SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy w internecie najchętniej kupują ubrania, dodatki i akcesoria

W 2017 roku w sklepach internetowych 73 proc. Polaków kupiło odzież, dodatki i akcesoria - wynika z badania firmy Gemius. Częstym celem zakupów w sieci były także książki, AGD i elektronika.

Według raportu „E-commerce Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” w 2017 roku 70 proc. Polaków kupiło w internecie książki, płyty i filmy, a 58 proc. sprzęt RTV/AGD. Do zakupu produktów z każdej z tych kategorii przyznało się więcej osób niż w 2016 roku. W przyszłości internauci zamierzają kupić w sieci książki i płyty – o ich zakupie myśli 42 proc. badanych. W planach zakupowych online Polaków są też podróże (40 proc.) i bilety do kina i teatru (36 proc.).

Kobiety w sieci częściej kupują ubrania, mężczyźni sprzęt komputerowy

Kobiety o wiele częściej niż mężczyźni sięgają po takie produkty, jak odzież (82 proc. w porównaniu z 63 proc. mężczyzn), obuwie (60 proc. kobiet, 44 proc. mężczyzn) oraz kosmetyki (63 proc. kobiet, 39 proc. mężczyzn). Z kolei mężczyźni chętniej niż kobiety nabywają sprzęt komputerowy (66 proc. w porównaniu z 39 proc.), gry komputerowe (53 proc. mężczyzn, 27 proc. kobiet) oraz samochody i części do nich (48 proc. mężczyzn, 28 proc. kobiet).

W najmłodszej grupie badanych (15–24 lata) najczęstszym wyborem zakupowym są gry komputerowe (50 proc.). Natomiast najstarsi badani, powyżej 50. roku życia, częściej niż inni kupują online produkty spożywcze (30 proc.), a także farmaceutyczne (44 proc.). Konsumenci z wyższym wykształceniem, kupujący w sieci, chętniej niż pozostali sięgają po książki, płyty, filmy (87 proc.), sprzęt RTV/AGD (72 proc.) czy rezerwacje podróży (61 proc.).


Efekt ROPO (ang. research online, purchase offline) polegający na wyszukiwaniu pożądanych produktów w sieci, a dokonywaniu zakupu w sklepie tradycyjnym jest szczególnie wyraźny przy wyborze sprzętu RTV/AGD (48 proc.), farmaceutyków (48 proc.) i materiałów budowlanych (45 proc.).

Odwrotny trend widoczny jest u nabywców elektroniki użytkowej – 41 proc. kupujących online najpierw znajduje produkt w sklepie stacjonarnym, a zakupu dokonuje w sklepie internetowym. W podobny sposób postępują przy zakupie obuwia (42 proc.) oraz kosmetyków i perfum (37 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

Dołącz do dyskusji: Polacy w internecie najchętniej kupują ubrania, dodatki i akcesoria

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kasia
Załatwianie spraw przez internet to bardzo dobre rozwiązanie, ja nawet naprawę pralki zamawiałam ostatnio przez stronę technikan. Nie trzeba dzwonić i tłumaczyć przez kilkanaście minut co się zepsuło i dlaczego to bardzo dobra opcja ;)
0 0
odpowiedź