Alphabet z ponad 40 mld USD przychodu i spadkiem zysku w III kw. Prawie 34 mld USD z reklam dla Google
W III kwartale 2019 roku holding Alphabet zanotował 20-proc. wzrost przychodu, ale jego zysk netto zmalał o ponad 2 miliardy dolarów. Większość przychodu wygenerował należący do Alphabet koncern Google, który w ciągu kwartału osiągnął 33,9 miliarda dolarów wpływów z reklam.
Zysk netto Alphabet wyniósł w III kwartale 2019 roku 7,07 miliarda dolarów, w porównaniu do 9,19 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018.
W tym samym czasie o 20 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 33,74 miliarda dolarów do 40,5 miliarda dolarów.
Samo Google zanotowało przychód w wysokości 40,34 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 33,59 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,49 miliarda dolarów do 10,87 miliarda dolarów.
Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład Alphabet wygenerowały 155 milionów dolarów przychodu. To więcej niż rok wcześniej (146 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata sięgnęła 941 milionów dolarów (wobec 727 mln USD straty w III kw. 2018 r.).
Należące do Google serwisy internetowe wygenerowały w III kwartale 28,65 miliarda dolarów przychodu, wobec 24,05 miliarda dolarów przed rokiem.
Z kolei przychód Google z reklam wzrósł z 28,95 miliarda dolarów do 33,92 miliarda dolarów.
Koszt pozyskania ruchu, czyli opłaty uiszczane innym podmiotom za utrzymywanie Google jako domyślnej wyszukiwarki, wzrosły do 7,49 mld USD (6,58 mld USD rok wcześniej).
Jak podaje Bloomberg na słabsze wyniki Alphabetu wpłynęły inwestycje Google w technologie chmury. Inwestycje Google kosztowały w ostatnim kwartale 31 mld dolarów, o 25 proc. więcej niż w 2018 roku. Jak zapowiada Alphabet firma będzie nadal inwestować w sztuczną inteligencję, chmurę i hardware dla konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Alphabet z ponad 40 mld USD przychodu i spadkiem zysku w III kw. Prawie 34 mld USD z reklam dla Google