Digital Resolution wprowadza narzędzie AdBlock Detector
Agencja Digital Resolution (Grupa OMD) we współpracy z agencją Annalect stworzyła narzędzie AdBlock Detector. To odpowiedź na rosnący trend blokowania reklam przez użytkowników.
AdBlock Detector bada istotność reklam w określonych segmentach reklamowych, uwzględniając zjawisko blokowania reklam. Powstał w odpowiedzi na zachowania konsumentów którzy blokują reklamy. Narzędzie pozwala na szczegółową analizę grupy celowej oraz pomaga w znalezieniu przestrzeni do planowania widocznych działań reklamowych.
Narzędzie jest regularnie aktualizowane. Dane są zbierane 7 dni w tygodniu, przez 52 tygodnie w roku (metoda CAWI). Badanie
realizowane jest wśród internautów w wieku 15-59 lat (340 wywiadów tygodniowo).
Za rozwój narzędzia po stronie agencji odpowiada Kaja Bielawska, senior project coordinator Digital Resolution. Prace nad jego przygotowaniem trwały około cztery miesiące. Z narzędzia korzysta już ponad 60 proc. klientów Digital Resolution
Dane IAB Polska pokazują, że odsetek użytkowników korzystających z adblocków od lat rośnie. Badanie zrealizowane pod koniec 2017 r. pokazało, że penetracja tego oprogramowania wśród polskich internautów w wieku 15 lat i więcej lat wyniosła 42 proc. Oznacza to, że 8,8 mln polskich internautów blokuje reklamy na odwiedzanych stronach. Na przestrzeni lat 2012-2017 r. liczba użytkowników adblocków w naszym kraju wzrosła o 192 proc.
Dołącz do dyskusji: Digital Resolution wprowadza narzędzie AdBlock Detector