SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tygodnik „Do Rzeczy” droższy o złotówkę

Z początkiem br. cena egzemplarzowa tygodnika „Do Rzeczy” (wydawanego przez spółkę Orle Pióro należącą do PMPG Polskie Media) zwiększyła się z 7,90 do 8,90 zł.

Do pierwsza podwyżka ceny „Do Rzeczy” od trzech lat - na początku 2019 roku tygodnik podrożał o złotówkę do 7,90 zł.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa we wrześniu ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 28 912 egz., o 5,3 proc. więcej niż przed rokiem.

W 2020 roku spółka Orle Pióro, wydająca „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, zanotowała spadek przychodów o 18,7 proc. do 13,41 mln zł, a dzięki zmniejszeniu kosztów operacyjnych o 25 proc. jej wynik netto poszedł w górę z 349,2 tys. zł straty do 668,6 tys. zł zysku.

81 proc. udziałów Orlego Pióra należy do PMPG Polskie Media, wydającego też tygodnik „Wprost” (od wiosny 2020 roku tylko w wersji cyfrowej). W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media osiągnęła wzrost przychodów o 14 proc. do 7,39 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 1,68 mln zł do 692 tys. zł. Zarząd firmy zdecydował o przeznaczeniu maksymalnie 1 mln zł na skup akcji własnych.

Zdrożała część dzienników i tygodników

Od początku stycznia więcej trzeba zapłacić za „Gazetę Wyborczą”. We wtorki, środy i czwartki dziennik drożeje z 3,99 do 4,99 zł, a w piątki - z 5,99 do 6,99 zł. Natomiast „Puls Biznesu” podrożał o 50 groszy do 8 zł. Wzrosły też ceny 13 dzienników regionalnych wydawanych przez Polska Press oraz tygodnika "Newsweek Polska".

Z początkiem grudnia 2021 roku wzrosły ceny egzemplarzowe dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet”. Wydająca je spółka Gremi Media uzasadniła to m.in. skokową podwyżką cen papieru.

W październiku podwyższono ceny „Dziennika Gazety Prawnej”, a w połowie listopada podrożał „Tygodnik Powszechny”.

 

Dołącz do dyskusji: Tygodnik „Do Rzeczy” droższy o złotówkę

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Głupota zawsze w cenie.
odpowiedź
User
Antol
Nie tknąłbym tego nawet za darmo.
odpowiedź
User
TxT
I tak gazeta dostaje sporą kroplówkę w postaci reklam od spółek skarbu państwa.
odpowiedź