SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Auchan testuje nową sieć sklepów. Powalczy z Biedronką i Lidlem

Firma Auchan Retail Polska testuje nowy koncept sklepu na polskim rynku. Dwa hipermarkety Auchan zostały zastąpione sklepami pod nową w Polsce marką Atac Hiper Discount by Auchan. To hipermarkety dyskontowe, które wpisuą sie m.in. w politykę niskich cen. 

- Inicjatywa jest spójna z długofalową strategią Auchan w Polsce, zgodnie z którą sieć stale dywersyfikuje swoje formaty sprzedażowe i dostosowuje je do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów oraz rynkowych trendów. Nowy koncept wpisuje się także w politykę niskich cen konsekwentnie realizowaną przez Auchan w trosce o siłę nabywczą polskiego konsumenta – informuje Wirtualnemedia.pl Auchan Retail Polska.

Klienci od lat rezygnują z zakupów w tradycyjnych hipermarketach, częściej wybierając sieci dyskontowe, który przeszłą ewolucję od „twardego” dyskontu do formatu dyskontowego bliskiego supermarketowi. Największą walkę o klienta toczą na naszym rynku sieci Biedronka i Lidl, ścigając się na oferowane promocje i obniżki.

Zobacz: Coraz droższe zakupy. Koszyki już za ponad 300 złotych

Teraz o klienta dyskontowego chce powalczyć Auchan Retail Polska. Dwa testowe hipermarkety konceptu Atac Hiper Discount by Auchan, otwarte zostały na początku listopada br. w centrach handlowych M1 w Poznaniu i w Zabrzu. Każdy ze sklepów liczy ok. 6 tys. metrów kw. powierzchni, a więc jest mniejszy od dotychczasowych hipermarketów Auchan, które działają w ich miejscu (powstały one kilka lat temu w miejscu sklepów Real, które francuska sieć przejęła). Oba sklepy posiadają po osiem kas tradycyjnych oraz po 10 kas samoobsługowych.

Specjalne rabaty w sklepach Atac Hiper Discount

Sklepy Atac Hiper Discount by Auchan mają się wyróżniać niskimi ceny oferowanych produktów, dodatkowo obniżonymi hurtowymi rabatami przy zakupie większej ilości takich samych produktów. - W ofercie sklepu znajdzie się ok. 13 000 artykułów, z czego 60 proc. stanowić będą produkty spożywcze, a 40 proc. produkty, takie jak kosmetyki, artykuły pielęgnacyjne czy środki czystości. - Utrzymaniu niskiego poziomu cen w nowych sklepach sprzyjać będzie optymalizacja doboru oferty produktowej, a także, w przypadku znaczącej części asortymentu, wprowadzenie sprzedaży bezpośrednio z palet – informuje biuro prasowe sieci

- Dodatkowo nowy koncept zakłada zoptymalizowanie procesów logistycznych, zmniejszone zużycie energii elektrycznej, m.in. poprzez redukcję witryn chłodniczych, a także minimalizowanie inwestycji w materiały dekoracyjne i reklamę sklepów - nadając priorytet zapewnieniu ich jak najwyższej przystępności cenowej dla klienta – podaje Auchan Retail Polska.

Zobacz: Tajemnicze kosze niespodzianki w Auchan i Carrefour: wartościowe artykuły za grosze

Na razie nie wiadomo, czy i kiedy powstaną kolejne sklepy. Marka sklepów Atac Hiper Discount by Auchan powstała w Rumunii.

Firma Auchan Retail Polska jest właścicielem ponad 100 sklepów - hipermarketów i supermarketów Auchan i sklepu autonomicznego Auchan Go. Pod szyldem Auchan działają też sklepy franczyzowe. Firma posiada ponadto internetowy sklep z żywnością.  

Dołącz do dyskusji: Auchan testuje nową sieć sklepów. Powalczy z Biedronką i Lidlem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl