Chiny online
Na koniec czerwca w Chinach z internetu korzystało 420 milionów osób, stanowiących 31,8 proc. populacji kraju.
Liczba internautów w Państwie Środka zwiększyła się o 9,4 proc. w porównaniu ze stanem na koniec 2009 roku - wynika z danych organizacji China Internet Network Information Center (CNNIC).
363,81 miliona chińskich użytkowników (86,6 proc. ogółu) korzysta ze stałego szerokopasmowego dostępu do internetu, a 276,78 miliona (65,9 proc.) loguje się do sieci z poziomu telefonów komórkowych. Każdego tygodnia statystyczny chiński internauta spędza online 19,8 godziny.
Na koniec czerwca w Państwie Środka było 250,452 miliona adresów IP, 11,206 miliona nazw domen oraz 2,787 miliona stron internetowych. Największym dostawcą internetu w Chinach jest China Telecom, przed China United Telecommunications, China Mobile Communications, CSTNet i CERNET.
54,8 proc. internautów z Chin stanowią mężczyźni, a 45,2 proc. kobiety. Największy odsetek użytkowników ma od 10 do 19 lat (29,9 proc.), a następne grupy wiekowe to 20-29 (28,1 proc.), 30-39 (22,8 proc.), 40-49 (11,3 proc.), co najmniej 50 (6,8 proc.) i mniej niż 10 (1,1 proc.).
73,6 proc. chińskich użytkowników loguje się do sieci z poziomu komputera stacjonarnego, 65,9 proc. z telefonu komórkowego, a 36,8 proc. z laptopa. W domu z internetu korzysta 88,4 proc., w kafejce internetowej 33,6 proc., a w pracy lub szkole 33,2 proc. użytkowników.
Najpopularniejszą internetową czynnością w Chinach jest słuchanie muzyki online, co robi 82,5 proc. tamtejszych użytkowników. Następne pod tym względem są: przeglądanie newsów (78,5 proc.), wyszukiwarki (76,3 proc.), komunikatory (72,4 proc.), gry online (70,5 proc.), wideo online (63,2 proc.), poczta e-mail (56,5 proc.), blogi (55,1 proc.) oraz serwisy społecznościowe (50,1 proc.).
Z danych CNNIC wynika również, że 64,7 proc. internetowych domen w Chinach ma końcówkę '.cn', 29,6 proc. - '.com', 4,3 proc. - '.net', a 1,3 proc. - '.org'.
Dołącz do dyskusji: Chiny online