Conde Nast wprowadza szeroko paywall, do końca 2019 roku płatny dostęp do wszystkich amerykańskich serwisów
Koncern Conde Nast zapowiedział rozszerzenie paywalla. Według planów do końca 2019 roku odpłatny stanie się dostęp do treści we wszystkich internetowych serwisach tytułów należących do wydawcy w USA.
O planach dotyczących znacznego rozbudowania modelu subskrypcji poinformował w wewnętrznym e-mailu do pracowników Bob Sauerberg, szef Conde Nast, który po decyzji o odejściu ma pełnić swoją funkcję do momentu znalezienia jego następcy.
Zgodnie z zapowiedzią Conde Nast uruchomi paywall we wszystkich serwisach prowadzonych przez tytuły tego wydawcy ukazujące się w USA.
Firma podkreśla, że podjęcie takiej decyzji ułatwiły sukcesy związane z wcześniejszym wprowadzeniem subskrypcji w wydaniach online kilku jej magazynów – pierwszym był w 2014 r. „New Yorker”, w lutym ub.r. płatny dostęp wprowadzono w serwisie Wired, a wiosną tego samego roku w internetowej wersji „Vanity Fair”.
Bob Sauerberg poinformował, że szerokie wprowadzenie paywalla jest kolejnym etapem w cyfrowej ewolucji Conde Nast i wyraził nadzieję, że internetowe subskrypcje staną się w nadchodzących latach środkiem do wyprowadzenia na prostą finansów koncernu. Pod tym względem nie jest zaś najlepiej, bowiem Conde Nast zamknął 2017 rok stratą na poziomie 120 mln dol.
Na razie nie wiadomo które tytuły zostaną ukryte za paywallem w pierwszej kolejności, nieznane są też nawet przybliżone kwoty planowanych abonamentów.
Dołącz do dyskusji: Conde Nast wprowadza szeroko paywall, do końca 2019 roku płatny dostęp do wszystkich amerykańskich serwisów