietu prenumeraty cyfrowej. Promocja jest jednorazowa. Po tym czasie użytkownik może wykupić dostęp do serwisów „Gazety Wyborczej” lub zrezygnować z dalszej subskrypcji.
>>> Agora stawia na cyfryzację prasy, telewizję i poprawę rentowności
Najpopularniejszym pakietem w początkowym okresie wdrażania paywalla pozostaje podstawowy pakiet „Wyborcza”, który daje nieograniczony dostęp do artykułów w serwisach Wyborcza.pl (w tym stronach dodatków „Duży Format”, „Wysokie Obcasy”, „Magazyn Świąteczny”, „Ale Historia”), Wyborcza.biz, „Sport Extra” i 22 serwisach lokalnych. - Spodziewaliśmy się tego, ponieważ najwięcej Polaków (m.in. według badania World Internet Project Mobile Polska 2013) korzysta z internetu na komputerach - stacjonarnych i laptopach - komentuje Maciej Nowak.
Przypomnijmy, że Agora planuje zdobycie około 30 tys. płatnych subskrybentów w internecie w ciągu roku od wprowadzenia paywalla. Celem na przyszłość jest wykupowanie płatnego dostępu przez około 10 proc. wszystkich odwiedzających serwisy związane z „Gazetą Wyborczą”. W ocenie Macieja Nowaka osiągnięcie takiego wskaźnika potrwa to co najmniej kilka lat (przeczytaj o tym więcej).
Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu br. portal Wyborcza.pl miał 2,83 mln użytkowników i 41,5 mln odsłon, a wszystkie strony Grupy Gazeta.pl zanotowały 12,77 mln internautów i 955 mln odsłon (zobacz szczegółowe dane).
Dołącz do dyskusji: Agora: dobry start prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej", za wcześnie na statystyki