SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Branża modowa o 23 proc. więcej na reklamy, w magazynach cztery razy więcej niż w telewizji

W pierwszej połowie 2015 roku branża modowa wydała ponad 96 mln zł na promocję. To wzrost o 23 proc. w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy roku 2014 - wynika z analizy Codemedia opartej na danych Kantar Media.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W pierwszej połowie 2015 roku największym reklamodawcą w kategorii moda była branża odzieżowa, przeznaczając na promocję ponad 45 mln zł (47 proc. wszystkich wydatków). To niewielki, 4-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku.

29 proc. wydatków ponieśli producenci zegarków i biżuterii, przeznaczając na promocję łacznie ponad 27 mln zł. Kwota ta jest o 51 proc. wyższa niż w pierwszej połowie ubiegłego roku.

Branża obuwnicza zainwestowała ponad 11 mln zł (12 proc.), zwiększając tym samym swoje wydatki o 26 proc..

Firmy z kategorii okulary i soczewki zainwestowały ponad 8 mln zł (9 proc. ogółu), notując jednocześnie największy - o 68 proc. -  wzrost nakładów na promocję w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku.

Z kolei producenci wyrobów skórzanych i skóropodobnych w analizowanym okresie wydali nieco ponad 2 mln zł (2 proc.).



Firmy działające w branży modowej najczęściej reklamowały swoje produkty w magazynach, gdzie w analizowanym okresie ulokowały 62 proc. swoich budżetów marketingowych, czyli ponad 60 mln zł. To wzrost o 41 proc. w skali roku. Najczęściej firmy promowały się w luksusowych magazynach i dwutygodnikach adresowanych do kobiet (takich jak „Twój Styl”, „Viva”, „Pani”), a także tygodnikach lifestylowych (liderem w tym segmencie jest „Flesz”).

15 proc., czyli ponad 14 mln zł, firmy zainwestowały w kampanie telewizyjne. Jest to kwota o 9 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2014 roku. Firmy lokowały największe budżety w czołowych stacjach: TVN, Polsacie, TVP1 i TVP2. Z kanałów tematycznych najczęściej wybierany był Discovery Channel.

Ponad 8 mln zł (8 proc.) firmy przeznaczyły na promocję w internecie. W porównaniu z 2014 rokiem znaczenie tego kanału wzrosło, a firmy wydały więcej o ok. 17 proc. Kampanie reklamowe były najczęściej realizowane na portalach Wp.pl, Onet.pl i o2.pl. Zaraz za nimi uplasował się Pudelek.pl, wyprzedzając Gazeta.pl.

8 proc. budżetów pochłonęła reklama outdoorowa, która kosztowała w sumie prawie 8 mln zł. W tym przypadku zaobserwowano wzrost o 8 proc.. Ponadto po 2 proc. firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety, kino i radio.


Dołącz do dyskusji: Branża modowa o 23 proc. więcej na reklamy, w magazynach cztery razy więcej niż w telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl