Cannes: kolejnych pięć polskich kampanii na shortlistach (foto i wideo)
Na 58. Międzynarodowym Festiwalu Reklamowym w Cannes ogłoszono nominacje w kategoriach reklamy radiowej, prasowej, outdoorowej, PR, Media Lions i Direct Lions. Na shortlistach znalazło się pięć kampanii z Polski.
Wśród kolejnych polskich zgłoszeń nominowanych na festiwalu w Cannes kampania „Tajemnice ukryte w obrazach” znalazła się na shortlistach dwóch kategorii: Direct Lions i Media Lions. Akcja ta - przygotowana przez Leo Burnett dla Muzeum Narodowego w Krakowie - zachęcała do zwiedzania krakowskich Sukiennic nowo otwartych po renowacji. W ramach projektu opracowano aplikację mobilną „Nowy wymiar Sukiennic” pozwalającą użytkownikom iPhone’ów 3GS podczas zwiedzania Sukiennic oglądać trójwymiarowe obrazy nawiązujące do najciekawszych dzieł malarskich z wystawy, a także osiem standardowych filmików (szczegółowy opis tej akcji). Natomiast za akcję przygotowaną na czas renowacji Sukiennic Leo Burnett otrzymała nominację w kategorii Promo & Activation Lions.
>>> Cannes 2011: pierwsze polskie nominacje dla Leo Burnett i Euro RSCG
W kategorii Media Lions nominowano też kampanię „Ocal dzieci w internecie”, którą agencja Publicis przygotowała dla Fundacji Dzieci Niczyje. W ramach akcji ulotki z dziecięcymi majteczkami, koło których narysowana była internetowa łapka-kursor, były rozkładane między ubraniami w sklepach z odzieżą. Miało to zwracać uwagę klientów na problem pedofilii w internecie. Kampanii tej przyznano Złoty Bęben w kategorii „Design & Art Direction” na ubiegłorocznym festiwalu Golden Drum w Portorożu (więcej na tent temat).
>>> Ohlson fleszem z Cannes: „designerskie" plakietki i idealny insight (foto)
Na shortliście kategorii reklamy prasowej znalazły się dwa layouty promujące odświeżacz powietrza Air Wick. Reklamy - przygotowane na zlecenie firmy Reckitt Benckiser przez agencję Euro RSCG Warszawa - podkreślają, że odświeżacz ten wyczuwa ruch, dlatego kiedy tylko wchodzi się do pomieszczenia, w którym jest zainstalowany, czuje się świeży zapach.
W kategorii reklamy radiowej nominację otrzymał spot „Prawdziwa pasja”, którego celem było szukane wolontariuszy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Ten przekaz oparto na kodzie Morse’a - wykorzystywanym do komunikacji przez powstańców, żeby zwrócić uwagę osób rzeczywiście zainteresowanych tą tematyką. Spot - wymyślony przez Krzysztofa Niedałtowskiego - zdobył w br. dwie nagrody w konkursie KTR: złoto w kategorii reklamy radiowej i srebro w kategorii active advertising (więcej na ten temat).
Z kolei w kategorii PR został nominowany projekt „Mam SM” przygotowany dla firmy Gedeon Richter Marketing Polska przez agencję Hill & Knowlton Poland. W ramach akcji - która ma na celu uświadamianie, czym jest stwardnienie rozsiane (SM) - na stronie mamSM.pl udostępniono interaktywną symulację pokazującą objawy tego schorzenia. Kampania ta została wyróżniona w rozstrzygniętym niedawno konkursie Kampania Społeczna Roku 2010 (więcej na ten temat). W Cannes akcję nominowano za użycie narzędzi e-PR.
Żaden z polskich projektów nie znalazł się natomiast na shortliście w kategorii reklamy outdoorowej. Polskie prace mają jeszcze szanse na nominacje w kategoriach reklamy telewizyjnej (18 zgłoszeń z naszego kraju), Cyber Lions (9 zgłoszeń) oraz design i Film Craft (5 zgłoszeń). Ponadto po jednym projekcie z naszego kraju zgłoszono do kategorii Titanium and Integrated Lions (dla kampanii wytyczających nowe trendy w reklamie) oraz dla najbardziej kreatywnych i efektywnych akcji. Nominacje w tych kategoriach będą ogłaszane w najbliższych dniach.
W ub.r. na festiwalu w Cannes dwie nagrody zdobyła agencja Change Integrated, a jedną - San Markos (więcej na ten temat). W tym roku do konkursu napłynęło 28,8 tys. zgłoszeń - o jedną piątą więcej niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Cannes: kolejnych pięć polskich kampanii na shortlistach (foto i wideo)
http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/reklama,cannes-lions-publicis-leo-burnett-i-euro-rscg-na-shortlistach,39706,2,1,1.html