Barbara Sołtysińska: Wardęga czuje specyfikę YouTube’a i potrzeby jego użytkowników
Po zajęciu pierwszego miejsca przez Sylwestra Wardęgę w globalnym rankingu YouTube Rewind 2014 Barbara Sołtysińska, CEO LifeTube nie jest zdziwiona sukcesem youtubera. - Jego wideo bazuje na międzynarodowym contencie. Dlatego rozbawił miliony ludzi na świecie - mówi Wirtualnemedia.pl.
Klip Wardęgi z psem-pająkiem zajął pierwsze miejsce w kategorii najchętniej oglądanych klipów na świecie w 2014 r. w serwisie YouTube. Wideo zanotowało ponad 113 mln odsłon (zobacz cały ranking).
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wardęga przyznał, że nie spodziewał się międzynarodowego sukcesu. - Spodziewałem się 30 mln, ale nie ponad 100 mln odtworzeń - zaznaczył (zobacz pełny komentarz).
Z kolei Barbara Sołtysińska, CEO i współzałożycielka LifeTube, partnerskiej sieci YouTube’a, do której należy m.in. Wardęga, nie ukrywa, że nie dziwi ją pierwsze miejsce youtubera w tegorocznym rankingu. - Sylwester Wardęga działa na Youtube już od kilku lat - on po prostu czuje specyfikę tego serwisu i potrzeby jego użytkowników - podkreśla Sołtysińska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. - Można to było zauważyć także we wcześniejszych filmach np. „Hobbicie” i „Spidermanie”. A „Giant Mutant Spider Dog” to bardzo zabawny film, bazujący na popularnym lęku i zaskoczeniu. Dodatkowo, video to bazuje na międzynarodowym contencie. Dzięki temu Sylwester rozbawił miliony widzów na całym świecie. Zatem nie dziwi fakt, że osiągnął pierwsze miejsce w rankingu YouTube Rewind 2014 globalnie. Warto zwrócić uwagę, że w TOP10 polskiego YouTube pojawił się jeszcze drugi film Sylwestra Wardęgi: „Cookie Phone” oraz film AbstrachujeTV „Czemu nie warto być zarośniętym”. SA Wardęga i AbstrachujeTV to dwa najpopularniejsze kanały na polskim YouTube, które regularnie ogląda kilka milionów widzów i tym różnią się od pozostałych pozycji w zestawie - zaznacza Sołtysińska.
Zdaniem szefowej LifeTube wyniki tegorocznej edycji YouTube Rewind dowodzą, że zarówno sama platforma, jak i jej użytkownicy zmieniają się w dynamicznym tempie. - Jak pokazuje historia, rankingi w kolejnych latach mogą się bardzo różnić od siebie - podkreśla Sołtysińska. - Ranking potwierdza tezę, że rozrywka jest najbardziej viralowa, jednak twórcy wiedzą, ze muszą ciągle zaskakiwać swoich widzów czymś nowym. Pomysł z psem pająkiem był jedyny w swoim rodzaju i nie można go już kopiować - jeżeli chcemy stworzyć popularny, zasięgowy film, to musimy wykazać się niezwykłą kreatywnością i bazować na contencie, który trafi nie tylko do Polaków, ale również globalnie - dodaje.
- Pierwsze miejsce w rankingu YouTube Rewind 2014 to podkreślenie ogromnej popularności filmu Giant Muitant Spider Dog. Być może sprawi, że jeszcze więcej osób zobaczy film i zasubskrybuje kanał SA Wardęgi. Jest to przede wszystkim wyróżnienie wizerunkowe dla Sylwestra i docenienie jego zaangażowania i ciężkiej pracy. Sylwester w dalszym ciągu zaskakuje widzów, sięga po nowe rozwiązania i inwestuje w rozwój kanału. To wszystko przynosi zamierzony efekt. Zarówno ranking, jak i ostatnio przez nas zorganizowany festiwal - Orange Video Fest by LifeTube , pokazały, że polski Youtube ciągle rośnie w siłę i jest już potężnym medium - podsumowuje Sołtysińska.
Dołącz do dyskusji: Barbara Sołtysińska: Wardęga czuje specyfikę YouTube’a i potrzeby jego użytkowników
Twój IP jest dobrze znany -zabawne kto to pisze ;)