„Bravo” liderem sprzedaży pism młodzieżowych po trzech kwartałach 2016 roku
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Zdecydowanym liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 27 731 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 55,15 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 28,79 proc. do poziomu 18 225 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał o 50,71 proc. do 14 102 egz.
Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Fun Club” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała o 60,31 proc. (najbardziej w zestawieniu) i wyniosła ona 13 834 egz.
ZKDP | I-III kwartał | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Bravo | 69 823 | 27 731 | 27 731 | 133 028 | 61 835 | 61 835 | -55,15% |
Twist | 44 330 | 18 225 | 18 225 | 64 760 | 25 593 | 25 593 | -28,79% |
Bravo Girl | 43 988 | 14 102 | 14 102 | 58 311 | 28 611 | 28 611 | -50,71% |
Fun Club | 38 702 | 13 834 | 13 834 | 77 732 | 34 854 | 34 854 | -60,31% |
We wrześniu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem będącego nowym liderem magazynu „Twist” w porównaniu do września 2015 roku jednak zmniejszyła się o 30,67 proc. do 20 821 egz. Przed rokiem tytuł ten był drugi.
Na drugą lokatę spadło „Bravo” (19 759 egz.; strata wynosząca 54,17 proc. - największa w zestawieniu), a podium uzupełnia „Fun Club” (14 282 egz.; w dół o 34,20 proc.).
ZKDP | wrzesień | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Twist | 39 994 | 20 821 | 20 821 | 79 986 | 30 031 | 30 031 | -30,67% |
Bravo | 58 980 | 19 759 | 19 759 | 121 686 | 43 117 | 43 117 | -54,17% |
Fun Club | 33 990 | 14 282 | 14 282 | 74 974 | 21 705 | 21 705 | -34,20% |
Bravo Girl | 37 990 | 11 263 | 11 263 | 55 003 | 20 297 | 20 297 | -44,51% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Bravo” liderem sprzedaży pism młodzieżowych po trzech kwartałach 2016 roku