“Dzień dobry TVN” i “Pytanie na śniadanie” ze stabilną widownią
“Dzień dobry TVN” w okresie od września ub.r. do czerwca br. miało o 66 tys. więcej widzów niż konkurencyjne “Pytanie na śniadanie” Dwójki. Oba programy jednak notowały bardzo zbliżone wyniki oglądalności jak rok wcześniej.
“Dzień Dobry TVN” w dni powszednie w zakończonym sezonie śledziło średnio 608 tys. osób, co dawało TVN-owi 16,44 proc. udziału w grupie 4+ i 19,06 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, jego wyniki były nieznacznie wyższe. Oglądało go bowiem wtedy 612 tys. widzów, a udziały były trochę niższe i wyniosły odpowiednio 15,66 proc. oraz 18,60 proc. (więcej na ten temat).
Z kolei nadawane w Dwójce “Pytanie na śniadanie” zanotowało w minionym sezonie średnią oglądalność na poziomie 541 tys. widzów. Udział TVP 2 w czasie jego emisji wyniósł 14,69 proc. w 4+ i 11,05 proc. w 16-49. Rok wcześniej, morning show Dwójki gromadził podobną widownię - średnio 542 tys. oglądających, a jego udział wynosił odpowiednio 14,29 proc. i 11,73 proc.
Wszystkie trzy najpopularniejsze odcinki “DD TVN” w sezonie 2011/2012 przekroczyły liczbę miliona widzów. Były to jednak wydania pokazane w dni świąteczne, gdy nie było “Pytania na śniadanie”. Natomiast najchętniej oglądane odcinki tego drugiego magazynu miały poniżej miliona oglądających.
Wpływy reklamowe z wydań “Dzień dobry TVN” nadawanych w dni powszednie wyniosły 137 mln zł (rok temu były niższe - 108 mln zł), zaś “Pytanie na śniadanie” przyniosło z reklam w tym samym okresie tylko 53 mln zł. (rok wcześniej więcej, bowiem 74 mln zł, ale ten program nie ma tylu przerw reklamowych co magazyn TVN).
Średnia oglądalność magazynów śniadaniowych w dni powszednie
Dni powszednie | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Program | Stacja | Okres | AMR | SHR % | SHR % |
DZIEN DOBRY TVN | TVN | 06-09-2011 - 22-06-2012 | 607076 | 16,44% | 19,06% |
06.09.2010-24.06.2011 | 612174 | 15,66% | 18,60% | ||
PYTANIE NA SNIADANIE | TVP2 | 06-09-2011 - 22-06-2012 | 540781 | 14,69% | 11,05% |
06.09.2010-24.06.2011 | 542107 | 14,29% | 11,73% |
Trzy topowe wydania „DD TVN” oraz „PNŚ” w dni powszednie
Top 3 wydania “Dzień dobry TVN” | ||||
Dni powszednie | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 11-11-2011 | 1183907 | 16,43% | 18,12% |
2 | 01-05-2012 | 1035013 | 18,45% | 20,89% |
3 | 01-11-2011 | 1024080 | 14,66% | 16,74% |
Wirtualnemedia.pl | ||||
Top 3 wydania “Pytania na śniadanie” | ||||
Dni powszednie | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 27-12-2011 | 842087 | 16,62% | 12,09% |
2 | 01-02-2012 | 794471 | 16,93% | 12,58% |
3 | 13-02-2012 | 788725 | 17,21% | 11,82% |
Wydania weekendowe “Dzień dobry TVN” śledziło w okresie od września br. do czerwca br. średnio 981 tys. widzów przy udziale na poziomie 15,75 proc. w 4+ i 17,75 proc. w 16-49. Rok wcześniej widownia morning show TVN w soboty i niedziele była podobna i wynosiła 984 tys. osób, przy udziałach wynoszących odpowiednio 14,99 proc. i 17,55 proc.
Z kolei sobotnie wydania „Pytania na śniadanie” oglądało średnio 574 tys. widzów (11,52 proc. oraz 8,54 proc. udziałów). Magazyn ten w soboty zaczął się ukazywać jednak dopiero w marcu br.
Przychody weekendowego “DD TVN” w minionym sezonie to z kolei 80 mln zł (rok temu 70 mln zł), a sobotniego „PNŚ” wiosną br. - 38 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Średnia oglądalność magazynów śniadaniowych w weekendy
Weekendy | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Program | Stacja | Okres | AMR | SHR % | SHR % |
DZIEN DOBRY TVN | TVN | 03-09-2011 - 24-06-2012 | 981484 | 15,75% | 17,75% |
4.09.2010-26.06.2011 | 983929 | 14,99% | 17,55% | ||
PYTANIE NA SNIADANIE | TVP2 | 03-03-2012 - 16-06-2012 | 573548 | 11,52% | 8,54% |
Trzy topowe wydania „DD TVN” oraz „PNŚ” w weekendy
Top 3 wydania “Dzień dobry TVN” | ||||
Weekendy | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 12-02-2012 | 1440775 | 17,25% | 18,52% |
2 | 23-10-2011 | 1401107 | 18,86% | 22,09% |
3 | 30-10-2011 | 1363787 | 17,34% | 19,73% |
Wirtualnemedia.pl | ||||
Top 3 wydania “Pytania na śniadanie” | ||||
Weekendy | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 31-03-2012 | 780830 | 12,64% | 8,38% |
2 | 03-03-2012 | 687614 | 12,20% | 9,74% |
3 | 14-04-2012 | 678235 | 12,84% | 8,84% |
“Pytanie na śniadanie” przez całe lato emitowane będzie normalnie w dni powszednie oraz w soboty o 8.30. Natomiast magazyn TVN będzie się ukazywać jedynie w niedziele pod nazwą „Dzień dobry wakacje” (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: “Dzień dobry TVN” i “Pytanie na śniadanie” ze stabilną widownią