Agora inwestuje w produkcję filmów i rozwój sieci kin Helios
Kino i produkcja filmowa to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów w Grupie Agora. Prezes Agory zapowiada inwestycje zarówno w produkcje filmowe, jak i sieć kin Helios. - Prowadzimy rozmowy w celu pozyskania nowych lokalizacji i otwarć kin w kolejnych latach - stwierdził Bartosz Hojka, prezes Agory.
Należąca do Agory firma Next Film uczestniczyła w dystrybucji trzech filmów, debiutujących w polskich kinach w pierwszej połowie tego roku - „Pokot” Agnieszki Holland”, „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” oraz „Po prostu przyjaźń”. Produkcje miały łącznie widownię na poziomie 2,7 mln, co stanowi ponad połowę frekwencji w polskich kinach w pierwszym półroczu br.
- Cieszymy się ze spektakularnego sukcesu naszej działalności filmowej. Filmy, które wprowadziliśmy do kin w pierwszym półroczu tego roku, odpowiadały za połowę widowni na polskich produkcjach - mówił podczas spotkania z dziennikarzami i analitykami Bartosz Hojka, prezes Agory.
W planach jest rozszerzenie działalności Next Film - firma będzie producentem "Planu B" w reżyserii Kingi Dębskiej, który wejdzie do kin w lutym 2018 r.
W samym drugim kwartale 2017 roku, wpływy z segmentu film i książka Agora wyniosły 78,9 mln zł, co stanowi wzrost o 11,6 proc w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2016. Koszty operacyjne w tym segmencie spadły w analizowanym okresie o 5,6 proc. i wyniosły 80,5 mln zł.
Agora inwestuje także w rozwój własnej sieci kin – Hellios. W ciągu najbliższych kilku lat sieć ma zostać powiększona o lokalizacje w Stalowej Woli, Krośnie, Gdańsku i Katowicach. Na 2021 rok w planach jest otwarcie kina w Piasecznie.
- Prowadzimy rozmowy w celu pozyskania nowych lokalizacji i otwarć kin w kolejnych latach – powiedział na konferencji podsumowującej wyniki finansowe w 2 kw. 2017 roku Bartosz Hojka.
Sieć kin Hellios w całej Polsce liczy 42 obiekty - w tym roku otwarto obiekt w Wołominie. Agora jest większościowym właścicielem sieci, a także Next Film, specjalizującej się w dystrybucji polskich produkcji (m.in. „Drogówka”, „Bogowie”).
W drugim kwartale br. Agora zanotowała 282,7 mln zł wpływów netto ze sprzedaży. Przychody ze sprzedaży biletów i sprzedaży barowej w kinach Helios zwiększyły się prawie o 40 proc.
Wpływy z segmentu filmowo-książkowego Agory w ubiegłym roku wyniosły 364 mln zł.
Przychody spółki Agora w drugim kwartale tego roku wyniosły 282,7 mln zł, a zysk netto - 0,7 mln zł. W całym półroczu Agora miała 583,7 mln zł wpływów ze sprzedaży (to 0,2 proc. mniej niż rok wcześniej) i 573,4 mln zł kosztów operacyjnych (po spadku o 1,6 proc. w skali roku). Strata netto firmy zmalała z 11,1 do 5,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Agora inwestuje w produkcję filmów i rozwój sieci kin Helios
do jutra