BBC Global News i Channel 4 porozumiały się w sprawie wspólnej oferty reklamowej
BBC Global News - nadawana globalnie, komercyjna stacja BBC - podpisała porozumienie o wspólnej ofercie handlowej z Channel 4 - brytyjskim nadawcą publicznym.
Na mocy umowy globalni klienci BBC Global News wejdą ze swoją ofertą reklamową do stacji z portfolio Channel 4 na terenie Wielkiej Brytanii. Globalni reklamodawcy będą mogli kupować sloty reklamowe w brytyjskiej telewizji linearnej i VoD, na kanałach i serwisach grupy Channel 4. Oferta handlowa będzie także kierowana do stacji Box Plus i wybranych kanałów UKTV i Discovery.
Channel 4 to trzeci największy na rynku brytyjskim podmiot telewizyjny. Ma w Wielkiej Brytanii status nadawcy publicznego, pozyskuje jednak finansowanie ze źródeł komercyjnych, nie otrzymując dotacji z rządu (odwrotnie niż BBC, także posiadająca status nadawcy publicznego). 100 proc. udziałów nadawcy należy do brytyjskiego skarbu państwa.
BBC World News finansowany jest z reklam oraz opłat od operatorów kablowych i platform satelitarnych (tak finansowana jest część stacji z rodziny BBC) . Program kierowany jest do widzów spoza Wielkiej Brytanii i zarządzany przez osobną spółkę BBC Global News Ltd. Ściśle jednak współpracuje w zakresie przygotowania programu ze BBC World Service oraz częścią BBC pracującą na rynku brytyjskim.
Errol Baran, wiceprezes ds. rozwoju i innowacji w BBC Global News komentuje: - Między naszymi organizacjami istnieje szereg synergii, w tym nasza misja nadawcy publicznego, nasze wysokiej jakości treści redakcyjne i nasza publiczność premium. Partnerstwo z Channel 4 umożliwia nam zaoferowanie klientom w pełni globalnej oferty handlowej.
Dołącz do dyskusji: BBC Global News i Channel 4 porozumiały się w sprawie wspólnej oferty reklamowej