Axel Springer z niższym zyskiem i większymi wpływami rozbudowuje segment cyfrowy
W II kwartale zysk koncernu Axel Springer wyniósł 147 milionów euro i był niższy niż rok wcześniej. O 7 procent wzrosły za to przychody wydawcy. - Znaczący wzrost wyników w segmencie cyfrowym to znak, że obrana przez nas strategia jest skuteczna - podkreśla Mathias Döpfner, szef firmy.
Przed rokiem zyski Axel Springer w II kwartale zamknęły się kwotą 147,8 mln euro, zatem spadek nie jest bardzo znaczący. Z kolei po stronie przychodów firma zapisała 796,7 mln euro - o 7 proc. więcej rok do roku. 62 proc. tej kwoty wygenerował segment cyfrowy wydawnictwa obejmujący m.in. internetowe wydania gazet i czasopism.
Na konieczność dalszej digitalizacji działalności wydawnictwa zwrócił uwagę w komunikacie Mathias Döpfner, CEO Axel Springer. - Znaczący wzrost wyników w segmencie cyfrowym to znak, że obrana przez nas strategia jest skuteczna - podkreślił.
Choć Axel Springer od dawna inwestuje na zagranicznych rynkach poza Niemcami, to nie wszystkie cele biznesowe udaje mu się zrealizować. Niemiecki koncern był niedawno wymieniany jako jeden z głównym kandydatów do kupna Financial Times Group, ostatecznie jednak wydawca „Financial Times” trafił w ręce japońskiego koncernu Nikkei za 844 mln funtów.
- Bylibyśmy zachwyceni kupnem FT, bo świetnie wpisuje się on w naszą strategię. Niestety cena okazała się za wysoka - przyznał w rozmowie z „The Wall Street Journal” Döpfner.
W Polsce Axel Springer jest obecny jako współwłaściciel spółki Ringier Axel Springer Polska, która jest jednym z największych wydawców na naszym rynku. Do RASP należą takie tytuły jak „Fakt”, „Przegląd Sportowy”, Newsweek Polska”, „Forbes”, „Auto Świat”, „Top Gear” czy „Komputer Świat”. W listopadzie 2012 r. RASP przejął za 960 mln zł 75 proc. udziałów w portalu Onet.pl.
Dołącz do dyskusji: Axel Springer z niższym zyskiem i większymi wpływami rozbudowuje segment cyfrowy